September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    1) Hoe nederlands is de naam?
    Vind een echte hollandse naam niet zo leuk voor een half bloedje.

2) Vind je de betekenis zo erg dat je dat weerhoud om de naam te geven? Zou me daar niet heel erg druk om maken. Als jullie het allebei een leuke naam vinden is er niets aan de hand toch.

Mijn vriend heeft net voor het eerst een heel zacht mini schopje gevoeld. :):)

2. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Eva> Bedankt!
    Ik zou voor naam 2 gaan. 807x in 12maanden vind ik wel erg veel. en die betekenis... lekker belangrijk! (zolang het niet ernstig is dan he)

Kaatje> wat leuk voor je aanstaande ;)! die van mij kan ook niet wachten....

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik wou trouwens ook geen naam die heel vaak voor kwam. Mijn vriend wilde heel graag Sem,maar ja dat is de meest gekozen naam van 2007 dus dat wou ik niet + dat de kat van vrienden ook Sem heet.

Maar ging net even kijken naar " mijn" naam en die is de afgelopen 12 maanden ook al 441 gegeven.
    Maar ja vind de naam zo leuk dat ik me er eigenlijk niet druk over maak. Voor zover ik weet woont er hier in het dorp maar 1 iemand met zo'n naam en die is nu al 14 ofzo.

4. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ik vind het wonen in een stad of dorp ook wel anders eerlijk gezegd, wij wonen in den haag en als je hier in een speeltuin bijvoorbeeld "sem" zou roepen staan er 10 kinderen voor je....

heb net even gekeken onze naam is vorig jaar 87x gegeven (over heel nederland)

5. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ik heb net nog even de betekenis opgezocht en die is eigenlijk wel positief......maar vriendlief is nog niet overtuigd!

6. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    komt wel goed ;) als hij het vaak genoeg hoort vind hij het vanzelf leuk en helemaal bij jullie kindje passen.

Wij hadden trouwens ook nog een leuke... toen ik net zwanger was heb ik alle meisjesnamen uit de kast getrokken die ik leuk vind waaronder Fleur. Mijn vriend is een echt hagenees niet aso ofzo hoor maar je hoort het wel met bepaalde uitspraken. Zo ook Fleur... het is jammer dat ik het niet op kan nemen maar maak er maar eens een voorstelling bij zooooo lachen als een hagenees fleur uitspreekt :D

7. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Kan me er iets bij voorstellen ja :)
    Dat is ook leuk met een buitenlandse vriend. 9 van de 10 namen spreekt hij net weer anders uit dan wij.......moeilijk om een leuke naam te vinden. Was daarom ook erg verrast toen hij de nederlandse naam die ik had bedacht wél goed uit kon spreken (hij moest wel ff oefenen hoor). De andere naam heeft als voordeel dat 'ie zowel in het Spaans als Nederlands goed uit te spreken is.

8. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.818
    4.057
    113
    Heb het me mannetje even laten uitspreken. Een groot deel van zijn familie komt uit den haag dus hij kan het accent wel. Moest inderdaad wel even lachen.

Zowel onze 1e als 2e naam voor de kleine zijn in 2007 maar enkele keren gebruikt.

9. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Hallo dames,

Allemaal lekker genoten van het prachtige Pinkster-weekend? Ik wel in ieder geval. Gister een zeer geslaagde moederdag, we zijn bij schoonouders en ouders geweest, en als afsluiter ook nog even op bezoek bij mijn (eveneens) zwangere zus. Vandaag heb ik me eens gebogen over de enorme berg was, dan kan ik alvast wennen aan alle wasjes die ik straks moet draaien met rompertjes enzo, hihi. Ik heb het een aantal dagen (verplicht) rustig aan gedaan en dit heeft wel geholpen. Ik heb nog maar een enkele harde buik per dag, dus ga morgen weer aan het werk. Ik heb na deze week lekker 2 weekjes vakantie, waarvan we er één ook weggaan, ik verheug me er nu al op. Prettige avond allemaal!

10. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    @dreamss> hahaha lachen he :D
    @Pupke> geniet lekker van je vrije weken!

11. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Hallo allemaal,

Zit te wachten op Grey's Anatomy dus even op wat dingen reageren:

Moederdag: ik heb mijn vriend vorige week gezegd dat hij niets hoefde te kopen op te doen. Ik ben nog geen moeder, dus hoef ook nog geen cadeautjes. Ik persoonlijk vind dat echt iets voor volgend jaar, wanneer hij samen met ons dochtertje wat kan doen. Hij was het daar wel mee eens. Heb wel wat van mijn ouders gehad, maar die had ik het ook niet gezegd. Dus geen onattente man hier, vond het gewoon nog niet nodig. Krijg liever spontaan een keertje wat.

Aardig gedrag: hier ook nog niet meegemaakt. Voelde me keer echt niet goed worden toen ik ergens in de rij stond. Niemand die even vraagt hoe het met je gaat.

@Tinkerbell: gewoon thuisblijven hoor. Ze hebben het niets voor niets gezegd in het ziekenhuis!

@IrisB: kan je moeder iets na de bevalling niet bij jullie logeren voor een paar dagen? Dan hoeft ze ook niet in zo'n jeugdherberg en na een paar dagen weer naar huis. Snap wel, als ze zo ver weg woont, dat ze niet maar een dagje op bezoek wil komen, maar liever in de buurt is. Voor haar natuurlijk ook bijzonder dat haar dochter een kindje krijgt. Maar is persoonlijke mening hoor. Mijn ouders en schoonmoeder mogen hier elke dag de hele dag zijn na de bevalling, maar ik ben dan ook wel heel close met ze. Mijn emotie wil ze er ook graag veel bij hebben.

@Ingeltje: wat vervelend dat je al zo'n last hebt van lekkende borsten. Zeker in een situatie als deze...

@Cossy: gefeliciteerd met je 20-weken!

@Yule: goed dat je zo op situatie reageert. Ik zou het ook prima vinden wanneer hij zijn ex vriendin zou gaan steunen. Het is niet voor niets zijn ex. Ik heb ook nog heel goed contact met die van mij en daar heeft hij ook geen problemen mee.

@Dreames: mooie 20 weken echofoto's!

@Lola wat een lief gedichtje voor moederdag. Leuk hoor....

Hier verder alles prima. Heerlijk genoten van het weekend. Zaterdag bij mijn ouders geweest en 's avonds bij vrienden. Zondag naar de Belgische kust geweest. Heerlijk onder de parasol op een strandstoel gelegen en heerlijk gegeten, zowel 's middags als 's avonds. En vandaag weer bij vrienden geweest, met groepje in de tuin gezeten. Heel gezellig.

Verder zijn we opeens met een nieuw huis bezig. We wonen hier pas 2 jaar, maar er staat een huis bij mijn ouders om de hoek te koop (echt maar 50 meter) op een mooi hofje met 4 slaapkamers en zolderkamer met nog 2 kamers. Grote garage, fijne tuin en hele ruime vwoonkamer/keuken. Nou blijkt dat die mensen eraf moeten en dus niet teveel vragen. Moet wel voor een groot bedrag aan verbouwd worden (heel ouderwets ingericht), maar dan is het wel meteen naar onze smaak. Ik ga morgen meteen bellen voor een officiele afspraak want we zien het helemaal zitten. Moeten alleen even heel goed naar timing kijken, want wij kunnen natuurlijk niet voor de bevalling beginnen met verbouwen. Dat is niet handig. Maar eens maar eens gaan kijken en financien op een rij zetten (vooral verbouwing) en dan zien we wel weer.

Nou Grey's tweede deel begint bijna, dus ik ga afronden. Tot morgen...

12. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Eva…wij weten inderdaad niet of het een jongen of een meisje is en we vonden groen wel voor allebei kunnen ;) Wit is ook mooi..lekker neutraal :D Jullie zijn er dus nog niet uit welke naam het wordt? Enne waar vind je dat hoe vaak de naam is gebruikt in het afgelopen jaar? Ga ik ook even kijken.

@Cossy, yoehoe op de helft! Wat een leuk cadeau voor je moeder, hoe reageerde ze?

@Nic, mooi buikie!

@Yule, haha wat lachen dat je er niet meer tussen paste ;) Veel plezier in Maastricht.

@Kaatje, haha volgend jaar dus zijn eerste kunstwerk ;) enne humor hoor die knuffel :D hier wel kramp in de kuiten ’s ochtends (niet na de sex ofzo) en las dat dit ook voortekenen kunnen zijn voor spataderen..of heb je het echt alleen na de sex?

@Dreames, succes alvast woensdag! Leuk dat ze nu meisjeskleding aan het kopen zijn.
    Enne zeker duidelijke echo’s..mooi hoor.

@First time, lekker druk dus..veel succes met alles en leuk dat je af en toe even langskomt.

@Tinkerbel, wat een onzekerheid zeg..dan maar lekker genieten in het badje. Oh spannend de 4d echo..wij moeten nog iets meer dan 2,5 week wachten. Ben ook zo benieuwd.

@Funnyme, leuk moederdagcadeau..enne goeie man heb je hoor, meteen je hint oppakken :D

@Iris, ik herken je gevoel wel..mijn ouders wonen ook 135 km bij ons vandaan en mijn moeder stelde dus ook voor om een week te komen. (Mijn man dacht dat ie gek werd..haha hij vond het prima maar dan wel een week als hij aan het werk is)

@Ingeltje, leuk dat je je zo goed voelt, lekker van genieten hoor! Haha aardige opmerking van je man haha…wat zei je ‘proeven?’ ;)

@Lola, wat lief!

@Parr, wat leuk…grappig hé dat ze het dan weer bijna niet kunnen geloven dat het echt de kleine is. Bijna de 20 weken echo hé..spannend!

@Pupke, geniet van je vrije weken!

Moederdag; heb van mijn twee smsjes gehad..eentje geschreven vanuit de kleine (echt ontroerend) en eentje vanuit hem. Hij vindt ook dat het volgend jaar echt mijn eerste Moederdag is.

Onze kleine; eindelijk heeft mijn man de kleine dan ook gevoeld en zien we de laatste dagen regelmatig mijn buik bewegen :D Mijn man is apetrots en kan echt niet wachten! Morgen weer naar de vk…erg veel zin om het hartje weer te horen.

13. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
  14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jannes, klinkt goed dat huis.
    Je kan natuurlijk altijd na de bevalling gaan verbouwen,en dan kamer voor kamer

Krisstel, kramp in mijn kuiten heb ik al vanaf het begin van mijn zwangerschap,maar dit soort kramp heb ik vandaag voor het eerst. Heeft bijna 10 uur aangehouden,en vooral met staan. Zeg maar onder in mijn billen en mijn bovenbenen. Heel irri en pijnlijk

15. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Dank je wel! Onze jongensnaam is 65 keer gekozen (en zelfs 3 x voor een meisje :confused: ) en onze meisjesnaam 482 keer (en 10 x voor een jongen :confused: )

Mijn eigen voornaam is maar 18 keer gekozen..

16. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Wat hebben velen van jullie last van 'kwaaltjes'. Ik heb echt bijna nergens last van. (van seks is het de laatste tijd trouwens ook niet meer gekomen ;) ) Het enige waar ik last van heb, is pijn in mijn onderrug als ik buk zoals met de vaatwasser in/uitruimen en koffers inpakken. Verder niks....ff afkloppen.

Nog even over namen, ik denk dat ik mijn vriend ga overtuigen van de originelere naam. Lukt dat echt niet (ik heb nog zo'n 4 maanden de tijd ;)) dan neem ik genoegen met de andere naam.

17. 4days

4days Niet meer actief

@ Kaatje -> Haha wij vonden Sem eerst ook erg leuk! :D Maarja we zitten er niet echtop te wachten dat ons ventje strax bij 5 andere Sems in de klas komt.... :(

@ Eva -> Ik had de naam die ik leuk vond gewoon zoooo vaak herhaald dat we het kindje toen echt geen andere naam meer konden geven, hahaha! Maar mn vriend vind m ook artstikke mooi nu hij gewend is!

Oww onze naam is trouwens afgelopen jaar nog geen 200 keer vergeven dus valt wel mee.

18. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Waar vind je dit?

Oh al gevonden haha

19. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    ego bericht: ik heb echt een rotdag achter de rug :(

we waren bij mijn ouders op bezoek het weekend. nu wonen wij in Belgie en zij in Nederland en het is sowieso 5 uur van deur tot deur met het openbaar vervoer...

maar op de terugweg ging er vanalles mis bij de NS en toen duurde het 7 uur :eek: :cry: we gingen 9 uur weg en waren 16 uur thuis. ik was helemaal brak en heb nog 2 uur liggen slapen, maar mijn man moest gewoon werken om 16 uur :(

we kregen ook nog bericht dat een vriend van hem een zoon heeft gekregen, en die heeft nou net de naam gekregen die wij in gedachten hadden :( hij wist het niet van ons hoor, het is puur toeval.

die vriend woont in een ander land en het is ook niet zijn beste vriend ofzo, dus ik denk dat we 'onze' :rolleyes: naam wel gewoon houden, maar ik vond het toch jammer..

nog over uitscheuren enzo.. ik lees net het volgende op de site van mijn vroedvrouw:
    dat klinkt dan wel weer goed :)

20. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart

Deel Deze Pagina