Hey meiden. Hoe gaat het met jullie? Hier alles goed, net klaar met werken. Weer de hele dag van de kleine steekjes achter mijn schaambot gehad. Maakt me wel een beetje bang hoor,maar geen bloed verlies dus het gaat nog goed haha. Heb trouwens nog steeds niets van MVM gehoord. een tip voor degene die het niet bij kunnen houden. Ik open altijd word of een kladblok, en schrijf daar dan de reacties op de stukjes die ik lees. Daarna kopieer ik alles en plak het op het forum. maar idd. steeds 7 bladzijdes terug lezen is af en toe wel irri. Wachten het gewoon even af, misschien haakt er al een gedeelte uitzichzelf af, en die tweede lijst wordt vanzelf korter. Liefs kaatje
hihi Elise, veel plezier vandaag! 70 al weer zeg, hele leeftijd Meiden,het is niet bedoelt voor meiden die zo nu en dan komen kijken hoor, ik was ook de hele week weg voor cursus en zat dus 5 dagen zonder internet, kan iedereen overkomen, maar en zijn straks vast meiden die hier vertellen dat ze zwanger zijn en niet weer komen.... Heb hier inmiddels steeds meer het idee dat het dit keer wel goed gaat. de eerdere keren heb ik niks gekocht behalve een knuffeltje. vanmiddag zag ik een hele mooie zwangerschapsbroek voor 15 euro hangen, die heb ik maar mee genomen, en heb even een blad over zwangerschap gekocht. ben bij vlagen echt misselijk en heb als ik thuis ben op het moment geen bh aan omdat ik zulke zere (.)(.) heb Liefs Meike
Nou heb net zelf maar even MVM gebeld, en mijn gegevens waren dus idd niet goed doorgekomen. Ze komt nu donderdag ochtend om 09.45
Ik ben vandaag gaan lunchen met een paar vriendinnen en ik heb hen het nieuws verteld. Ze reageerden allemaal zó enthousiast dat je haast zou denken dat ze zelf de moeder worden van ons kindje, hahaha. Jammer genoeg voel ik me niet zo lekker waardoor ik mijn salade maar voor 1/3 op heb kunnen eten, maar het is voor een goed doel hè! Wat ook wel vreemd is, is dat ik al ruim 5 jaar geen vlees meer eet, maar toen mijn man laatst shoarma aan het bakken was, ik de hele tijd stond te snuffelen aan de pan en later aan zijn eten. Vooral omdat je vaak leest dat zwangere vrouwen juist niet tegen de geur van gebakken vlees kunnen. Ben benieuwd of ik onder invloed van mijn hormonen toch weer vlees wil gaan eten... Enne, vandaag is het vele plassen pas echt goed begonnen! Prettig weekend allemaal!
Hallo! @Funny me, gelukkig gaat het al wat beter met je! Waren de boeken leuk? @Elise, succes vanavond! @Kaatje, ik heb ook zelf naar mvm gebeld, omdat ik ruim een week niets van ze gehoord had, en toen kon ik meteen een afspraak maken. @Mamameike, ik ben het er ook wel mee eens hoor, dat het nu een hele grote groep is, we moeten gewoon over een tijdje kijken hoe het dan loopt. Ik merk ook dat het moeilijk is om op iedereen te reageren. Ook wij hebben het boekje van Kluun, echt geweldig! Ik heb het zelf ook in een keer uitgelezen, en krom gelegen van het lachen! Mijn man is er ook net in begonnen, maar dat is eigenlijk niet zo'n lezer..... Over zeven weken krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis, dus wij hebben het de komende tijd druk met regelen en pakken enzo....ik moet zeggen dat er nu wel heel erg tegenop zie hoor, ben nu al doodmoe... ik slaap 's middags echt ff Vanavond hebben we een feestje, hoop maar dat ik het een beetje volhoudt. Wij zijn vandaag naar babypark Kesteren geweest, leuk is dat hoor. Lekker wegdromen daar! Wij willen namelijk de easywalker sky set via de postbank met rentepunten bestellen, maar wilden hem wel eerst ff in het echie gezien hebben. Ik vond het een leuke wagen, grote bak en reed soepel, dus tegen die tijd gaan we deze zeker bestellen, scheelt een hoop geld! Fijne avond!
hahah die pupke, moet erg lachen om jouw vlees verhaal. ik lust na de zwangerschap van mijn dochter nog steeds geen ham. heb dat toen eens bij mijn ouders gegeten en vond het werkelijk om van te kotsen (helaas letterlijk ook nog). Zal je net zien dat jij als vegetarieer het tegenovergestelde hebt! leuk dat je vriendinnen zo liefff reageerden! en zonde van je salade @steen, word nu wel heel benieuwd naar het boekje van kluun, ga eens even zoeken op het net! heb stiekum net al even naar een babykamer wezen kijken, wat hebben ze een moooie vergeleken met een paar jaar geleden zeg! wij gaan voor white wash
Wij hebben het boekje van Kluun ook. Mijn man leest me af en toe stukjes voor en dan liggen we soms samen te gieren. Echt een aanrader. Verder heb ik het boek zwanger van ouders van nu. Daar staat per week een stukje in om te lezen. Kun je lezen hoe het met de baby is en wat je zelf ongeveer kunt ervaren. Wel duidelijk. Daarnaast hebben we ook nog een boek met hele mooie foto's. Dan krijg je tenminste een beetje een beeld hoe de baby er op dit moment uit ziet. Fijne avond allemaal. Groetjes, Vlinder79
@Pupke, eet je geen vlees omdat je echt vegetarieer bent, of omdat je het gewoon niet lekker vind? Leuk dat je vriendinnen zo enthousiast reageerden. @ Steen, ik krijg idd ook het boek van Kluun te leen, blijkt erg leuk te zijn. Je krijgt het nogal druk vanavond, en de sleutel van jullie nieuwe huis ( gefeliciteerd !) en dan ook nog nee feestje. Veel plezier ! Ben idd wel benieuwd of jullie al weten hoe jullie de babykamer willen. De onze wordt zo: Licht groene muren, of wit met een groen werkje. Witte meubeltjes Aangekleed met Lime groen en Winny the pooh ( wel heel subtiel, en niet te druk Liefs kaatje
@Kaatje85 en mamameike: ik eet geen vlees omdat ik het zielig vind voor de dieren. Mijn situatie doet mij in ieder geval denken aan de aflevering van de serie 'Friends' waar Phoebe zwanger is van de drieling van haar broer (dat doet me overigens niet aan mijn situatie denken voordat jullie vreemde ideeen krijgen, hahaha) en ineens een onbedwingbare behoefte krijgt aan vlees terwijl zij overtuigd vegetarier is. Ze spreekt dan met haar goede vriend Joey af dat hij de komende maanden géén vlees eet, waardoor zij dit wel kan doen zonder dat er meer dieren voor doodgemaakt hoeven te worden. Ik vrees echter dat mijn man zo'n deal niet ziet zitten, haha. Ach ja, ik zal wel zien. Van de ene kant geloof ik er in dat je zin hebt in die producten/voedingsstoffen waar je lichaam behoefte heeft, zeker als je zwanger bent. Van de andere kant denk ik dat vleesvervangers ook de nodige voedingsstoffen leveren. Ik heb trouwens het zwangerschapsboek van die dame van babyboom: is een leuk boek maar is ook voor een groot deel gericht op het zanger worden. Ik denk dat ik het boek van Kluun voor mijn man ga kopen, zeker nu ik juulie enthousiaste verhalen daar over lees. Zo, dalijk even naar een feestje en morgen de hele dag lekker niets...
hoi kaatje wij gaan hier de boel ook veranderen, er komt denk ik wit glasweefsel op de muren, (misschien met een subtiel lichtgroen of lichtpaars tintje) De meubels worden denk ik white wash en de accesoires worden denk ik knalpaars met knalgroen. Verder hebben we alles in rustige tinten en heb ik weinig nodig denk ik, we hebben alles nog (badje, maxicosi, box ed van onze dochter). Dus het enige wat ik koop zijn een paar leuke felgekleurde manden, lakentjes en hoesjes voor om het aankleedkussen, gordijntjes en lamp voor op de babykamer.
Scheelt idd al een hoop als je nog dingen hebt. Hoe oud is je dochtertje? @ pupke, vind eigenlijk dat je man dat best een tijdje voor je over kan hebben haha.
Kaatje, we krijgen over zeven weken de sleutel van ons nieuwe huis.....niet vanavond hoor Wij willen ook een wit of whitwash kamertje en dan lekker met knalkleuren aankleden.
onze dochter is nu 4, maar we hebben toen alles in naturel tinten genomen dus dat scheelt dat het overal nog bij past. @steen spannend meid, dat word nog druk klussen in huis dus!
WEEK 7: De hormonen kunnen jouw lichaam aardig dol maken. Misschien ben je heel erg misselijk, en ook wisselt je stemming misschien vaak van blij naar verdrietig. Misschien merk je wel dat je onder invloed van de hormonen ook sterker ruikt. Je gezicht kan wat oneffenheden vertonen door de veranderingen in je hormoonpeil. Hierdoor kan je ineens teruggezet worden in je puberteit! Al een beetje gewend aan de gedachte van je zwangerschap? Kom je in aanmerking voor een vlokkentest, informeer nu dan alvast bij je verloskundige. De test vindt later in de zwangerschap plaats. Baby: Je kindje heeft al armpjes. De handpalmen van je kindje worden deze week zichtbaar. Er wordt nu ook hard gewerkt aan het geslacht van je kindje. Ook al is dit nu nog niet zichtbaar, de organen zijn in aanbouw. Ook het hoofdje krijgt meer vorm met ogen, een neus, neusgaten en een mond. Het hoofdje is in verhouding met de rest van het lijfje ontzettend groot, maar dat zal voorlopig nog wel zo blijven. Bij een vaginale echo zul je nu ook heel duidelijk het hartje van je kindje zien kloppen. Je kindje is nu zo groot als de nagel van je pink.
ow haha sorry beetje verkeerd gelezen dus. Willen jullie trouwens weten wat het wordt? Ik wel, maar mijn vriend niet enne.... Hoe zit het met jullie en de sex? ( als ik dit vragen mag) vind het zel namelijk een beetje eng om sex te hebben omdat ik bang ben dat het dan misgaat ( ben ik nu gek of hebben jullie dit ook? )
Geeft niet Kaatje! Meike, we hoeven in het nieuwe huis gelukkig alleen maar te witten, verder is het helemaal af en onze smaak, dus dat is super! En de hulptroepen zijn al ingeroepen, hihi! We hebben vier dagen om alles over te huizen, dan moeten is de sleuteloverdracht van ons "oude" huis. Ehm tja sex, dat mag je wel vragen hoor Kaatje. Het staat hier nu ook op een laag pitje, omdat ik gewoon ook doodmoe ben, en het inderdaad ook nog een beetje eng vind allemaal....maar dat gaat vast wel weer goed komen!
ik heb dat ook hoor kaatje maar dat komt denk ik ook door de voorgeschiedenis die ik heb maar eh in principe kan het geen kwaad. tot donderdag hebben wij afgesproken dat we geen sex hebben, mijn arme hubbie hahaha... en eh, ik wil niet weten wat het word, mijn hubbie ook niet
ik heb dat ook hoor kaatje maar dat komt denk ik ook door de voorgeschiedenis die ik heb maar eh in principe kan het geen kwaad. tot donderdag hebben wij afgesproken dat we geen sex hebben, mijn arme hubbie hahaha... en eh, ik wil niet weten wat het word, mijn hubbie ook niet
Hoihoi allemaal! Wij willen het wel weten, mijn man kan absoluut niet tegen verrassingen! Sex hier ook niet...vind het ook een beetje eng. Ik durf pas na de echo denk ik. Vandaag een beetje een enge dag. Vannacht wat steken gevoeld, maar vandaag gewerkt en alles okee. Maar toen ik thuis kwam, weer allemaal steken achter het schaambeen. Dat had jij ook Kaatje toch? Voelt heel eng...dit heb ik nog niet gevoeld de afgelopen tijd. Ik hoop dat er niets aan de hand is. Pfff...ik ben er steeds vrij nuchter onder geweest, maar nu vind ik het echt beetje eng. Ik hoop dat het morgen over is. Ik ben in ieder geval maar ff uurtje op bed gaan liggen. Verder alles okee dames? Leuk dat jullie ook al met de kamer bezig zijn! Ons kamertje is al af. Zal wel eens een foto maken wanneer we ook de meubeltjes hebben gekocht. Maar dat duurt nog wel een paar maanden hoor