Ons gedichtje is het volgende: Een stille wens werd een diep verlangen, Jij hebt hoop door geluk vervangen... lekker kort, maar het drukt perfect uit hoe wij de zwangerschap en de tijd van het proberen (12 maand) ervaren...
Lieve septembermama´s ik ben héél erg bezorgd. Gisteravond voor het naar bed gaan liep ik naar de salontafel om mijn telefoon te pakken. Ineens voelde ik een soort van messteek in mijn buik op navelhoogte. De pijn was zo scherp dat ik gewoon naar voren klapte. Maar die steek duurde maar 1 sec. en ik d8 ´nou goed, niks aan de hand´. Toen ik eenmaal in bed lag, en zoals elke avond een ´voorstelling´ zoals ik t noem van mn zoontje verwachtte in mn buik, bleven de schopjes in mn buik uit. ik heb heel licht één schopje gevoeld maar daar hield t op. ´Nou goed, vanavond is ie moe´ dacht ik. Vanochtend werd ik wakker. Ik naar beneden en in de tuin zitten met mijn kopje thee. Ook ´s ochtends als ik bijkom van de slaap, hoor ik schopjes te voelen. Ook maar één licht schopje en dat was het. Toen werd ik wel ongerust. Nu het tegen de middag aanloopt heb ik steeds steekjes in mn buik op navel hoogte en voel ik de kleine niet meer. Ik maak me zorgen maar wil niet meteen alarm slaan door in paniek de dokter of verloskundige te bellen. Weten jullie wellicht wat er aan de hand is? Ik maak me zorgen.
@rainbow1984: Als je je echt heel erg ongerust maakt, zou ik toch even de vk bellen. die begrijpen heus wel dat je je zorgen maakt. En gewoon even het hartje horen of je kleine man zien is toch zo een geruststelling. Zou me niet al te druk maken, of je veel of weinig schopjes voelt verschilt van dag tot dag. Misschien ligt je beebje gewoon de verkeerde kant op te schoppen. Als je echt ongerust blijft toch maar even bellen hoor. Veel sterkte.
Het kan best zijn dat je uk minder beweegt en dat hoeft dan niet meteen iets te maken te hebben met die steek/steekjes. Maar als je je echt zorgen maakt, dan zou ik gewoon de VK bellen. Daar zijn ze tenslotte voor en zij kan je misschien vertellen wat er aan de hand is. Beter dan je zitten opvreten en te wachten op forumreacties. Wij kunnen je gemakkelijk moed inspreken en meeduimen, maar denk dat je meer gerustgesteld wordt als je even de VK belt. Succes ermee en hopelijk is het inderdaad niks.
@ Wupje -> Wat ontzettend lief van je man!! En het duur helemaal niet meer lang! Leuk dat de yoga zo ontspannend was. Voor mijn zwangerschapscursus moet ik nog wachten tot half juni.... @ Yule -> Ja ik ken dat, ik maak mezelf ook snel ongerust! Als ik de beeb een tijdje niet voel of ik lees vervelende verhalen, dan begin ik meteen weer te stressen... Ik beperk die vervelende verhalen nu dus tot die wat hier op het forum voorbij rollen, ik ga ze niet meer lezen op andere sites, veel te veel stress. @ Anno103 -> Ik weet niet of je zoiets leuk vind, maar ik weet een maatschappij waarmee je voor 90 euro p.p een weekend naar Parijs kunt, 2 dagen, met overnachting in het Hilton hotel. En ze gaan ook nog met die bus naar bezienswaardigheden (daar hoef je overigens niet mee als je niet wil). Maar vrije tijd heb je sws. @ Chaartje -> Gelukkig gaat het nog goed met de kleine! En 25 weken zijn al om, dus je gaat nu de 26e week in... Ik denk dat dat helemaal goed komt! @ Rainbow -> Haha volgens mij ben jij net zo'n stresskip als ik! Als ik de beeb een dagje niet zo goed voel, dan denk ik ook gelijk van ojee er is iets mis... Heb je geen angelsounds? Dat helpt bij mij altijd goed, want zodra ik het hartje dan hoor ben ik weer gerust gesteld. Ik denk zelf trouwens dat mijn stressigheid te maken heeft met het feit dat ik zo plotseling zwanger ben geworden. Omdat ik het nog steeds niet echt kan bevatten lijkt de optie dat het mis gaat reeeler dan dat we strax een kindje hebben... Daardoor ga ik dan stressen denk ik. Nog een fijne dag allemaal! Groetjes Cossy
Ingeltje in dat hotel zijn wij ook een weekend geweest Echt superchique idd en dat ontbijt *veegt kwijl af* Als iemand om aanraders vraagt geef ik ook altijd dat hotel op! Maar wel een tip voor als iemand erheen gaat: Ga 's avonds wel uit eten en niet in het hotel, dat is echt duur Rainbow ik zou ook gewoon bellen hoor, beter 1 keer teveel dan 1 keer te weinig Ik herken het ook wel hoor, de zorgen Zo stom, iedereen zegt dat je hele zwangerschap echt genieten is, ik vind het meer het grote aftellen Eerst naar de 12 weken, dan naar de 20 weken, dan naar de 26 weken en dan naar de 30 en dan eindelijk naar de 40, pff... Gelukkig ben ik morgen al 25 weken, van mij mag het niet snel genoeg gaan! En ik ben ook jaloerts op de tweeling buiken Ik wil ook zo'n grote toeter! Maar ach, over een paar weken willen we er allemaal vanaf denk ik Toch hou ik mezelf voor, over 5 weekies ben ik 30 weken en dan zal ik heus wel een grote toeter hebben
Hallo dames, Na 2 dagen thuis rustig aan gedaan te hebben, ben ik er weer. Rust heeft me echt goed gedaan. Heb niet alles teruggelezen, dus sorry als ik mensen vergeet: @Dorientje: jeetje meid wat schrikken. Fijn om te horen dat het goed gaat. Rust maar flink uit deze 2 weken! @Mss Ace: ja valt mij ook op. Mensen vragen nu je een buikje hebt veel vaker hoe het is en hoe lang je nog moet. @Tinkerbell: ik een ongeleid projecttiel.. ha ha.. hoezo?? @IrisB: Birkenstocks.. vind ze wel leuk! Ikzelf heb tig paar Havaiana's. Heerlijk lopen die. Op het werk draag ik wel nette leren slippertjes, maar thuis zweer ik bij Havaiana's @rainbow: je niet te druk maken hoor. Kindjes zijn soms ook heel rustig omdat ze bij moeten komen van groeien. Die steken die je voelt, klinken ook als groeisteken. Hij moet vast even bijkomen. Ik weet niet of die van jou al op jou reageert, maar als ik een tijdje niets voel, duw ik op mijn buik en dan reageert ze wel met een draai of een schopje. Heel handig. @Moppiepoppie: wat fijn dat je kat weer terug is!! @Dniise, Nic en Lise: mooie nieuwe buikfoto's! @Roshi: wat fijn dat jullie tuin dit weekend klaar is. Zeker met mooie weer op komst. Geniet ervan. @Yule: ha ha.. nou kan je niemand niemand je site laten zien Vriend van ons wilde ook een site voor ons maken (voor de eerste paar weken voor fam en vrienden op afstand, daarna wil ik er geen meer), maar hij kon ook niets doen, want naam moet in URL en die ga ik hem toch echt niet geven. Dus nou maakt hij design klaar en dan moet hij hem er op het laatst maar inplakken. @Cossy: fijn dat alles goed was en natuurlijk gefeliciteerd met jullie zoon! @Strijken: doe ik alleen voor mezelf als ik het aan wil. Mannetje doet zijn eigen overhemden enzo. Ga ik echt neit voor hem doen, hij heeft niets aan zijn handen. Hij is trouwens ook beter in huishouden dan ik. Dus vind dat hij dan ook maar die hydrofielluiers moet strijken @Mannetje: die van mij ontpopt zich tot superdad. Sorry even opscheppen over mijn mannetje De dames hier op het werk zitten altijd vol verbazing te kijken als ik vertel hoe hij met zwangerschap omgaat. Soms heeft hij zelfs meer aandacht voor mijn buik (praten, voelen, kusjes) dan voor mij.. ha ha.. En hij doet echt alles voor me. Hij is echt heel erg trots op mij en Uk. Ook de dames op zijn werk vinden hem helemaal aandoenlijk. Zo'n knappe lieve papa in spe. Vluchttas: o ik ben zo iemand die daar bij 36 weken pas aan denkt. Als het eerder nodig is, rijdt mijn moeder maar even naar huis om alles op te halen. Die vind het wel, ook niet zo'n probleem. En babywasje ga ik doen als ik verlof heb. Heerlijk wassen, opvouwen en 20x in de kast leggen @Kaartjes: na week 30 gaan we er 1 uitzoeken, maar het wordt waarschijnlijk een kaartje van hipdesign. Maar wij willen er geen gedichtje op. Niets meer dan geboren, naam, dochter van en onze gegevens. In de stijl van alles wat wij doen/hebben... minimalistisch. Nou pfff wat een verhaal. Maar niet te vaak meer 2 dagen niet kijken. Hier niets bijzonders te melden. Rust heeft me goed gedaan, kan er weer tegenaan, maar arbo wil met me om tafel als ik het weer heb om naar werkschema te kijken. Hoop dat het zover niet komt, maar zo wel, dan moet ik het werk maar gewoon loslaten en accepteren dat het zo is. Verder voel ik Uk heel veel draaien en schoppen. Ze reageert ook heel erg op mijn hand en die van mijn mannetje. Hij voelt haar elke dag schoppen, maar ook als ze zich draait. Dan voelt hij die rolbeweging op zijn handpalm. Heel leuk. Wel begin ik last te krijgen van maagzuur. Heel irritant als je in bed ligt. Straks voor zekerheid toch maar rennies halen. Nou ga ik maar weer eens gewoon aan het werk
hallo klessebessies @parr toch wel lief he je manager hihi @Nic leuke foto's van je buik en echo @Dorientje hopelijk helpen de medicijnen en de 2 weekjes rust Sterkte! @Diddl mooie buikfoto Balen dat het met je ischias nog niet beter gaat, hopelijk kan de fysio je helpen! @IrisB mij zie je ook niet op croqs lopen hoor, dan kunnen ze nog zo lekker lopen vind het echt geen gezicht hihi Hopelijk heb je veel plezier van je Birkenstocks @anno ze gooien alles op de hormonen he Maar gelukkig is het niks ernstigs! Leuk shoppen Veel plezier! @Rainbow je niet te snel druk maken hoor Die steek die je gisteren gevoeld hebt zijn waarschijnlijk je banden. Ik heb dat nl ook af en toe en heb dat gisteren is gevraagd aan de VK en bij onverwachtse bewegingen worden je banden aangespannen en kan het dus wat gevoeliger zijn wat zich kan uiten in steken Maar als je het niet vertrouwd gewoon bellen hoor! daar zijn ze ook voor Vanmorgen wezen zwemmen met Dhani. Was een fotograaf en die heeft onderwaterfoto's gemaakt. Echt super leuk, alleen vond dhani het onder water zwemmen toen hij baby was leuker, maar ben benieuwd hoe ze geworden zijn. Volgende week kunnen we ze zien Willen jullie gaan babyzwemmen straks met de kleine? Wij hadden het volgende gedichtje/tekst op dhani zn geboortekaartje: Samen een kindje het lijkt zo normaal, dit kindje van ons samen voor ons heel speciaal. en aan de rechterkant hadden we: Graag van te voren even bellen als je teentjes en vingertjes komt tellen want ik lig regelmatig te pitten en dan zou je alleen met papa zitten Heb nog een vraag aan de meiden die zwanger zijn van hun tweede of derde kindje. Zetten jullie nog iets van een tekst neer namens je zoontje of dochtertje dat hij/ zij een broertje of zusje heeft gekregen? Wij willen zoiets wel doen, maar kan gewoon niks leuks vinden Ga even de honden uitlaten en dan watin het huis doen.
oja nog even over de vluchttas, ik heb hem ook zo laat pas klaar gemaakt omdat ik het zonde vond als die kleertjes e.d. hele tijd in die tas zitten. Ik heb wel al heel snel een plekje gemaakt in de kledingkast met alles wat mee zou moeten naar het ZH. Mijn vriend wist ook dat het daar lag dus was dan, als het nodig zou zijn, alleen een kwestie van die spullen pakken en in de tas doen.
Goedemiddag dames! Heb even een lijst gemaakt om te zien hoeveel geboortekaartjes wij zouden moeten bestellen. Ik denk dat als wij 70 of 80 bestellen dat dat genoeg zijn want tot nu toe kom ik op de 60. Maar straks hubbie vragen of de lijst idd compleet is. @Nic79 zo ook al een toeter! @Dorientje lekker rusitg aan doen meid idd! En leuke gedichtje ja! @Diddl hoihoi! zo das ff tijdje geleden Mooie buikfoto! Wij kopen binenkort een nieuwe fototoetstel en dan willen wij ook zulke foto's gaan maken! @IrisB de yoga en gym kun je denk ik wel een keertej missen maar SB niet, is elke les anders geloof ik. @Yule snap je ook helemaal meid! @chaartje yeeee! 25 weken! super meid! @rainbow1984 ik snap heel goed dat jij ongerust bent! Het zal vast iets onschuldigs zijn maar idd jij zou geruster zijn als jij jouw vk bel! gewoon doen hoor! @Tinkerbel idd zorgloos genieten, hoe moet dat dan? ben blij als mijn beeb terwereld is! @sunshine als ik ga babyzwemmen is he met alleen mijn beeb en ik, geen klas of groep want ik kan namelijk de water niet in met mijn gehoorapparaten. Baal ik echt van, zo zie je dat toch heb jij die dingen kun je met andere dingen niet mee doen Ik ben echt gek op water en zwemmen. draaien dames hoe weet je wnt je beeb draait dan? Ik voel het wel als ukkie schopt maar verder niet weet niet hoe het moet voelen. Ik werd wel vannacht een paar keer wakker en toen besefte ik dat ik ukkie voelde, kon alleen maar glimlachen beeb voelen de laatste paar dagen voel ik ukkie ook niet zo super zoals die avond in bed. Maar ik heb ook sinds dinsdag avond weer groeipijnen en steekjes etc. dus zal het daar aan liggen. Voel de beeb wel, alleen niet zoveel op een dag en niet zo sterk. uitgerust wie heeft dat ook? als lig je langer in bed voel je je nog steeds uitgeput als je opstaat. Dinsdag toen vroeg uit bed was ik nog moe en vandaag laat uit bed en voel ik mij nog steeds moe schiet niet op zo
@Rainbow: die steken heb ik ook wel eens, als ik me ineens omdraai of moet niezen... is typisch banden pijn. Het kan echt verdraaide zeer doen, steken, dat je echt even stil moet staan en bij moet komen. Ik heb ook al heel wat dubbelklapmomentjes gehad...auwieauwieauwie! En de laatste paar dagen veel minder beweging gevoeld. Vandaag is ze er pas weer een beetje. Maak me dan ook wel ongerust hoor. Het schijnt niet erg te zijn als je de beeb nu iets minder voelt. Pas vanaf 28 weken kan je daar echt iets zinnigs over zeggen en dan nog waarschijnlijk niet... Als je je echt heel veel zorgen blijft maken kun je de vk wel bellen denk ik hoor! Hotel: wij zijn vorige week in Maastricht geweest in het HIP hotel St Martenslane. 100 meter van het station en op loopafstand van het centrum. Superleuk hotel, design inrichting, met paars en roze licht, modern hemelbed e.d. Wij betaalden 140 euro voor 2 nachten (zonder ontbijt).
hoi, hoi, bedankt voor alle tips, gaan vanavond samen eens kijken wat leuk is, wij gaan normaal nooit een weekend weg maar omdat de vakantie al niet door gaat dit jaar wilde ik nog 1 keer met 2 weg. @rainbow, die steekjes heb ik inderdaad ook wel eens me topstaan als ik te snel wil doen enzo maar als je je echt zorgen maakt dan zou ik toch even de vk bellen, die zijn daar toch voor. ik ben daar ook niet zo´n held in hoor, denk ook altijd dat ze gaan denken dat ik een zeurmiep ben. haha @sunshine ik wil straks ook gaan babyzwemmen, lijkt me echt heel erg leuk, heb al geinformeerd bij het zwembad en dat is hie rop vrijdagochtend. komt mooi uit want dan ben ik vrij haha. vluchttas zet ook tijdens mijn verlof wel klaar en ook de kleertjes enzo was ik dan wel. wij hebben wel bijna alle spullen bij elkaar maar moeten nog een paar kleine dingen. ik wil trouwens wel thuis bevallen maar mocht het nodig zijn dan heb ik toch die tas vast klaar staan. nog ff vraagje, zijn hier nog meiden die geen moeder meer hebben? ik merk steeds vaker dat ik dat toch wel mis nu ik zwanger ben, natuurlijk mis ik haar sws maar nu extra. gelukkig kan ik veel dingen aan mijn oma en vader vragen over hoe ik vroeger was maar dat is toch anders. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
hey dames, Zo ik heb me lekker een middagje vrij toebedeeld. Ik ga zo de trein van 14 uur pakken en dan op mijn gemakkie naar huis @ Parr goed dat je andere manager toch weer meer begripvol was! We moeten ze toch een beetje in de hand houden die managers @ Krisstel leuk hoor, op dezelfde dag de echo! @ Dorientje sterkte met alles! @ Irisb ik wil ook naar de MAC! Bij ons ligt ie niet echt in de buurt dus dat zit er helaas niet in vandaag @ Yule ik had het gisteren dat de kleine minder actief was. Ik was ook gelijk wel een beetje bezorgd maar op zich hoef het niet erg te zijn. Misschien voel je hem ondertussen al wel weer meer? @ Anno hmmm vage klacht: bult op je hoofd van de hormonen? het moet niet gekker worden, volgens mij schrijven ze alle klachten automatisch toe aan zwangerschap! @ Chaartje zo'n babyshirt is echt heel leuk! Wij zijn daar ook over aan het denken. @ Rainbow oe dat is schrikken maar waarschijnlijk idd bandenpijn. Hopenlijk gaat het snel over! @ Jannes leuk je bent er weer! Kleine voel ik ook wel draaien. Het is een ander gevoel dan de schopjes en ik vind het wel maf aanvoelen maar moeilijk uit te leggen. Nou ik ga nu lekker naar mijn treintje en in de loop van de dag ben ik er wel weer even!
ohw ff vergeten @ cossy wij zijn vorig jaar met mijn schoonouders naar parijs geweest dus wil liever wat anders xxxxxxxxxxxxxx
@ wupje ja schijnbaar wordt je huid dikker en is het nu dus een soort onderhuidse puist haha, klinkt leuk. zalfje moet binnen 4 dagen werken dus dat hopen we dan maar want doet pijn! ! ! fijn hormonen haha xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Vanmorgen liep ik even naar een andere afdeling, kreeg ik me toch onderweg last van mijn onderbuik! Een pijnlijk en trekkend, krampend gevoel en mijn buik was weer hard. Het trok ook door naar mijn doos zeg maar. Echt vervelend. Even gaan zitten en toen ging het weer. Ik heb eigenlijk al last sinds gistermiddag, toen hebben we gesext Af en toe harde buiken daarna en een trekkerig gevoel. *censuur: nu komt vies stukje * Ik was direct erna in slaap gevallen en toen ik opstond liep er vocht langs mijn benen. Het zal wel sperma zijn geweest, maar ik schrok me dood want het was echt waterig. De hele avond heb ik onderbroekje gestaard om te zien of het geen vruchtwater was, maar ja, dat weet je dan niet want het ruikt een beetje hetzelfde als sperma. *einde vies stukje* Het afgelopen uur voelde ik de beeb gelukkig wel weer volop, dus ben wel weer gerustgesteld. Erg he die ongerustheid... hoop dat ik het vertrouwen wat ik eerst had snel weer terug krijg!
Ja Yule dat is sperma geweest als ik ook niet naar de wc ging en gelijk in slaap viel was het later ook waterig, maar dit komt door jouw eigen zuurgraad en vocht he. en jouw vicht is nu wel anders dan voorheen. Maar natuurlijk schrik je dan ff! Maar als het beeb dus draait voel je dus wel het verschil van schopjes? want ik voel nu telkens hetzelfde, alleen schopjes.
Oh, gelukkig! Draaien voelt bij mij meer als een aardverschuiving in mijn buik. Eerst voel ik een soort druk (stel me voor dat ze zich dan afzet ofzo) en daarna schuift er iets weg. Beetje moeilijk te omschrijven...