dus ik MOET 6 weken van te voren met verlof? (zit idd 50% in de ww waardoor ik 4 uurtjes per dag werk) dit vind ik niet eerlijk, ik vroeg er toch niet om deze klachten en zou ik dus minder lang van mijn beeb kunnen genieten vind dat echtniet kunnen. Ga dna kijken of ik dan meer dan 1 week vak. kan opnemen...
Lola, hebben nog geen datum.. sowieso leek het ons wel leuk om het voor de bevalling een keer te doen. Een vriendin van me die schrijft ook op een forum mee. ( 1 groep voor haar zoontje, en 1 groep voor haar dochtertje ) en heeft regelmatig een meeting met hun.. is wel leuk, want kunnen ook nog vriendschappen uit voort komen.
zie dit net op je site..maar klinkt lekker High tea Lofen: 17,50 per persoon Sandwich ham en kaas Scone Marmelade Gezoete room Brownie Diverse chaussons Mini bagel met kruidenkaas Haagse kwarkbrok met banket bakkers room Diverse soorten thee
Ja Parr helaas wel, ik was er ook al pissig om hoor Je kan er toch niks aan doen die klachten, en toch moet je dan maar met verlof! Heel oneerlijk Maar ja wat ik al zei, aan de andere kant 'begrijp' ik het ook wel. Ik zit bijv. nu al thuis (verplicht, dat wel) en zou dus nu ook kunnen zeggen dat ik pas met 36 weken met verlof wil. Dan moet je werkgever zeg maar extra betalen terwijl jij al niet meer, of minder uren werkt. Al met al heel ingewikkeld en oneerlijk, maar ja het is niet anders! Over de meeting, ja mij lijkt het leuk om te doen voor de bevalling EN na de bevalling, eerst allemaal dikke buiken en daarna allemaal droppige baby's haha Maar het verstandigst lijkt me om het zo goedkoop mogelijk te houden. Ik weet dat sommige het hier niet zo breed hebben als anderen en wil niet dat meiden krom moeten liggen of niet kunnen gaan omdat we iets duurs hebben uitgezocht zeg maar... Of niet? Het is maar een idee hoor!
Dan geld dit zeker ook voor mij? aangezien ik voor 50% in de ww zit. Heb er nog niets over gehoord van mijn baas of het UWV.
@Lola: de hyves is niet zo heel erg druk. Ik kijk misschien 1 of 2 keer per week (en durf het soms helemaal vergeten dat we ook nog die hyves hebben). Het is niet te vergelijken met de stortvloed aan posts die we hier hebben Dit gezegd zijnde: ik houd m'n hart al vast voor dit weekend, want kan zondag pas weer online. En straks 2 weken op vakantie, ik moet 3 dagen vrij nemen om alles bij te lezen als we weer terug zijn. Denk dat ik voor vertrek ergens op een briefje noteer bij welke pagina we gebleven waren Zit ondertussen gezellig te trutten op m'n werk. Met de bbq die we straks hebben, zijn de meeste mensen daar erg druk mee. Ik zie mezelf geen dingen rondsleuren, dus ik bewaak de telefoon dan maar @kaatje: bah, astma Maar nu weet je ten minste waardoor die flauwtes veroorzaakt worden en valt er toch wat aan te doen. En die soit... betekent idd letterlijk "het zij zo", maar in België wordt het vaak als een soort stopwoord gebruikt en dan past die betekenis er niet altijd in. Ben even op zoek naar een gelijkaardig gebruikt woord in Nederland, maar vind er niet zo snel eentje. Soit verlof... Wist niet dat je in België zo lang mocht doorwerken (toen ik er nog woonde, was kinderen krijgen ongeveer het laatste waar ik aan dacht.). Vind het wel stom dat als je in de ZW zit, je sowieso vanaf 6 weken op voorhand moet verlof nemen :s Ik heb zelf gekozen voor 5 weken. Vond 4 toch wat kort en 6 te lang omdat ik liever meer tijd heb als de beeb er is. Moet wel toegeven dat ik stiekem zit te hopen dat ie een weekje ofzo te laat is, omdat je dan toch nog een extra week hebt. Maar goed, we zullen wel weer zien hoe leuk ik het vind als ik 39 weken ofzo ben. Lees nu wel beetje mee met de meimama's en die hebben het nu allemaal wel gehad met zwanger zijn als ik dat zo lees... Zag ik daar de woorden scone en cream? 8-[ SCONE! CREAM! JAM! *happydance* En wat is een Haagse kwarkbrok? Is dat iets van vroegah? (Ok, ik heb een Officiele Onnozele Vrijdagmiddag Bui *innocent*)
Ik vind dat Lofen een goed idee! In Utrecht, lekker centraal, een high-tea en 17,50 is goed te doen. BBQ is duurder. Vooral niet meer teveel opties bedenken, maar gewoon even stemmen of we het hier allemaal mee eens zijn. Anders krijgen we weer 100 posts met opties en discussie. Tja, ik ben van het praktische en to-the-point
Ik vind het een goed idee.. en Haagse kwarkbrok.. geen idee wat het is haha. zal wel iets typisch hollands zijn. Heb Lofen wel even gemaild om te vragen hoe ver het lopen is van het Centraal Station want kon dat op de site niet vinden. Kunnen misschien eerst ergens op het CS afspreken voor degene die met de trein komen en dan met zijn allen daarheen.. Ow jee ik ben nu al zenuwachtig...stress kip. Yule kom jij mijn handje vast houden in de trein?
Hoi allemaal! Vandaag en gisteren even 2 minder lekkere dagen dus vandaar dat ik ook geen puf had om achter de pc te kruipen.... Ik heb net wel bijgelezen maar niet meer alles onthouden @ Jannes die blunder was best grappig! 8) @ Irisb ben benieuwd hoe het gaat met BBQ - YOGA - BBQ! @ Tinkerbel ook een leuke actie! @ Miranda en Sunshine veel plezier bij de Toppers! Ik ben afgelopen jaar met vriendinnen geweest * op de verjaardag van mijn schoonmoeder die ik spontaan vergeten was.... * Ik vond het een erg leuke avond met die gekke homo's! (nou ja 1 niet...) @ Nic dat zou super zijn hè een jongen en een meisje! Ben benieuwd Babyfoon: wij hebben er eentje van de Prenatal die met de mazzeldagen in de aanbieding was van 99 euro naar 60 euro! Er zit een nachtlampje op en 5 slaapliedjes. Heel lief! Weekend: vanavond lekker thuis met hubbie. Eerst frietjes eten, daarna als toetje lekker verse aarbeien met slagroom Morgen moeten we eerst naar de leverancier van onze kunstof kozijnen en voordeur. Er was iets mis met het houtnerffolie dat erop komt. De voordeur kon niet helemaal in deze houtnerf geleverd worden dus moeten we weer gaan kijken hoe we het nu willen.... Bij zo'n levering kan nooit alles eens in 1x goed gaan...grrr! Morgenavond hebben we verjaardag van mijn broertje in Den Bosch, ook gezellig dus en zondag eigenlijk nog niks speciaals gepland. Meeting lijkt me erg leuk! Roep hier maar even als er een datum bekend is want ook ik klets eigenlijk alleen hier mee en niet ook nog op de hyves. High tea hmmm heerlijk, ik kom ook! Gisteren was ik erg moe en heb veel op de bank gelegen. Steeds van die hazeslaapjes en toen ik echt naar bed wilde gaan werd ukkie superactief en kreeg ik dus behoorlijk harde schopjes echt beneden in mijn buik. Ik heb bijna de hele nacht wakker gelegen omdat ik er moeilijk van kon slapen en geen fijne houding kon vinden. Vanochtend was het nog steeds niet bedaard dus toen heb ik maar een snipperdag ingelast. Pas tegen de middag werd beebje wat rustiger. Nu ben ik dus nog steeds knock out, ben blij dat het weekend is. Hebben jullie ook wel eens van die dagen dat uk eigenlijk te actief is? In het begin is het leuk maar op den duur gaat mijn buik er echt pijn van doen. Maar waar klaag ik eigenlijk over......ons kleintje heeft het waarschijnlijk dan wel goed daarbinnen ! Chaartje ik wil je nog even zeggen dat ik het super knap vind hoe positief je bent en hoe goed jij en je kleintje jullie er doorheen slaan! Echt geweldig! Ga zo door! Nu nog even snel de was opvouwen!
@mobielfreak. Ik las ook laatst dat de rechtbank bepaalt of hij t kind mag erkennen. Is dat niet het geval, vind ik dat ook prima. Hij kan namelijk niet onder de alimentatieplicht uit . @parr1983. Ik denk dat je kind tweetalig opvoeden vanzelf gaat. Zowieso zal hij alleen in het engels kunnen communiceren met zn vader. Ik denk dat als ik vooral boos zal zijn en hem op zn donder zou geven dat in de engelse taal zou gebeuren, mijn moeder doet dat namelijk ook. haha. @ chaartje ik vind t knap hoor dat je er zo doorheenslaat. Ik zou niet weten waar ik t zou moeten zoeken. Knap hoor. @Nic79 als de 2e een meisje blijkt te zijn lijkt me dat echt dubbel fantastisch! Ik krijg nu een jongen en het stomme is, dat ik al na zit te denken over een tweede baby omdat een meisje óók zo leuk is haha. Leuk om te horen! @Kaatje85 tja, het past wel op de kaart want de kaart maak ik zelf (ben grafisch vormgever en illustrator, heb ook een eigen website www.carolines-creations.nl). het zal wel een duur kaartje worden maar dat mag best voor je 1e kind vind ik hahaha. @Yule. dat zou beter zijn zeg als mannen konden bevallen haha. @Funnyme. Gelukkig gaat alles beter nu. veel plezier tijdens je pretecho! Laat je foto's zien? ben zo benieuwd hoe dat eruit ziet met een tweeling! @tinkerbell1984. ik heb geen Hyves. Zit er over na te denken om er een aan te maken voor mezelf voor de septembermama's haha. Babyshower: Hebben jullie al een babyshower 'gevraagd' (want traditioneel moeten anderen dat voor je regelen) voor de baby(s) op komst? Ik hoorde gisteravond dat de mijne op 19 juli is!
Rainbow..hier geen babyshower.. alleen kraamvisite. Ik krijg al een vrijgezellenfeest..vind ik meer dan genoeg haha
Lofen lijkt mij iig ook leuk (laat ik maar even een deftig antwoord geven). Heb een tijdje geleden een high tea gehad en dat was helemaal leuk. Suggesties ivm datum? Zelf denk dat iets van een half juli een goed moment kan zijn. Misschien best ook in het weekend omdat de meeste mensen dan nog niet met verlof zijn. Enig idee hoe we op een overzichtelijke manier kunnen stemmen? Beste plan dat ik op dit moment kan bedenken is dat iemand zich opstelt als centraal persoon en dat we dan PM's sturen. Die persoon kan dan bijhouden hoeveel mensen het een goed idee vinden (of niet) en dat onderaan de lijst plakken? Want ik vrees dat er wel eens wat verloren kan gaan als we het in gewone forum posts doen...
Met de decembermama's 2006 hebben we in die 1,5 jaar al 4 meetingen georganiseerd en ze waren allemaal errug gezellig! Morgen hebben we trouwens een 'mama-meeting', omdat het ons ook eens leuk leek om elkaar zonder de kids te treffen (kletst wat makkelijker... ) en op 7 juni hebben we weer een meeting met de kids erbij in een binnen/buitenspeeltuin mét kinderboerderij... Ik kan inderdaad beamen dat er hechte vriendschappen kunnen ontstaan. Met drie van deze meiden heb ik zelf zó'n hecht contact dat we afgelopen november voor een midweek een bungalow hebben gehuurd (zonder de mannen trouwens). Dat was super gezellig en er is die week niet één onvertogen woord gevallen. In totaal 4 meiden zie ik regelmatig en in juli komt er eentje (niet van de midweek) een weekendje bij mij logeren. Dit is misschien vrij uitzonderlijk, maar het geeft wel aan dat je échte vrienden kunt maken op een forum...
De weekenden van juli zijn: 5 & 6 juli 12 & 13 juli 19 & 20 juli 26 & 27 juli Vind idee van Iris goed dat iemand een centraal punt is waar we naar kunnen PB'en of je mee wilt naar Lofen en welke data je voorkeur heeft. Iemand vrijwilliger?