zo ik ga nog ff met diesel en dan duik ik er weer in! Mannetje moet tot 2 uur vannacht werken. En ik heb vannacht zo slecht geslapen... was om 5 uur nog wakker. En om half 10 was ik gedoucht en al weer beneden!
Heb net trouwens ook maar is een buikfoto geplaatst Deze is van vorige week toen was ik precies 20 weken
Dag dames! Ben 2 dagen niet geweest en wat is er dan veel geschreven! Heb helaas niet de puf om alles na te lezen. Voor degenen met de 20 wk echo in het vooruitzicht, veel plezier! @Sunshine: net buikkie! Ik heb net zelf een foto van mijn buik gemaakt en toegevoegd aan mijn album, ben nu precies 23 weken Mijn buik begint nu toch wel in de weg te zitten, slapen is soms een crime, af en toe helpt het voedingskussen, soms is het echter niet handig. Gelukkig ben ik nu vrij tot en met maandag, dus even proberen wat rustiger aan te doen X Lise
Goedenavond dames! @kaatje vind ik ook hoor! maar goed als jij het niet kon betalen heb jij daar een instante voor geloof ik, maar wij zouden het theorietisch wel kunnen bevalling ik heb er met hubbie erover gehad, het navelstreng wilt hij mssn wel weet hij nog niet, maar hij wilt de beeb niet aanpakken als het uit mij komt... hij trok zo'n mega euuuuwww! gezicht en toen ik over intiem bevallen had zei hij dat dat vast niet goed kwam oh ja en ik doe het met mannetje en vk de rest komt na de tijd wel een kijkje nemen! @irisb ik geloof dat ze in engeland wel 100% vergoed worden of de batterijen...weet niet meer 1 van de 2 iig @azeb volgens mij worden ze meestal weer het oude en is sommige gevallen blijven ze iets groter of worden ze theezakken @wupje geen idee, denk het niet omdat het bij beiden niet erfelijk is? de vk heeft er iig niks over gezegd... @ingeltje... daar ben ik ook bang voor dat als hij al dat gedoe beneden ziet dat hij ook niet meer wil @tinkerbel nou wij zijn wel "familie" van apen he Ik kom thuis van werk en manlief heeft gekookt. Maar ik vraag heb jij die ijs meegenomen ? nee ik heb wat beters...heeft hij een cake voor mij gebakken omda tik mij zo zielig vond vanochtend en hem huilend aan de tel had! ooooooooooo lief! Verder ging het op werk, was wel erg rustig.... debbyvermeer, tweety, dniise, diddl en eva veel plezier morgen met 20w echo en vk! trouwens ik merk dat als ik ergens tegenaanleun met mijn schaambot dat dit vreselijk veel pijn doet... iemand anders ook?
Is wel waar over die liggende houding. Het schijnt de meest onnatuurlijke manier te zijn om te bevallen (denk: je poept ook niet lekker als je daarbij zou moeten liggen ). Het is bedacht omdat de vk er dan makkelijker bijkon en het beter kon zien. Je kunt er echter minder kracht door zetten, de baby floept steeds na elke perswee (als het hoofdje er nog niet uit is) weer een stukje terug in het baringskanaal en bovendien wordt ie steeds met z'n hoofdje tegen je stuitbotje geduwd wat 'm hoofdpijn op kan leveren. Althans dit had ik allemaal begrepen van wat research op i-net daarover. Ik denk echter dat je lijf vanzelf aangeeft wat de fijnste houding is op dat moment. Vk's promoten echter heel erg de liggende houding voor hun eigen gemak, maar ik ben degene die moet bevallen en niet zij dus wil gewoon doen wat op dat moment goed voelt. Jammer alleen dat je niet standaard een bevallingsbad tot je beschikking hebt in je eigen huis Misschien mag ik die lenen van een vriendin... Schijnt dat de kans op inscheuren bij een waterbevalling kleiner is (door de warmte is de boel beter doorbloed daar) en dat de bevalling voor het beebje minder traumatisch is doordat deze in het warme water terechtkomt (lijkt op vruchtwater qua gevoel). Daarnaast zouden de weeën minder pijnlijk zijn omdat je beter ontspant en een houding kan vinden in water dan op het droge. Op youtube zijn wel mooie filmpjes te vinden als je zoekt op water birth. Maar ja, mocht ik ineens me fijner voelen als ik lig op bed dan kies ik daarvoor. Ik vertrouw op m'n lijf wat dat betreft...
goedemorgen dames. het is al weer vroeg dag o over nog geen 2 uurtjes de echo ben erg benieuwd hoe het allemaal is daar binnen en of alles goed is. heb wel weer een blonde actie ik heb 2 witte zomer broeken die ik u pas 1 positie en 2 gewone met elastiek maar deze waren na de afgelopen dagen vuil dus ik snel gisteravond nog een wasje dan had ik vandaag schone broeken en wat denk je laat ik ze in het wasmachien zitten kwam ik vanacht achter alleen ben ik weer in slaap gevallen dus heb ze nu maar ff snel buiten gehangen gelukkig is het dun spul dus is er zo wel een droog hihi. nou fijne dag iedereen tot later ik laat wel weten hoe of wat straks.
Goedemorgen @parr wat heb jij een lieve vent hihi @Tweety owjee niet zo handig, gelukkig maar dat het dunne broeken zijn, zijn ze vast snel droog Aan alle meiden die vandaag de echo hebben veel succes en plezier
Vraag me trouwens af hoe het met mn "buddy" delayla gaat. Heb haar hier al tijdje niet gezien, maar haar dochtertje had toch zulke hoge koorts de laatste keer dat ze hier wat postte?
denk inderdaad dat ze als de beebjes te vroeg zijn er voor kiezen ze zo lang mogelijk te laten zitten....zou ik wel doen in elk geval als er niet veel te veel extra risico aan zit. ga vandaag eens even wat mee info inwinnen aangezien ik mijn eigen gyn vandaag heb. wil ook wel weten waar ik aan toe ben
hello ladies! ik mag vandaag weer voor controle! mijn oma gaat weer mee, vind het we intresssant over lekkende borsten...baal ik zo van he....heb er nogal last van over zonnen....mij maakt het niet uit of ik bruin word of niet dusse geen zon voor mij, en ook geen masker dus, zou er ook niet op gokken want het ziet er niet uit en komt elk jaar weer terug,ik heb trouwens zowiezo een rare huid wat dat betreft dus ik laat het maar helemaal over bevallen: ga vandaag eens even wat meer info vragen en van de week met mijn mannetje naar de voorlichtingsavond in het ziekenhuis
Goeiemorgen dames @tinkerbel: ons DNA komt voor 98% overeen met dat van een chimpansee En biologisch gezien zitten we in dezelfde familie (Hominidae), daarna wordt er wel afgesplitst. Soit. Maar alle gekheid op een stokje, liggend bevallen is inderdaad redelijk onnatuurlijk. Vrouwen bevielen vroeger hurkend en als je nu nog kijkt naar de mensen die in het regenwoud edm wonen, ik ben er van overtuigd dat de vrouwen daar je heel raar aankijken als je zegt dat de meeste mensen in het westen liggend bevallen. Kijk, niet eens apen nodig voor dit argument @tweety: tja, niet handig die broeken. Is mij ook al overkomen Gelukkig is het mooi weer en dunne stof. @Ingeltje: hehe, die autosleutel. Zou mij nooit overkomen natuurlijk @parr: Oh, speciaal voor jou een cake gebakken, wat lief Over getraumatiseerde mannen na de bevalling: Ik heb geen idee of dat bij ons zo'n vaart zou lopen. Heb er eigenlijk ook niet over nagedacht waar ik m'n vriend wil hebben. Als hij aan het voeteneind kan staan zonder flauw te vallen of voor de rest van z'n leven een trauma te hebben, dan mag ie daar van mij best staan. Als ie liever aan het hoofdeinde staat, ook prima. Als ik em de kamer uitgil... nu ja Hoop wel dat hij de navelstreng doorknipt, zullen we het maar eens over hebben. Na m'n niet zo geweldige middag gisteren heb ik de avond maar op de bank doorgebracht met de TV En 2 raketijsjes Voor ik ging slapen nog een kleine crisis gehad omdat m'n vriend maandag blijkbaar weg is. En het hele weekend daarop, dus ik voelde me plots heel zielig en alleen. Nu ja, misschien dat ik dan wat rust heb ofzo. Ga zo meteen even de VK bellen om te vragen wat dat was gisteren en eergisteren met m'n buik. Waarschijnlijk gaat ze zeggen groeipijnen, maar dan heb ik het toch van haar gehoord. Vandaag komen ze de meubeltjes brengen, hoera Vriend gaat me bellen als ze er zijn, dus vandaag extra m'n best gedaan om m'n telefoon niet te vergeten @debbyvermeer, eva, tweety & dniise: veel plezier met de 20 weken echo. @diddl: succes bij de vk! Fijne dag allemaal!
@Sunshine: mooi buikje! @Lise: ook mooi buikje! Groeit lekker door zeg! @Tinkerbel en IrisB: even een portretje van mij hieronder. Dan snappen jullie het meteen... http://www.twistedsister.nl/chimpansee.jpg @Ingeltje: haha, wat een verhaal zeg over je sleutel. Ik kan het me zooooo voorstellen! Hoe ellendig je je dan voelt... Ik heb ook ooit zoiets gehad, lag mijn autosleutel onder mijn auto (uit mijn handen gevallen toen ik m op slot deed...) Ik heb 2 uur gezocht op plekken waar ik allemaal geweest was. @Kaatje: girrrrrrrlllllllpowerrrrrrr!
Hoi dames, even kort: Wat is het verschil tussen een peter/meter of een voogd? Ik weet dat peter/meter ook iets met geloof te maken heeft. En wat leg je precies allemaal vast als je iemand als voogd wilt voor je kindje?
Oei, dat weet ik niet. Ik weet niet wat peter/meter is, behalve dat het iets met katholiek zijn te maken heeft. Ik ben zelf gevraag voogd te zijn van kinderen van vrienden, dat wil zeggen dat als ze beiden overlijden wij de bevoegdheid hebben om alles te regelen. Dus we kunnen beslissen om de kindjes zelf op te voeden, of de juiste instanties inschakelen of familie die taak geven, maar wij blijven altijd verantwoordelijk voor het bieden van goede zorg en regeldingen. Bij ons is alleen in hun testament vastgelegd dat ze ons als voogd hebben aangewezen. Je kunt vooral allemaal afspraken maken over hoe je dingen wilt, maar dat laten zij verder aan ons over omdat ze ervan uitgaan dat wij ongeveer weten wat zij willen qua opvoeding. Daarom hebben ze ook ons gevraagd en bv. niet familie.
@Yule: Ben jij de missing link? Mooi portret trouwens Heb een tijdje geleden de VK gebeld en kreeg de assistente. Die dacht ook aan harde buiken, maar vond het wel een beetje raar dat het zo lang aanhield. Dus ze heeft het doorgegeven aan de VK en die gaat me bellen. Is nu wachten tot dat gebeurt, want er zijn natuurlijk gewoon afspraken aan de gang nu. EDIT: @eva:: Peter en meter zijn inderdaad katholieke dingen. Als je katholiek gedoopt wordt krijg je een peter en een meter. Het is de bedoeling dat als er iets met de ouders gebeurt, peter en meter instaan voor de opvoeding van het kind. En in dit geval ook de katholieke opvoeding. Maar dit is uiteraard niet wettelijk geregeld. In de praktijk hebben peter en meter nu een meer "symbolische" rol denk ik. Beetje als suikertante/oom. Een voogd is iemand die de ook de opvoeding op zich neemt als er iets met de ouders gebeurt, maar in het geval van de voogd is dit wel helemaal wettelijk geregeld.
Goedemorgen allemaal: Bevallen: bij de yoga zeiden ze ook dat je zo lang mogelijk moet blijven staan (of hurken, zitten op bal, kruk, etc). Zwaartekracht moet volgens haar ook zijn werk doen en dat kan liggend helemaal niet. Dus dat ga ik zeker proberen te onthouden. Ze vertelde ook dat je niet in elkaar moet krampen (ook al voelt dat fijner), maar moet proberen je lang te maken en de baarmoeder de ruimte moet geven. Hebben we ook ademhalingsoefeningen voor gehad om het iets minder heftig te maken. Zonnen: ik durf het niet te proberen. Had collega van mij ook gedaan en heeft maanden voor schut gelopen met bruine vlekken in haar gezicht. Ik verkleur nl. heel snel dus vrees dat ik na 5 minuten al vlekken heb. Peter/Meter: dat is wanneer je je kindje laat dopen. Dan wijs je een peter en meter aan (peetoom/tante). Dat wil niet automatisch zeggen dat die mensen ook voogd zijn van jouw kindje. Dat moet je notarieel vastleggen en kunnen dus ook anderen zijn. Wij zijn peetoom en tante van ons nichtje, maar niet de voogd. Wel worden wij voogd van kindje van vrienden en zij bij ons. Wij laten ons kindje niet dopen. In limburg laten veel mensen het nog doen, maar ik ben niet katholiek en heb persoonlijk niets met het geloof. Mijn ouders vonden dat ik zelf maar moest kiezen wanneer ik volwassen was en dat vinden wij bij ons kindje ook. En verder voor de dames die vandaag 20 weken echo hebben: veel plezier!
Hi Meiden, Hier een kort nachtje gehad. Ik had gisteren avond even op de bank geslapen waardoor ik niet in slaap kon komen en dus om 1 uur nog wakker was. en 5.15 uur ging weer de wekker @ Lisse Mooie grote buik heb je al, dat wil wel met een tweeling he, gisteren toen ik in de stad was werd al een paar keer gevraagd "En moet je nog lang?" Ben net op de helft hahahaha @ Sunshine Jij hebt ook een mooie prachtige buik @ Funnyme ik heb een tweeling box besteld, miss vind je dat wat > moet je maar eens in mijn album kijken, gewoon bij de babydump besteld. @ Kaatje goed zeg dat je de box alleen in elkaar hebt gezet @ Ingeltje hahahaha echt zo herkenbaar, ik ben echt zo vergeetachtig dat ik echt alles moet opschrijven. Soms met klanten aan de lijn best lastig hihi Iris Leuk dat je meubeltjes vandaag binnenkomen Bij ons duurt dat nog bijna 2 mnd Alle meiden die vandaag echo hebben succes en veel plezier! Bevallen mijn vriend wilde zijn ouders erbij, omdat die toen zijn broer kinderen kreeg er ook bij waren, nou mij niet gezien. Ik wil niet eens mijn eigen vader erbij, laat staan mijn schoonouders. Ik wil het gewoon lekker met de 2en lekker knus, moet niet al die mensen om mij heen. En als ze naar het ziekenhuis willen komen wachten ze maar lekker in de wachtruimte
Ik wil in eerste instantie alleen mijn man erbij in het ZKH, maar mijn moeder zal er ook zijn. Het is meer een soort back-up, als mijn man er ff doorheen zit, kan mijn moeder hem ook even ondersteunen of het even overnemen. Mijn ouders komen zelfs rond 'de' datum hier in de buurt op de camping staa. Ik heb verder weinig eisen, laat Gijs maar lekker bij mijn hoofdeinde staan, maar hij MOET wel de navelstreng doorknippen, dat vind ik wel belangrijk. Het lijkt hem wat smerig hihihi maar het hoort wel de taak van de papa te zijn vind ik
Mijn mannetje mag gewoon staan waar hij wil hoor. Al zo vaak gehoord dat het voor mannen zo bijzonder is om te zien hoe het kindje echt geboren wordt. En hij legt echt niet meer de associatie met sex hoor... dat zie je echt wel los op dat moment. Dit is te bijzonder. Maar dat is mijn mening hoor. Kan me voorstellen dat je het niet prettig vind.