September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    trouwens mijn Souders zijn net teurg gekomen, eerder dan verwacht, voor de hond. de D-arts raade een operatie af omdat het een oud hond was en zijn er dus meer risico's bij een operatie. Dus het is of 6 weken rust opleggen met zware pijnstillers en kijken of het uberhaupt goed geneest of in laten slapen :(

2. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Dames ik heb het gehad... ga naar huis.
    Eerst ff de stad in. Wil een leuk jurkje kopen en wat zomerse dingen. Heb al genoeg zw-kleding, maar heb behoefte aan iets nieuws.. ha ha..

Fijn weekend allemaal! Kom dit weekend niet online, veel te mooi weer :D

3. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @jannes ok da tis wel goed nieuws :D

@moppiepoppie bij mij idemdito hand erop en beeb stopt met bewegen :( vind ik ook jmmr, hubbie ook

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Parr.. weten je Souders al wat ze gaan doen? Als het hondje 6 weken pijn heeft, of duf is van de pillen is het ook niets.
    En hoe groot is het risico dat het niet heelt of weer breekt als hij er na 6 weken op gaat staan?

Ben zelf niet echt een voorstander van inslapen. Heb twee dure operaties gehad ( poes + konijn met gebroken poot )
    Maar als mijn hond zo oud, blind en doof zou zijn,zou ik geloof ik wel in het voordeel van de hond kiezen. Hoe moeilijk dat ook is.

Sterkte

5. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Heb een keer gelezen dat je beter kan uitscheuren dan ingeknipt kan worden omdat een scheur oppervlakkiger is dan een knip (die door het hele weefsel gaat). Een scheurtje is meestal alleen aan de oppervlakte en zou ook sneller genezen dan een knip omdat een knip veel rigoreuzer is. Ze zeggen ook vaak dat ze preventief inknippen omdat ze een (totaal)ruptuur willen voorkomen, maar dat schijnt heel onlogisch te zijn; maak maar een een knipje in een (papieren) zakdoekje en trek er aan weerszijden aan. Langs de knip zal het sneller scheuren dan als je aan een intact zakdoekje trekt. Ik denk er daarom over om te zeggen dat ik per definitie geen knip wil; als het niet helemaal past dan scheur ik waarschijnlijk een beetje, maar dat heelt dus sneller dan zo'n knip, dus kun je veel sneller pijnloos genieten van mama-zijn... Heeft iemand nog iets gelezen over nadelen van scheuren ten opzichte van knip? Want daar kan ik niks over vinden.. Lijkt me dan toch raar dat ze uberhaupt knippen? Hmm..., nog maar even googlen geloof ik (leid me weer af van de schreeuwende frikandellen in de vriezer :p).

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Misschien heb je daar gelijk in,maar een knip is vaak wel mooier te hechten dan een scheur, omdat bij een knip de huid weer mooier aansluit qua hechten.

7. ben ik ook weer even

wij hebben van de week bij de zwgym de uitleg gekregen dat een scheur idd sneller heelt omdat dan je weefsel op een natuurlijke manier scheurt en met een knip krijg je gewoon een snee waar zij knippen en dat duurd dus idd langer om te genezen.

fijn weekend allemaal ik zal er ook niet veel zijn met dit weer.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

8. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    zo meiden jullie hebben veel geschreven pff weet niet eens meer wat allemaal.
    vandaag gewerkt 2 uurtjes eerder naar huis gegaan ivm me rug en morgen extra werken dus mocht ik eerder weg. ik ga nu maar ff de de aardappels jassen we eten lekker zelf gebakken frietjes. heerlijk. tot vanavond.

9. IrisB

IrisB Fanatiek lid

ff snel ego-en en dan weer weg :D

M'n dagje rust bevalt me prima (heb zelfs een dutje gedaan) en heb vandaag nog geen last gehad van zo'n buik. Straks fijn naar de yoga, nog maar 2 keer na vandaag :( Buik kan echt wel een groeispurt zijn aangezien ik in minder dan een week alweer een halve kilo ben aangekomen. Het gaat hard nu als dat zo blijft, vorige keer ook al een halve kilo in een weekje.

Meubeltjes staan bijna allemaal in elkaar, alleen het bedje nog, maar dat is het makkelijkste. Straks even een doekje over alles halen en dan ga ik spulletjes in de kast en de commode leggen. De muurstickers zijn ook aangekomen, maar die moeten nu eerst min. 24 uur plat liggen en mogen eigenlijk pas over 2 weken op de muur (mocht pas 3 weken na het verven stond er in de handleiding). Stickers zijn iig geweldig schattig :)

Zo meteen ga ik maar eten maken: couscous met mango/courgette/ui en thaise kipblokjes. Geen idee wat dat gaat worden, maar het klinkt lekker ;)

En jullie mogen niet lachen met krieken en frikadellenkoek :p

Bomma is trouwens inderdaad oma :D

10. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    srry heb weer een ego bericht! Salsa is terecht! Bij de schhur van mijn Souders waren nog 2 vallen voo de steenmarter die hier een paar keer een festijn had aan mijn Smoeders eenden en kippen. Mijn Smoeder liep in de wei en hoorde ene kat miauwen. Tien herrinnerde zij de vallen en rende met haast heen en daar lag salsa! :confused: zij leefde nog maar goed in de middag schijnt dar de zon volop en dan zonder water en eten voor 9 a 10 dgn! zij is nu binnen en geeft mij kopjes en spint als ik bij haar bent. Is wel goed dat zij dik was van uit 2 bakken eten anders was het waarschijnlijk anders gelopen! Ik ben zo blij maar hou haar wel in de gaten want dat is niet niks! Wat een geluk, want mijn man heeft haar nooit gehoord, was zelfs de hooizloder opgeweest zoeken naar haar! En drm was dixie (ander kat) altijd in de buurt van de schuur! Ik wist niks dat die vallen er waren en het waren mijn schoonouders compleet veschoten! nu hopen dat zij goed opknapt!

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ahh arme Salsa. Gelukkig is ze weer terecht en is het nog aardig goed afgelopen.
    Verwen haar maar lekker.

12. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    oooh parr ben zo blij voor je! knuffel d'r maar flink

13. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
  14. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    gelukkig is ze weer terecht hoop dat ze snel opknapt

meiden die een muurstikker hebben welke site was dat ook alweer? kan het niet meer vinden help! :(

15. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    zo mijn Souders hebben voor de laatste optie gekeken. Ze nemen hem straks mee en ook weer terug waar hij naast zijn broer komt te liggen :( vind ik wel beter dan pijn lijden idd maar vind het jmmr da thet zo moest lopen voor die beest :(
    Salsa wilt alleen maar drinken maar mijn Svade zegt dat zij niet teveel water binnen mag krijgen. Zij heeft haar hele waterbak al leeg... vind het wel verleidelijk om haar meer te geven, maar goed pa zegt dat niet voor niks...

16. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Parr: oh, wat fijn dat Salsa weer terecht is! Heeft ze niks?

@Kaatje: mooi foto weer! En ik zie de box op de achtergrond. Ziet er goed uit!

@Jannes: geniet van het weer!

Namen: wij hebben roepnamen voor meisje en jongen al van voor de zwangerschap. Toevallig heet het dochtertje van 1 van de septembermama's hier ook zo. (puzzel ze!) De tweede namen zijn we nu ook uit.
    Zeer waarschijnlijk wordt het voor een jongen JJ en voor een meisje RR (de voorletters dan). Jongen vernoemd naar beide opa's en meisje vernoemd naar beide zusjes (in de tweede naam samengevoegd).

Knip vs. scheur: hechten maakt niet zoveel uit, de moeilijkheidsgraad hangt van het aantal lagen af die je moet hechten (beetje eng verhaal). Huid is makkelijkst, onderhuids bindweefsel en spier zijn iets lastiger, want dat moet je met oplosbare hechtingen 'naar binnen' hechten. Huid kun je gewoon aan elkaar 'naaien' aan de buitenkant zeg maar.... (paar keer gedaan, niet daar van onderen :rolleyes: , maar op andere plekken... )
    Een scheur heelt inderdaad mooier en sneller dan een knip, inderdaad vanwege de 'natuurlijke' scheuring in het weefsel.
    Een knip wordt in het ziekenhuis eerder gezet dan thuis, omdat je daar meestal niet voor niks komt en het kind er vaak sneller uit moet. Bijvoorbeeld als het met de baby niet goed gaat (hartslag te laag ofzo), dan moet ie er snel uit en dan wordt er geknipt. Ook bij tangverlossing of vacuumverlossing moet je knippen anders kan de 'apparatuur' niet eens naar binnen (klinkt enger dan het is overigens ;) ).
    Een knip blijkt totaal rupturen (dus uitscheuren tot en met je anusspier) niet te voorkomen, dus daarvoor hoeven ze het niet te doen.

Ik zou zeggen: laat maar komen en we zien wel wat de schade is... :)

Moeder: ben vanmiddag dus met haar gaan lunchen en daarna nog even geshopt. Het was echt supergezellig en we hebben goede gesprekken gehad. Ik ben er echt blij om, we zijn toch weer nader tot elkaar gekomen. Ik kreeg bij de prenatal nog een paar kleertjes van haar cadeau, echt heel schattig. Ben helemaal opgelucht dat het zo leuk was!

17. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Parr: inderdaad niet teveel water ineens geven! Ze is waarschijnlijk uitgedroogd en als ze dan teveel water gaat drinken kunnen de hersenen gaan zwellen (hersenoedeem). Dus kleine beetjes tegelijk en als ze suf wordt de dierenarts bellen!

Klinkt als paniekbericht maar is echt heel gevaarlijk!

18. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    :confused: ok dus wordt een beetje paniekerig hier :confused: zij had verder niks was alleen best wat afgevallen en een beetje weibel maar dat is begrijpelijk. zij heeft haar waterkom leeg en die vul ik voorlopig niet aan... maar dat zij dus eerst zoveel heeft gedronken...kan dat veel kwaad? ik weet alleen van die programma's dat ze de dier water geven en een infuus om ook vocht toe te dienen

19. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Yule: moet een scheur eigenlijk ook gehecht worden? Of moet je dat natuurlijk laten helen ofzo? Had ik eigenlijk nog niet bij stil gestaan. Misschien is een rafelig iets hechten wel niet te doen ofzo en laten ze scheuren daarom natuurlijk helen?

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Helaas slecht nieuws..als de scheur iets te groot is moet je toch gehecht worden..brrr....

Deel Deze Pagina