Tinkerbell. Moest wel lachen dat je vriend niet naar beneden mag kijken> We hebben het er hier wel eens met vrienden over en dan zegt mijn vriend standaard " als je gehecht moet worden vraag ik wel of ze een steekje extra wil doen" Wat een mannenhumor haha. Wij doen het ook lekker samen. Mijn moeder en schoonmoeder wilden er graag bij zijn,maar dat wil ik niet. Voel me er niet prettig bij dus doen het lekker samen. Ben 2 uur bezig geweest met de box,en is echt een gedoe ( heb nu trouwens schroefjes over) dus denk dat ik hem lekker in elkaar laat staan. anders ben ik over 9 weken weer aan t knoeien.
@Tinkerbel: wil je ook zonder vk bevallen, ongeassisteerd? Of wil je die er wel bij? Heb gehoord dat ongeassisteerd bevallen zoveel intiemer en mooier is, omdat elke tussenkomst van een derde het natuurlijk proces van bevallen verstoort. Ik geloof iig dat het veel intiemer is en mooier maar lijkt me echt een enge gedachte zonder enige hulp, hoewel een vrouw daar natuurlijk voor gemaakt is en het al eeuwen in haar eentje doet... Ik durf het iig niet
Ik ga vanavond een lekkere koude schotel maken met alles erop en eraan. En natuurlijk met stokbrood erbij. Wij gaan dit weekend naar zee hebben we besloten. Heerlijk weer, ff uitwaaien. @Kaatje: over 9 weken weer opzetten? Dan ben je toch pas 30 weken? Ik wilde mannetje vragen om box pas met 36-37 of zo op te bouwen. Als ze voor de 37 weken worden geboren, is de kans toch klein dat ze er meteen in kunnen. Plek zat in de woonkamer daar niet van, maar heb er eigenlijk niet aan gedacht om hem eerder te willen. Maar ja, ik krijg ook pas een kinderkamer met 32 weken.. ha ha... @Moppiepoppie: zonder hulp... kan dat? Oefff lijkt me doodeng. Ik wil al niet eens thuis bevallen omdat ik gewoon alles en iedereen in de buurt wil hebben. Dus laat staan zonder iemand erbij. Nee ook niets voor mij.
Wij willen ook binnenkort voor de box gaan kijken. Maar ik wil hem wel meteen opzetten! Niks wachten tot een week of 37! De hond moet een stuk opschuiven en ik denk dat het makkelijker is als ik hem een stuk verplaats voordat de babys er zijn. Nou past hij zich wel heel makkelijk aan... Maar toch ik vind het wel heel gezellig staan. En het maakt het ook allemaal zo echt!
Ja had 30 weken in mijn hoofd,heeft ook een reden ( heb topic geopend bij babyuitzet ) Maar ik heb hier 3 katten en een hond en wil hun even heel duidelijk maken dat de box verboden terrein is. Dus eerst 6 weken laten staan met ballonnen enzo, tot ze er bij uit de buurt blijven en dan pas boxkleed,knuffels enzo erin. Dan heb ik nog een paar weken om ze duidelijk te maken dat kleed en knuffels ook niet voor hun zijn.
Oooh nee dat zeker niet hoor, dat durf ik niet aan! Misschien als je het al 5 keer eerder hebt gedaan dat zoiets leuk kan zijn maar nee hoor, zij moet er gewoon bij zijn Gelukkig hebben wij 3 hele lieve verloskundigen, dus dat scheelt een hoop! Wat ik wel wil is dat de kraamverzorgster (indien mogelijk) nog even wacht beneden tot het 'afgelopen' is, maar ik weet niet of dat kan *kijkt met vragend ook naar FunnyMe?* Wil zo min mogelijk mensen om me heen Hahaha Kaatje die grap hoor ik hier ook vaak, maar ik zei al: Als je dat zegt dan zal ik bij jou eens wat dicht hechten Haha! En schroefjes over, dat hoort niet he Haha nee hoor, hadden wij ook, hij staat hier ook al, duurde vet lang voor hij in elkaar zat dus ga hem echt niet uit elkaar halen, mannetje wordt gek haha
@funnyme: is ook heel persoonlijk hoor. Een vind het gezellig en de ander (zoals ik) zie het nut niet van een lege box in de kamer. Heb niets om erin te leggen Moet wel eerlijk zeggen dat mijn mannetje en ik ook nogal van strak en minimalistisch zijn qua inrichting. Vrienden zeggen dat ons huis net een plaatje uit de Living is. Niet ongezellig, wel met warme kleuren, maar strak, altijd opgeruimd en ruimtelijk. Sommige snappen niet dat we al die lege ruimte niet gebruiken in woonkamer en keuken "woon je zo ruim, doe je er niets mee". Dus een box is voor ons echt even een omschakeling.. ha ha.. Maar snap wel dat het zeker met huisdieren een goed idee is. Kunnen ze even wennen en idd leren dat ze er niet in mogen.
@moppiepoppie: Mag dat dan? Ongeassisteerd bevallen? Ik denk dat ik dat toch te eng vind, professionele hulp is een echte geruststelling. OK, het kan gebeuren dat het zonder hulp moet omdat het ergens plots gebeurt in de middle of nowhere. Maar dat zijn uitzonderingen. @Yule en Jannes: Ik ga de tip opvolgen. Ik blijf wel op kantoor zitten tot halfvijf. Heb sterk getwijfeld omdat het nog steeds niet echt beter is en had ook iets tegen m'n collega gezegd. Maar goed, dat uurtje red ik nog wel (en moet 5 mins fietsen naar huis). Ik ga wel niet super productief zitten stressen, maar dan staat m'n collega er niet alleen voor met de telefoon. Wel geregeld dat ik vanavond gewoon thuis blijf. Vorige week zijn we twee keer geweest en zondag is het moederdag en gaan we er heen, dus allemaal geen ramp. @parr: Welk genie heeft bedacht dat gehoorapparaten niet volledig worden terugbetaald? Verzekeringen hee Alsof je het voor de lol even haalt... @kaatje: Woehoe voor het in elkaar zetten van de box. Geloof dat ie ook van Babydump kwam? Morgen komt de onze, dus dat belooft... Al ga ik weer erg lui zijn, want vriend gaat alles in elkaar knutselen. Nu ja, als ze het laat brengen kan ik wel helpen, maar anders zit ik op kantoor. Jummie... koude schotel. Ik ga straks maar lui doen en een salade van de AH kopen. De Excellent salade met mozarella is erg lekker, dus hopelijk is die er. En dan een lekker knapperig broodje erbij. En dan kom ik m'n bank niet meer af denk ik Ukje is ondertussen flink aan het schoppen. Denk dat ie me een beetje gerust wil stellen ofzo
Hallo dames! Wij willen in het ziekenhuis bevallen. Zonder hulp, nee brrr dat lijkt mij ook wel erg eng. Welke rol mijn man precies gaat spelen bij de bevalling weten we nog niet. op 21 mei gaan we beginnen met 'samen bevallen', daardoor krijgen we daar vast wel een beter beeld van. Vandaag ben ik op school om allerlei dingen op te ruimen, voor te bereiden, na te kijken, etc. Ik moet zeggen dat ik nu (ben om acht uur begonnen) echt hartstikke moe ben... Ik hoop dat ik volgende week met kinderen niet zo snel zo moe word, ik moet het toch echt nog zeven weken volhouden (en niet de rustigste weken van het jaar :s). Nouja we zien het wel. Hier nog geen streep op mijn buik trouwens, wel een beetje striae op mijn ene borst helaas..... Weten jullie trouwens ook hoe het gaat met je borsten na de bevalling/borstvoeding? Blijven ze nu altijd zo of worden ze weer kleiner? Of worden het theezakjes.... Nou, ik ga nog maar even wat doen geloof ik.... Doeidoei dames! Over buddy's gesproken, ik heb Shedevil hier al heel erg lang niet gezien. Weet iemand hoe het met haar gaat? Groetjes Azeb
De kraamverzorgster is erbij om de vk te assisteren. Dus de spullen enzo aan te geven. Vaak schrijft ze ook op hoelaat je begint met persen. Maar dat kan je mannetje ook doen. Misschien moet je het er eens met je vk over hebben? Niet elke vk vindt het namelijk een goed idee. En de kraamverzorgster moet ook na de bevalling naar je onderkantje kijken, dan maakt het toch niet uit of ze het tijdens de bevalling ook ziet?
@Azeb: over het algemeen slinken de borsten weer als je stopt met borstvoeding. Mijn vriendin had met voeding een dikke C en nu weer een gewone B. En toevallig dat ik gisteren ook zat te denken aan SheDevil, dat het al even geleden is dat we haar hier zagen. Zal eens kijken of ze wel nog online is geweest.
Bedoel het niet zo lullig als dat het misschien overkomt hoor! Hebben jullie ook zo'n last van de hitte? Ik vind het normaal heerlijk die warmte maar kan er nu echt niet tegen! Heb zelfs al met mn voeten in de koi vijver van mn mannetje gehangen. Heerlijk om af te koelen. Laat hij het maar niet horen hihi....
SheDevil is gewoon online geweest, gisteren nog. Ook gepost, maar gewoon niet hier @FunnyMe: kwam niet lullig over hoor. Ik had het idee dat jij je misschien beledigd voelde, maar beide niet dus
Nee hoor was niet beledigd! Maar ik las mn stukkie terug en toen dacht ik 'dat staat er best lullig' dus maar ff gereageerd! Ik ga gezellig naar mn moeder. Mannetje is werken tot 2 uur vannacht dus ik eet gezellig daar!
Vroeger vond ik de zon in m'n gezicht heerlijk. Nu is het te scherp licht ofzo. Voelt niet meer zo als eerst idd.
Ik vind de zon nog steeds heerlijk en baal er verschrikkelijk van dat je een zwangerschapsmasker kan krijgen. Dit weekend naar het strand maar een petje op en goed insmeren. Als we echt gaan liggen, neem ik gewoon een parasol. Tis niet anders.
Mag je eigenlijk inmiddels wel met je buik in de zon? In het begin moest je dat afdekken omdat de zon te fel is? Oké, heb van de bedrijfsarts toestemming om ook in de ziektewet te gaan. Nu nog effe de boel regelen op het werk. En dan nu een verhaaltje uit het onderdeel: 'Belachelijk-blunderende-bezette-baarmoeder-baby-bezittersclub' Na de bedrijfsarts in Den Bosch even naar de H&M gegaan (zit niet bij ons in Uden), omdat ik geen passende shirts meer heb. Ga ik terug naar de parkeergarage...sleutels kwijt. Dat heb ik dus nog nooit gehad! Tas helemaal overhoop gehaald, maar er zitten maar 2 vakken in, een grote en een kleintje dus dat was snel gezocht. Ik de parkeergarage op z'n kop, weer terug naar de H&M, een kantoor van de parkeergarage opgezocht; niks... en we hebben maar 1 sleutel van de auto. Ik helemaal verloren naar buiten gelopen, valt mijn oog opeens in mijn tas op het vakje van de telefoon, was ie daar dus in gevallen! AAAAAArgh ..voelde me echt stupid
Ha ha Ingeltje... zo herkenbaar! Al tig keer mijn sleutels lopen zoeken om erachter te komen dat hij in mijn broekzat zat (1min daarvoor erin gedaan) of ik geen sleutel bij me had, etc. Dus schaam je niet... komt bij velen van ons voor
yippie de werkdag is weer bijna voorbij! Het is toch wel erg druk geweest dus ik heb nu net pas weer even bij kunnen lezen.... Ik heb hier trouwens een stuk van de arbodienst liggen dat zwangere vrouwen recht hebben op extra pauze in werktijd dus deze claim ik dan maar fijn even als ik hier aan het typen / lezen ben! @ Mobielfreak hi hi die vind ik grappig een streep na de zwangerschap ipv tijdens! 8) @ Irisb nou nou doe maar ruig met die latijnse taal! 8) Ik denk trouwens dat je gewoon echt aan het groeien bent. Toen ik vorige week hetzelfde gevoel had, heb ik ook de VK gebeld en zij vertelde hetzelfde. Pas als harde buiken aanvoelen als krampen die steeds weer komen en gaan dan moet je echt oppassen. Dus vanavond niet naar schoonmams en gewoon lekker rustig op de bank als jij net zo bent als ik dan wordt het moeilijk! @ Mama meike leuk dat canvas idee! @ Yoyo welkom en succes met lezen ! @ Kaatje jij bent echt multifunctioneel! Of een box opzetten of een schoonmaakbeurt door het hele huis het maakt jou echt niet uit, zullen we ruilen? Ik kan wel wat van jouw energie (of tijd) gebruiken 8) @ Moppiepoppie ja ik ben de laatste ook een beetje na aan het denken hoe we het precies willen doen. Eerst wilde ik een open verloskamer maar ik neig nu wel al meer naar een thuisbevalling. Eerst was ik als de dood voor het woord bevallen en dat wordt gelukkig al minder. Daarom lijkt me thuis bevallen nu ook wel prettig. Maar dan gewoon in bed samen met mijn hubbie en de VK. En het bezoek komt dan maar een uurtje later als de kleine er eenmaal is. Nou ja de katten zijn fysiek ook aanwezig @ Sannemart fijn een goede echo! @ Funny me hier ook aan het zoeken voor een weekendje weg. Hadden Berlijn in gedachten maar is toch wel duur. Wordt dus misschien iets anders. @ parr krijgt jullie beebje nu ook een extra onderzoek wat betreft evt slechthorendheid? Ik heb daar wel eens iets over gelezen dat dit zelfs bij ongeboren baby's getest kan worden. nou ik ga nu lekker naar huis, even pasta maken en vanavond gaan we bij vrienden voetballen kijken. (Regionale club die speelt voor promotie / degradatie...... ) Misschien tot vanavond en anders tot morgen!