September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Wij hebben de Alecto DBX-88 babyfoon. Goed voor afstanden en je kunt jou stem en muziek ook van afstanden spelen. Wij wonen buitenaf dus geen hackers :)

ik hoop om dezelfde reden dat ik buitenaf woon dat ik niet die gevreesde brief krijg :(

Ik ga pasta maken. Gewoon maceroni, gehakt, knoflook, champignons en gerapste kaas :p

@Jannes :) ik snap de verwarring ik weet nog hoe je het uit moet spreken, maar vraag mij niet om het te spellen :oops: mijn vader schaamt zich soms da tik de helft van ons taal niet meer kan spellen :)

2. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Mijn schoonmoeder is kraamverzorgster bij De Waarden Zuid Holland :D Maar daar ben ik niet ingeschreven, my god wil haar niet aan mijn bed hebben hoor :confused: Haha ze is hartstikke lief hoor en heel erg goed in haar vak, maar heb toch zoiets van, iets te intiem zeg maar :rolleyes:

Ik zit bij kraamzorg Zorg-Vuldig, op aanraden van mijn verloskundige dus ik ben benieuwd ;)

Iris hmmm eet smakelijk bij de mac en succes met shoppen :D

Ik ga vanavond lekker met manlief op de bank hangen, heb hem amper gezien deze week en zie hem zaterdag ook al de hele dag en avond niet :( Merk dat ik dat echt niet leuk meer vind sinds ik zwanger ben :oops: :( Meer mensen last' van?

3. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik kreeg net een mail van de prenatal. Over de vroege vogel korting aanstaande zaterdag. Maar ehm vanaf hoe laat is dat dan?

4. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik zit bij kraamzorg Careyn, maar ja daar werk ik ook zelf!

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zit ook bij Waarden Zuid-Holland.
    Een vriendin van me werkt bij Netzorg,maar wil haar ook niet dus echt me express bij de waarden ingeschreven + dat ik daar goede verhalen over hoor van vriendinnen.

6. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Hallo meiden!

Ik heb alles bijgelezen, maar of ik er nog wat van onthouden heb....

Chaartje, jippie 25 weken! Gelukkig gaat het nog allemaal goed met je kleine mannetje, succes!

Dorientje, sterkte meid!

Rainbow, jeetje dat is schrikken. Als je het niet vertrouwt moet je gewoon een afspraak met de vk proberen te maken, succes!

Babyfoon: wij hebben een camera, ideaal! en voor erbij een Alecto DBX88.

Gedichtjes: Wij zijn niet zo van de gedichtjes op het kaartje, dus bij ons wordt het gewoon een zin of zo.

Vandaag een lekker dagje met m'n moeder gehad. Ze is vanmorgen mee naar de vk geweest, alles was weer helemaal goed.
    En daarna lekker wezen shoppen. Mijn moeder gaat een boxkleed maken, dus leuke stofjes gekocht.
    Vanavond de finale van de Gouden Kooi kijken, fout he...hihi
    En vanaf morgen moet ik weer werken.

Fijne avond,

7. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Oh haha iedereen hier in de omgeving is helemaal opgewonden over de gouden kooi :) Ik volg het niet, nooit gekeken, vind het wanstaltig eigenlijk :oops: Maar, wie hopen jullie dat er wint? Ik ken ze natuurlijk wel bij naam 8)

Over de babyfoon, wij willen een angel care :) Dat is een soort van matje die je onder het matrasje legt, en als ze dan niet meer ademen of bewegen gaat die ook loeien, en verder is het gewoon een babyfoon :) Vind het wel een fijn idee, helemaal omdat die bij een meisje die ik ken al het leven van haar baby heeft geredt :confused:

8. 4days

4days Niet meer actief

@ Tinkerbel -> Ow haha dus zo te horen ben ik niet de enige die zich zoo onervaren voelt! :) Ik denk eiegnlijk dat het uiteindelijk werl losloopt, maar een goede ondersteuning als start is natuurlijk altijd welkom!

Over de gouden kooi -> Ik hoop dat niemand wint! :( Wat een ezels zeg...

Ben lekker aan het koken! Zelfgemaakte puree met nootmuskaat, heerlijk! :D En verse asperges (van die dikke) met sauce holandaise, en vegetarische schnitzeltjes.

Groetjes Cossy

9. hoi,
    babyfoon gehaald, ff kijken welke het nu is haha
    alecto dect dbx 85
    ik weet trouwens wel hoe je een baby vast moet houden, zou nogal vreemd zijn werk namelijk op een kinderdagverblijf op een babygroep haha.
    maar borstvoeding of dat naveltje daar heb ik ook geen verstand van hoor.
    heb trouwens nog geen brief gehad maar van de week bij zwgym hadden ze het er wel over dat sommige die al gehad hadden.
    moet er trouwens niet aan denken dat mijn schoonmoeder hele dagen bij ons zit en aan mannetje heb ik wat baby´s niet zo veel hoopte juist dat de kraamverzorgster hem wat zou leren.
    wel makkelijk voor de visite, hij kan gelukkig wel vrij krijgen een week

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

10. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Babyfoon Afrader: Alecto DBX 55 oké, het is al een wat oudere (heb 'm van een kennis gekregen) Maar ik kan letterlijk de mensen in de buurt verstaan door dat ding :confused: Hij ruist als de ziekte met al die signalen die dat ding opvangt en het maakt niet uit op welk kanaal ik dat ding zet, ik blijf anderen horen en waarschijnlijk anderen ook ons :( Soms heb ik echt de neiging om te roepen door dat ding: Kan je je kind niet stilhouden ofzo? :oops: :oops: Schandalig, ik weet het, maar kan me soms behoorlijk irriteren aan dat gejank van een ander.. Ook dat als ze dan muziek opzetten in de kinderkamer, en wat hoor je dan? Serieus zo'n 3 weken geleden door dat ding: Sinterklaas kapoentje, gooi wat in me schoentje :confused:

11. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    En over onervaren zijn: Op de één of andere manier, weet je instinctief alles eigenlijk wel , hier ook een nitwit voordat ik zelf mama werd, oké ik had wel eens een luier verschoont van een neefje of nichtje, maar dat was ook wel alles eigenlijk..
    Kraamzorg leert je standaard manieren aan, en aan jou de taak om er een eigen weg in te vinden, en neem van mij aan, dat je dat vrij snel ontwikkeld ;)

12. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    mobielfreak: de alecto DBX 88 is een dect babyfoon, dus daar mee kun je onmogelijk andere kids horen, deze zijn storingsvrij.....dus dat is wel een aanrader!

13. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Ja zolang er maar geen antenne aanzit is het dect, hier dus geen dect met alle ellende van dien..

Het zelfde hier met de draadloze deurbel, hoor geregeld de bel gaan hier, maar met een ander deuntje dan de onze en ik ben me daar betoeterd om dat ding elke keer op een ander kanaal te zetten, dat moet die ander maar doen :p

14. jekkia

jekkia Fanatiek lid

@ Roshi De kleine wordt in week 38 met een keizersnede gehaald, dus dat moet ergens in de week van 20 augustus zijn (ben 3 september uitgerekend).
    Stiekum komt het mij wel goed uit dat de kleine eerder wordt gehaald. Ben zelf op 2 september jarig. Nu ben ik teminste zeker voor mijn verjaardag uit het ziekenhuis en redelijk hersteld ben. :)

Ik zal morgens op controle eens aan de gyn vragen wanneer. Kan hij me gelijk een verwijskaart voor de fysio geven vanwege mijn bekken.

15. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Ik zit bij de Waarden omdat dat de enige organisatie is met wie mijn zorgverzekeraar 'zaken' doet. Dus weinig keuze. Maar geeft niet.

Verder heb ik net een hamburger met aardappelkroketjes uit de oven en sla op. Mjammie. Wat wel erg is, dat ik een half uur daarvoor 2 boterhammen had gegeten.

Wij hebben een babyfoon in de vorm van een konijntje, van Alecto geloof ik. Deze:

http://www.kieskeurig.nl/product/2860DD ... 4B39A6.htm

So cute!

16. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @yule ik zit ook bij de waarden en woon ook in zh heb dus wel de brief gekregen.

in de brief staat dat je 3 a 4 uur wel krijgt voor de kraamzorg dus baby en maoeder. alleen het huishouden zal minder zijn wat ze doen. hier kan ik dat gelukkig wel weer oplossen mannetje is ook vrij dus doet die maar wat meer.

iemand zei 8 dagen je bed niet uit? ik liep de 2e dag al weer naar de winkel met was op dinsdag bevallen en zaterdags ging ik de stad weer in met manlief en kind. maar iedereen verschilt

eten we hebben lekker patatjes gehaald.

o ja ik ga van de week een sol brief schrijven naar de waarde heb de knoop door gehakt en doe het gewoon hihi we hebben niks te verliezen toch.

17. sunshine80

sunshine80 Actief lid

13 apr 2008
    409
    0
    0
    hai :D

@Parr dat zijn een flink aantal geboortekaartjes :) en was de lijst compleet volgens je man?
    Wat jammer dat je dan niet kan meedoen met babyzwemmen in een groep. Maar zijn er dan geen speciale gehoorapparaten voor het water? of zeg ik nu iets geks :oops:

@Anno ik heb gelukkig mijn moeder nog wel maar kan het me heel goed voorstellen hoor dat je het er toch moeilijker mee hebt nu je zwanger bent :(

@Yule vruchtwater ruikt niet hetzelfde als sperma hoor ;)
    En je blijft kopen he..zelfs als je denkt dat je alles hebt komt er wel weer wat naar boven wat nog aangeschaft moet worden :)

@Mobielfreak dat is ook een leuke tekst idd :D

@Kaatje wat leuk dat de gordijnen binnen zijn ;) Ben je al een beetje over je dip heen?
    En ik zorg ook dat ik wat klaar heb liggen ook al wil ik thuis bevallen, vorige keer wilde ik ook thuis bevallen en werd ook zh bevalling.

@Pupke fijn dat alles weer in orde was ;)
    Fijne vakantie komende week!

@Jekkia hier ook zoveel last van mn bekken. Heb dan wel een kind dat al wel loopt maar blijft evengoed zwaar, als je is op gaat tellen hoe vaak je eigenlijk bukt op een dag, dat is gewoon niet te doen :confused: Krijg je wel fysio o.i.d.?
    Sterkte ;)

@Tinkerbell ik had een hele map gemaakt voor mn vriend :) Daarin stonden alle belangrijke telefoonnummers, kraamzorg, de papieren van de gemeente voor het aangeven van het kindje, papieren van de VK(zw kaart) zaten erin en gegevens van de geb. kaartjes die we hadden besteld enz.
    Hij vond het super handig zei hij, voor hem was het natuurlijk ook de eerste keer en alles was nieuw. Dit keer ga ik dat ook weer doen ;)
    Vond het voor mezelf ook wel een gerust idee dat dat gewoon geordend was zodat ik daar niet over na hoefde te denken tijdens en na de bevalling.

@Lola dat " probleem" hebik hier straks ook met babyzwemmen.Wil dat straks ook graag gaan doen met onze kleine meid, want ik zie hoe Dhani er zoveel plezier aan beleefd elke keer het zwemmen. Alleen dat is dus niet te doen met twee kids en helaas hier ook alleen doordeweeks en smorgens :(

@Dorientje ik heb dat nu niet, maar bij mn eerste zw had ik dat wel dat ik aan het aftellen was tot ik kon bevallen :D

@Roshi haha lekkere meid daar dan :( WAt leuk dat je de kleine aan de buitenkant hebt gevoeld :D

@jannes hihi moest wel lachen om je stukje hoor :)

@Steen wat gezellig dat je een dagje hebt gehad met je moeder en dat ze mee is geweest naar de VK :D

Zo volgens mij bijna iedereen weer gehad :)

Kraamzorg: vorige keer bij Dhani kreeg ik ook maar vier uurtjes..vond het toen al weinig laat staan nu met een kleintje die al rondloopt. Vorige keer stond ik smiddags zelf de was uit de droger te halen en de nieuwe was weer in de droger. Ze bleef wassen toen die vrouw en zette dus ook gewoon wasmachine aan als zij alweer naar huis ging :rolleyes:
    We hebbne nu ander buro genomen en tot nu toe is het ongeveer zes uur. Heb nog geen brief gehad over inkorting.

Babyfoon: geen idee wat voor. Wij hebben nooit een babyfoon gehad eigenlijk voor Dhani.

fijne avond nog!

18. sunshine80

sunshine80 Actief lid

13 apr 2008
    409
    0
    0
    @Krisstel dat lijkt me ook leuk om te doen die babymassage :D
    Ik zit trouwens ook bij ZIN kraamzorg. Heb daar goede verhalen over gehoord dus ben benieuwd.

19. sunshine80

sunshine80 Actief lid

13 apr 2008
    409
    0
    0
    Weet niet meer wie het vroeg maar iemand vroeg hoe laat de vroege vogel aktie begon bij prenatal. Kan me herinneren van de vorige keer dat het toen van 8 tot 10 was.

20. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ja dat was ik die dat vroeg, wilde het net nog eens vragen toen ik je berichtje las

Deel Deze Pagina