ja dames vreselijk he bij de juni mama's dat is het vreselijkste wat een mens kan overkomen (helaas weet ik daar alles van )en hoop dat het ons bij de septembermama's bespaard blijft veel liefs debby
@parr: Nee, hij was niet heel erg zielig aan het doen. Naar het schijnt is dat de manier om er achter te komen of een man echt iets ergs heeft of niet. Als ze zielig gaan piepen zijn ze wel een beetje ziek, maar niet echt dramatisch. Als ze helemaal stil zijn is er écht iets aan de hand Heb ik niet zelf bedacht, is mij uitgelegd door m'n vriend geloof ik. @pupke: gefeliciteerd met je nichtje Vandaag gaat voor de rest wel ok, maar kan het fenomeen draalmaandag van wupje wel begrijpen. Heb helaas ook draaldinsdag t/m -vrijdagen Wel weer die stomme rugpijn en nu helaas geen zetel met kussens om in te gaan zitten. Dat ze er hier eens eentje neerzetten En m'n sla paranoia steekt ook weer de kop op Lees nu plots weer overal dat het niet goed is om voorverpakte sla te eten of rauwkost op restaurant. En als het zo warm is, eet ik graag zo'n sla van de AH. Ik kies altijd de verst mogelijke vervaldatum (en als die er niet is, doe ik het gewoon niet), dus moet wel goed zitten... maar toch. Grrr, als je nu ook al geen sla meer mag. *zucht* En zeker op restaurant... als je daar de voorgerechten bekijkt: carpaccio, gerookte vis, etc. valt natuurlijk af. Als salades ook afvallen, mogen we dan alleen nog tomatensoep eten? Tot zover verhaal sla en paranoia
@IrisB ik zie het zo; als je kijkt 100+ jaar geleden... toen wisten ze niks over voeding en zwangerschap... zijn er ook gezonde baby's ter wereld gekomen... dat van voorverpakte sla wist ik niet, maar indd als je je houdt aan álle regels van nu... leef je op tomatensoep en noodles. En misschien over een aantal jaren mag je weer wél voorverpakte sla eten, net als die blauwschimmelkazen, ineens mag het nú wél weer! Alleen het moet geen rauwe melk zijn...
Ja, maar tomatensoep en noodles zijn vast niet evenwichtig genoeg Ik weet het allemaal wel hoor en dat mensen vroeger inderdaad niet beter wisten en dan lukte het ook met gezonde kinderen. Maar ik krijg er soms gewoon de kriebels van. Ik houd me momenteel alleen strak aan niet roken (ok, dat deed ik toch al niet), niet drinken, geen rauw vlees, rauwe vis of rauwmelkse kazen en geen overload aan caffeïne. Op voedingscentrum.nl staat trouwens ergens dat je bij de extreme zwangerschapsvermoeidheid best gebruik maakt van voorverpakte rauwkost edm, zodat je zonder veel werk toch groenten binnenkrijgt. Ik steek het maar even op het boek van Beatrijs Smulders (Veilig Zwanger). Interessant boek, maar sommige dingen die erin staan zijn een beetje eng
Iris, ik hou me niet strict aan regels, lees geen boeken over zwangerschap etc. Als ik iets wil weten zoek ik het online. Ik maak me al genoeg zorgen zonder me aan die regels te houden (groeit ie wel goed, wordt ie gezond geboren etc). Als ik me overal zorgen om moet maken, en me aan álle regels houdt, word ik gek! haha
Ik hou me ook niet strak aan de regels hoor, wil ook nog een beetje leven deze 9 maanden Maar dat is ieder voor zich natuurlijk! Ik heb wat dat betreft ook een hele makkelijke verloskundige, dat scheelt misschien ook wel Maar ja dat is ieder voor zich, gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde, zou zo saai zijn HEY en niks over tomatensoep he *kijkt boos* Mijn verslaving zucht hahaha! Heb net een pan verse tomatensoep gemaakt, met verse balletjes en vermicelli hmmmm Dus heb weer een lekkere lunch!
Hoy dames, Hoe gaat het met jullie? Ik heb een klein vraagje... Zijn jullie ook zo angstig dat er iets fout loopt met jullie beebje? Ik heb het al van in het begin van de zwangerschap, en ik dacht dat het zou voorbij gaan... Maar toch ben ik nog steeds bang dat er wat fout gaat.
Hey Rainbow, welkom hier. Wat een eikel zeg, dat ie zomaar een vrouw in de VS blijkt te hebben! Kan me voorstellen dat je alleen verder wilde gaan. Over eten, ik ben ook nete zo paranoia met eten hoor, eet wel gewoon voorverpakte sla enzo. Je kunt wel bezig blijven! Ik mis zo erg gerookte zalm, ik weet niet of het me gaat lukken om daar tot het eind vanaf te blijven. Verder is een bavaria malt erg handig voor de behoefte aan een biertje af en toe. Zo dames, nu moet ik van mezelf toch echt weer verder met de rapporten. Dat is toch wel een nadeel hoor, van het onderwijs. En dan helemaal als je dertig van die schatjes in je klas hebt, dus dat betekent ook dertig rapporten! Blegh. Ik heb duidelijk ook last van deze dramaandag Oke, nu ga ik echt aan de slag!
Yule.weet welke rotonde je bedoeld. Lekkere actie. Gelukkig is het goed afgelopen Tweety..lekker he dat soort collega's. Ik heb zo ook en durf bijna niets meer te vertellen als ik een keer wat leuks heb gedaan ( dat ik daarna 3 dagen last van mijn rug hebben willen ze dan niet horen ) veel plezier bij de ondertrouw! ook al steld het niet heel veel voor, is toch een beetje speciaal Lindaa, hier ook die krampen in buik en kuiten. De vk zei over mijn harde buiken en krampen dat zolang er geen regelmaat in zit en ze om het kwartier/10 min kwamen het waarschijnlijk groeipijn in. Die kramp in je kuit...blijkt een voorteken van spataderen te zijn. Iris, geen idee of ik die douche mag, ik heb een vaginale pil gehad. Dnisse..je bent niet lelijk ! zijn de hormonen.. Cossy had het nog niet gelezen..jeetje 36 weken.. zit hier met kippenvel weet trouwens wel dat er bij de oktober mama's iemand een slechte 20 weken echo had, ze laten de zwangerschap afbreken Pupke, gefeliciteerd met je nichtje ! Rainbow, welkom bij de club.. Tegenvaller dat je door deze omstandigheden een bam moeder wordt,maar alleen kan je ook prima een kind opvoeden. Jep blijkt een voorteken van spataderen te zijn. heb het hier ook. Mooie foto's ! Gelukkig heb je nog een paar maanden om te wennen aan de nieuwe omgang met je ex. Is voor de kleine idd wel goed dat papa in beeld blijft. Dorientje, je moet even je banner aanpassen haha. je bent 74 weken zwanger Had het in het begin heel erg. Maar nu ik hem regelmatig voel trappen bijna nooit meer. Af en toe, zoals nu met krampen en harde buiken wel,maar probeer het positief in te zien, dat de kans dat het mis gaat heel klein is. Daarintegen trek ik wel bij de vk aan de bel met een vraag of als ik ergens over twijfel Eten: Eet eigenlijk alles, behalve rood vlees enzo. Dus ook gewoon voorverpakte sla. Over FunnyMe, misschien dat de buddy even kan sms'en? Chaartje is helaas mobiel niet te bereiken omdat er nog geen nummers waren gewisseld. Denk wel aan jullie hoor ! Hier verder alles goed. Weinig fut,maar wil eigenlijk iedere dag 1 ding aan pakken. Zo dus even naar bed en dan een " rommel " kast in de logeerkamer uitzoeken. Schimmelinfectie gaat stukken beter. Na een nacht vol jeuk en niet slapen is de jeuk en pijn vandaag zo goed als weg.. Vanochtend even aan de assistend gevraagd of mijn vriend ook behandeld moet worden maar dat doen ze pas als ik het vaker terug krijg. lekker. moet dus eerst nog 3x zo'n branderig gevoel krijgen voor hij geholpen wordt. Heb trouwens geen blaasontsteking !
Voor alle duidelijk: ik ben ook niet zo paranoia wat eten betreft (ok, behalve dan met het al dan niet doorbakken zijn van vlees ), maar ik had afgelopen weekend plots weer zo'n gevoel. In begin van zwangerschap had ik er echt veel last van, maar ik heb me erover kunnen zetten omdat je anders a) echt niks meer kan eten behalve tomatensoep (sorry, Tinkerbell ) en noodles en b) helemaal gek wordt. En die Bavaria 0,0% is inderdaad erg goed voor de zin in bier. Enige dat ik eigenlijk mis is het rauwe vlees, maar dat overleef ik ook wel weer. @kaatje: goed dat het geen blaasontsteking is! @dorientje: Ik probeer me zo weinig mogelijk zorgen te maken, al heb ik natuurlijk wel van die momenten. En als je dan verhalen leest zoals van die juni-mama... Dat is echt zó erg. Daar wil je eigenlijk gewoon niet aan denken. over lelijk voelen: Ik heb heel af en toe wel eens een "ik ben een walvis "-moment, maar over het algemeen voel ik me helemaal niet lelijk. Ben best wel trots op m'n buik en voel me erg vrouwelijk nu. Pashokjes zijn natuurlijk wel horror, maar dat komt door het licht, dus niets van aantrekken Soit, tijd voor weer eens een poging tot werken. En moet ook nog een maaltijd voor morgen bedenken. Vanavond wordt het spaghetti.
hoi ho ben ik ook weer even, heb wel alles terug gelezen maar heb ff de puf niet om te reageren. kom net van mijn werk en ga zo denk ik maar ff op de bank liggen. lees straks weer verder en dan zal ik ook wat reageren. xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
op welke pagina staat dat verhaal, want ben al even aan het zoeken, maar kan het maar niet vinden. De ene dag is mijn meisje nogal hevig aanwezig, en de andere voel ik haar helemaal niet. En zoals vandaag als ik haar niet voel, maak ik me zorgen...
Zo hier ff de woonkamer en keuken gesopt. En ik doe niks meer want mijn bekken beginnen zeer te doen en ik kreeg een lichte kramp vn onderen...zucht... tis wat Morgen dan maar geen ramen lappen maar de badkamer soppen, stofzuigen overal en dweilen. Heb inmiddels dat verhaaltje gelezen over Nick (juni mama's kindje) en wat erg zo! wat was er bij de okt. mama's dan? kan er niks an terug vinden? Zit nu lekker 2 bagels te eten yummie Mijn schoonzusje is nu ook bij mij en die liet ik ff voelen voor de beeb, en jahoor ukkie schopte terug heerlijk is dat he dames verder nu gewoon relaxen zo mijn make-up doen en naar werk :S trouwens heb mijn nieuwe rooster binnen en niet alleen geen sluiten meer maar ook f en toe een dag dienst (12-16 bijv.) lekker!
Het verhaal van Nicole (alias Coni) bij de Oktober Mama 2008 Hyves: Het heeft weer niet zo mogen zijn. Tijdens de 20 weken echo zijn we er achter gekomen dat jij niet levensvatbaar bent. Je vertoond een aantal afwijkingen waardoor jij niet in staat bent om zelfstandig buiten mijn buik te kunnen leven. In eerste instantie zag de echoscopiste dat mamma geen of maar heel weinig vruchtwater had. Dat was al een alarmerend bericht. Toen ze verder ging kijken kon ze bij jou geen niertjes en geen blaasje vinden dat verklaarde gelijk waarom er geen vruchtwater aanwezig was. Maar toen ze nog verder ging kijken kwam ze ook nog tot de ontdekking dat jouw hartje niet op de juiste plek ligt, deze hoort namelijk in het midden te liggen maar die van jou zat veel te veel naar rechts. Er is nog een tweede echoscopiste bij gehaald om de dingen die zij zag te bevestigen. En toen dit gebeurde hebben ze ook nog de dienstdoende gynaecoloog erbij gehaald. Deze is na deze bevindingen gelijk gaan bellen met het WKZ in Utrecht waar we dezelfde middag nog terecht konden. De prognose was en is erg slecht. In het WKZ zijn we ook eerst nog uitvoerig nagekeken door de echoscopiste en die zag ook nog dat je voetjes niet in de juiste stand staan en waarschijnlijk dat het dan om klompvoetjes gaat. Je hersentjes zagen er voor zover zij dat kon zien wel goed uit alleen je hoofdje ligt in de verdrukking omdat er geen vruchtwater is waarin jij je vrij in zou moeten kunnen bewegen. En trouwens, bewegen doe je volop! Toen is ook nog prof. Dr. PH. Stoutenbeek erbij gehaald en ook hij is weer gaan kijken en hij zag ook nog eens dat de grote lichaamsslagader een vertakking had die nergens in uit komt en dat is ook een slecht teken en één van je longetjes is niet goed ontwikkeld. Je hartje wordt door iets aan de kant gedrukt maar via de echo is niet duidelijk wat dat is. Kortom lieve schat is er een leven voor jou buiten mijn buik niet mogelijk. In mijn buik zou je de negen maanden wel vol kunnen maken maar als je na negen maanden op de wereld zou komen zou je binnen 48 uur sterven. Wij staan dus voor de moeilijke beslissing om deze zwangerschap af te breken en jouw verder lijden te besparen hoe hard dit ook is jij was zo gewenst en het zag er allemaal zo verschrikkelijk goed uit ik ben er dan ook helemaal kapot van ik kan het gewoon niet begrijpen echt niet. In plaats van een geboorte zijn we nu bezig met een begrafenis of crematie terwijl je voor de wet helemaal geen rechten hebt want die heb je pas na 24 weken zwangerschap ergens zit ik nog te twijfelen om tot die tijd te wachten maar je vader wil dit niet dus moeten we zelf een crematie gaan betalen op zich valt het nog wel mee maar ik had het liever officieel gehad er zijn nu zoveel dingen waar we aan moeten denken. Vanmiddag moeten we weer naar het ziekenhuis om dit allemaal te bespreken ik zie er tegen op maar we moeten gewoon door deze moeilijke tijd heen. Lieverd het heeft niet aan ons gelegen echt niet je moest eens weten hoe gewenst jij was. Je kamertje is al klaar het wachten was alleen op jou, gr. Nicole
Ff ego bericht: moest net plassen en zag bij afvegen druppel bloed. Begon bijna te hyperventileren. Heb mijn handen grondig gewassen en klein stukje vinger naar binnen gedaan maar zag niets aan bloed of zo. Half uur later naar de WC en zag weer niets. Weet dus ook niet goed of het nou uit mijn vagina kwam of van mijn schaamlip of zo. Heb toch maar VK gebeld, maar die vond het niet zorgwekkend klinken. Pas als het bleef bloeden ofzo, moest ik terugbellen. Mijn vriend klonk niet echt happy aan de telefoon toen ik hem belde, maar ja... niets aan te doen. Voel haar wel, dus dat stelt me wel gerust. Zo nog maar eens plassen en kijken of ik wat zie. Maar Dorientje: ik begrijp dus heel goed wat je bedoelt. Maar me ook nog best vaak zorgen over of het wel goed is en goed afloopt. En dan zeggen mensen "nog 2 weken en dan is het levensvatbaar", maar 30% overleeft het niet voor de 30-32 weken en ruim 60% houdt er iets aan over. Maar kleine 10% trekt het goed voor de 30 weken, dus aan die boodschap heb ik ook niets! Bleh.. hoop echt dat het gewoon een druppel van iets anders was...
@Kaatje: fijn dat het over is en dat je geen blaasontsteking hebt! Ik zou geen vaginale douche gebruiken, dat wordt afgeraden in de zwangerschap, omdat je dan een grotere kans op zogenaamde 'opstijgende' infecties hebt (wat betekent dat ontstekingen op kunnen stijgen tot in de baarmoeder en dat is natuurlijk helemaal niet de bedoeling). @Parr: relaxed rooster! Lelijk voelen: heb ik niet zo'n last van. Ik ben van mezelf niet slank, en normaal voel ik me niet echt aantrekkelijk met buikje en putjesdijen... Maar nu vind ik mezelf wel mooi met die zwangere buik, ookal komt er overal nog een extra laagje vet bij... hoort erbij zeg ik steeds maar tegen mezelf. Zolang ik geen meloen hoofd krijg vind ik het best! Sla: maak ik gewoon zelf van verse groenten enzo.
he bah dat van nicole! vreselijk is dat maar aan de ene knt wel beter dan dat van de juni mama! vreselijk zulken dingen hoop dt die ons allmaal gespaard blijft maar goed totnutoe alleen maar goede 20 weken echo's hier! een hele geruststelling!
@Jannes: hee buddy, wat vervelend! Kan me voorstellen dat je daar ongerust van wordt. Maar 1 druppeltje bloed is zo weinig, dat het evengoed van een schaafje kan komen ofzo. Don't worry too much! Ben het trouwens wel met je eens hoor over die 26 weken grens. Dat is maar zo virtueel. De kans dat het dan goed gaat is zo ontzettend klein, misschien wil je dan helemaal niet dat ze alles uit de kast gaan trekken. Voor mij is het in ieder geval geen geruststelling. Pas na de 30 weken word ik pas iets rustiger over alles en dan nog is 10 weken te vroeg wel heel erg te vroeg. Laten de beebjes maar lekker lang blijven zitten! Oktober mama: wat een naar verhaal zeg! Heel verdrietig. Wat een keuze moet je dan maken... Het lijkt wel of het heerst ofzo, die nare verhalen...
Oooh jannes, Ik kan me best voorstellen dat je erg geschrokken bent. Ik had 2 weken geleden ook wat bloed bij het afvegen, maar toen ik even alles inspecteerde ontdekte ik een klein schaafwondje aan mijn schaamlip... Daar help ik me ook vaak mee vooruit door te zeggen nog 4 weken en onze meid is levensvatbaar. Ben vooral bang na wat er donderdag met me gebeurd is. Na een klap tegen mijn buik had ik lichte contracties, en sindsdien voelt mijn buikje toch zo raar aan. mijn kleine meid beweegt ook minder... Op de echo was vrijdag wel alles nog oke, want ik ben een nachtje en een dag in het ziekenhuis geweest. Op de echo zag ze er zo perfect uit, maar toch blijven de zorgen.