@ Rainbow: Jij zegt dat hij niet onder de alimentatieplicht uit komt, nou dat kan hij wel degelijk ben ik bang als hij het kind niet erkent, lees het dikgedrukte stukje maar eens... Kan ik de onderhoudsverplichting van de verwekker van het kind vast laten stellen? Indien de verwekker van het kind niet vrijwillig aan zijn onderhoudsverplichting voldoet, heeft u twee mogelijkheden deze onderhoudsverplichting door de rechter te laten vaststellen: gerechtelijke vaststelling van het vaderschap; vaderschapsactie. Onderhoudsverplichting De wettelijke vader van een kind is onderhoudsplichtig ten opzichte van het kind. Bent u niet gehuwd dan is de wettelijke vader van het kind, de man die het kind erkend heeft. Is het kind niet door de man erkend, dan heeft deze man in beginsel geen onderhoudsplicht ten opzichte van het kind. Erkenning kan alleen vrijwillig geschieden. Gerechtelijke vaststelling van het vaderschap Het vaderschap kan door de rechter worden vastgesteld. Op deze manier wordt de man de wettelijke vader. Dit betekent onder andere dat hij onderhoudsplichtig wordt ten opzichte van het kind. U kunt tegelijk met het verzoek tot gerechtelijke vaststelling van het vaderschap, de rechter verzoeken een bedrag aan alimentatie vast te stellen. De vaststelling van het vaderschap heeft dezelfde gevolgen als erkenning. Vaderschapsactie U kunt aan de rechter verzoeken een bedrag aan alimentatie vast te stellen, zonder dat de man de wettelijke vader wordt. Op deze manier wordt alleen de onderhoudsverplichting van de man ten opzichte van het kind vastgesteld. Een vaderschapsactie heeft niet de andere gevolgen die het gerechtelijk vaststellen van het vaderschap en erkenning wel hebben. Het verzoek De gerechtelijke vaststelling van het vaderschap en de vaderschapsactie zijn procedures die moeten worden gevoerd voor de rechtbank. Hiervoor heeft u een advocaat nodig.
Tweety sorry dat ik daar dan niet op gereageerd heb , heb het waarschijnlijk niet eens opgemerkt kan me er iig niets van herinneren hihi !
@mobielfreak zit jij in dezelfde situatie als ik? Een man komt niet zomaar onder alimentatieplicht uit, tenzij je als vrouwzijnde op je gat thuis zit natuurlijk en er niks voor doet. Via de rechter/rechtbank kun je hem een vaderschapstest laten afdwingen, is de test positief dan kun je verder gaan voor alimentatie, of ie nou wel of niet getrouwd is en of ie het kind nou wel of niet erkend. Een kind maak je immers niet alleen!
Hoi Rainbow: Nee ik zit niet in dezelfde situatie, zou er niet aan moeten denken ook, vind het super knap dat je het alleen gaat doen.. Ik ben heel erg van het google-en zoek altijd alles op via google, vandaar mijn antwoorden hihi En inderdaad, een kind maak je niet alleen
Vertelde net aan mijn vriend dat ik met jullie op stap ga.. hij vond het maar niets.. ( bang dat me wat overkomt) Dus ik zeg "ja straks wordt ik opgegeten door 50 zwangeren vrouwen " zegt hij " Nee maar straks zijn het 50 mannen" haha en dan hebben wij last van de hormonen?
Ik zou graag naar een meeting gaan, heb alleen geen flauw idee of dat gaat lukken. Ik heb de komende weken 2 uitstapjes gepland naar NL en dat is toch vrij prijzig en daarna ben ik doodop. Helaas is de afstand wat ver. Maar jullie gaan vast wel foto's maken!
Oh ik heb net 2 stukjes cake op met verse aardbeien en heerlijke slagroom ...... mmmm Zo lekker! Ik voerde hubbie en hij mij @ Rainbow ja die man in verwachting is echt maf om te zien! Lijkt wel Arnold in Junior. @ Kaatje ik kan jou wel begrijpen hoor; ik ben nu 1,5 dag thuis geweest omdat ik mij niet zo lekker voelde en ik was vanavond al erg blij dat hubbie weer thuis was. En op een gegeven moment heb je gewoon wat minder te vertellen omdat wij niet meer zoveel spannende dingen meemaken. Nu merk ik dat ook al als ik even met mijn moeder bel, normaal makkelijk een uur nu een half uur en dat komt dan alleen doordat zij zoveel kletst Van de ene kant kijk ik uit naar mijn verlof maar ik denk dat ook ik dan vaker van deze momenten zal krijgen Maar schrijf ze maar lekker hier hoor, dat lucht op! @ Dnisse mooie maxi cosi! Lekker roze @ Tweety wij hebben ook zo'n traagschuimmatras, slaapt heerlijk! Ik moet nu snel de pc afstaan aan hubbie want ie wordt ongeduldig Fijne avond allemaal!
hai ladies ja hd het ook leuk gevonden om op de meeting aanwezig te zijn maar ja dat zit er waarschijnlijk niet in Maar als het zover is genieten jullie dan ook ff 3 dubbel voor mij ik kom zeker wel naar de meeting als we allemaal bevallen zijn @ kaatje zooo lief thnk you voor de opsteker
ow en natuurlijk zijn jullie van harte welkom in het ziekenhuis hoor in amsterdam lig ik wel lijkt me lachen 50 zwangere vrouwen op bezoek hahaha De bezoektijden zijn van 3 tot 8
Hey, volgens mij mag dat niet! Toen ik voor 25% in de ziektewet ging, moest ik ook verplicht nu 6 weken vantevoren. Had ook 4 weken afgesproken maar dat mag nu niet meer. ZOu het maar ff goed navragen!
Ik denk niet dat een BBQ duurder is als je het gewoon in iemands achtertuin regelt. Iedereen kan dan zelf dingen meenemen, lijkt me leuk!
Zooooo ik dacht: ik neem ff de hele pagina voor mezelf, had geen zin om alles 1 voor 1 op te schrijven en te onthouden. Jullie schrijven verdikkeme veel te veel! Ben ik laat thuis, moet ik hier eerst 3 kwartier door de verhalen heen worstelen De High-Tea vind ik leuk, maar is er ook een tuin bij? Zo niet dan vind ik de BBQ bij iemand in de tuin ook een erg leuk idee. Lijkt me echt supergezellig! (ook best beetje spannend, jullie zijn al zo bekend, en toch ook weer niet!) We moeten dan wel allemaal een sticker op met onze forumnamen want anders moeten we steeds vragen wie - wie is! Hahahahaha! Nou ik ga naar bed. Manlief ligt echter vreselijk te zagen, weet niet of ik daar blij van wordt. Welterusten allen! *natte onderbreking* ik denk...wat plakt mijn arm? drup..drup...drup..iemand nog melk nodig?