September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Hoi!

Even een vraagje aan jullie.
    Heb de laatste dagen erg last van hartklachten, hart slaat over enzo.Beklemmend gevoel op de borst.
    Zat vanmorgen huilend bij leidinggevende omdat ik de hele weg van huis naar werk weer zó'n last had.
    Heb jullie dit ook? Iemand ervaring ermee?
    Leidinggevende gaf aan even de VK te bellen....

hoor/lees het wel, groetjes Marielle

2. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

2 mrt 2008
    383
    1
    0
    ff een ego bericht van mij. Voelde me de afgelopen 2 dagen zwaar k*t en ik denk dat daar vandaag geen verandering in komt. Ik voelde me zo k*t dat mijn huishouden eronder lijdt. Na dit berichtje wordt t dus poetsen geblazen :evil:

Alleen en zwanger zijn is best zwaar. Ik heb meer dagen dat ik me beter voel (vooral als ik bij mn ma en zusje blijf logeren paar dagen). Je mist toch gewoon iemand waar je ff tegen kan klagen/ die je kan troosten a.k.a. de vader van je kind die de zwangerschap verwelkomt ipv terroriseert zoals in mijn geval. Je ligt immers alleen in bed en de enige tegen wie ik kan praten zijn mijn 2 katten.
    Dus soms dan stort je gewoon in en blijf je chago de hele dag, je blijft moe en vooral eenzaam. Daar heb ik nu de afgelopen dagen last van.
    Daar komt bij dat mijn huis nu een maand in de verkoop staat. Volgens de makelaar zou ie allang verkocht moeten zijn omdat t een huis is in de binnenstad, maar ik krijg zelfs geen bezichtigingen meer hebben afgelopen 2 weken :evil:
    Ook mijn huisarts wilt dat ik met iemand praat over 'mijn problemen' die ik heb sinds mijn zwangerschap. Maar ik twijfel. Ik ben bang dat ik hier ietwat te nuchter voor ben. Of ik ben gewoon te trots/koppig ervoor?

Pfff. Moest er even uit hoor.

*Einde klaagzang*

3. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Goedemiddag dames!

@IrisB oh minder van jou moeder :( Mijn moeder heeft enkele dingen bewaard zoals dekentjes. Daar neem ik er 2 van en mijn Smoeder ook een aantal dingen. Dus hebben wij van haar een oudere badcape, een deken, een kapstokje, een stenen wiegje (blauw) en Paul's handafdruk. Wel leuke dingen voor in de babykmr! Gebruik jij wax eiiiii! :confused: au au au moet er niet aan denken! Moet nog bijkomen van toen ik mijn oksels liet waxen voor de bruiloft! horror! Lieve hamsters!

@Ingeltje ik gebruik gewoon een elektro scheerapp. En heb nooit bultjes! Ik kreeg altijd bultjes van een gewone scheermes of van Veet. Beter dat jij je beter voel!

@tweety denk dat het wel leuk uitpakt. Ik heb de meubels mee geverft maar die van jouw blijven wit. Dus er is balans! :D ben benieuwd naar het eind resultaat!

@mica zei mijn hubbie ook spiegel gebruiken. Maar hoe dan? wil niet op de vloer scheren en ik scheer liefst met 2 handen!

@Nic79 wat had jouw zusje dan? Alles is vast super gegaan en bellen ze jou als zij weer bij is etc. Oh lees nu dat alles geod is gegaan :D

@Jannes ooh klinkt wel erg mooi die fiets! Ooh! wat zei jij nog mooi prachtig uit! Jouw benen zijn nog slank! De mijne niet :( Alles wat er bij is gekomen is naar mijn heupen en dijen gegaan :(

high tea datums ik kan dan alleen de eerste van de datums dus 5, 12, 19, 26...oh nee 12 ook niet heb teveel verjaardagen dan :(. zondag is bij mij geen optie ivm werk. Maar als ik op tijd een datum weet dan kan ik vrijvragen voor de zekerheid.

@yule oh dus daar heb ik dus ook last van? Ik deed nie meer zoveel sonja-eren want ik bleef stabiel, maar volgede wel de richtlijnen. Zei zij of dit wel wegging na de zwangerschap?

@lindaa ooh ben benieuwd naar de foto's vind het altijd leuk om anders mans ideeen te zien :D

@marielle ik zou de vk bellen hoor!

@rainbow ik ben ook een nuchtere persoon maar weet uit ervaring dat het wel oplucht om met zo'n luisterpersoon te praten! DAn draag jij het niet telkens mee en dan heb jij ook niet het gevoel dat je dierbaren hiermee telkens lastig valt en kun je gewoon door met jouw dagelijkse dingen. Iig een grote knuffel van mij!

4. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Eej dames, hoe kan het trouwens dat er bij Mica op de lijst nog geen groen/rood/blauw/roze kleurtje staat? Zal vast al ter sprake zijn geweest, maar heb t ff gemist...

5. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Tip: als je je katten uit de box wilt houden, leg er dan een stel opgeblazen ballonnen in.

Enne, mooie buik hoor, begint al goed te groeien

Elin gossie meid, hoop dat je je snel weer lekkerder voelt

Buddy zoek er ook nog eentje!

Rainbow tjeetje meid, in je eentje zwanger zijn das niet niks.
    Kan helemaal niet zo'n slecht idee zijn om met iemand te praten, al is het maar om je verhaal kwijt te kunnen (ook voor na de zwangerschap want alleen zorgen voor zo'n kleintje is zwaar omdat je niemand hebt die je af en toe aflost als de kleine bv midden in de nacht krampjes heeft)
    Wees nooit te trots om hulp te vragen, je zult verbaasd zijn hoeveel mensen je willen/kunnen helpen. Heel veel sterkte meid en succes met het verkopen van je huis.

Zaterdag naar festivalletje in Utrecht geweest, heerlijk weer gehad en veel oude bekenden gezien. Raven vond het fantastisch daar en heeft het wel tot 20u volgehouden. Moet er wel een beetje voor boeten nu, voel me sinds zondag weer misselijk en heb enorm veel last van mijn bekken. Ach, je moet er wat voor over hebben he. :rolleyes:

Over 2 dagen kan ik bellen om te vragen wanneer ik ben ingepland voor de keizersnede. Wel raar hoor, zo van te voren al weten wanneer en hoelaat je gaat bevallen :(

6. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    nu mijn schatjes: Salsa

7. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    uhm... heel raar ik krijg dixie er niet op :(

8. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Weet iemand hier wat van?? Volgens mijn vriendin wa de eerste idd een harde buik...

9. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    @jekkia ... dan weet je al vroeg wanneer je kz plaatst vind. Raar idee hé.
    Wij gaan de datum bespreken zodra ik weer in het zkh op controle ga ipv de vk, dus met 36 weken. Is mij vroeg zat. ;)

@parr ... klinkt idd als een harde buik meid. Wen er maar aan ... er zullen vele volgen de komende tijd.

10. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @diddl vond het ook niet erg voelde alleen beetje raar. enige idee wat de 2e was? de kindje idd draaien?

11. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Lukt Dixie ook niet in een aparte post? Vreemd...

Eerste was denk ik inderdaad een harde buik. Tweede geen idee. Al merk ik de laatste tijd ook wel een verschil tussen schoppen en dan "een raar gevoel". Uk lijkt te bewegen, maar het voelt een beetje vreemd. Ik zit ook aan omdraaien te denken, dus het zou best kunnen...

12. Nic79

Nic79 Bekend lid

11 okt 2006
    590
    0
    0
    Almere
    jekkia > Ik wil wel jouw buddy zijn :)

Zullen we even nummers uitwissellen?
    Maar een keizersnee... mag ik vragen waarom je een keizersnee krijgt?

13. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    nee lukt niet, heb verschillende foto's geprobeerd maar krijg geen foto... :(

14. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    @parr ... kan ook zijn dat de kleine zich even uitrekte en zo met z'n koppie of billen op een bepaalde plek drukte. ;)
    Konden we maar even naar binnen kijken hé.

15. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Ja ik zit soms weg te dromen van als de as ook maar naar binnen kon kijken om een beeld te geven ;)

16. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Parr: ik denk ook dat ie zich misschien even uitrekte en dan duwt ie een tijdje tegen 1 plekje aan. Voelt raar he? Als je een harde buik hebt dan voel je soms ook een soort druk. Ik heb wel eens precies het hoofdje kunnen voelen omdat mijn baarmoeder er zo strak omheen zat door een harde buik...
    Wat ik ook merk is doordat er minder plek is, mijn buik soms heel gespannen aanvoelt (niet echt een bal onderin, meer over de hele lengte en breedte gespannen) alsof je veel te veel hebt gegeten ofzo...

De VK zei niet of het er weer af ging... dat hangt van jezelf af vrees ik! Maar ik ga wel voor borstvoeding om zoveel mogelijk af te vallen. En ik wil iets meer fietsen, wandelen en zwemmen de laatste paar weken. (doe nu haast niks en voor mijn zwangerschap liep ik hard...)

@Rainbow: als je huisarts hulp aanbiedt in de vorm van een psycholoog ofzo zou ik daar zeker gebruik van maken! Ik heb er zelf heel veel baat bij en ook al heb ik geen 'problemen' of klachten ofzo momenteel, ik vind het toch erg prettig om regelmatig met iemand te praten, want zo'n zwangerschap is niet niks! Er verandert nogal wat en dat doet emotioneel gewoon heel veel met je. Dat wil niet zeggen dat je meteen een 'probleem' of 'stoornis' hebt ofzo natuurlijk! Het is alleen al fijn dat iemand naar je luistert en je begrijpt en feedback geeft dat wat jij meemaakt en voelt heel logisch is. Ik snap dat alles in je eentje moeten doen best zwaar is. Heel veel sterkte meid! Kop op! Het komt vast wel goed. Dat huis wordt ook vast wel verkocht. Ik duim voor je!

@Elin: jee meid, dat klinkt niet zo lekker. Sterkte met alles!

@Marielle: ik zou even de VK bellen inderdaad. Klinkt toch niet erg lekker als je kortademig bent en je hart overslaat.

17. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Rainbow: dikke knuffel voor jou. Kan me voorstellen dat het zwaar is om deze periode alleen door te moeten maken. Mijn vriendin haar vriend moet naar Afghanistan. Zij wilde ook een kindje maar hebben dat nou ff afgelast. Zij durft het niet aan dat ze zwanger zou zijn als hij er niet is.
    Hoop dat je je snel weer goed voelt en je huis snel kwijtraakt. Wel dom van de makelaar dat hij dat zegt. Huizenmarkt gaat tegenwoordig helemaal niet zo goed, dus binnen een maand zou wel snel zijn.

@Parr: klinkt idd als een harde buik. En die tweede klinkt beetje of hij/zij zich afzet. Voel dat ook vaker. Dan ziet mijn buik er ook misvormt uit, heel grappig.

@yule: ik wil ook goed blijven bewegen de laatste paar maanden. Zeker nu op mijn nieuwe fiets :D Niet zozeer voor gewicht, maar meer voor conditie. Merk dat die echt achteruit gaat. Ben soms al kortademig bovenaan de trap hier op het werk.

@Marielle: het is een veelvoorkomend iets tijdens zwangerschap. Maar als je het eng vindt of je niet lekker voelt, dan gewoon even bellen.

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Elin.. weet niet wat er allemaal met je aan de hand is,maar dikke knuff en hoop dat je snel weer de oude jij bent.

Parr, klinkt idd als een harde buik ( alleen doen die hier zeer,maar kan ook zonder pijn denk ) en herken je beschrijving van "omdraaien"
    Kon je maar eens een luikje open doen en naar binnen gluren he.
    Box staat hier al...erg gezellig

Iris..leuke hamsters :)

Ingetje, heb het gisteravond nog even voor je opgezocht,maar 38 graden wordt bij een zwangerschap niet gezien als "hoge" koort,maar hoge koorts, 39 of 40 graden kunnen weeen veroorzaken,dus zou het sowieso even in de gaten houden.
    Lieve poezen ! Ik heb er 3.. zal straks even de foto's plaatsen.

Jeukende bultjes met scheren: had ik in het begin ook, maar naarmate je vaker scheert went je huid eraan. Ik scheer altijd nat onder de douche,zonder schuim enzo en heb nooit ergens last van.

Nic..auw.. hoe gaat het nu met je zus? en waarvoor werd haar kaak doormidden gezaagd?

Moppiepoppie.wat mij betreft is juni in goed idee, even groot vermelden..even kijken wat de rest ervan vind.
    Pb stuur je zo: Je zoekt degene op die je wilt pb-en. Onder haar bericht kan je kiezen uit "alubm" "profiel" en "pb"
    Kies pb en de rest wijst zich vanzelf.

Linda.. ow jee lekkere actie van je mannetje. Ben benieuwd naar de foto's.

Marielle. je kan in de zwangerschap idd last krijgen van hartkloppingen. Heel irri gevoel maar kan geen kwaad. Het heeft ermee te maken dat je hart harder moet werken om al jou bloed,en dat van je baby rond te krijgen.
    Als je het echt niet vertrouwd kan je altijd even de vk bellen. Heb je misschien beetje last van stress? Weet namelijk dat het bij mij erger wordt als ik stress/spanningen heb

Rainbow. ik ben ook geen mens om naar een psygiater ( schrijf je vast heel anders ) te gaan, maar praten is idd wel belangrijk.. Heb je geen goede vriendin? En anders heb je ons nog :)
    Waarom staat je huis te koop? En waar ga je straks wonen met je baby?geloof dat ik dat even gemist heb.
    Meid dikke knuff.

Meeting: Wat vinden jullie van een meeting in Juni? in Juli zijn al veel meiden halverwege de 30 weken, wat lopen en conditie er niet makkelijker op maakt.
    Datums zijn eventueel:

7 & 8 juni
    14 & 15 juni ( 15de valt denk af i.v.m. vaderdag )
    21 & 22 juni
    28 & 29 juni

pb-en naar Tinkerbell

19. rainbow1984

rainbow1984 Actief lid

2 mrt 2008
    383
    1
    0
    Mijn huis staat te koop omdat ik in de binnenstad woon en ik 1 slaapkamer heb. Er is geen ruimte voor de baby in dit huis. Mijn ma gaat binnekort anderhalve maand naar australie, dan pas ik op haar huis, tegen de tijd dat ze terug komt kan ik gaan bevallen en dan na mn kraamperiode ga ik op zoek naar nieuwe woonruimte in de buurt van mijn ma omdat zij kan oppassen op bepaalde dagen van de week.

Bedankt voor jullie berichtjes. Ik denk dat ik dan toch maar moet toegeven aan een psychiater :cry: mocht t niks voor me zijn (nuchter als ik ben), dan kan ik er gewoon mee stoppen.

20. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ik vind laatste twee weken van juni ook een goede optie.

Deel Deze Pagina