September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    Hallo iedereen,

Ik moet straks weer naar het ziekenhuis...
    Ik heb terug hevige buikpijn, net zoals vorige donderdag, en dat waren lichte contracties...
    Ik ben nu op kantoor, maar mijn vriend komt me halen, en dan rijden we samen naar het ziekenhuis.

Ben zo bang dat ik mijn kleine meisje kwijtraak...

2. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Oooh Dorientje, wat naar... snap goed dat je bang bent. Probeer rustig te blijven, van angst wordt je kindje misschien ook onrustig.
    Ga niet doemdenken, want je weet niet wat er kan gebeuren, misschien is het deze keer wel geheel onschuldig!
    We denken aan je meis, heel veel succes daar en we duimen keihard ook voor jou

3. mamameike

mamameike Bekend lid

sterkte meis...zal voor je duimen dat het allemaal mee zal vallen! t gaat vast goed komen hoor!
    liefs en een knuffel vanaf hier!

4. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @dorientje he meid schrikken ik ga hard duimen voor je. laat je wat weten hoe het is gegaan.

5. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Ingeltje: zo'n dwangstoornis is echt heel vervelend om te hebben, niet alleen voor hem maar ook voor de omgeving... stress kan het wel erger maken inderdaad (bv zwangerschap van je vrouw/vriendin). Maar het is wel goed te behandelen hoor, met medicijnen en/of cognitieve therapie. Ik hoop dat ie een goede verwijzing krijgt van de huisarts, want aan een goede behandeling kan ie echt héél veel hebben. (Liever bij de GGZ en niet bij een vrijgevestigd psycholoog, psychologen behandelen namelijk nooit met medicijnen en soms kan dat wel handig zijn, evt tijdelijk). En straks met de baby wil hij die klachten er niet nog bijhebben toch? :rolleyes: Het zou fijn zijn als ie zich met jou en de baby kan bezighouden ipv dat alle energie naar de dwanghandelingen gaat.
    Als je meer wil weten over behandeling e.d., PB me dan ff.
    Succes!

@Dorientje: Jeetje, meid, wat naar. Heel veel sterkte zo in het ziekenhuis, hopelijk valt het allemaal mee en is het door de spanning van de afgelopen dagen...

@Chaartje: zijn er nog meer dames op de afdeling die bedrust hebben? Heb je een beetje contact kunnen leggen daar...? Het lijkt me zo eenzaam in zo'n bed de hele dag... Een vriendin van mij heeft het ook van week 26 tot week 38 volgehouden met gebroken vliezen, laten we hopen dat die van jou ook lekker lang blijft zitten nog! (alhoewel je dan weer langer in het ziekenhuis ligt... :rolleyes: )

6. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    Bedankt voor alle lieve woorden dames.

ik laat zeker wat weten, desnoods moet Steven (mijn ventje) de laptop maar naar het ziekenhuis brengen. :D

Ik hoop ook dat alles nog meevalt, en dat het weer rustig wordt met wat rusten en platliggen...

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dorientje..sterkte en een dikke knuff.
    Komt goed ! en hou je ons op de hoogte?

8. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

2 mrt 2008
    383
    1
    0
    Ik kan jullie niet bijhouden :(

9. @Dorientje: Jeetje meid, dat is schrikken natuurlijk. Hopelijk zetten de weeën niet door...

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Rainbow...alles uit je handen laten vallen en je huishouden verwaarlozen..de enige manier om ons bij te houden haha

11. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Goedemorgen dames! jeetje weer zoveel geschreven!

@kaatje taco is wel grappig idd! hmm handige tip met die knoopjesw ;)

@yule ik heb de energie wel om flink schoon te maken en andere dingen te doen, alleen werkt mijn lijf niet mee :( dus nu moet ik een ding per dag doen ... maar goed huis is schoon, volgende week weer pfff lief he die kleintjes! moet binnenkort ook op kraamvisite bij een buurvrouw! als je zo'n kleintje heb kun je lekker wegdromen he ;)

@jannes hoe voel jij je nu? hopelijk een stuk beter!

@funnyme ooh gelukkig is alles nog goed! hebben ze al een oorzaak kunnen vinden van die weeen?

@anno ah ok ik snap hem nu ;)

hardebuiken tot nu toe geen een wel gisteren wat krampjes dus ik geloof dat ik weer aan het groeien ben

@ingeltje moet je die dingen strijken :O ik heb ze ook van de HEMA maar heb de verpakking weggegooid... :oops: moet je ze eerst special wassen? moet wel met flannellen luiers... ooh gelukkig gaat hij hulp zoeken! slikt hij geen anti depri pillen? moest ik toen wel..

@tinkerbel ik wou nog eerst ff wachten met de baby was tot de 30ste-35ste week. ik weet niet ik wil eigenlijk niet meer roken (al heb ik er de laatste tijd zin in :oops:) en drinken deed ik ook niet echt veel. denk een kopje koffie!

mannetje die leest ook niet van alles en vraagt ook niet van alles maar oge dhet is een kerel he ;) hij knuffelt mij wel met mijn buik (vanachteren zeg maar) is geduldig als ik hem vraag te voelen naar het beeb, en zoek kaartjes en andere dingen met mij uit, maar dit komt omdat ik hem bijtrek omdat van zichzelf zou hij dat niet zo snel doen. Wij doen Samen Bevallen omda tmijn schoonzus en man dat ook hadden gedaan en die zei tegen hubbie dat het echt de moeite waard was, niks dromerig of wat dan ook. Hubbie is meer bezig met volgend jaar bijv. welk zwembad, welk knuffels, welk speelgoed :rolleyes: :)

@krisstel ik smeet ook die raam dicht haha ;)

werk heb van iemand op het werk gehoord dat de een van de mngrs die ik veel mee in gesprek ben qua ww enzo tegen de andere mngrs toen gezegd heeft dat ze moesten uitkijken ik kon zo 100% de ww in :) en dat willen ze natuurlijk niet ;) want dat kan ik zo doen als ik wil! Dus wel gek dat die ene mngr dus vervelend doet ...

strijken bah! gelukkig hoeft het hier niet zo vaak! hubbie heeft weinig bloezen.... wordt straks wat met de kleintje! meer hh werk erbij pfff ben al af en toe een luierd :oops:

@pupke super dat moeder en kind het goed maken! nu lekker genieten samen, en dan kun jij er regelmatig heen alvast oefenen ;)

@lise ooh ook ff weg! heerlijk! genietse!

@chaartje oooh meid super dat het zo goed gaat met jou en manneke! en idd positieve energie helpt veel meer! wel minder dat jij bedrust hebt! krijg je genoeg visite? maar hoe was het gegaan toen jouw vliezen braken dan? hoe wist jij dat het ook jouw vliezen waren? en hoe komt het dat jij niks meer verlies dan? :)oops: srry ben erg nieuwsgierig :oops: )

@dniise ik ben er eentje van 1.73 en manntje ook in de 1.90 ergens.... haha wel raar van dat creatinine! heb jij dan ook veel last van maagzuur?

@cossy en? en?

@tweety aqua blauw en limoen goren is een goede keuze ;) heb ik ook met creme! :D kun je altijd leuk aankleden met andere kleuren! bijv ook roze en paars voor als het een meid wordt en anders ook geel en oranje! ik heb oranje ook toegevoegd (hangnet en rolgordijn) maar ik voeg geen geslachts spul toe tot na de bevalling haha!

vluchttas wat moet daar allemaal in? ik weet da tik thuis wil bevallen maar dat ik er wel eentje klaar moet hebben staan voor het geval van. dus dan doe je daar kleertjes van de beeb in en een pyjama..verder nog?

@IrisB ik word hier ook klungelig! haha tis goed dat ik vaak moet liggen!

@moppiepoppie hier eentje die flink mee duimt!

@wupje :) nu hopen dat jouw baas de sitenaam niet vindt in zijn internet pagina ;) zal die ook ff dfenken van huh?

@mamamieke ik hoor alleen dat het het beste is om op jouw linkerzij teslapen ivm bloedtoevoer naar de beeb, op jouw rug zou dit minder zijn? maar zolang het nog lekker is gewoon doen straks lig je alleen maar op jouw zij. Ik kan bijvoorbeeld nog lekker op mijn buik liggen maar dan wel met een opgetrokken been. heerlijk ligt dat! ooh ik zie net dat de anderen dit ook gemeld hebben :)

@dorientje oooh! meid klam blijven (als is dit erg moeilijk!) wij duimen hier dat alles goed is! *knuff

@rainbow erg hier he! ik ben al bijna een uur aan het typen, drm probeer ik meerdere malen per dag terug te komen :) anders neem je abonnenment op deze forum, dan krijg je bericht en dan weet je waar je gebleven was!

Zo en nu ga ik de geboortekaart mappen doornemen! mannetje heeft ook een paar uitgezocht, ben dus benieuwd! :)

12. Nic79

Nic79 Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Almere
    Dorientje > Tjee wat schrikken :( Heel veel sterkte en ik hoop dat het allemaal meevalt! Mijn duimen draaien op volle toeren voor je!

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zit nu aan de tosti's :)

14. Mss Ace

Mss Ace Actief lid

19 mrt 2007
    256
    0
    0
    Zaanstad
    Ow Dorientje, succes en zoals anderen al zeiden ook voor jouw draaien de duimen nu overuren!

Iets anders trouwens...
    Wat mij is opgevallen en vind het ook wel grappig dat als je nog een klein buikje hebt vragen mensen, hoever ben je en nu, met een redelijke buik, vragen ze hoe lang moet je nog. Niet bijzonder maar viel me gewoon op.

hmm nu ik het terug lees denk ik, suf verhaal, ach zijn vast de watjes in mijn hoofd.

Tosti...lekker en goed idee. Heb een broodje kaas mee naar het werk, ga deze dus ook maar even tostificeren....
    oftewel in het tosti apparaat stoppen.
    Eet smakelijk

15. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Yippie mijn eigen pc werkt weer! :D (vraag is voor hoelang maar snel mijn verslaving weer een beetje opkrikken hi hi) Trouwens Kaatje ja afkickverschijnselen zijn heel erg dus ik voel me weer gelijk beter 8)

Slaaphouding ja ik slaap ook nog steeds veel op mijn rug en weet dat het eigenlijk niet ideaal is maar ja je doet er zo weinig aan als je eenmaal in slaap valt.

@ Dorientje sterkte hoor! Ik hoop dat alles meevalt.
    @ Ingeltje lastige situatie waar jullie in zitten en zeker omdat je man er ook weinig aan kan doen. Straks als ie de kleine ziet dan zal ie wel smelten. Misschien gaat het dan ook wat beter.
    @ Rainbow daar snap ik nu niks van dat jij dit niet bij kunt houden.....
    @ Irisb ja gewoon lekker relaxen op vakantie en af en toe een uitstapje ... lijkt me heerlijk! :D Geniet ervan!

Ik heb net een halve pot snoepjes naar binnen gewerkt en heb nu tandpijn..... :cry:

Voel trouwens vandaag ons beebje erg weinig....is toch erg raar. Voelt gelijk of er iets ontbreekt. Vanavond maar even luisteren met de angelsound. Dat vind ik dan altijd wel een fijn idee!

16. chaartje79

chaartje79 Bekend lid

4 jan 2008
    515
    60
    28
    Horeca medewerkster
    Assendelft
    @ Dorientje ook voor jou ga ik duimen hopelijk is het niks ernstig en blijf vooral positief je gaat je meisje niet kwijtraken en praat vooral met haar

Lag net aan de CTG scan moet er vanaf vandaag elke dag aan een halfuurtje

nou mannetje wou er eerst niks van weten elke keer zwom ie weg
    En toen had ze hem te pakken nou schoppen en draaien maar je zag ook de momenten dat hij sliep echt van die haze slaapjes
    hij vind die CTG scan en die doptone echt niks lol hij heeft zoiets van laat mij nu maar ff lekker anoniem wanneer ik er ben zal je me vaak genoeg horen zien en voelen hahaha

17. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    Bedankt voor alle steunende woorden.
    Binnnen een uurtje is mijn ventje er en dan kunnen we naar het ziekenhuis.

18. chaartje79

chaartje79 Bekend lid

4 jan 2008
    515
    60
    28
    Horeca medewerkster
    Assendelft
    oooh tosti

mmmm
    daar heb ik ook wel trek in maar ik moet het doen met een bord cornflakes

en volgens mij hebben ze er geen suiker bij gedaan

19. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @parr het wordt een knulletje hihi dus geen roze en paars voor ons

20. mamameike

mamameike Bekend lid

cornflakes....jakkie en helemaal zonder suiker....misshien even iemand zoeken die je kan voorzien van iets lekkers

Deel Deze Pagina