Dreames ik duim voor je dat ze snel iets vinden, secretaresse lijkt me een leuke baan Wupje ja heb ik ook ja, ik maakte me ook al een beetje zorgen maar is dus normaal En over de trouwkaarten, ik zat eens te denken: Ik ben natuurlijk vanaf nu al fulltime thuis, misschien dat ik zo'n mooie kalligraveerpen (of hoe je het schrijft) koop en daar is wat mee ga oefenen Kan ik ze daarmee schrijven, stuk goedkoper ook want die adresstickers zijn niet goedkoop Sunshine wij eten japanse teriyaki Klinkt heel chique maar is ook gewoon uit een Knorr wereldgerecht Ik vind het heerlijk, is met biefstuk maar die bak ik wel helemaal door dus kan geen kwaad. Haha volgens mij zijn er meer meiden fan van Knorr hier Kaatje ook lekker aan het huishouden bezig? Rustig aan he anders word ik boos Zo ik heb net even een berg administratie weg gewerkt en het laatste telefoongesprek met mijn werk afgehandelt Ben ik wel blij om want elke keer opnieuw gezeur vind ik ook niks, ze komen mijn asuto binnekort ophalen (is een lease auto) dus ben helemaal blij, dat betekend weer extra centjes voor mij elke maand Nu ga ik even een wasje opvouwen en een boodschappenlijstje maken voor de weekboodschappen morgen. Tjemig ik word echt ene goeie huisvrouw haha XXX
Preitaart benodigdheden 5 plakjes bladerdeeg 1 teentje knoflook 500-600 gram gesneden prei 3 eieren 75 g gepelde walnoten 100 g geraspte kaas bakje gehakt Oven op 200° C voorverwarmen. Bladerdeeg laten ontdooien. Knoflook pellen en snipperen. Olie in pan verhitten en gehakt rul bakken en prei 5 min roerbakken. Eieren loskloppen, nootjes hakken. Ingevette vorm/ronde schaal met deeg bekleden. Prei, walnoten, kaas, knoflook, eieren en zout en peper naar smaak mengen. Mengsel in vorm scheppen. Taart in midden van oven in ca. 25 min. gaar en goudbruin bakken. Walnoten kan je er ook uit laten hoor, maar ik vind het wel lekker er doorheen. En ik heb echt tig lekkere recepten (ben gek op koken), dus zoek je inspiratie laat maar weten
Oh wat een heerlijk gerechten hier allemaal ! Smakelijk voor iedereen in elk geval 8) Wij eten waarschijnlijk iets met vis. Lekker en gezond. Dank voor jullie antwoorden, ik ben alweer een stuk geruster! Snel dit onsmakelijk onderwerp afronden... @ Parr ik ben jaloers! Wat heerlijk zo'n massage! Was het een beetje een knapperd of toch maar gewoon een vrouw? Als het nu ook nog een knappe vent is, waan je je helemaal in een soapserie. Oeps nu draaf ik een beetje door denk ik.....
Nee vult genoeg. Is zelfs net iets teveel voor 2 personen. @Parr: je gebruikt hiervoor gewoon een quiche schaal. Je weet wel zo'n witte met een golfrand. Is volgens mij 26cm doorsnede. Je kan hem ook makkelijk maken met zalm en brocolli. - 5 plakjes bladerdeeg (diepvries) - 1 zak broccoliroosjes (300 g) - 1 blik zalm (418 g) - 3 eieren (middel groot) - 4 eetlepels slagroom - zout en peper Oven voorverwarmen op 225 °C of gasovenstand 5. Bladerdeeg ontdooien. Broccoli in stukjes en ca. 3 minuten koken. Afspoelen met koud water en laten uitlekken. Zalm laten uitlekken, graatjes verwijderen en in stukjes verdelen. In kom zalm en broccoli mengen. Eieren loskloppen met slagroom, zout en peper. Taartvorm invetten en bekleden met bladerdeeg. Met vork gaatjes in bladerdeeg prikken. Zalmmengsel in vorm doen. Eiermengsel erover schenken. In midden van oven taart in ca. 25 minuten.
@ wupje: Je bekkenbodemspieren verslappen, waardoor je soms wat druppels urine verliest tijdens de zwangerschap.. Ik kon er donder op zeggen dat als ik moest niezen ik schoon ondergoed aan kon trekken omdat ik dan altijd urine verloor, en nu is het bij mij nog niet veel beter helaas
hoi, ik ben er ook weer even, lees al wel heel de middag mee hoor. even een ego berichtje maar ik moet het gewoon even kwijt. dus alvast sorry. ik zit er helemaal doorheen, dat halve dagen werken is niks voor mij. tenminste al dat thuis zitten dan. ik verveel me te pletter omdat ik niks kan want dan doet het pijn, ben nu nog aan het nagenieten van gisteren de keuken poetsen. heb eindelijk mijn band binnen maar ja wist dat het daarmee niet veel beter zou gaan. misschien een paar dagen afwachten. heb gisteren ook ruzie gehad met mijn man omdat ik het zo allemaal niet meer leuk vind. geniet van je zwangerschap gaat er bij mij ff niet in. sorry voor mijn geklaag maar moest er even uit. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Anno dikke knuff meid ! Ik had dat in het begin ook heel erg hoor toen ik halve dagen ging werken,maar toen ik een week of 2 halve dagen werkte, kwam mijn lichaam zo veel meer tot rust waardoor ik veel beter in mijn vel ging zitten.
Anno ik kan me er iets bij voorstellen dat je er helemaal doorheen zit. Maar ik denk dat de keuken van gisteren toch echt teveel voor je is geweest. Misschien als je nu weer een paar dagen goed rust je daarna wel weer wat kleinere dingetjes kunt doen. Maar idd leuk is anders
hoi, ik werk ook al 2 weken met halve dagen en het wordt er alleen maar erger op. heb vanmorgen nog gewerkt en dan ben ik de vrolijkste op het hele dagverblijf maar nu ben ik echt niet te genieten. sorry xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
@Anno: kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Ik ben ook iemand die genoeg te doen heeft hoor, maar halve dagen thuis zitten zou ook niets voor mij zijn. Broertje van mijn vriend (13 jaar) zei pas ook "van thuiszitten zou jij alleen maar meer stress krijgen". Ha ha... Mijn VK opperde als ik teveel bandenpijn zou hebben, ik minder zou moeten gaan werken. Volgens mijn vriend gaf ik haar ook een blik van "ben je niet goed bij je hoofd". Ben graag thuis, maar vind werken ook erg prettig. Mijn vriend heeft dat helemaal niet, dus wij gaan beide 4 dagen werken in plaats van ik 3 en hij 5. Vind 4 een heerlijke gedachte. Mijn collega doet het ook zo en vind het ook ideaal. Beide 3 dagen thuis, 4 dagen werken.
ja ik zeg altijd dat mijn man een workaholic is maar blijk er nu zelf ook een te zijn haha. nou kijk maar uit naar vanavond want dan komen gezellig vrienden op bezoek. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
@wupje gelukkig ws het een vrouw want ik had geen mssage verwacht anders had ik een normale slipje aangedaan mar echt heerlijk 10x beter dan de verwachte oefeningen! @jannes die zal het niet worden mannetje lust haast geen vis, vooral geen zalm! @mobielfreak idd! ik probeer regelmatig te plassen want als ik nies moet ik weer schone slipje en broek aan dat jij aar nog last van hebt kun je behelpen he! je gaat gewoon op bed liggen, ontspannen en dn een paar keer jouw bekkenbodemspieren aanspannen. die span je aan als je uitademt. Ik had het anders om, de mijne waren te strak waardoor ik vaginisme had. dat is vervelender vind ik want lekkere sex kom je ook niet meer tegen maar ja het is geholpen na lange fysio en oefeningen en gesprekken. Oorzaak ervan is nog steeds een raadsel. Moet nu wel langere tijd blijven oefenen zodt mijn hersenen het hele gedoe vergeten zeg maar. @anno arme meid! ik begrijp jou ook helemaal! Ik werk ook halve dagen en kan ook weinig in huis door de pijn. Merk wel dat ik rustiger wordt in mijn vel en doen en laten, maar toch verveel ik mij vaak idd!
Veel mensen zeggen "o wacht maar tot het zover is", maar eerlijk gezegd kijk ik ook beetje op tegen de verlofweken voor de bevalling. Ben nog nooit zolang thuis geweest. Gelukkig is het zomer en heeft iedereen vakantie, dus genoeg te doen. Maar ik vrees dat ik toch stiekem mijn laptopje wel eens aan ga zetten...
haha mijn mannetje belt net, want die is met zijn moeder aan het kijken voor een trouw auto... of het ook een cabrio mag zijn... Heb gezegt dat ik het best vind, als ik me maar niet in de auto moet wurmen..
Jannes zeker weten dat als wij verlof hebben onze pc overuren gaat draaien! Yippie ik heb weekend! Ga nu lekker mijn pc'tje uit zetten en op mijn gemakkie naar de trein lopen. Vanavond waarschijnlijk niet veel doen want morgen is er weer een poetsdagje...moet ik toch een beetje uitgerust zijn en 's avonds hebben we nog een feestje. Iedereen smakelijk eten!
ik ga even in bad en kom dan nog wel even hier kijken, als ik er tenminste nog uit kan. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
@alle workaholics: Heb in het verleden wel 4 dagen gewerkt maar vond dat al veel, haha. Met veel moeite heb ik de discipline om mijn opleiding aan de uni af te ronden, maar ik heb mezelf altijd moeten schoppen. Volgens mij, als ik jullie stukjes zo lees, ben ik het meest luie varkentje op aarde. Als ik de hele dag thuis ben, doe ik vaak nog steeds het huishouden niet naar behoren. Ik kan mezelf er gewoon moeilijk toe zetten en vermaak me enorm met vanalles en nog wat, zonder me ook maar een moment te vervelen. De dagen vliegen altijd om, haha. Nu maar hopen dat mijn hubby op z'n starterssalaris mij en ons beebietje kan onderhouden, want hij vindt het ook leuker als ik fulltime thuis ben (ben ik zo blij mee dat hij dat ook het leukst vind!). Heb er nu al zin in; maar nu eerst door die scriptie heen zwoegen. En moet dus echt eens het huishouden leren doen, want als hij voor ons verdient, vind ik dat ik tenminste kan zorgen dat het huis schoon is, zijn overhemden gestreken en zijn potje gekookt. Heeeerlijk traditioneel. Geen enkele meid die ik ken vind dit leuk, maar ik vind het fantastisch, hihi. Ben alleen nog niet zo goed in het huishoud-gedeelte Voor tips ben ik altijd in
Hahaha moppiepoppie, moest wel even om jouw verhaal lachen hoor Ik ben eigenlijk geen van beiden, geen workaholic maar ik zou ook geen fulltime huisvrouw kunnen zijn. Kan ook niet, hubbie verdient heel veel maar we wonen ook erg duur dus ik moet nog wel iets gaan doen na de bevalling. Ik wilde eerst 2 dagen gaan werken maar dat vind ik net even te weinig, dus ik denk 3, vind ik precies leuk! En uhm Anno, als jij minder moet gaat werken ivm klachten, vind je het dan heel vreemd dat je veel last krijgt als je je hele keuken gaat soppen? Je mag niet werken omdat je rust moet houden meis, en dat betekend niet schema's maken om je hele huis op zijn kop te zetten Ik herken wel de 'klachten' van de meiden hier dat je je gaat vervelen thuis, maar ik heb me er (net als Kaatje) gewoon bij neergelegd. Ik mag gewoon niet meer werken tot de bevalling en ook geen andere zware dingen doen. Dan kan ik me heel kwaad en verdrietig gaan maken, maar dat heeft helemaal geen zin want je verpest het voor jezelf EN voor je omgeving! Probeer er van te genieten, ga wat nuttigs doen (foto's inplakken whatever) en leg je er bij neer... Het leven is al zo kort, geniet er een beetje van EN daarbij, wij kunnen wel klagen maar wat zijn onze klachten nou vergeleken bij Chaartje? Dan mogen wij nog in ons handjes knijpen Zo tot zover deze preek hahaha Ik hoor net dat ons diner is gewijzigd We gaan gourmetten Had nog een heleboel kleine stukjes vlees in de vriezer en wilde de vriezer toch al leegmaken, en toen kwam mams langs met nog wat restjes wat hun overhadden van gourmetten, dus ach, ik ben de rotste niet en ga vanavond wel gourmetten Dus dan wordt het morgen teriyaki XXX