September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Hallo allemaal,

Heb e.e.a. bijgelezen, maar reageer vandaag ff niet op iedereen. Ben dagje thuis gebleven. Vannacht onrustig geslapen, krampjes en een paar harde buiken. Wilde vanochtend weer gewoon naar mijn werk gaan (workaholic), maar mocht niet van mijn mannetje. Hij heeft zelfs dag vrij genomen om op me te letten... lief he!

Gaat weer stukken beter. Moet gewoon beter naar mijn lichaam luisteren en accepteren dat ik toch bijna 6 maanden zwanger ben en niet alles meer kan. Was gewoon verdrietig dat ik me zo voelde en mijn werk moest bellen, maar mijn Director was zeer begripvol (heeft ook 3 kids) en hij vond dat ik het ook rustig moest doen. Dus misschien blijf ik morgen ook nog wel een dagje thuis. Zou 1e keer zijn in zwangerschap.. dus niet erg.

Nou fijne dag allemaal en tot morgen
    xxx

2. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Hee meiden,
    Ik ben even niet geweest omdat ik dus inderdaad in het ziekenhuis lig. Ik heb zaterdag de hele dag in bed gelegen met harde buiken en buikpijn die steeds erger werd. Op een gegeven moment heb ik tegen hubbie gezegd dat als ik straks weeen zou krijgen ik dat echt niet ging trekken. Toen had hij zoiets van hee dit gaat niet goed, en heeft meteen naar de gyn gebeld. Ik ben toen meteen opgenomen. De bedoeling was eerst dat ik alleen maar bedrust zou houden. Ik had inmiddels eenctg gehad en daaruit bleek dat ik flink weeen had. Dus meteen aan de weeenremmers. Ik heb 56 uur aan de weeenremmers gelegen. Vanmorgen mocht ik er vanaf. Sinds gisteravond heb ikweer harde buiken en buiken. Vanmiddag heb ik een meting gehad van de baarmoedermond en die was gelukkig nog ruim 4 cm. Hartstikke goed. Dus nu mag ik wat heen en weer lopen als alles dan goed gaat mag ik morgen naar huis!

3. hoi,
    ik heb ff snel bijgelzen en ga zo weer op de bank. ben kapot.
    maar als ik minder ga werken hoef ik niet meer terug te komen bij de bedrijfsarts, wel op mijn werk hoor. daar willen ze me niet kwijt haha.

ga volgende keer gewoon bellen als ik terug moet komen maar hoop nog 9 weekjes te kunnen werken. ik moet ook naar mijn werk een half uur rijden dus we kijken hoe het gaat.

vanavond zwgym maar heb totaal geen zin en puf

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

4. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Heey Funny, wat fijn dat je er bent! Ik dacht al dat je in ZKH lag, heel erg vervelend maar wel heel fijn dat ze je goed in de gaten houden!
    Weten ze ook waarom je weeën krijgt? Wat kan je doen om het 'tegen te gaan'?
    Heel veel succes meis, ik denk aan je en ga er van uit dat de kindjes nog heeeeeeel lang blijven zitten. :baby: :baby: =D>

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    FunnyMe
    Doe rustig aan he.. beebjes moeten nog even een paar weken lekker binnen blijven.

EDIT ! Achter ja naam hoort een plaatje met een dikke knuffel te komen,maar blijkbaar werkt het even niet.

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jannes. heel goed dat je mannetje zo goed op je let ! Nu moet je nog op jezelf gaan letten haha.

Zit hier weer met een harde buik :-? Hou me maar voor dat het groeipijn is, want heb geen zin om me weer iedere dag bang te gaan voelen dat het mis gaat... dat mag en kan niet !

Misschien vanavond na het eten nog maar even een uurtje naar bed of op de bank liggen.

Is dus normaal. we hoeven ons geen zorgen te maken zolang ze niet met een regelmaat en om de 10 min. komen.

7. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    @Funnyme> fijn dat je even laat horen hoe het gaat. Sterkte en succes meis we denken aan je!

@jannes> heel goed van je mannetje! rustig aan doen he meis

@anno> ga nou maar gewoon, je zult zien als je klaar bent dat je blij bent dat je geweest bent.

8. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Pffff ik had van de week van die hydrofiele debiele luiers gekocht... ergens las ik dat je die na het wassen moest strijken. Ik vond dat nogal onzin natuurlijk, want ik háát strijken. Maar ik heb ze gewassen, gedroogd en er blijft maar een heel klein lapje over... :( Je moet ze dus écht strijken, anders krijgen ze hun vorm niet meer terug...slik!

Ben blij dat ik ze niet als luiers gebruik maar als handdoekjes!

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ow nee toch ! Gewoon die normale die je voor na het douchen gebruikt en onder hun hoofdje voor het overgeven?

Ik strijk nooit ! :-?

10. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ja die! Join the club :cry: wèèèèh :cry:

11. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    protest! ik haat strijken :( pfff nou dames we worden aan het werk gezet ;)

12. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Nou heb ik ze van de HEMA. Misschien andere merken strijkloos?!? Hellup mama's die al mama zijn hier, moet je ze echt aaaaltijd strijken? Hahahaha

13. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Serieus? OMG ik haat strijken echt! Haha ben niet de enige als ik dit zo lees :) Mogen ze wel gewoon in de droger? He bah wat een slecht nieuws breng jij hahaha!

Brengt me op het volgende: Wie is er al begonnen aan de baby was zeg maar? Ik zat te denken om te beginnen als ik ongeveer 35 weken ben.
    Maahaar: Een vriendinnetje van mij is bevallen toen ze 34 weken was. Toen had ze dus nog geen vluchttas (voor het ziekenhuis) klaar staan,
    of ook maar een wasje gedraaid…. Wat de situatie dus nog stressvoller maakte! :(
    Dus wat vinden jullie? Misschien met 30 weken beginnen ofzo?

En dan nog een leuk vraagje, maar dat is meer om een top 10 te maken ofzo iets :)

Wat gaan jullie als eerste doen als je niet meer zwanger bent?
    Wat ga je eten, drinken, roken, ga je drugs gebruiken of bungee jumpen?
    Alles mag gezegd worden, ik ben wel heel benieuwd wat het meest gemist wordt :D

LiefsXXX

14. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik heb mijn tasje al klaar met de eerste kleertjes, mijn pyjama enzo!

Ik ga heeel veel alcohol drinken :) en ik vraag of mijn zus uit Groningen een Italiaanse bol met filet americain voor me meeneemt van de Croissanterie Paris!

15. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    uhm sja... als ik te vroeg ben moeten jullie het zeggen hoor maar volgende week worden de meubeltjes geleverd en als die in elkaar staan wil ik de spulletjes gaan wassen... is dat te vroeg?

eten/drinken na de bevalling. Sowieso een heerlijke ciabata met filet american van de deli france en aangezien ik graag borstvoeding zou willen geven helaas geen alcohol voor mij :( (maar tis voor een goed doel)

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik drink sowieso al niet meer sinds ik gestopt ben met de pil, en mis het eigenlijk ook niet. Misschien dat ik wel een keer ga doorzakken> daar is erg weinig voor nodig.
    En verder komt mijn moeder een biefstukje bakken als ik bevallen ben.

Ik wil mijn babywasjes gaan doen als mijn verlof in gaat.

17. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @FunnyMe: wat een tegenvaller dat je in het ziekenhuis belandde en ook hartstikke eng! Wel raar he dat je weeen kreeg... fijn dat het weer is gestopt en dat je weer naar huis mag! Hopelijk zien we je hier weer vaak en zo lang mogelijk!

@Ingeltje: een vriendin van mij tipte de hydrodebiel luiers ( :) ) van Prenatal die als enige niet als frummel uit de was komen.

@Jannes: goed dat je bent thuisgebleven. Even pas op de plaats! Tot morgen maar weer, lekker uitrusten vanavond.

@Tinkerbel: broodje filet american, bagel met roomkaas en zalm. Kan me d'r nu al op verheugen!
    Drank heb ik geen behoefte aan denk ik net na de bevalling...

Babywas: tijdens mijn verlof. In geval van nood hebben ze in het ZH altijd kleertjes enzo. Wat ik alleen nog wel moet aanschaffen is een pyama (slaap altijd bloot :oops: ).

18. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    hoi hoi,

Funnyme, fijn om wat van je te horen. Wel balen zeg! Doe het rustig aan meid, en luister naar je lichaam!

Wat harde buiken betreft, dat ken ik eigenlijk nog niet echt, ik heb er heel af en toe een, maar die voel ik dan niet eens aan de binnenkant...

Ik krijg een italiaanse bol met filet americain met ei en ui van Bakker Bart na de bevalling :)

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb altijd een erg rijke fantasie..maar wat nou als er midden in de nacht brand uit breekt en je per direct je huis moet verlaten :)

20. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Eh ja... dan heb ik een probleempje... :rolleyes:

Deel Deze Pagina