Ja, ik dacht ook al dat het niet lang aan hield, dus vond het een beetje raar. Soit, ben beetje gerustgesteld nu. Morgen toch maar even bellen (de allereerste keer, dus mag wel eens). Maar het voelt echt niet leuk. Heb nu zoiets van "ik wil rustig op de bank gaan zitten". maar dan kan natuurlijk niet. En vanavond ben ik ook pas om 20u thuis ofzo vanwege wekelijks eetmoment bij schoonmoeder. Vanavond misschien maar wat eerder weg gaan. Hebben jullie opeens ook het gevoel dat je leven 10 keer drukker is dan voorheen? Het komt waarschijnlijk omdat ik gewoon ben om heel erg weinig te doen te hebben (heb ook heel weinig vrienden enzo), maar nu word ik soms een beetje gek als ik m'n agenda bekijk Einde zeurmodus @moppiepoppie: Het enige idee dat ik momenteel heb is dat ik thuis wil bevallen. Ik heb gelezen over een baarschelp en dat lijkt me wel wat (is een soort kruising tussen liggend en op de baarkruk, maar dan zonder de nadelen die aan beide vasthangen), maar dat is zo supernieuw dat maar weinig VK's het hebben. Ik zou eens moeten informeren of dat bij mij zou kunnen. Ik wil ook alleen m'n vriend (en de professionele mensen) erbij en die kan dan hopelijk ondersteunend werken. Ik hoop dat ik hem niet boos de kamer uit stuur, want dat kan natuurlijk ook Ik probeer me iig niet te erg vast te pinnen op hoe het moet gaan, want je weet natuurlijk nooit of je toch niet in allerijl naar het ziekenhuis moet.
@Moppiepoppie: ik wil gewoon in een bed bevallen in het ziekenhuis. Niet in bad of een kruk... niets voor mij. En wat betreft mijn vriend... nog niet echt over nagedacht. Wel dat hij de navelstreng moet doorknippen en meteen mijn ouders moet bellen, maar niet over het aanpakken van de baby. @IrisB: bij mij is het juist andersom. Ben normaal heel druk. Avondje hier, hapje daar, dagje weg, mensen op bezoek. En nu neem ik bewust meer rust zodat ik niet teveel op mijn hals haal. Heb mijn mannetje ook moeten beloven niet meer dan 1 afspraak (doordeweeks) in de avond te plannen. En in het weekend ook niet 2 dagen helemaal vol. Lukt tot nu toe goed, dus heb het eigenlijk rustiger
@Jessejaime: Bij jullie blijft het dus nog heel even spannend voordat jullie definitief weten of jullie een meisje krijgen. Het belangrijkste is echter dat jullie weten dat alles erop en eraan zit ! @Dreames & Roshi: Jaaa, de meiden lopen weer flink uit... @Wupje: Ik heb nog geen streep, bij Jasmijn ook niet gehad trouwens. Die streep heet trouwens 'linea nigra'. Ik wil in het ziekenhuis bevallen, dus het bad is waarschijnlijk al geen optie... Vanavond naar de verloskundige, maar na de mooie echo van gisteren verwacht ik daar geen bijzonderheden...
hoihoi over het bevallen, als tweeling mama mag je gewoon bevallen, mits de eerste beeb die er uit moet niet in een stuit ligt maar netjes ingedaald is. ik heb begrepen dat de tweede binnen een 1/2 uur erna geboren moet worden anders gaan ze die als nog halen. Zoals het nu lijkt word het voor mij dus geen ks,l zou er ook niet voor kiezen tenzij het nodig is, verder zou ik ook niet voor pijn medicatie kiezen als voorzorg zeg maar tenzij het niet anders gaat natuurlijk. Mijn mannetje gaat de beebjes aanpakken hoop ik, en de navelstreng doorknipppen, ik wil ook niets aparts verder gewoon op bed, geen krukken en weet ik wat allemaal. Ik kan heel slecht tegen narcosevloeistof en verdovingen dus ik hoop dat me dat allemaal bespaard kan blijven. Iris, ik denk dat het voor je gevoel ook misschien drukker is door afspraken bij de vk, even dit shoppen en dat word dat geleverd.....ik heb ook minder overzicht over de dingen die ik eerder allemaal vanzelfsprekend vind, simpele dingen als boodschappen doen kunnen me soms al opbreken omdat ik als ik geen lijstje maak op het moment de helft vergeet. Moet ook zeggen dat deze periode bij ons altijd wat hectisch is, veel verjaardagen, koninginnedag, hemelvaart, pinksteren, fam weekenden enzovoorts
@IrisB: als je het gevoel hebt rustig op de bank te willen gaan zitten, is dat niet voor niks hoor! Als er hard gegroeid wordt, heb je je rust hard nodig. Goed naar je lichaam luisteren en even pas op de plaats. Misschien vanavond even niet naar je schoonmoeder en wat eerder naar huis vandaag? Succes!
Meiden dank je wel. Ik werk bij een grote bank, dus het moet ook allemaal via de officiele weg. Ik ga het volgende week bij mijn 20 weken echo gewoon weer aangeven, dat ik het echt niet meer trek. Ja bevallen is voor mijn natuurlijk gewoon in het ziekenhuis, maar dat wilde ik zo wie zo al al was het één kindje geweest hoop dat het op de normale manier kan en ik geen keizersnee hoef, ben het meeste bang voor de ruggenprik. Verder wil ik gewoon in bed, misschien tussendoor nog een warme douche. Hier ook nog geen streep te bekennen
@Nic: het aangeven bij je 20 weken echo heeft helaas niet zoveel zin. De echoscopist bij een 20 weken echo mag niets meer dan een echo maken. Ik vroeg haar ook vanalles, maar ze was heel duidelijk: alleen een behandelend gyn of VK mag je daarop antwoorden of bij helpen. Dus ik zou gewoon even je VK bellen. Of je huisarts. Succes! @IrisB: denk dat Yule wel een goed punt heeft. Je schoonmoeder zal toch wel snappen dat je een keer niet komt. En zo niet, dikke pech voor haar. Gewoon lekker naar huis gaan.
Mamameike> Het hangt er vanaf hoor bij een tweeling, ik ken iemand die heeft ook een tweeling waar vier dagen tussen zit, maar die is ook veel te vroeg bevallen. Misschien zit er ook verschil in of het 1 of 2 eiig is. Ik weet het niet. Maar miss inderdaad als je gewoon een voldragen zwangerschap hebt, dat het wel met 1/2 uur geboren moet zijn. Ik vind het allemaal wel erg spannend! maar zie er nog niet echt tegenop miss komt dat nog wel. Vriendlief mag wel de navelstreng doorknippen, als hij dat zelf wil tenminste
Bevallen: Ik wil gewoon in bed, maar ik kan op het moment echt niet op mijn rug liggen door mijn bekken> Wil even kijken hoe het tegen die tijd gaat, anders misschien aan de vk vragen of ze de baarkruk mee wil nemen. Proberen kan geen kwaad toch. Sta net die box in elkaar te zetten ( klote klus zeg ) Heb net het frame in elkaar,dus wil de onderste plank erin leggen. past niet, werd opeens ook draaierig. Dus eerst maar even zitten en eten nu. Denk dat ik de boutjes losser moet draaien voor de plank er in past.
Hoi allemaal, Vanochtend de 20 weken echo gehad. Alles zit er op en er aan Vanwege een hartafwijking in de familie hebben wij een uitgebreide echo gehad in het ziekenhuis maar gelukkig ziet alles er goed uit en groeit de baby goed op schema. We zijn zo blij, vanavond lekker uit eten om het te vieren. Wij weten inmiddels ook wat het gaat worden maar dat hou ik hier nog even geheim
Goedemiddag dames! Zo ff bezig geweest, maar in rustige tempo natuurlijk! Kan ook niet sneller dankzij de pijn @Jannes na dat ff in bad te zijn geweest in het hotel mis ik nu echt een bad! Er voorheen had ik er ook weinig mee, maar nu... jmmr maar goed als ik echt de drang voor heb kan ik bij mijn Souders maar tja bij je eigen stap je er toch makkelijker in he aankomen ik denk dat ik al 10kg aan bent gekomen ik durf niet meer op de weegschaal te staan. De vk zegt er verder niks van dus het zal wel goed zitten. zucht... nu met mijn halve dagen kan ik lekker gaan fietsen, mssn helpt dat dan? Ik snoep niet meer dan anders en eet ook niet veel meer dan anders... @jessejaime voorzichtig feli's voor jouw meid! @dreames feli met jullie meid! @nic79 als ik ziek was van de zw moest ik naar kantoor bellen en werd dit geregeld met de UWV. dan krijg ik nog volledig uitbetaald en hun geld terug van de UWV. @kaatje en nu hopen dat die box goed is! en super dat jouw konijn goed opknapt! @eva1983 ooh das minder! ik dacht ook ga naar de huisarts ik heb dan waarschijnlijk gewoon iets met een simpele oplossing kom ik terug met het feit dat ik de rest van mijn zw pijn zal hebben harde buiken ik las in mijn zw.dagboek dat na de 20 weken kun je (veel) harde buiken verwachten. tot nu toe heb ik nergens last van gelukkig, klink erg stressvol als ik jullie verhalen lees! @irisb nee heb elin tijdje niet gezien, sommige andere dames trouwens ook... @wupje ik heb nog geen streepje maar goed ik ben net zoals iris, reclame voor de melkboer @moppiepoppie ik zie geen am.d op mijn kaart ? Ik weet wel dat ik thuis in bed wil bevallen. Had altijd bad in gedachten maar ik ga niet midden in mijn woonkamer bevallen Ik weet wel dat ik wil dat hubbie de navelstreng doorknipt (als hij dat wil dan) maar over wie het kind vastpakt, ik dacht dat alleen de vk dat mocht... hmm een onderwerp voor bij het avond eten nu lekkende borsten ik heb dat nog steeds niet... mijn tepels jeuken wel vaker maar als ik kijk zijn ze kurkdroog. voelen ik voel soms harde plekken als ik op mijn buik druk... heb soms het gevoel dat het de beeb kan zijn maar weet het niet zeker omdat de placenta in de weg ligt... @mamamieke maak je een foto van het eindresultaat, ben erg benieuwd! @yoyo welkom! idd is leuk met buik pronken @Sannemart super dat alles goed was! Zo totnutoe alleen maar goede 20w echo's! Vandaag ff de dieren naar buiten gedaan, was aan de lijn en aan de tel. gezeten. Heb aanvraag voor bv cursus opgestuurd en email nar mvr. van Samen bevallen. Heb mijn gehoorapp. weer opgehaald, maar lijd nog aan hoofdpijn van de leenapp. nog een half uur dan op weg, eerst tanken en dan 4uurtje werken. zucht en pijn hebben bij het lopen. ohja en volgendeweek vrijdag voor het eerst naar de fysio. ben benieuwd.. heb het niet zo op oefenen
@Parr: heb je al vanaf je geboorte een gehoorprobleem of pas later een gehoorapparaatje gekregen. Gewoon pure nieuwsgierigheid...
Ik krijg niet uit voorzorg een keizersnee. Mijn gyn zei dat de kans 50 50 is dat je gewoon kan bevallen. Ik ben wel enorm bang voor een ruggenprik. Ik hoop gewoon te kunnen bevallen. Ik heb geen idee wat voor rol mijn mannetje erbij kan zijn. Ik zou ook graag mn moeder bij de bevalling hebben. Mijn man heeft liever dat we met zn 2en zijn (ja oke en dan het ziekenhuispersoneel) Dus daar zijn we nog niet over uit. Ik zit het internet af te struinen. Zou eigenlijk eind mei nog wel een weekje weg willen. We wilden eerst een weekendje weggaan maar dan betaal je net zoveel als dat je een weekje weg gaat. Ik zou sowieso niet willen vliegen. En Ook geen 1000 km ver weg. Gewoon max 600-700 km. Dat je altijd naar huis kunt mocht er iets zijn. Maar ja dan denk ik aan de andere kant ik kan nu al niet tegen de warmte... en wil heel graag de hond meenemen!
Ik heb geloof ik sinds mijn 6e gehoorapparaten. Ik ben dan niet doof maar wel erg slechthorend. mijn gehoor is nu wel stabiel gelukkig! zonder ze hoor ik wel wat maar versta ik er geen reet van. En als je gewoon normaal in mijn oor praat zonder de dingen in dan versta ik je ook. Mijn man is toevallig ook slechthorend. En draagt ook 2 app. Hij hoort wel stukken beter dan mij maar dat zou je soms niet zeggen Het is van beide niet erfelijk. Wel toevallig dat mama ook slechthorend is maar dit kwam door de mazelen eerder. Zij had app. pas nodig nadat zij met pap was getrouwd. Ik hoop allen voor mijn kids dat ze goed horend zijn, mede door het leven zelf maar ook door de , want de app worden voor de helft vergoed door de verzekering maar ik heb als nog 800 moeten bijbetalen. Je kunt ook goedkopere kopen maar goed dan gaan ze ook niet lang mee. Na 4 jaar dekt de verz. reparaties niet meer en dan moet je nieuwe kopen.
Bedankt voor je uitleg Parr, was gewoon benieuwd waarom je die had. @Funnyme: ik wil eigenlijk ook graag mijn moeder erbij, maar mijn mannetje vind dat geen aardig gebaar naar zijn moeder toe. En die wil ik er echt niet bij. Schat van een mens en helemaal geen problemen met haar, maar vind het te intiem om met mijn schoonmoeder te delen. Mijn moeder is gewoon anders... Maar snap hem wel, dus we gaan gewoon lekker met z'n tweetjes.
Jeetje, vind dat ze gehoorapparaten gewoon helemaal moeten vergoeden ! Nou ik ben trots op mezelf ( ahum ) Op wat dingen na waar ik echt niet de kracht voor heb, staat de box in elkaar. Zal vriendje even gek opkijken, vooral omdat hij vind/denkt dat ik niet zo handig ben ( wat meestal zo is ) Ben nu wel kapot dus ff bijkomen en boodschappen doen. Om 5 uur weer naar de vk.
Nee dat idee heeft mijn mannetje ook! Maar zoals jullie weten is de band tussen mn schoonmoeder en mij niet zoalstie wezen moet. We kunnen elkaar met liefde wel iets aandoen....
Wow Kaatje haha, handige Harry Maar nu even rusten hoor! Over de bevalling Wij gaan het gewoon met zijn tweetjes doen zonder moeders oid. Op welke manier nog niet bekend, de enieg eis die ik heb is dat hij bij het hoofdeinde van het bed blijft staan en echt niet daar beneden moet gaan staan kijken En hij wil de navelstreng niet doorknippen, ik heb daar ook echt niks mee dus het maakt me ook niet uit. Verder wil ik graag thuis bevallen, zonder speciale wensen, behalve dat ik tijdens de weeen lekker kan douchen en na de bevalling ook gelijk lekker kan douchen (als mijn lichaam dat toelaat). Over de streep Die heb ik wel Heel lichtjes, ik zal er eens een foto van maken. Over een uurtje moet ik bij de fysio zijn, ben benieuwd... Ben net weer flauwgevallen terwijl ik gewoon op de bank lag, moet niet gekker worden Daarna koken en misschien wel lekker in de tuin eten. Wat gaan jullie eten dames? Wij kip madras, hmm En ohja dit weekend wordt het 26 graden, HEEEET Ik mag van mijn ouders de tuindouche lenen dus ga lekker luieren in de tuin en soms een koude douche nemen, heerlijk!