@Chaartje: Fijn om van jou positieve berichten te zien ! Ik hoop dat je knulletje in elk geval zolang blijft zitten dat je op zijn minst een juli-mama wordt. Maar ook dan blijf je een septembermama hoor. Maar nog meer hoop ik dat je augustus gaat halen...
@Moppiepoppie: Hydrofiele luiers werden vroeger (in mijn tijd... ) ook echt gebruikt als luiers, maar tegenwoordig zijn ze erg populair als: - handdoek (je komt er ook goed mee in de plooitjes en de oortjes) - onderlegger in bed tegen het spugen - onderlegger op het aankleedkussen - afdroogdoek voor glaswerk en vast nog 1001 dingen...
@ Azeb ik zal wel moeten ik wil gewoon niet dat de baby voelt dat mamma angstig is ok hij voelt dat wel maar hij voelt meer me positiviteit en heeft daar meer aan zo moet weer naar het toilet hahaah we gaan bijna elk uur
Ik begin helaas ook weer last van harde buiken te krijgen. Toen ik zwanger was van Jasmijn had ik met 28 weken al zóveel harde buiken per dag (zeg maar bij elke beweging die ik maakte...) dat de verloskundige me bankrust voorschreef. Ik hoopte dat ik deze keer die dans kon ontspringen, maar ik vrees inmiddels voor het ergste. Net als toen begon het vandaag weer tijdens een wandeling. Het vervelende is dat ik me die rust de vorige keer nog lekker kon laten aanleunen. Ik ging de ziektewet in en mijn moeder kwam schoonmaken, maar met een dreumes van 1,5 ligt dat toch wat anders. Die heeft er straks geen boodschap dat mama zo weinig mogelijk moet bewegen... Ik geloof dat ik toch maar eens serieus werk moet maken van een poetshulp. Iets dat ik al langer wil, maar steeds uitstel...
Hoi dames, Even een ego'tje .. Was vanaf vanmorgen half 7 wakker, 7 uur hub wakker gemaakt om het bad aan te zetten want ik hield de krampen echt niet meer. Eigenlijk heb ik mijzelf een beetje verwaarloosd daarna, ben niet meer naar de dokter geweest voor een urinetest. Vanavond toch even de huisartsenpost gebeld, met de vraag of ik een plasje in kon leveren i.v.m de krampen en de harde buiken. Uitslag: 0,0 niets qua bacterien te vinden! Huisarts in de post zei dat er wel creatinine in mijn urine zat , en dat kon te maken hebben met eventueel overgeven? en te weinig eten.. Snap daar niets van, want ik spuug niet en eet als een dijker maar oké. Hij kwam zelf met het idee , omdat ik maar een heel klein meisje ben (1.60) en een tamelijk lange vriend heb(1.97)en op de echo al uitgewezen is dat me meissie hele lange benen heeft dat ze mijn buik van binnen een beetje aan het verbouwen is hihi.. Hij ging daarnaast ook aan mijn buik voelen, en toen kreeg hij een harde trap van m'n meissie hahaha! Hij vond het echt helemaal geweldig tot 2 x toe heeft ze gereageerd op hem, terwijl mijn schoonmoeder hele dagen aan me buik voelt en niets maar dan ook niets merkt Meissie is net zo'n charmeur als haar mamsie Toch weer een beetje gerustgesteld. Ik duik lekker mijn bedje in ..
nee moppepoppie het is niet verboden maar teveel gamba's doen je bloeddruk stijgen @ dnisse ja ik ben 1.58 en me exvriend 1.98 mijn jochie heeft ook lange benen en grote voeten hhahaah
Hoi dames! Heb vandaag echt niet de fut om alles goed te lezen... Heb de hele dag gewerkt en nu verga ik van de rugpijn, ga zometeen lekker slapen! Morgen EINDELIJK 20 weken echo! Ben wel een beetje zenuwachtig..... FunnyMe en Chaartje -> Oh ik ben echt zo blij te horen dat het naar omstandigheden goed gaat met jullie! Hopelijk houden de beebs het nog een flink aantal weken vol en komen ze als volgroeide gezonde beebjes ter wereld! Allemaal nog een fijne avond (oeps tis al half 12 zie ik)! Groetjes, Cossy
hoi hoi, de gym was toch wel weer gezellig . chaartje, fijn om iets van je te horen, succes meid. ik ga lekker slapen, tot morgen welterusten
@ hydrodebiel luiers: Ik heb ze nog nooit gestreken, ze gaan bij mij net zo makkelijk de froger in als aan de waslijn.. Alleen, als ze aan de waslijn gaan dan gaan ze niet aan de puntjes met knijpers, maar gewoon los over de lijn, anders krijg je van die rare lange punten aan de hydrodebiel luier @ Bevalling en overgeven: Ik heb de hele dag niets gegeten toen ik beviel, water brak om 5.40 uur en Tim werd om 16.22 uur geboren.. Ik kreeg in het ziekenhuis wel een boterham aangeboden, maar die bleef op het kastje staan en als ik er maar naar keek moest ik al overgeven Ennuh.. Ook ik heb geroepen dat ik niet meer kon en dat degenen die zo'n grote bek hadden naast mijn bed het maar lekker zelf moesten doen en zo heb ik nog veel meer dingen schaamteloos geroepen.. @ Chaartje & FunnyMe: Fijn dat alles goed is met jullie.. @ babywas: ik ben de eerste keer gaan wassen toen ik 20 weken zwanger was, ik kon het daarna alleen nog een keer doen, omdat we verhuisden 6 weken voordat ik beviel... Dus had alles in een muffe doos gezeten.. @ zwangerschapsdementie: Heb er nu nog last van jullie kletsen zoooo veel, pfff is bijna niet bij te benen voor een buitenstaander
goedemorgen meiden, @diniise o meid doe rustig aan gelukkig was alles goed. @chaartje fijn wat van je te horen ookjij sterkte de komende tijd. hier was het weer vroeg dag zoon lief had het omhalf 7 wel weer gezien. dus mama eruit. papa heeft de avond dus die hebben we maar ff laten liggen. verder weinig nieuws de beeb was gisteren druk aan het schoppen en reageerde op mijn getrommel op mijn buik hihi. verder gaat alles goed. we hebben de verf voor mijn zoontje zijn kamertje ook gehaald. maar ik weet nu echt niet wat ik met de beeb zijn kamertje moet doen hihi. ik zat te denken aan aqua blauw en lime groen. het is zo moeilijk bij mijn zoontje wist ik het zo gek is dat he. ga maar eens ff wat poetsen hier tot later meiden.
Goedemorgen Ga weer een poging doen om jullie bij te houden want het is gewoon haast niet te doen om een dag niet mee te schrijven want er wordt zoveel gekletst @Chaartje fijn om wat van je te horen. Mijn duimen draaien hier hoor dat je kleine mannetje voorlopig nog even blijft zitten. Wel fijn dat je in het AMC bent en dat ze daar meer voor hem kunnen betekenen mocht hij geboren worden. Sterkte meis! @cossy hoe is het met je rugpijn na een nachtje rust? Veel plezier bij de 20 wk echo vandaag. Eindelijk he Hoelaat heb je de echo? Ik mag zelf vanavond weer naar de VK Oja en we zijn maandag geslaagd voor behang. Dus we kunnen beginnen met de babykamer.Yes!
Pff Tweety jou zoontje ook al zo vroeg vandaag Lastig is dat he als je niet zo goed weet hoe of wat met de kamertjes. Gelukkig heb je nog ff
Chaartje, goed wat van je te horen en gelukkig doet je baby het ook nog prima. Ook al beval je eerder dan blijf je een september mama hoor,heb jij mooi de eer om het september mama topic te openen. Nog even volhouden en we blijven voor je duimen ! Dnisse. gelukkig geen blaasontsteking. Denk idd ook groeipijn.geloof dat we er deze weken allemaal last van hebben. Cossy veel plezier bij de 20 weken echo. Andere meiden ook als jullie moeten. Sorry heb de lijst niet opgezocht dus weet niet wie er allemaal moeten.Geloof wel dat we bijna allemaal de 20 weken echo hebben gehad nu. Babywasjes : Mijn moeder deed het bij ons geloof ik ook vrij vroeg in de zwangerschap,en verpakte het dan in pendaalemmerzakken tegen de mufheid,maar vind het veel gezelliger als alles in de kast hangt dus ga lekker in de zomer wassen. heb ik toch alle tijd van de wereld terwijl alle vriendinnen aan t werk zijn.
Goeiemorgen! @FunnyMe en Chaartje: Blij dat jullie even hier verschijnen. Doe maar heel rustig aan (al kan je denk ik niet veel anders in het ziekenhuis, Chaartje). Ik duim heel hard dat jullie ukjes nog een heel aantal weekjes veilig binnen blijven zitten. *knuf* @Jannes: Hele goede actie van je vriend. Hopelijk gaat het snel weer beter, maar het is erg fijn dat er iemand is die zo goed op je let. hydrofiel luiers: Ik heb er gekocht bij de prenatal, maar heb ze nu gewoon in de commode gelegd zonder er verder naar te kijken. Nu ben ik waarschijnlijk een raar geval, maar ik vind strijken het minst erge huishoudelijke klusje. Heb zo eentje met een stoomgenerator en daarmee werk ik de grootste bergen strijk in eigenlijk weinig tijd weg. En nee, dit is geen aanbod om jullie strijk te doen Zó gek ben ik nog net niet :lol": (overhemden strijken heb ik trouwens wel een bloedhekel aan ) babywas: Daar ga ik aan beginnen net voor of in het begin van m'n verlof. Eerder heeft geen zin denk ik omdat het dan toch maar in de kast ligt en ik weet zeker dat ik het opnieuw ga willen wassen omdat het toch iets frisser is (nesteldrang!), dus ik houd me nu even in @eten en drinken na de bevalling: Rauw vlees! Een biefstuk die gebakken is zoals het hoort, een heerlijk bord carpaccio. En natuurlijk ook gerookte zalm en brie Drinken zal nog even moeten wachten, want ik ga voor BV. Ik dronk erg graag een glaasje wijn (of iets anders), maar ik moet zeggen dat ik het nu niet mis. Dat half jaar BV kan er dan ook wel bij. tas met pyjama edm: Heb ik ook nog lang niet. Moet wel op zoek naar een pyjama die past, want ik ben ook een blootslaper Als er 's nachts brand uitbreekt, grabbel ik m'n ochtendjas die naast het bed ligt. Sta ik toch niet naakt op straat @Ingeltje: Blijft leuk, die zwangerschapsdementie. M'n vriend heeft er nu ook last van. Ik vroeg em gisteren om de was op te hangen en kwam er vandaag achter dat ie de droge was die nog in de droogtrommel zat heeft opgehangen en dat de natte nog steeds in de wasmachine steekt Nu ja... Ik merk trouwens dat ik met de dag klunziger word. Was al geen wonder wat betreft tegen dingen botsen, ergens over struikelen, ... maar nu: nóg erger. Wist niet dat het kon Vriend is elke dag minstens 5 bijna hartverzakkingen rijker omdat ik een soortement losgeslagen projectiel ben. @lola: Ik duim voor je dat je niet al te snel aan je bank gekluisterd wordt. Lijkt me idd heel erg moeilijk als je zo'n kleine meid hebt rondlopen Poetshulp lijkt me iig een heel goed idee. Nu alleen nog een goede vinden en dat is niet altijd even makkelijk denk ik. [color]@Cossy:[/color] Veel plezier bij de 20 weken echo! Bah, ik zit hier weer met die vervelende pijn in m'n beide zijden. Niks om zorgen over te maken, maar oh wat is dat vervelend. Gisteren was het pas in de namiddag en heb ik al een halve middag bijna niks gedaan omdat ik op zoek was naar een comfortabele houding. En vandaag is het nu al begonnen En verder moet ik om de 3 minuten naar het toilet. Denk dat uk m'n blaas gevonden heeft om gezellig op te gaan liggen (trappen doet ie daar gelukkig nog - ik maak me geen illusies - niet). Straks ga ik Birckenstock teenslippers kopen voor op vakantie (mooie, met steentjes enzo) en morgen een poging wagen tot zomeroutfit sprokkelen. Bij Miss Etam leken ze wel leuke dingen te hebben, morgen maar ff kijken of die er in het echt ook leuk uit zien. Ga dan wel een keertje zwemmen skippen (jammer, maar ja :s), want anders wordt het wel heel erg druk. Vandaag eten bij schoonmoeder, morgen shoppen, overmorgen BBQ van het werk (+ m'n laatste yoga ) en zaterdag naar België om de 94ste verjaardag van m'n bomma te vieren. Die is in april verjaard, maar dit weekend was de eerste mogelijkheid om iedereen bij elkaar te krijgen. Beetje druk programma dus. Fijne dag allemaal!
Jammer.dacht gelijk dat ik mijn strijk bij jou kon brengen haha. Mijn vriend strijkt meestal zijn overhemden zelf,al moppert hij dan wel dat ik dat hoor te doen. Reageer daar altijd op met "je hebt twee handen gehad van je moeder en als je een vriendin wilt die strijkt moet je verder zoeken " Gelukkig kan hij heel goed strijken en koop ik gewoon kreukvrije kleding.
@Lola: waarom worden hydrofielluiers dan nu niet meer gebruikt als luier? Is het een soort katoenen luier ofzo? Ben trouwens m'n allerliefste poesje kwijt. De bouwvakkers laten steeds de deur naar de straat open en daar kan ze normaal nooit komen (speelt alleen maar in het achterommetje en komt dan na twee uurtjes alweer thuis). Ze is nu al sinds gistermiddag 14.00 weg en zijn door de buurt gefietst en hebben haar geroepen, maar geen spoor te bekennen. Willen jullie ajb duimen dat ze terugkomt? Ik mis haar enorm, is zo'n lieverd. Straks hebben mensen haar nog in huis genomen ofzo, grrrr. Kunnen katten eigenlijk verdwalen?
Ik duim voor je. Nee in princiepe verdwalen ze alleen als ze bv ziek, of oud en verward zijn. Hopelijk krijgt ze snel honger en komt ze snel weer thuis
@Chaartje: wat fijn om weer wat van je te horen! Wat goed van je beeb dat ie lekker binnen blijft zitten, echt een vechtertje zo te horen en jij ook! Heel veel succes en sterkte in het grote AMC. Heb je daar nu internet gekregen? @Moppiepoppie: ow, wat naar als je kat weg is... ik duim voor je dat ie snel weer thuis komt. @IrisB: Ik wilde ook Birkenstocks kopen, maar ze zaten zo verschrikkelijk! Auwieauwie... raar he? Dus voor mij zijn het hippe crocs geworden. Deze, in kleur chocolate. Zitten echt goddelijk! http://www.crocs.eu/shop/step1/details. ... 56&lang=NL @Ingeltje: hoe was de yoga? Hoe vond je man het? Het klinkt alsof ie een beetje opziet tegen van alles en nogwat (zwangerschap, bevalling, etc) en het uit de weg gaat door zich niet in te lezen. Zou dat kunnen? Is wel de moeite waard om het over te hebben denk ik, wat hem bezighoudt. Op kraamvisite: waren wij gisteravond bij vrienden en hun 5 dagen oude zoontje (nr 2). Zij was onwijs fit en allang weer op de been. Mijn vriend mocht de luier verschonen als oefening en we mochten hem allebei vasthouden na de voeding. Zoooooo lief en zacht en schattig! Het werd gelijk een stuk echter voor ons allebei. Heel erg leuk dat ze ons zo bezig lieten. Het was een raar gevoel hoor, zo'n kleintje op en in mijn buik!
@moppiepoppie o meid ik duim hard voor je. hoop dat ze snel terug komt. @kaatje hihi ik zeg ook wel eens tegen mijn vriend strijk het lekker zelf maar is niet zo'n goed plan denk ik haha. doe het maar zelf weet ik dat het goed zit. het babywasje doe ik pas rond mijn verlof ik ga 10 weken van te voren dus ik heb de tijd hihi. leg lekker van die zwitsal geurbuiltjes in de kast heerlijk.
goede morgen ladies ja hoor moppie ik kruis ook mijn vingertjes wel extra voor jou katje voel me vandaag wel heel slap heb het benauwd en voel me heel duizelig zou graag wat frisselucht willen hebben de ramen kunnen hier niet open @ yule ja hier omdat het een medisch centrum is hebben ze gratis wireless internet voor alle studenten die hier ook rondlopen etc ow ja birkenstocks moet je ff inlopen in het begin zitten ze totaal niet lekker maar als je ze ff draagt een poos dan zitten ze heerlijk helemaal naar je voet