@ Sunshine: Wij hadden het kaartje namens mijn stiefzoontje laten doen, Mike kon het kattekwaad alleen niet meer aan. Nu heeft hij zijn broertje om hem bij te staan Tim 31 augustus 2007 Tim Owen geboren om 16.22 uur en weegt 2910 gram en is 48 cm lang. en dan op de linkerkant stond er nog op het kaartje: Wilt u zijn oogjes zien twinkelen? Laat dan de telefoon even rinkelen: telefoonnummer @ Anno: Heel erg herkenbaar van het geen moeder meer hebben en het dubbel missen tijdens zwangerschap, helaas heb ik geen contact met mijn vader dus kon hem weinig vragen, de zus van mijn moeder heb ik wel contact mee, maar die wilde tijdens mijn zwangerschap niets vertellen en al helemaal niet over de bevalling, omdat bij de geboorte van mijn broertje het haar bijna haar leven had gekost, en ze daarna dus ook geen kinderen meer mocht krijgen.. @Rainbow: Als je het niet vertrouwd altijd even de VK bellen, stomme vragen bestaan er niet bij de VK, en als het jou gerust stelt moet je het altijd doen
Hey meiden. Hoe gaat ie met jullie? Hier niet zo. heb een beetje een dipdag. Eerst al verslapen,en nu al vanaf een uur of 11 krampen in mijn buik die volgens mij echt niet van mijn darmen zijn en gespannen (.)(.) Ook leuk nieuws..de gordijnen voor de babykamer zijn binnen. Tinkerbell. mooi dat stuk van Stevie Wonder ! Lise, mooie buik ! Cossy, zo'n gedichtje links zit meestal bij de drukkosten inbegrepen. Nic ook een mooie buik + echo's Dorientje, gelukkig gaat het nu weer beter. 2 weken rust lijkt me een goed idee ! Anno.. ow jee bulten door de hormonen? :-? Misschien www.nachtjeweg.nl ( zie dat je de tip al hebt gekregen ) Rainbow, als je het niet vertrouwd moet je geen risico's lopen> Jij kent je lichaam het beste,dus even je vk bellen. Yule..klinkt als sperma.. vruchtwater blijkt heel zoet te ruiken. ZO ik ben weer bij.
ow ja vluchttas.. degene die thuis willen bevallen.zetten jullie ook een vluchttas klaar? Is anders toch ook zo gepakt als je van te voren bedenkt wat je mee wilt nemen?
@Kaatje: ja dat zal het wel geweest zijn dan. Vervelend hè, die dipdagen. Wel leuk dat je gordijnen er zijn. Ik zit zelf nog in spanning te wachten op de Mutsy kinderwagen die we 3 weken geleden hebben besteld. Verder moeten we nog kopen: badje + bijbehorende onderdelen, knoppen voor op de commode, beddengoed voor wieg en ledikantje + matras voor ledikantje. We gaan het bij mijn ouders halen (dat moet dus óók nog!). Verder nog een groot batikdoek uit Maleisië (plafondhoog!) op een frame spannen en ophangen en ga zo maar door. Het is nog lang niet klaar geloof ik...
Volgens mij is het handig dat je altijd een vluchttas klaar hebt staan, omdat je echt geen zin hebt om met persweeën o.i.d. je tas nog snel in te pakken of je man te instrueren waar alles ligt... dan wil je gewoon a.s.a.p. naar het ziekenhuis denk ik. Tenminste: ik maak wel iets met minimale inhoud. (kleertjes, pyjama, onderbroek, tandenborstel ofzo)
Hallo dames, Ik ben vanochtend naar het ziekenhuis geweest i.v.m. een echo van de baarmoedermond en controle bij de gyn. Alles is in orde, mijn baarmoedermond is ruim boven de 4 cm. Ik vond dit wat vreemd omdat deze 2 weken geleden (de dag met de vele harde buiken en spoed-controle) maar 3.7 cm was. De gyn vertelde me dat er die dag door de harde buiken een flinke druk op mijn baarmoeder stond, vandaar. Het heeft zich gelukkig weer heel goed hersteld. De echoscopiste was ook zo lief nog even naar de baby te kijken via de buik (want vaginaal zie je alleen maar de bovenkant van de schedel, zo groot is ie al, hahaha) en het ziet er prima uit. Hij ligt nog steeds een kleine week voor qua groei, ze schatten nu een gewicht van ca 775 gram. Hij was wederom zeer beweeglijk, maar dat voel ik ook de hele dag door dus dat was geen verrassing. Mijn bloeddruk was ook keurig in orde. Voor de dames met een medische indicatie (dus 'moeten' bevallen in het ziekenhuis): was jullie al bekend dat wij ook een verloskundige moeten bellen zodat deze de controle in de kraamweek thuis kan doen? Bij mij was dit niet bekend, wel fijn dat ik dit nu weet. Daarna nog even naar wat winkels geweest voor positiekleding, maar helaas niets leuks gevonden... Dalijk even het huis op orde maken en de koffer inpakken want we gaan morgen een weekje weg. Prettige dag allemaal!
Pupke..gelukkig gaat alles nog goed. Ik heb geen medische indicatie,maar wist idd wel dat je de vk moest bellen. lang leve "de verloskundige praktijk" haha Veel plezier !
@ Parr: Uitgerust? Wat is dat? Ken je dat ete? Ik voel me nooit uitgerust na het slapen. Echt irritant! Fijn dat alles goed is pupke!
Heeft er nog iemand hier zo'n last van de bekken? Kan er gewoon nauwelijks door slapen, kan geen houding vinden en lopen..auw! Advies rust nemen en weinig tillen, beetje lastig met een actief kleintje van bijna een jaar dat nog niet loopt. Ben blij als ik bevallen ben... Ik heb de vluchttas al klaar staan, voor het geval dat ik weer eerder moet bevallen Vergeet niet om ook douchespullen in te pakken en misschien een lijstje van telefoonnummers die je na de bevalling moet bellen (zoals dokter, verzekering, verloskundigepraktijk en kraamhulp/consultatiebureau) (
Ik ga hier wel een vluchttas klaar leggen al wil ik thuis bevallen, je weet maar nooit! Wij hebben de kamer ook al bijna klaar moet alleen nog : gordijn ophangen, bad standaard, aankleedkusse, hemel, bed en wieg lakens/dekens, mssn nog een vloerkleed en ass. volgens mij heb ik verder alles. wagen komt over een paar weken. 2 juni gesprek met kaatje katoen kaartjes zijn wij ook al mee bezig. Ik moet alleen binnenkort aan de birth sampler beginnen (borduurstuk voor de beeb )
Sunshine thanks voor de tip, denk dat ik het zo ga doen, alvast alles wat ik mee wil nemen naar het ziekenhuis, op een plekje in de kast bij elkaar leggen. Nog niet alles in een tas want dan wordt het wat muf inderdaad. Kaatje: Volgens mijn vk MOET je altijd een vluchttas klaarhebben, voor hetzelfde geldt ben je 35 weken en breken je vliezen en moet je met grote spoed weg, dan raak je volledig in paniek als je niet alles bij de hand hebt, althans zo legde zei het uit. Ze zei ook dat ze al een aantal vrouwen had meegemaakt die het (tegen haar advies in) niet hadden gedaan en die stonden echt keihard huilend hun man uit te schelden dat die op moest schieten etc, waardoor man helemaal gestresd was en de bevalling echt niet lekker liep Ik ga dus het zekere voor het onzekere nemen, maak vanavond nog een plekje in de kast met wat ik mee wil nemen en zeg dat duidelijk tegen hubby Dan nog een vraagje aan de ervaren mama's: Hadden jullie ook een 'lijstje' voor manlief klaargelegd voor na de bevalling? Dat lees ik wel vaker nl vandaar dat ik het even vraag... Met dingen als: kraamzorg bellen, gemeente bellen, verzekering bellen etc?
Oei, kaartjes das een goeie. Daar ben ik nog niet aan begonnen Over 3 weken beginnen we aan de babykamer, dan heeft mijn vriend eindelijk 2 dagen vrij van zijn werk en dan gaat Raven bij haar oma logeren.
Ja, wilt ook niet dat je man nog eenkeer op en neer moet om je spullen te halen (gegarandeerd dat hij de helft vergeet ) Ik ben vorig jaar met 32,6 weken bevallen. Door de grote spoed ook geen tas mee. Deze had ik nog niet ingepakt en het is ook wel een van de laatste dingen waaraan je denkt als je met spoed naar ziekenhuis moet. Mijn tip (als je bang bent om de tas te vergeten) zet de tas met kleren alvast in de auto. De rest van de spullen kan je man altijd nog erna meenemen.
@ lijstjes: Ik had een lijst in mijn agenda van dingen die in de vluchttas moesten, een lijst van mensen die gebeld moesten worden als de bevalling zou beginnen, en van mensen die gebeld moesten worden als ik bevallen was, een lijst van instanties waar achteraan gebeld moest worden, ik kwam letterlijk om in de lijstjes
wat leuk zeg om al die gedichtje zo te lezen... ik heb een heel WORD bestandje vol met opties, hebben dinsdag eindelijk de keuze gemaakt voor het kaartje maar nu nog de tekst pfffff ik ben al zo slecht in beslissen hahahaha @ nic> wat een mooie echo en buik foto's zeg! De arbo doet ook helemaal niet moeilijk voor zwangere vrouwen... ze zijn juist erg meegaand. De mijne zei "je moet een zwangere vrouw een beetje verwennen, maar niet verder vertellen hoor" hji bedoelde ermee dat ze niet zo moeilijk doen als je aangeeft minder te willen (moeten) werken @dorientje> ow meis vervelend! doe je rustig aan! @kaatje> balen zeg! hoop dat je "dipdag" maar 1 dagje is en dat je morgen als je wakker word weer helemaal op en top bent @ Chaartje> dikke knuffel van mij BABYZWEMMEN > dat wil ik ook zeker gaan doen, zw-zwemmen vind ik al helemaal super dus babyzwemmen lijkt me helemaal super. VLUCHTTAS > ik ga nog geen tas neerzetten, weet nog niet eens wat ik die kleine aan wil doen als het er net is... verder heb ik wel een lijstje met wat ik mee wil nemen maar pak het nog niet anders anders word het muf blegh vanaf vannacht kan ik officieel niet meer op m'n "buik" slapen. Niet dat ik er vol oplag maar ik heb altijd de voedingskussen (of ander kussen) eronder met 1 been omhoog maar beebje vond dat niet meer zo prettig en heeft me net zo lang HARD geschopt tot ik omdraaide... dacht dat ik het me verbeelde dus toen ik op m'n zij lag draaide ik weer terug op m'n buik en ja hoor **SCHOP** het is dus overduidelijk hahahaha.
@Roshi: Babyzwemmen ís ook hartstikke leuk! Met Jasmijn zwem ik al sinds ze drie maanden oud is en ze vindt het helemaal geweldig! Bijkomend voordeel is dat ze compleet watervrij is. Als ik haar in bad doe, kan ik haar gewoon met de handdouche vol in haar gezichtje sproeien, vindt ze gewéldig... Ik moet voor mezelf nog gaan uitdenken hoe ik dat straks met twee kindjes ga aanpakken, want de jongste gun ik dit uiteraard ook. Het is jammer dat maar zeer weinig zwembaden in de (vroege) avonduren aan babyzwemmen doen, want dan kunnen de papa's ook mee. Is ook leuk én dan kun je gemakkelijk twee kids meenemen...
Hallo allemaal, ff een update van moi. Bedankt voor alle berichtjes. Ik had de VK gebeld en zij zei dat ik nu met 23 weken op navelhoogte steken kan voelen omdat alles opgerecht wordt etc. Soort van bandenpijn. Ergens in mijn achterhoofd heb ik het gevoel dat dat het toch niet is (waarom weet ik niet - ik ben denk ik overbezorgd), maar kan niks anders doen dan afwachten natuurlijk. Mijn tante heeft namelijk met 25 weken haar kindje verloren, als je dat soort verhalen hoort ben je ontzettend bezorgd. Zit ook idd te denken aan zo'n Angelsound. Voel je je toch wat rustiger. ik heb trouwens een leuke site gevonden waar je je kindje per week in 3d kan zien (ronddraaiend en al).... http://www.3dpregnancy.com/ Het is wel in het engels, maar wat ik zo leuk vind aan de site is, dat je bv leest 'als je moe bent en geen energie hebt, accepteer het en vergeet dat schoonmaak klusje, ga lekker liggen, bak een doos chocolade. Morgen is weer een dag' Heerlijk! haha!