September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Shopmonster is weer thuis :)

Ben goed geslaagd. Witte lange broek, witte korte broek, 2 buikbanden en een stuk of 5 bovenstukken. Had erg graag een jurk gehad, maar dat is dus niet te vinden. Nu ja, eentje die ik mooi vind. Zou graag ook nog een paar effen t-shirts hebben voor de buikbanden, maar ik kan nu toch weer even verder :D

Babyfoon... nog zoiets waar ik helemaal nog niet over nagedacht heb :(

Ik ga beetje wow'en (nu ja, rondhangen in een stad en met mensen kletsen :p). Fijne avond dames!

2. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Oh ik ga denk ik ook dan ff naar de Prenatal zaterdag!
    Hebben nog een traphekje nodig voor zolder voor Cyenna.

Kraamzorg: ik zit ook bij de Waarden in Z-H. En heb gelukkig geen brief gehad. M'n schoonzusje wel en die is over 2 weken uitgerekend.

Nog een weekje dan wordt m'n meisje alweer 2 jaar! Gaat echt hard zeg.. Weet nog zooo goed dat ze geboren was..
    Met Cyenna had ik het weekend dat ik ging bevallen m'n tas klaargezet.. (net of ik een gevoel had..). M'n vliezen braken 's nachts van zo op ma. en maandagmiddag is ze geboren. Wel te vroeg.. (35w.3dagen), dus hopelijk blijft deze wel lang genoeg zitten ;)

Vandaag gewerkt, dus was een hoop bijgeschreven en sorry dat ik daarom niet op iedereen ga reageren ;)

Morgen ook nog werken en dan weer weekend! We gaan naar Sunshine toe en naar de Toppers zaterdag :D Gezellig haha.

Nog een fijne avond allemaal!

3. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Heb vandaag mijn intake voor de kraamzorg gehad, telefonisch (eerder omdat het een tweeling is ;) ) Wij krijgen 49 uur standaard plus 16 uur erbij omdat wij 2 kindjes krijgen, goed he! Stel dat de beebs eerder komen en die kans is groot, dan kunnen we nog uitgestelde kraamzorg krijgen en ook kan er nog een herindicatie plaatsvinden, mocht dat nodig zijn. Wij zijn trouwens helemaal geen geld kwijt aan de kraamzorg, ook geen eigen bijdrage, want ik ben voor 4 sterren, de hele buts, verzekerd bij Zilveren Kruis. Helemaal goed dus!

Zeg meiden, dit was mijn laatste berichtje, ga zo slapen, want morgen weg naar Vlieland!
    XXX en tot maandagavond!

4. 4days

4days Niet meer actief

DE MAMA'S VAN SEPTEMBER 2008 :baby:

Onze hyves: http://www.september2008.hyves.nl/

26 augustus 2008
    *Jikke...34 jaar ... 5e [♂♂♀♀] ...kalender: ♂ ... THUIS ... BV
    29 augustus 2008
    *Krisstel ... 26 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH ... BV
    31 augustus 2008
    *Foover ... 30 jaar ... 2e [♂] ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ? ... THUIS ... BV
    *Pipo1973 ... 34 jaar ... 2e [♂] ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH ... BV
    01 september 2008
    *Delayla ... 26 jaar ... 2e [?]... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♂
    *Ingeltje ... 27 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♂ ... ZKH ... BV
    *Sasha ... 34 jaar... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♀... THUIS
    02 september 2008
    *Mamameike ... 27 jaar ... 2e en 3e [♀] ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♂ en ♀ ... ZKH .... FV TWEELING!
    *Mss Ace ... 27 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♂ ... ? ... BV
    03 september 2008
    *Chaartje79 ... 28 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH ... BV
    *Decia ... ? jaar ... ? ... Kalender: ? ... Denkt zelf: ? ... ? ... ?
    *Jekkia ... 32 jaar ... 2e [♀] ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH [kz met 38 wkn] ... BV
    *Lise ... 32 jaar ... 2e en 3e [♂] ... Kalender: ♂♂ ... Denkt zelf: ♀♂ ... ZKH ... BV TWEELING!
    05 september 2008
    *anno103 ... 23 jaar ... 1e ... Kalender: ? ... Denkt zelf: ♀ ... THUIS
    *Jannes ... 29 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf:♀ ... ZKH ... BV
    *Pisum ... 27 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♂ ... THUIS ... BV
    *Tinkerbel1984 ... 23 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH ... FV
    06 september 2008
    *Lindaa ... 22 jaar ... 1e ... Kalender:♀ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH
    *Steen ... 27 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ? ... THUIS ... BV
    07 september 2008
    *Diddl ... 28 jaar ... 4e[♀♀♀] ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ? ... ZKH [kz met 38/39 weken] ... BV
    *IrisB ... 28 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♂ ... THUIS ... BV
    *SheDevil ... 26 jaar ... 2e [♂ ] ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH ... BV
    *Yule ... 29 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... THUIS ... BV
    08 september 2008
    *FunnyMe ... 27 jaar ... 1e en 2e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♂ ... ZKH ... BV/FV TWEELING!
    09 september 2008
    *Danielle84 ... 23 jaar, 1e kindje ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ?
    *Ydnic ... 28 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ? ... ZKH ... BV
    10 september 2008
    *Klavertje44 ... 26 jaar ... 2e [♀] ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ?...
    *Wupje ... 30 jaar... 1e ... Kalender:( ... Denkt zelf: ?
    11 september 2008
    *Jale ... 24 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♂... ZKH ... BV
    *Pupke ... 31 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♂ ... ZKH ... BV
    12 september 2008
    *Kaatje85 ... 22 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... THUIS ... BV
    *Hster ... 31 jaar ... 1e en 2e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ? TWEELING!
    14 september 2008
    *mica ... 23 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... ? ... ?
    15 september 2008
    *Wens3 ... 28 jaar ... 3e [♂♀] ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ?
    16 september 2008
    *Azeb ... 30 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ? ... ZKH ... BV
    *Dreames ... 22 jaar ... 1e kindje ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♂ ... ZKH ... BV
    *Elin ... 26 jaar ... 2e [♀] ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH ... BV
    17 september 2008
    *Sunshine80 ... 28 jaar ... 2e[♂] ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ? ... BV
    *Rainbow1984 ... 23 jaar... 1e ... Kalender: ? Denkt zelf: ?
    18 september 2008
    *Esje72 ... 35 jaar ... 3e [♂♂] ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♂ ... ? ... ZKH ... BV
    19 september 2008
    *Moppiepoppie ... 25 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♀ ... ZH ... BV
    20 september 2008
    *Lola ... 38 jaar ... 2e [♀ ] ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH ... BV
    21 september 2008
    *Jessejaime ... 29 jaar ... 3e [♂♂] ... Kalender:♀ ... Denkt zelf: ? ... THUIS ... FV
    *Dniise ... 20 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH ... FV
    22 september 2008
    *Marielle82 ... 25 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♂ ... ? ... BV
    23 september 2008
    *Tweety ... 26 jaar ... 2e ... Kalender:♂ ... Denkt zelf: ♀ ... FV
    24 september 2008

*Debbyvermeer ... 31 jaar ... 3e [♂♂] ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ? ...ZKH...FV
    *Droppie123... 33 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ?
    25 september 2008
    *MirandaT ... 27 jaar ... 2e [♀] ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ?
    *Nic79...28 jaar 1e & 2e... Kalender ♂... denkt zelf ♂ en ♀...ZKH...??TWEELING!
    *Parr1983 ... 25 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♂ ... THUIS ... BV
    *Sannemart ... ? jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀
    *Roshi ... 24 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH ... BV
    27 september 2008
    *Marijke1982 ... 26 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♂ ... ZKH ... ?
    28 september 2008
    *Freesia ... 35 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ? ... BV
    29 september 2008
    *Cossy ... 20 jaar ... 1e ... Kalender: ♂... Denkt zelf: ♂ ... ZKH ... BV
    30 september 2008
    *Eva1983... 24 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... ? ... BV

Nu: 56 september mama's!

23 meisjes in de buik ... 14 jongens in de buik ... 7 mama's laten zich verrassen (en 1 kindje wil niet vertellen wat hij/zij wordt, ook verrassend :D) ... 11 mama's houden het (hier) geheim

• De-spruit-is-eruit-vriendjeslijst!

Ingeltje <--> Lola
      Freesia <--> Droppie123
      IrisB <--> Elin
      MirandaT <--> FunnyMe
      Parr1983 <--> Krisstel
      Wupje <--> Cossy
      Yule <--> Jannes
      Pupke <--> Pisum
      Azeb <--> SheDevil
      Dniise <--> Tweety
      Kaatje85 <--> Jessejaime
      Tinkerbel1984 <--> Eva1983
      Lise <--> Moppiepoppie
      Roshi <--> Chaartje 79
      Steen <--> Sasha
      sunshine80 <--> Delayla
      dreames <--> decia
      mamameike <--> Mss Ace

(zoek een 'buddy' waarmee je 06-nummers uitwisselt, om elkaar op de hoogte te houden van de bevalling! tip: zoek iemand die hier wel regelmatig post!)

Agenda:

Mei:
    22: Mss Ace vk, foover vk
    23: Nic79 gyn Steen vk
    24: Funnyme pretecho
    26: Yule vk, Jale gyn.
    27: Marijke1982 pretecho, Freesia extra 20 weken echo, Lise gyn
    28: Jessejaime vk Kaatje85 vk Jikke vk, Dniise gyn
    30: IrisB pretecho 3D
    31: Krisstel 3D echo
    Juni
    03: Pisum pretecho 3D+4D Kristel vk
    05: Diddl vk MirandaT vk
    06: Mss Ace pretecho 3D+4D
    07: Diddl 2de pretecho 3D + 4D
    09: Dreames vk
    10: parr1983 vk
    12: Marielle82 vk
    14: Roshi pretecho 3D + 4D
    21: Dniise pretecho 3D + 4D
    23: Cossy pretecho 3D + 4D
    24: parr1983 pretecho 3D + 4D, Lise verlof!
    25: steen pretecho 3D + 4Dsunshine80
    vk
    28: Azeb verlof!
    Juli
    15: Jikke verlof!
    17: Diddl vakantie & aansluitend verlof!
    19: Kaatje85 vakantie & aansluitend verlof!Ingeltje verlof! Krisstel verlof!
    22: steen verlof!
    25: Yule verlof!
    25: Jannes 2w vakantie & aansluitend verlof!
    28: foover verlof!
    29: FunnyMe verlof!
    Augustus:
    01: MirandaTecho gyn
    04: IrisB verlof! Wupje verlof!
    05: Mss Ace verlof!
    07: Nic79 verlof!
    14: Roshiverlof!
    15: Pisum verlof!
    18: Marijke1982 verlof!
    19: Dreames verlof!
    28: MirandaT verlof!

Weet iemand of mica en droppie al weten of het een jongetje of meisje is, of dat het geheim is ofzo? Dat zijn de laatsten.

5. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    Kan iemand me toevoegen op de lijst?
    Ik ben uitgerekend op 23 september.Ben 21 jaar en het is ons eerste kindje.
    Volgens de kalender krijg ik een jongetje, maar het is een flinke dame.
    Zelf dacht ik ook dat het een jongen zou worden.
    Ik beval in het ziekenhuis hier in Zottegem en kies voor borstvoeding...

Zo ik denk dat ik alle gegevens nu wel heb.
    Alvast bedankt aan degene die mij toevoegt.

6. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Oei..wij zitten in brabant ook met te weinig..hoop dat ik die brief niet krijg :(

@ jannes: hhahahahaha castratie :)

7. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Whoehahahaha! Lache zeg :)

8. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Dat stond ook in mijn boek! Dat het naar sperma zou ruiken

9. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

2 mrt 2008
    383
    1
    0
    @ Cossy, moet ik jou een PB sturen over dat lijstje? Ik ben volgens VK de 17e uitgerekend maar volgens echobureau 15 september... Ik krijg een jongen en d8 zelf dat ik een meisje zou krijgen. Mijn pretecho is voor de kalendar 17 juni (kan niet wachten!)

Ja, de vader zal - hoe het er nu naar staat - het kindje willen erkennen, sterker nog, hij wilde dat t kindje zelfs zijn achternaam zou krijgen (no way in hell), maar dat kan uberhaupt niet omdat hij getrouwd is met een andere vrouw natuurlijk. Is niet onbeleefd hoor, ben er heel open over, ik heb niks te verbergen. Ik wist ook niet dat ie getrouwd was natuurlijk. Hij was mijn partner. Beter wist ik ook niet.

Ik moest heel erg lachen om de blunder van de dag lol. 'Is die vrouw natuurlijk bevallen of gecastreerd :) ?'

Poeh had heel wat meer te schrijven hiero maar ben ff de verhalen kwijt (kort geheugen heb ik tegenwoordig).

Oh ja... ongelooflijk mensen, ik ben al 10 kilo aangekomen! :oops:

10. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

2 mrt 2008
    383
    1
    0
    Oh ja, ik wilde ook even mijn geboortegedichtje hier neerzetten, ben er geloof ik een middag mee bezig geweest. Hij is in t engels omdat we van schotse/amerikaanse afkomst zijn...

Tiny feet and big bright eyes, hair that’s softly curled
    Rosy little lips, and a button nose, welcome to this the world!
    A baby boy has been born, a mixture more and less
    Culturally complicated but beautiful nevertheless!
    Your roots, your ancestors; so many names and claims of place
    Being able to fit in with both is the privilege of mixed race
    First, here we honor, your granddad John, a true Scott!
    You were named after him and it means ´Gift of God´
    He stands by our family in every possible way
    Out of the goodness of his heart, without asking for pay
    You won’t find another man as honorable as he
    It is a blessing to be named after him, don’t you agree?

You are also named after an angel who lives in the sky
    Her name’s Kelly, it means ‘brave warrior’ and I’ll tell you why
    On earth she was a fighter, she’ll protect you when danger is near
    She’ll guide and show you a new route away from all fear
    When you lay your head to sleep she’ll be your star in the sky
    An angel dressed in white, to watch over you each night

Welcome to our family, baby Jonathan Kelle

11. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Zo ben ik weer! Morgen is de laatste sluit dat ik voorlopig moet draaien tot na mijn verlof :D lekker zo! Optijd naar bed enzo!

Ik heb kraamzorg Naviva, vriendin had hun ook aangeraden.

Ik ken wel wat basis dingen voor een baby zoals luiers verschonen ( en dat je hierbij een meisje nooit van achteren naar voren afveegt!) en verschonen maar baden, nageltjes, bv, en andere dingen ..... wil er nu niet teveel aan denken want dan ga ik in paniek raken :)

@sunshine :) ja jij zegt iets heel geks! gehoorapparaten zijn zowieso duur dus schaaf ik die dingen niet speciaal aan voor het zwemmen als die bestonden :) maar dan ga ik gewoon in mijn eentje of met hubbie zwemmen in een binnen bad met de kleintje. veel gezelliger zo :) Een vriendin van mij had 90 kaartjes :confused: ik doe bij familie en vrienden overseas (engeland en amerika) een briefje met foto van de beeb. Anders moet ik zoveel van die kaarten vertalen en dan zien ze de beeb nog niet

Heb gehoord dat de HEMA volgende week al open gaat bij ons... niet goed voor mijn portemonee :oops: wel handig want dan hoef ik niet naar de volgende dorp toe! spannend! Babyspullen zijn altijd van goed kwaliteit daar!

@Lise ik heb Groenland en ben volgens mimj ook niks kwijt! Jij hebt het wel mooi geregeld met de kraamzorg :D veel plezier in Vlieland!

@rainbow ben jij van schots.amerikaans afkomst?! hoe komt dat dan (bedoel van welke kanten van de familie en hoe komen jullie in nederland terecht? Ik ben zelf Brits (mijn hele familie ook) maar ben opgegroeid in Amerika. Was 12 toen wij hier kwamen. Ik wou een engelse gedicht maar mijn man zei dat het als genoeg was dat al ons kinderen engelse namen krijgen ( en dan ook namen die je niet nederlands kan uitspreken, zie hyves). Vind jou naam voor jouw beeb ook erg mooi!

Zo en nu ga ik het bedje inkruipen, nog een beetje lezen en slapen als ukkie mij dat toelaat :)

12. chaartje79

chaartje79 Bekend lid

4 jan 2008
    515
    60
    28
    Horeca medewerkster
    Assendelft
    goedemorgen ladies

Ik heb kraamzorg bij de Kangaroe maar ik vraag me af hoe en wat.
    Maar ja me moeder zal me ook helpen dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken

Ik was al wakker om half 7 heb nog fijn gebabbeld met de nachtzuster.
    Ze hebben hier niks aan me want ik piep haast nooit tenzij ik echt iets nodig heb waar ik echt zelf niet aan kan komen.

EN het is alweer bijna weekend
    gaan jullie nog wat leuks doen dit weekend?

13. sunshine80

sunshine80 Actief lid

13 apr 2008
    409
    0
    0
    Goedemorgen 8)

@IrisB zo te lezen ben je goed geslaagd. Leuk joh! ;)

@miranda ja wat gaat het snel he..ze wordt gewoon alweer bijna 2 :confused:
    Handig toch om dan morgen even traphekje te halen, scheelt toch 10 %. Vind het alleen wel jammer dat ze nu werken met kortingsbonnen die je dan krijgt. Vorig jaar ging het gewoon van het totaal bedrag af de korting. Persoonlijk vond ik dat beter.

@Lise wat lekker dat je de intake van de kraamzorg hebt gehad. Klinkt goed toch het aantal uren wat je krijgt. Prima geregeld zo en wat lekker dat je geen eigen bijdrage hebt ;)
    Veel plezier op Vlieland!

@Ingeltje apart boek dan haha dat het hetzelfde zou ruiken als sperma. Heb het toch echt moeten ruiken toen mijn vliezen waren gebroken maar vond het absoluut niet hetzelfde ruiken als sperma. Het ruikt veel zoeter het vruchtwater. Maar goed sperma verschilt misschien ook per geur :rolleyes: Maar hier rook het echt niet hetzelfde ;)

@parr wat lekker vanavond de laatste keer sluit :D Beter zo voor je toch ;)
    Jeetje zijn die dingen zo duur dan pff nee dan kan ik me voorstellen dat, als ze er al zijn, je dat niet extra gaat aanschaffen. Maar gelukkig kan je het zo oplossen :D
    Handig idee om een foto dan mee te sturen ;)

@Chaartje jij was ook alweer vroeg wakker ;)
    Lig je eigenijk alleen op de kamer of heb je wel wat gezelschap?
    En plannen voor het weekend heb ik wel :p
    Morgen met mn zusje naar het ZH, die wordt geholpen aan spataderen. En ze moet een week lang geinjecteerd worden en dat ga ik bij dr doen, dus wil even kijken hoe de verpleegkundige het doet. ' S middags komen MirandaT met haar man en dochtertje, die blijven ook slapen. Miranda en ik gaan dan 's avonds naar de toppers met nog twee meiden en zondag zien we wel. Schijnt mooi weer te worden dus mis. kunnen de kids lekker in het badje ofzo :)
    Zo ben je op de hoogte van mijn weekend :p ;)

@Nic79 en steen suc6 weer bij de Gyn en VK vandaag ;)

14. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    Goedemorgenn iedereen...

Wat gaat het hier snel...
    Moet weer even de tijd nemen om alles bij te lezen...

15. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Ha meiden,

Alles goed hier, bij jullie ook volgens mij he! Ik zie tenminste niets schokkends, gelukkig!

Zeg, wanneer beginnen jullie aan de geboortekaartjes uitzoeken?
    Ik zat zelf te denken, zodra het kindje levensvatbaar is,zorg ik dat ik ze binnen heb. Wat denken jullie?

hoor het wel,
    Fijne dag!
    Marielle

16. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Ingeltje: ja, ik had het ook uit een boek!

@Rainbow: super mooi gedicht, heel persoonlijk en zit goed in elkaar vind ik.
    Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik ben ook al 10 kilo aangekomen. :oops:
    En ik eet niet eens veel zooi ofzo. Meestal fruit tussendoor, 2 extra boterhammen per dag, en 1 keer zondigen (chocolaatje, koek of ijsje ofzoiets). Ik hoop echt dat het geen 20 kilo wordt.

@Chaartje: jij bent er ook alweer vroeg bij! En een voorbeeldige patiente zo te horen. ;)

Kraamzorg: het is toch eigenlijk belachelijk dat je zoveel verzekeringspremie betaald en als dan het puntje bij het paaltje komt, ze gewoon kunnen zeggen: er komt niemand want we hebben personeelstekort! Laat de verzekering dan maar geld uitbetalen, dan huur ik daar zelf wel een kraamhulp van. Een soort persoonsgebonden budget!

17. foover

foover Bekend lid

17 nov 2007
    730
    0
    16
    Hoi, Hoi,

Hier even een ego berichtje van mij. Gisteren naar de verloskundige geweest. Dit keer liet ukkepuk zich wel goed horen, toch altijd weer een wonder als je het hartje hoort kloppen. Verder alles prima, wel was mijn bloeddruk wat aan de lage kant. Nu weet ik wel waarom ik af en toe een beetje dizzy ben. Ook stond mijn baarmoeder wat aan de hoge kant, maar dit was bij mijn zoontje ook zo, dus we wachten het wel af.
    Volgende afspraak bij de verloskundige op 26 juni. Ik moet dan bloed laten afnemen om te kijken of ik antistoffen aanmaak. Ik ben namelijk resus negatief. Ook moet ik erover nadenken of ik nog een derde wil. Dit ivm. de injectie. Als ik nog een kindje wil dan moet ik de injectie met 30 weken zelf betalen. Wel een raar idee dat je nu over een derde moet nadenken terwijl dat je de tweede nog op de wereld moet zetten.
    Zo dat was weer een heel verhaal.
    Iedereen een fijne dag en tot schrijfs. ( ik lees wel met jullie mee)

Groetjes Marieke. :D

18. IrisB

IrisB Fanatiek lid

@Ingeltje en Yule: is dat toevallig het boek van Beatrijs Smulders? Want daar heb ik dat ook zien in staan. En daar staat ook in van die voorverpakte sla :evil:

Kraamzorg: Inderdaad belachelijk... Ik heb ook speciaal m'n verzekering geupgraded toen ik ontdekte dat ik zwanger was omdat er anders veel minder kraamzorg bij zat. Ach ja... We kijken wel hoe het loopt, misschien is het tegen september toch minder erg dan ze nu denken.

@chaartje: modelpatiënte inderdaad. Lukt het een beetje om je bezig te houden of verveel je je de hele dag door te pletter? :(

M'n weekend wordt erg druk. Vanavond heb ik BBQ met m'n werk (en het is mooi weer, hoera :)) en tussendoor de laatste yogales. Ik wou die niet missen, dus ik doe BBQ - yoga - BBQ. Zowel BBQ als yoga zijn in dezelfde plaats (die waar ik woon, heb het allemaal erg luxe qua woon-werkverkeer enzo), dus dat is ff 10 minuutjes fietsen.

Morgen ga ik dan naar België waar ik een hele middag ga eten (ja, Belgen, wat wil je :)) want we gaan lekker op restaurant: 5 gangen menu! Hopelijk heb ik deze keer meer geluk en kan ik gewoon meedoen met de menu. Vorige keer moest ik à la carte omdat alles waar ik uit kon kiezen dingen bevatte die ik niet mocht (rauw vlees). 's Avonds hoop ik dan bij m'n vader langs te kunnen, want is alweer van begin april geleden dat ik die nog gezien heb. Zondag terug naar Nederland en dan lekker uitrusten, want volgende week wordt ook weer erg druk.

Vakantievoorbereidingen en m'n collega heeft vakantie, dus we zitten op kantoor maar met z'n tweeën, wat ook weer extra werk is natuurlijk. Ook slecht nieuws ivm mijn vervanging. We hadden iemand gevonden, maar die wordt het onverwachts toch niet. Opnieuw zoeken dan maar. Ik maak me er niet erg druk in, m'n leidinggevende ook niet, die heeft zoiets van "meant to be" en gaat meteen verder zoeken. Maar goed, was toch handig geweest als we nu al iemand hadden.

Soit, dat was weer een heel stuk, maar dan heeft chaartje wat te lezen ;)

Fijne vrijdag en weekend allemaal!

19. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    goedemorgen meiden

@foover waarom moet je de injestie zelf betalen? ik ben ook resus negatief en kreeg bij mijn zoontje al een injectie bij de 1e 2 zelfs een voor de bevalling en een erna. die heb ik niet zelf moeten betalen. is ie erg duur?

20. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Nee een 9 maandendagboek, weet zo de schrijver/ster ff niet. Bonte kleurenboek in ieder geval.

Zo ik ga óp naar het werk, laatste werkdagje weer van deze week, heerlijk! Ga met de bus, want manlief staat om 18 uur voor de deur en dan rijden we een dikke 2 uur naar het noorden om naar trouwfeest van verre vrienden te gaan. Dan weer terug en je raadt het al... ik kom vannacht hier nog even kijken, dus niet te veel schrijven hoor!

xxx Inge

ps: ik weet niet welke tweeling mama zich zorgen maakte dat de ene drukker was dan de andere, maar ik heb een vrij rustig zoontje in mijn buik, beweegt niet de héle dag door, maar zo af en toe een por, een beweging. 's Avonds leeft ie op, net als ik normaal gesproken, ben ook een avondmens. Hij is ws net zo lui ook als ik, omdat ie maar zo weinig beweegt ;)
    Fijne dag allemaal

Deel Deze Pagina