In NL is het ook zo, dat als je tussen 6 weken tevoren en de uitgerekende datum de ziektewet ingaat, er vanaf die tijd verlof wordt gerekend. Heb het nagevraagd namelijk. Bij een vriendin van mij ging dat zo en ik wilde dat dus even zeker weten. Dus helaas Parr moet ik je teleurstellen.... als je de ziektewet ingaat vanaf 6 weken tevoren (ookal heeft dat geen ene mallemoer met je zwangerschap te maken, bv. griep) dan nog tellen ze vanaf 6 weken tevoren en verlies je dus de twee weekjes aan het eind... Echt stom, maar waar. Tenzij je CAO dat anders heeft geregeld maar dat denk ik niet eigenlijk (is volgens mij landelijk hetzelfde).
Ik heb voor Jasmijn een beebiesite aangemaakt www.annejasmijn.beebiesite.nl en ik vind hem heel prettig werken. van reclame heb ik geen last hoor...
@Dorientje: ik neem 4 weken voorafgaand de uitgerekende datum verlof, maar neem ook nog eens 2 weken vakantie. Ben dus 6 weken vooraf thuis. 12 weken erna en neem daarna ook nog vakantie. Als in Nederland je kindje te vroeg wordt geboren verandert er niets aan de datum dat je weer moet werken. Dus 2 weken te vroeg geboren, is nog 14 weken erna. Komt kindje 2 weken te laat, dan gaan je 12 weken dan pas in. Dus je bent verzekerd van 12 weken (als je 4 vooraf kiest). Is dat in Belgie ook zo? @Nic: wat leuk een jongen en een meisje! @Rainbow: wat een mooie gedachte achter de naam van je kindje!
Yule.. haha geweldig die droom van je. IK heb vorige week trouwens ook over jullie gedroomd.. een van ons (weet niet meer wie) had een heel groot huis gewonnen met heel veel kamers en toen gingen daar alle september mama's met september papa's en kindjes wonen Ben wel opgelucht dat ik nu weet waar het vandaan komt..maar ja leuk is anders Ik heb ook een site bij toddler,maar moet zeggen dat ik me niet echt stoor aan de reclame.. je zou zelf een site in elkaar kunnen zetten. bv. via www.freewebs.com FunnyMe.Fijn om te lezen dat alles nog goed is. Veel plezier bij de echo. Jale..hey je bent in Nederland...leuk ! Zou wat wezen als je echt al 4 weken voor loopt. Hoe lang blijf je in nederland?tot na de bevalling? ZOu leuk zijn als je ook bij de meeting kan zijn. Dorientje.. Hier in nederland is het 16 weken verlof,maar neem je meestal 4 of 6 weken van tevoren verlof. Ik neem 5 weken,en plak daar 3 weken vakantie aan vast. Ik heb dus 8 weken van te voren en dan nog 10 weken erna. 1 week is heel weinig hoor, en zou er toch even over na denken om eerder te stoppen.
Even over Hyves: Ik ben zelf absoluut geen hyver, maar lees hier nu dat er via hyves over een meeting wordt gekletst. Word ik nu gedwongen om te gaan hyven om dit mee te krijgen? Voel me een beetje buitengesloten zo . De meeting kan toch ook gewoon hier besproken worden...?
Oh nee &^%$##@$#@#%$!!!!! stom stom stom nou dan maar zien vol te houden tot 4 eken van tevoren.. wel gelukkig dat als jouw kind eerder komt dat jij niet eerder terug moet om te werken! Heb trouwens net kantoor gebeld dat ik 4 weken van te voren wilt. Zegt hij weet jij dat nu al zeker dan? Wanneer ben jij uitgeteld? Ik zeg en als ik het niet vol houd dan doen wij toch gewoon 6 weken maar ik moet 4 uurtje p/dag op mijn kont zitten dus het moet wel lukken Maar hij wilt nog even wachten met de UWV. Wat bedoelt hij hier mee dan?
@Parr: jij moet een zwangerschapsverklaring naar je werk sturen. Zij moeten deze aanleveren bij UWV met daarop aangegeven wanneer jij je verlof in wilt laten gaan. Hij wilt dus nog even wachten om dat bij UWV aan te geven. Dat zal hij bedoelen.
Misschien wil ie het nog niet doorgeven aan het UWV? Je werkgever heeft daar als het goed is contact mee omdat je minder werkt. Zij krijgen een uitkering voor jouw gemiste uren van het UWV.
DE MAMA'S VAN SEPTEMBER 2008 Onze hyves: http://www.september2008.hyves.nl/ 26 augustus 2008 *Jikke...34 jaar ... 5e [♂♂♀♀] ...kalender: ♂ ... THUIS ... BV 29 augustus 2008 *Krisstel ... 26 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH ... BV 31 augustus 2008 *Foover ... 30 jaar ... 2e [♂] ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ? ... THUIS ... BV *Pipo1973 ... 34 jaar ... 2e [♂] ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH ... BV 01 september 2008 *Delayla ... 26 jaar ... 2e [?]... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♂ *Ingeltje ... 27 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♂ ... ZKH ... BV *Sasha ... 34 jaar... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♀... THUIS 02 september 2008 *Mamameike ... 27 jaar ... 2e en 3e [♀] ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♂ en ♀ ... ZKH .... FV TWEELING! *Mss Ace ... 27 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♂ ... ? ... BV 03 september 2008 *Chaartje79 ... 28 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH ... BV *Decia ... ? jaar ... ? ... Kalender: ? ... Denkt zelf: ? ... ? ... ? *Jekkia ... 32 jaar ... 2e [♀] ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH [kz met 38 wkn] ... BV *Lise ... 32 jaar ... 2e en 3e [♂] ... Kalender: ♂♂ ... Denkt zelf: ♀♂ ... ZKH ... BV TWEELING! 05 september 2008 *anno103 ... 23 jaar ... 1e ... Kalender: ? ... Denkt zelf: ♀ ... THUIS *Jannes ... 29 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf:♀ ... ZKH ... BV *Pisum ... 27 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♂ ... THUIS ... BV *Tinkerbel1984 ... 23 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH ... FV 06 september 2008 *Lindaa ... 22 jaar ... 1e ... Kalender:♀ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH *Steen ... 27 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ? ... THUIS ... BV 07 september 2008 *Diddl ... 28 jaar ... 4e[♀♀♀] ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ? ... ZKH [kz met 38/39 weken] ... BV *IrisB ... 28 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♂ ... THUIS ... BV *SheDevil ... 26 jaar ... 2e [♂ ] ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH ... BV *Yule ... 29 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... THUIS ... BV 08 september 2008 *FunnyMe ... 27 jaar ... 1e en 2e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♂ ... ZKH ... BV/FV TWEELING! 09 september 2008 *Danielle84 ... 23 jaar, 1e kindje ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ? *Ydnic ... 28 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ? ... ZKH ... BV 10 september 2008 *Klavertje44 ... 26 jaar ... 2e [♀] ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ?... *Wupje ... 30 jaar... 1e ... Kalender ... Denkt zelf: ? 11 september 2008 *Jale ... 24 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♂... ZKH ... BV *Pupke ... 31 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♂ ... ZKH ... BV 12 september 2008 *Kaatje85 ... 22 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... THUIS ... BV *Hster ... 31 jaar ... 1e en 2e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ? TWEELING! 14 september 2008 *mica ... 23 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... ? ... ? 15 september 2008 *Wens3 ... 28 jaar ... 3e [♂♀] ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ? 16 september 2008 *Azeb ... 30 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ? ... ZKH ... BV *Dreames ... 22 jaar ... 1e kindje ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♂ ... ZKH ... BV *Elin ... 26 jaar ... 2e [♀] ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH ... BV 17 september 2008 *Sunshine80 ... 28 jaar ... 2e[♂] ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ? ... BV *Rainbow1984 ... 23 jaar... 1e ... Kalender: ? Denkt zelf: ♀ 18 september 2008 *Esje72 ... 35 jaar ... 3e [♂♂] ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♂ ... ? ... ZKH ... BV 19 september 2008 *Moppiepoppie ... 25 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♀ ... ZH ... BV 20 september 2008 *Lola ... 38 jaar ... 2e [♀ ] ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH ... BV 21 september 2008 *Jessejaime ... 29 jaar ... 3e [♂♂] ... Kalender:♀ ... Denkt zelf: ? ... THUIS ... FV *Dniise ... 20 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH ... FV 22 september 2008 *Marielle82 ... 25 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♂ ... ? ... BV 23 september 2008 *Tweety ... 26 jaar ... 2e ... Kalender:♂ ... Denkt zelf: ♀ ... FV *Dorientje ... 21 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♂ ... ZKH ... BV 24 september 2008 *Debbyvermeer ... 31 jaar ... 3e [♂♂] ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ? ...ZKH...FV *Droppie123... 33 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ? 25 september 2008 *MirandaT ... 27 jaar ... 2e [♀] ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ? *Nic79...28 jaar 1e & waarschijnlijk 2e... Kalender ♂... denkt zelf ♂ en ♀...ZKH...??TWEELING! *Parr1983 ... 25 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♂ ... THUIS ... BV *Sannemart ... ? jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ *Roshi ... 24 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... ZKH ... BV 27 september 2008 *Marijke1982 ... 26 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ♂ ... ZKH ... ? 28 september 2008 *Freesia ... 35 jaar ... 1e ... Kalender: ♂ ... Denkt zelf: ? ... BV 29 september 2008 *Cossy ... 20 jaar ... 1e ... Kalender: ♂... Denkt zelf: ♂ ... ZKH ... BV 30 september 2008 *Eva1983... 24 jaar ... 1e ... Kalender: ♀ ... Denkt zelf: ♀ ... ? ... BV Nu: 56 september mama's! 24 meisjes in de buik ... 14 jongens in de buik ... 7 mama's laten zich verrassen ... 11 mama's houden het (hier) geheim De-spruit-is-eruit-vriendjeslijst! Ingeltje <--> Lola Freesia <--> Droppie123 IrisB <--> Elin MirandaT <--> FunnyMe Parr1983 <--> Krisstel Wupje <--> Cossy Yule <--> Jannes Pupke <--> Pisum Azeb <--> SheDevil Dniise <--> Tweety Kaatje85 <--> Jessejaime Tinkerbel1984 <--> Eva1983 Lise <--> Moppiepoppie Roshi <--> Chaartje 79 Steen <--> Sasha sunshine80 <--> Delayla dreames <--> decia mamameike <--> Mss Ace (zoek een 'buddy' waarmee je 06-nummers uitwisselt, om elkaar op de hoogte te houden van de bevalling! tip: zoek iemand die hier wel regelmatig post!) Agenda: Mei: 24: Funnyme pretecho 26: Yule vk, 27: Marijke1982 pretecho, Freesia extra 20 weken echo, Lise gyn 28: Jessejaime vk Kaatje85 vk Jikke vk, Dniise gyn 30: IrisB pretecho 3D, FunnyMe gyn 31: Krisstel 3D echo Juni 03: Pisum pretecho 3D+4D Kristel vk 05: Diddl vk MirandaT vk Nic79 GYN 06: Mss Ace pretecho 3D+4D 07: Diddl 2de pretecho 3D + 4D 09: Dreames vk 10: parr1983 vk 12: Marielle82 vk 14: Roshi pretecho 3D + 4D 17: Rainbow1984 pretecho 3D + 4D 21: Dniise pretecho 3D + 4D 23: Cossy pretecho 3D + 4D 24: parr1983 pretecho 3D + 4D, Lise verlof! 25: steen pretecho 3D + 4Dsunshine80 vk 28: Azeb verlof! Juli 15: Jikke verlof! 17: Diddl vakantie & aansluitend verlof! 19: Kaatje85 vakantie & aansluitend verlof!Ingeltje verlof! Krisstel verlof! 22: steen verlof! 25: Yule verlof! 25: Jannes 2w vakantie & aansluitend verlof! 28: foover verlof! 29: FunnyMe verlof! Augustus: 01: MirandaTecho gyn 04: IrisB verlof! Wupje verlof! 05: Mss Ace verlof! 07: Nic79 verlof! 14: Roshiverlof! 15: Pisum verlof! 18: Marijke1982 verlof! 19: Dreames verlof! 28: MirandaT verlof! Parr1983 verlof! Heb mijn verlof erbij opgezet, maar wel onder voorbehoud
Ja die zw.verklaring hebben ze al en de UWV weet er al van. Dus ws idd dat hij wilt wachten met zekeheid da tk 4 of 6 weken van tevoren wil gaan Zo ga weer de tuin in en dan kom ik mijn verplichte 2 uurtjes liggen innen
Ik vind het idee achter Hyves wel leuk, maar het is mij teveel een wedstrijd 'Wie heeft de meeste 'vrienden'?' geworden en voor mij hoeft dat dus niet...
Hi meiden lees nu ook voor het eerst over een meeting! Wanneer is die dan, of is ie alleen voor de hyves dames? Lijkt mij ook wel leuk jullie allemaal eens te ontmoeten, Ik ben ook niet zo'n hyves type meer. Kan het hier nog maar net bijhouden
Lola..sorry was niet de bedoeling om jou ( of andere ) buiten te sluiten. maar op de hyves hebben we het idd over een meeting.. We dachten op in Utrecht ( voor de meeste centraal ) of bij iemand thuis. Voor thuis hadden we als idee bv. een bbq. Heb op hyves net neer gezet dat het misschien ook leuk is om te kijken of je in de buurt van het Utrecht Centraal bv. een leuke high tea ofzo hebt. Rainbow, jij komt uit Utrecht. weet jij niet iets leuks? Iets creatiefs is ook leuk.. in de jaarbeurs hallen hebben ze nog wel eens sierraden workshops enzo,maar staat dit jaar niets op de agenda erover.
Ik heb speciaal een hyves gemaakt voor "onze" hyves. Heb een pesthekel aan hyves, dus ik zit daar gewoon met m'n 0 vrienden mee te lezen Maar misschien inderdaad wel leuk om de meeting hier te bespreken. Enige nadeel is dat ie dan snel wegzakt in een moeras van posts. Dus misschien een stukje bijplakken aan de lijst als er meer concrete plannen zijn...?
Iris, dat is idd een van de redenen denk waarom het hier nog niet besproken is omdat je het snel kwijt raakt tussen alle berichten. Als we concrete plannen hebben is het idd wel handig om het aan de lijst te plakken. Heb net het volgende stukje op de hyves gezet: Heb net contact opgenomen met de vvv van utrecht, omdat ze bv. ook workshops mozaik of klompen pimpen geven. Dit is een mobiel iets en kan op verschillende lokaties. heb ze gevraagd of ze iets hebben wat dicht bij het station is.
Ha meiden Ik dacht vooral aan Hyves omdat het nu al zo onoverzichtelijk is hier qua hoeveelheid posts haha Maar anders kan het ook hier hoor, no problem! Ik denk dat het lastig is om iets te vinden wat iedereen leuk vind en wat iedereen kan betalen (ook niet onbelangrijk natuurlijk). Dus misschien idd in Utrecht afspreken in een rustige tent waar we gaan lunchen oid? Pff verveeeeeeeeeeel me Oh trouwens Par, werk jij sowieso 4 uur per dag of werk je nu 4 uur per dag en zit je die andere 4 uur in de ziektewet ivm zwangerschap? Als je namelijk al (deels) in de ziektewet zit voor je zwangerschap, ook al is dat maar 2 uur per dag bijv. ben je verplicht 6 weken van te voren met verlof te gaan, dan mag je niet meer doorwerken tot de 4 weken van te voren. Mijn zus heeft dat toen expliciet nagevraagd en ik ook nog eens, en ergens is het natuurlijk wel te begrijpen... Anders zou iedereen bijv 2 uur per dag kunnen gaan werken die laatste 2 weken, en wel 2 volle weken daarna krijgen zeg maar... Dus ik zou het even goed navragen als ik jou was, ik denk ook dat daarom je baas zo reageert! Ik ben natuurlijk nu al thuis, ik had anders 6 weken van te voren gegaan, idd op advies van de verloskundige. Sorrie maar 1 week van te voren vind ik echt te weinig en nog een soort van onverantwoordelijk ook, het komt zoooo vaak voor dat je eerder dan de 40 weken bevalt, zometeen sta je daar op je werk Plus dat je dan totaal niet uitgerust bent voor de bevalling, wat volgens de verloskundige (althans de mijne) echt niet bevordelijk is voor een goede bevalling Maar ja, ieder zijn keus he Over een uurtje is manlief gelukkig weer thuis!
Lofen www.lofen.nl is goed te belopen vanaf het CS in Utrecht en daar kun je ook een high tea reserveren. Hebben jullie al een datum geprikt?
Ha, ha... dit is inderdaad ook een optie, maar ik houd het nu af en toe al niet meer bij. Naast dit topic post ik minstens één per dag bij de decembermama's en bij de 35-plussers en om daar nu ook nog naast te gaan hyven... Ik heb ook nog een baan en een ondernemende peuter van 1,5 (die nu even lekker ligt te slapen... )