@moppiepoppie ... mijn bm komt idd al erg hoog, maar dat is de hele zwangerschap al het geval. Heb met 15 weken dan ook een groei-echo gehad [toen al 3 vingers boven de navel] ... maar alles is ok. Onze kleine heeft "gewoon" een luxe plekje. Trusten allemaal.
Goeiemorgen! Ben de eerste vandaag! Hihi! Vroeg op he? Mijn mannetje moest werken dus ik heb even zijn brood gesmeerd (ooooh, wat ben ik toch lief en een goede huisvrouw.... ) Nee hoor, niks daarvan. Ik was gisteren zooooo moe en een beetje benauwd en raar, dat ik om half 8 al naar bed ben gegaan en ik heb dus tot half 7 vanmorgen geslapen... Idioot lang, maar wel heerlijk. Ik voel me nu wel een stuk beter. Denk wel dat ik vanmiddag ook nog een tukkie ga doen hoor. Babydozen: heb me overal voor ingeschreven, maar nog nergens iets kunnen ophalen... net of ze me vergeten zijn?
Goedemorgen meiden. Hebben jullie me gemist deze 11 uurtjes? Ik jullie wel ! Moppiepoppie..misschien is het wel een goed idee om het eind juni te doen ipv juli. Heb vanacht namelijk gedroomd dat tijdens de high tea mijn vliezen braken Wou vandaag lekker uitslapen,maar was om 07.15 al wakker.beetje jammer weer Heb trouwens een nieuwe buikfoto in mijn album gezet.
Goeiemorgen ... Een drukke dag hier. Vandaag komt de familie voor mijn dochtertje haar verjaardag. Heb het eerste allemaal gesneden, zo maar even verder. Vandaag 25 weken ... de "veilige zone" komt nu echt in zicht. Fijn gevoel hoor. @yule ... fijn dat een goede nacht geholpen heeft. Heb je de etos doos ook nog niet dan? @kaatje ... hmm dat zou wel spannend zijn zeg gebroken vliezen tijdens de meeting. Mooie buik hoor!
Diddl..veel plezier vandaag ! Jammer dat je niet buiten kan zitten (Hier regent het tenminste al de hele dag ) Stel dat het gebeurd haha..ik wil thuis bevallen. Moet ik met een natte broek en weeen in de trein naar huis
goedemorgen dames? hoe gaat het met jullie... hier alles oke. De meeting zal niet voor ons zijn. is bijna 200km enkel voor ons... is een beetje te lang in de auto zitten met mijn tonnetje...
@Diddl: nee, ook niet! Wel opgegeven... Ben trouwens weer in slaap gevallen, van 7.30 tot 10.30... oeps! @Kaatje: als je vliezen in juli breken dan breng ik je hoogstpersoonlijk naar het UMC hoor! Niks thuisbevalling...
@kaatje: mijn opa is ook vorig jaar overleden. Ik ben 16 september uitgerekend en hij was 17 september jarig. Het zou dus heel apart zijn als ik op zijn verjaardag beval. Honden: wij hebben een jack russell van 6 en half jaar oud (Drufus) en een kruising duitse herder van iets meer dan 1 jaar oud (Baco). Kraamzorg: ik heb kraamzorg van De Waarden en ik heb geen brief gekregen over minder uren. Nu heb ik zelf bij het aanvragen bij de verzekeraar wel aangegeven dat ik het minimum van 24 uur wil en niet meer. Misschien scheelt dat. Vluchttas: die moet ik nog helemaal klaar zetten. Denk dat ik dat over een paar weekjes ook pas doe. Dozen: heb alleen nog die van de etos. Maar ik zie dat jullie allemaal rond de 25 weken de mail van prenatal krijgen, dus zal voor mij wel eind komende week of de week daarop zijn. Hebben jullie zelf al een gevoel over de datum van bevalling. Of het rond de uitgerekende datum wordt of eerder of later. Ik heb zelf sinds het begin al het idee dat onze kleine 2 weken voor of na de uitgerekende datum komt. Nu heb ik vorige week gedroomd dat iemand mij voorspelde dat de kleine op 30 augustus komt. Nu zit ik steeds met die datum in mijn hoofd.
Yule dan neem ik mijn vluchttas maar mee naar de high tea "Grappig" om te lezen dat er toch meerdere meiden zo dicht uitgerekend zijn bij haar opa/oma Ga nu even een beetje rommelen in huis anders krijg ik van vriendje lief op mijn donder haha.
Ik denk alleen maar: als het maar niet 10 september (verjaardag ex) of 11 september (New York) wordt... haha! Niks geen familie verjaardagen in de buurt... oh ja, mijn moeder 23/9, maar ik hoop dat ik dan echt al wel bevallen ben, dat is namelijk 2 weken en 2 dagen na mijn uitgerekende datum... En mijn zusje gaat 1 oktober trouwen, dus hoe eerder ik beval hoe beter. Maar niet in augustus, want dan kan mijn vriend geen vakantie opnemen. Dus ukkie: graag tussen 1 september en 14 ofzo komen. Deal?
mijn ventje is jarig op 11/9... dus ik hoop ook dat de beeb niet komt op deze dag. is voor haar al helemaal niet leuk als ze op de zelfde dag als papa verjaart, en ook new york natuurlijk...
@ Dorientje: ik heb de indruk dat ze hier in Belgie veel sneller over epidurale (=ruggenprik) praten dan in NL. ik kreeg van mijn vroedvrouw een boekje en daar stond in dat in BE iets van 60% van de vrouwen met epidurale bevalt, tegenover 5% in NL. best een verschil! ik denk dus dat het best zonder kan (tijdens de bevalling denk ik hier vast anders over ) en ik wil ook graag thuis bevallen. maar mijn collega's verklaren me voor gek. @ Jale: dat zou wat zijn zeg, als je een maand verder bent dan gedacht! dan blijf je toch wel hier bij de septembermama's meekletsen he? maar misschien heeft jouw beebje ook gewoon wel een lekker ruim plekje. toen ik met 24w1d op controle was, lag mijn bm 3 vingers boven m'n navel. en dat vond de VK wel normaal.
Lieve meiden, Jullie zijn dus echt niet bij te houden hè! Maar ik lees en verslind alles wat jullie schrijven Het reageren is alleen geen doen, dus beperk ik me tot egoberichten Meeting: Leuk! Ik woon alleen helemaal in Zeeuws-Vlaanderen, achtergebleven gebied dus en heb geen rijbewijs. Treinen en bussen kan, maar dan ben ik never op tijd daar. Misschien meeliften met een belg? Hondjes: Ik heb een spaanse galgoteef genaamd Fly van ongeveer 8 en een boerenfoks reu Milo van 13. Nogal ouwe sokken, qua leeftijd en lichamelijke toestand (ow en 5 katten , maak me nu al druk hoe ik die uit de box ga houden, iemand tips, behalve balonnen, ben ik bang voor...) Kraamzorg: Kreeg gister ook de gewraakte brief Had eerst recht op 49 uur, was al zo blij! Nu nog 24, denk dat we toch de hh-hulp erbij nemen, die kun je altijd weer wegsturen als het echt niet bevalt lijkt me. Net een heel lang en goed gesprek gehad met mannetje. Ik werd er niet goed van dat ik alles maar aan het regelen was, weinig initiatief van zijn kant. Begon wel een beetje gestresst te raken van bepaalde zaken. We hebben nog geen naam bv, terwijl ik daar al weken naar vraag. Hij zou het kaartje ontwerpen, hij is tenslotte ontwerper, maar het schiet gewoon maar niet op. We moeten nog naar het gemeentehuis voor de erkenning, ik hoor hem er niet over, zucht. En nog zo van die dingen, ik mis gewoon enthousiasme, het samen naar dingen toeleven, voorpret hebben. Daardoor tempert mijn enthousiame ook flink, en dat terwijl ik eindelijk een beetje kon gaan genieten nu de lichamelijke klachten wat minder werden. Wil hem niet achter zijn vodden moeten zitten, dus hou ik mijn mond 9 van de 10 keer. Ben het beu de kar te trekken. Blijkt nu dat hij in zijn hoofd volop bezig is met de baby. Maar dat het er gewoon niet uitkomt, zucht. Zo herkenbaar, mannen! Heb gisterenavond laat een uur met een knuffel op schoot in de babykamer zitten janken, deken om me heen gewikkeld. Lekker dramatisch, maar het luchtte zo op! En liefje maar over mijn armen wrijven en kroelen, en proberen me weer in bed te krijgen. Echt, ik hou zo van die man, maar af en toe moet ik hem echt wakker schudden hoor. Voor mij is dingen delen zo vanzelfsprekend, ik doe mijn mond open en alles rolt er vanzelf uit Bij hem kost het veel meer moeite, en ik heb niet altijd zin om te moeten sleuren om er iets uit te krijgen. Maar goed, even kijken hoe dit vanaf nu gaat lopen. Donderdag gaan we de erkenning regelen Zo, behoorlijk ego dacht ik zo hahaha! Ow ja, wat moet er in de vluchttas? kan het nergens terugvinden Zo, we gaan zo de babydoos ophalen bij de Etos, videoband kopen voor de echo van dinsdag (zijn die nog wel te koop, ouderwets!) en ergens lunchen. Fijne zondag allemaal!
Ik heb even vluchtig bijgelezen, maar wil jullie even vertellen over de mama-meeting die ik gisteren heb gehad (verhoogt voor jullie de voorpret... ) Ons groepje is natuurlijk niet (meer) zo groot als deze club, maar de High Tea in Utrecht was supergezellig! Héérlijk om eens met elkaar te kunnen kletsen zonder de kids in de gaten te hoeven houden. Dit was de december 2006 mama's de eerste keer dat we elkaar troffen zonder kids, wij hadden de eerste meeting pas ná de bevalling. De obers zullen wel tutende oren hebben gekregen, want jeetje, wat kan een club meiden kakelen zeg... Maar wij vonden het helemaal voor herhaling vatbaar! Nog even de locatie: Een BBQ bij iemand in de tuin (moet dan wel een behoorlijk grote tuin zijn...) is an sich heel leuk, maar dan gaan we voorbij aan het feit dat het in juli ook wel eens wil regenen. En of je woonkamer dan ook nog groot genoeg is om een stuk of 50 meiden te kunnen herbergen... ? Ik denk zelf dat een High Tea het meest ideaal is, hebben we er zelf ook geen werk aan en rotzooi van...
@freesia: ik heb ergens gelezen dat je aluminiumfolie in de box kan leggen. Katten schijnen een hekel te hebben aan het geluid wat het geeft als ze er over heen lopen. Werkt dus niet bij dove katten. Wij hebben ook twee katten, dus denk dat ik ook voor de folie ga.
Zo weer druk geweest hier Heb niet alles onthouden Ben niet zo lang uit bed, ben vandaag echt heel erg moe kon moeilijk wakkerblijven. hubbie had al melk met crossaints op bed gebracht en toen had ik erg veel zin in een erg witte koofi en heb voor het eerst sinds het begin van mijn zwangerschap een kopje cafienevrije koffie kunnen drinken! was erg lekker! Had wel met gewone melk gedaan en niet met koffie melk of zo. Lust zo eigenlijk nog eentje. Maar loop nu wel erg veel te gapen... zucht moet straks van 16 tot 20 werken.... geen zin zo. En ben verbrand gisteren leek het heel erg mee te vallen, hubbie was roder dan ik ... vanochten OMG! verder geen last van maar ben erg rood (armen en boven de borsten). @freesia erg herkenbaar ik moet ook eens in de zoveel tijd ff flink tekeer gaan en huilen terwijl hubbie zegt dat hij alles in zijn hoofd heeft of het niet door had (niet erg veel met de zw maar ook met algemene dingen zoals veel achter de pc zitten enzo).... @diddl feli met de verjaardag van jullie dochter Ik heb allang de etos doos! Maar ik hoorde dat die van prenatal pas in de 7e maand komt niet de 6e? @dreames handig dat folie idee! Weet ik gelijk wat ik ga doen wnr de box hier staat! Ik ben dus 25 september uitgeteld. als ik rond die tijd komt is er geen probleemen. Maar 2 weken eerder of later... stuit ik ook op andere data's! 31 augustus ons trouwdag, 4-9 trouwdag schoonzus, 11-9 verjaardag schoonvader, 12-9 verjaardag broertje, 2-10 trouwdag ouders 10-10 verjaardag papa! Dus als de beeb precies op tijd komt is wel goed Heb nog geen gevoel erbij wnr ukkie komt... Heb vannacht gedroomd dat ik aan het werk was in een drukke drive en ook dat mijn kat een aap was (zo'n kleintje met lange arme benen en staart) hahaha
@Freesia: kan me voorstellen dat je baalt als je zo weinig sjoege krijgt van je man. Nu is ie wel wakker geschud toch? Wij hebben 2 dove katten en ik heb echt geen idee. De box staat nu een maand en ze vinden 'm wisselend interessant. Wordt meer gebruikt als doorheenren obstakel als ze achter elkaar aanzitten. Ik snap echtniet waarom ik nog geen enkele doos heb kunnen ophalen... ben toch al 25 weken...