Chaartje, moet je echt totale bedrust houden? Anders kan de visite straks misschien een klein rondje met je lopen in een rolstoel? Al is het alleen maar even naar de ingang of een kamertje waar een raam open kan
@ kaatje mag er alleen uit om te douche en naar de wc te gaan en deze week heb ik echt bed rust omdat ik hier pas lig en zij eerst alles willen onder zoeken misschoen mag ik volgende week in de rolstoel ff naar buiten maar deze week zit ik binnen pff heb al 3 weken geen buitenlucht geroken
Dat is minder Zeker nu het toch best lekker weer is. Ook geen klein raampje op de wc? Gelukkig heb je internet...scheelt een hoop tegen de verveling
hi ladies... funnyme....wat ben ik geschokken van jouw berichtje zeg! fijn dat er in elk geval nog 4 cm baarmoedermond is, de mijne was laatst nog 4.5 en de gyn gaf idd aan dat ik me vooralsnog geen zorgen hoef te maken Je zal wel even flink geschrokken zijn denk ik! Doe rustig aan meis en ik denk aan je hoor! Hoop dat het nu helemaal goed gaat komen, maar daar gaan we vooralsnog maar wel vanuit he? Chaartje....heb even gemist wat er met jou was, ga zo even terug lezen, in elk geval las ik al wel dat het wat beter gaat, FIJN! hier alles nog steeds ok, nog twee daagjes werken, dan twee weekjes vakantie en dan verplicht de zw in. Mijn verlof loopt van 23 juli tot en met 11 november. aangezien mijn contract niet verlengd word ga ik dus vanaf 1 juli de ww in....tot 11 november en dan ga ik voor onze eigen zaak aan het werk, lekker thuis werken, mooi bij de kids zijn en toch een inkomen....beter kan het niet hihi
Goedemorgen dames! Even supersnel een berichtje want ik zit achter de pc van mijn manager en die kan elk moment weer binnenlopen. Mijn eigen pc werkt internet niet goed en aangezien ik zo verslaafd ben aan dit forum maar even snel op deze manier @ Chaartje en Funny me superfijn om weer wat van jullie te horen. Tot nu toe nog steeds positieve berichten en we komen steeds verder in de tijd! Ga zo door en we duimen heel hard voor jullie en de kleintjes! @ Cossy heel veel plezier dadelijk bij de 20-weken echo! @ Iris b waar ga je naar toe op vakantie? Oeps babywasje? Eerst kamertje maar eens klaar hebben en dan ga ik beginnen aan de was! Ga snel weer verder hier op het werk en hopenlijk kan ik straks weer rustig meekletsen!
@kaatje zelfs dat niet eens maar ja we liggen hier voor een goede zaak @ mammameike dan moet je heel veel pagina's terug hoor maar ff de verkorte versie me vliezen zijn op 2 mei gebroken dus ik heb verplicht bedrust want de kleine moet nog ff binnen blijven het liefst tot week 26 das volgende week maar nog beter als we over de 30 weken zijn hoe langer hoe meer kans me jochie maakt om te overleven
Idd chaartje, je weet waar je het voor doet ! Wupje.. je moet echt iets aan die verslaving van je doen hoor
chaartje gelukkig dat je toch internet hebt kan je je toch een beetje afleiden. buitenlucht komt straks wel weer snap best dat je er naar verlangd.
hee chaartje dank je wel voor je snelle reactie! was al weer een tijdje geleden dat ik online was...vandaar maar eh, fijn dat je even een update gegeven hebt! wat zal je geschokken zijn zeg! ik hoop dat de kleine zo lang mogelijk blijft zitten hoor! en zal dus voor je aan t duimen gaan....laten we hopen dat ie het in elk geval nog minimaal 4 weken volhoud! Een kennisje van mij heeft het ook gehad, met 27 weken geloof ik, ze heeft het al met al vol gehouden tot 35 weken als ik me niet vergis maar dat kan ook weer verschillen met de hoeveelheid vruchtwater misschien.... wens je in elk geval veel sterkte, lijkt me vreselijk vervelend dat je niets kan doen, de hele dag maar een beetje liggen, gelukkig kan je wel internetten, dat scheelt al weer een beetje
Funny Me Fijn om te horen dat het toch iets beter met je gaat! Dat die kleintjes van je nog maar lang warm in je buik mogen blijven. En hou je rustig he!! STERKTE [-o< Chaartje Ook goed om te horen dat het met jou iets beter gaat en je kleine prins het zo goed doet. Ik hoop ook voor jou dat ie toch nog lekker een tijd in zijn mamma's buik wil blijven liggen! Jij ook heel veel STERKTE [-o< Jannes Goed dat je mannetje zo goed op je let! En ook gewoon wat rustiger aan doen! Lise Hahaha bij mij is de linker baby ook de druktemaker van de 2. Die blijft mama soms maar schoppen, de pestkop Kristel Ze zijn zeker drukker dan eerst. Ze laten nu duidelijk weten dat ze aanwezig zijn Marijke Hoe was je 20 wkn echo of heb ik dat gemist Cossy Jij heel veel succes en plezier vandaag met je 20wkn echo!! Vluchttas heb ik nog niet klaar staan. Moet ik inderdaad toch maar eens gaan doen. Maar we hebben nog niet eens de spullen binnen dus het leeft nog niet zo heel erg dat het al steeds dichterbij komt Strijken VERSCHRIKKELIJK :x Ik had zelf een slechte dag gisteren ook last van krampen Voelde mij echt verrot gisteren! Vanmorgen zag ik het ook echt even niet meer zitten Ben zo moe en trek het echt slecht om 7 uur per dag te werken. Maar gelukkig kan ik morgen bij de ARBO terecht. En als ze niet accoord gaan, meld ik mij gewoon helemaal ziek, want loop nu echt op mijn tenen
Nic, idd doen hoor. als de arbo moeilijk gaat doen dan maar 100% ziek. Jij en je kindjes zijn het belangrijkste. Ik ga mezelf nu ff een schop onder mijn hol geven en de magnetron schoonmaken.
hoihoi! grappig is dat lise en nic, ook bij mij is de linker beeb de druktemaker van de twee, maar mijn placenta ligt aan de rechter kant waardoor ik de een minder voel dan de ander, vind het wel grappig dat je nu dus merkt hoe een placenta eigenlijk dempt....de schoppen aan de rechter kant worden langzaam aan steeds sterker....soms maak ik me wel eens zorgen.. trouwens nog even een vraagje...van de week vroeg de gyn of ik ook op mijn rug slaap...nee dus, maar ik wilde weten waarom dat dan beter is....iemand enig idee?slaap meestal op mijn linker zij, met een kussen onder mijn buik zo dat die niet te veel naar links zakt (weet niet hoe ik het anders moet omschrijven)
mamameike> Ik zou het niet weten, ik slaap zelf ook op mijn linkerzij met een kussen Als ik er aan denk zal ik het vrijdag eens vragen aan de gyn. Maar ja aangezien ik tegenwoordig niet veel meer dan zaagsel in mijn hoofd heb, ben ik bang dat ik het vergeet
Ja we hebben het er gisteravond over gehad. Helaas heeft hij op dit moment erg last van psychische klachten, hij heeft een dwangstoornis, waardoor hij bij veel stress steeds last heeft van angstaanvallen en hij in huis 's avonds voor het slapen gaan minutenlang bezig is met de deuren controleren en de kranen en kijken of het gas uit is enzo. Hij heeft nu weer vrij veel last ervan en voor mijn gevoel is hij daardoor gewoon veel met zichzelf bezig. Ik heb gisteren aangegeven dat ik merk dat hij weinig 'doet' met mijn zwangerschap en dat ik zijn aandeel een beetje mis. Ik zie dat hij heel ongelukkig is, hij kan niet genieten en ik wil dat hij iets gaat doen. Nou hebben we het daar al maanden over, maar vanochtend heeft hij dan eindelijk een verwijsbrief gevraagd bij de huisarts. Hulp zoeken...hèhè. Ik hoop dat het nu echt helpt! (vorige psycholoog had beter koekenbakker kunnen worden...die bakte er echt niets van).
Dat van die rug zou zijn omdat je dan een of andere ader kan afklemmen. Op zich geen ramp, maar je zou dan duizelig oid kunnen worden bij het opstaan omdat er niet genoeg bloed doorheen is gekomen. Kan geen kwaad voor de beebs iig. En ja, gewoon slapen zoals jij het lekkerste ligt, hoor. Mag zelfs op je buik als je dat het prettigst vindt, de beebs zitten echt wel lekker beschermd daarbinnen. @wupje: oooh, verslaafd Ik ga voor 2 weken naar de Languedoc-Rousillon. Best spannend omdat we met de TGV gaan... Ben ook benieuwd hoeveel uitstapjes ik aankan. Ik ga maar veel boeken meenemen en m'n snorkelset, want denk dat er veel uitgerust gaat worden @chaartje: Vervelend van die ramen (wist ik, vriend werkt in het AMC en die heeft ook geen ramen die open kunnen, alleen een airco - hij werkt op de administratie, is geen medisch mensje daar), 3 weken zonder frisse buitenlucht Gelukkig heb je wel internet, dan verveel je je tenminste niet helemaal te pletter. Grappig dat van de tweelingen zoveel linkse ukjes het actiefst blijken te zijn
@Moppiepoppie: Je kunt je een hydrofielluier het beste voorstellen als een theedoek van dunne wafeltjeskatoen . Juist omdat ie zo dun vinden veel mensen het een ideaal ding om glaswerk mee af te drogen... Ik duim héél hard voor je dat je je kat snel terug vindt! Ik weet helaas uit eigen ervaring hoe dit is... @Yule: Ik ben ook gek op mijn Crocs, ze zitten en lopen zó lekker. Jasmijn heeft dezelfde als mama, allebei in felroze... @Ingeltje: Jeetje, wat vervelend dat je man momenteel echt niet goed in zijn vel zit. En hoewel je weet dat hij er zelf ook niet veel kan kan doen, lijkt het me heel lastig om dit nog 'erbij' te hebben. Ik hoop dat het snel beter met hem gaat... En wat je slaaphouding betreft: Ik heb gehoord dat op je rug liggen niet zo goed is, omdat er dan belangrijke bloedvaten kunnen worden dichtgedrukt door het gewicht van je baby en vruchtwater, maar ik heb me daar eerlijk gezegd nooit zo mee bezig gehouden. Op je linkerzij slapen zou het beste zijn, maar in je slaap draai je toch in je favoriete houding. Het lijkt me weinig zin hebben te proberen om in een geforceerde houding in slaap te vallen...
@IrisB: Wij waren op hetzelfde moment over hetzelfde aan het schrijven. Gelukkig zijn we het met elkaar eens...
ik heb het smorgens wel benauwd zo nu en dan, misschien dat dat er wel mee te maken heeft....maar ik vind het veel belangrijker dat ik kan slapen dan de manier waarop..dus gyn kan dak op hahha
Goedemorgen! Chaartje: we gaan volop door met duimen voor jou en FunnyMe! Vrijdag aanstaande komende de meubeltjes voor het kamertje en als alles een beetje staat wil ik toch wel aan het wassen gaan beginnen want we hebben al zo veel gekregen dat ik gewoon niet meer weet waar ik het laten moet en heb er stiekem ook wel zin in om de kast in te ruimen Een tas met pyama en kleertjes heb ik nog niet klaar staan, nog niet over na gedacht zelfs. Ik slaap meestal ook op links maar soms wordt ik ook wel eens op mijn rug wakker dus ben ook wel benieuwd of je dat beter kan laten. Enne iets wat ik heel graag na de bevalling weer wil is een bord carpaccio, broodje filet americain en een lekker biefstukje of varkenhaasje jammie. De drank en eventueel een sigaretje moeten nog even wachten tot na de bv. Oeh nog vandaag en morgen werken en dan lekker ruim een week vrij, heerlijk.....