Trouwen kan gratis. Vooral als het alleen om de naam gaat. Maar zo willen de meesten niet trouwen ... er hoort gewoon een feest bij. Denk alleen hoe meer je moeder er tegenin zal gaan, hoe meer ze het willen doorzetten. Ze kan bijvoorbeeld wel zeggen dat als ze gaan trouwen dat ze dan andere woonruimte moeten zoeken. Oud genoeg om te trouwen = oud genoeg op zelfstandig te wonen. Sterkte met de hele boel.
Het is woont met een T... Heb daar ooit een handig versje voor geleerd (geldt wel voor de tegenwoordige tijd, niet voor de verleden tijd) Ik drink nooit thee Jij drinkt soms thee (jij vindt, maar vind jij) Hij drinkt altijd thee Het al dan niet drinken van thee komt dus overeen met of er een T moet staan of niet Ik had toch in het onderwijs moeten gaan
He meisjes Wat lief dat jullie me hebben gemist Ik ben er alleen even snel om te vertellen dat het hier goed gaat. Althans, ik ben zaterdag weer flauw gevallen, dit keer op de trap waardoor ik naar beneden ben gevallen Met de baby is alles goed, ik ben een beetje beurs maar verder gaat het wel Vandaar dat ik even niet online ben geweest. En nu is manlief ziek en jullie weten het, als mannen ziek zijn Dus ben hem lekker aan het vertroetelen nu! Zal zsm de pb-tjes behandelen en een lijstje maken Liefs XXX
Zijn ze nu dan nog van plan om bij je moeder te blijven wonen als ze getrouwd zijn of hebben ze zelf al bedacht dat ze dan ook zelfstandig moeten gaan wonen? Ondertussen zit ik met een meer banaal probleem, nl. "wat eten we vanavond" Zou iets gezonds moeten, maar niet zo veel zin om uitgebreid te koken. Hmmm... fishsticks met puree en sla. Is toch wel medium gezond dacht ik Morgen maar flink m'n best doen en een soort ratatouille maken met aubergine, courgette, paprika, tomaat, ajuin en dan kipfilet en rijst of couscous erbij. Hoe klinkt dat? Misschien dat ik er een eter kan bijzoeken omdat ik altijd te veel heb als ik die ratatouille doe... @tinkerbell: aargh, van de trap gevallen. Gelukkig is alles goed, maar dat is wel erg eng Niet meer doen, hoor. Succes met de verzorging van je arme zieke man (is ie heel zielig nu?)
Tinkerbell.. gelukkig is met de baby alles goed.. Doe je voorzichtig? Voortaan maar zittend de trap af. En ja mannen die ziek zijn haha nog erger dan kinderen. Iris.Hier ook geen zin om te koken maar doe lekker makkelijk wokken. Rijs koken Kip bakken, groente toevoegen, saus toevoegen en klaar... snel en gezond.
Heb je een PB-tje gestuurd. Vorig jaar was de bevalling van Raven uitgelopen op een spoedkeizersnede. Ze is geboren met 32 weken en 6 dagen omdat mijn placenta los had gelaten en mijn baarmoeder aan het scheuren was. Omdat het risico er is dat het weer gebeurd krijg ik verplicht een keizersnede. Als alles deze keer goed verloopt krijg ik de keizersnede op do 21 augustus (ze hebben er net voor gebeld) kan iemand dit voor mij op de lijst zetten? Diddl Ze willen bij mij niet langer wachten dan 38 weken en het is wel handig met Ivo's werk voordat hij zichzelf op die dag helemaal volpland met werk Daarna kreeg ik een telefoontje dat mijn schoonmoeder in het ziekenhuis ligt met een klaplong. Toen ik na dat telefoontje in de winkel was heb ik pardoes 3x de verkeerde pincode ingetoetst. Andere pinpas gepakt en die gaf opeens de melding dat deze geblokkeerd was Rare is dat bij de bank geen melding van blokkade erin staat. Ik moest maar afwachten of het morgen wel lukt en anders helemaal de stad in om ze te laten deblokkeren. Niet zo handig als je vriend lange dagen maakt en de auto mee heeft, je zelf enorme last van de bekken hebt, misselijkheid en harde buiken en dus met kinderwagen en al met de trein de stad in moet. Tuurlijk besluit Raven ook nog eens om zich helemaal onder te poepen dus moest ik haar ook nog eens in bad doen om het allemaal af te spoelen. Kan nu wel bijna janken van de pijn die ik nu voel aan mijn bekken en buik. Kaatje Sow, hoezo jong en naief (jouw broertje bedoel ik) Ach, misschien kunnen jullie ze nog ompraten dat ze heel lang verloofd blijven en anders wens ik hun alvast heel erg veel succes.
hoi dames, ik heb echt niet alles terug gelezen hoor dat was iets te veel haha. ik heb wel ff een mening vraagje. wij hebben een familie wieg die we eigenlijk wilde gaan gebruiken maar nu blijkt er geen matrasje in te zitten en zullen we dus 2 matrasjes moeten kopen. een voor het wiegje en 1 voor het ledikantje. nu hebben we ook nog geen beddengoed en ik wil als ons kindje in het ledikantje ligt geen lakentjes maar alleen een slaapzak. nu heb ik zitten denken om het wiegje dan maar niet te gebruiken maar ja is ook wel weer een mooie traditie, wat vinden jullie? xxxxxxxxxxxxxxxxx
@Anno: ik heb ook een familiewieg. Deze komt bij ons op de slaapkamer te staan. Ik koop gewoon voor beide beddengoed. En een slaapzak voor in ledikant? Mag dat?
Wieg is wel handig voor op je kamer de eerste maanden (zeker als je borstvoeding geeft en de babykamer ietsjes verder op ligt) maar na een maandje of 4-6 zijn de meeste baby's wel uit de wieg gegroeid. Wij gebruiken de wieg wel de eerste maanden en daar kan de kleine ook in met een slaapzakje. (matrasje voor wiegje is trouwens helemaal niet duur, desnoods dat schuim zelf kopen en op maat snijden. Hoesje erover en klaar) en als je dan een hydrofiel luier op hoofdeinde legt dan scheelt het weer in de was, vanwege de melk die ze er nog wel eens willen uitspugen)
Wat moet ik me voorstellen bij een slaapzak? Ik ken alleen gewoon dekentjes met een laken voor babies. Ik ken wel die slaapzakjes waar je ze instopt (dus die mouwloze), maar dan moeten ze toch nog wel onder een laken/deken. Dat is toch veel te koud.
de wieg komt sws niet op onze slaapkames, past niet en willen we niet. slaapzak in ledikant mag natuurlijk waar wil je anders een slaapzak voor gebruiken. ohw was ff vergeten te zeggen dat we dus een selfmade wieg hebben met een hele vreemde maat en dus een matras moeten laten maken. xxxxxxxxxxxxxxxxx
Jekkia. raar om te weten wanneer je mama wordt haha. hoe is het met je schoonmoeder? Knuff. Anno.. denk dat je moet doen wat je zelf leuk/handig vind. Wij nemen iig geen wiegje, maar laten de kleine gelijk wennen aan zijn kamertje en bedje. Kan je anders het ledikantje niet tijdelijk op de slaapkamer zetten? Mijn broertje is zo naif. Zit nu met hem op msn en vraag waarom wij via hyves moeten lezen dat hij gaat trouwen..zegt hij dat is onze keus en maakt niet uit hoe je het te horen krijgt. doen gewoon een simpele trouwerij.dus ik even doorvragen enzo.maar ze willen dus trouwen en dan nog een jaar of twee bij mijn ouders blijven wonen haha. nou daar is mijn moeder het dus niet mee eens.
ledikantje of wieg wat we ook gaan gebruiken komt meteen op de babykamer en niet op onze slaapkamer, de babykamer ligt naast onze kamer dus dat is het probleem niet maar ik ben een beetje aan het zoeken geweest en moet dus een matras laten maken voor dat wiegje en dat was niet helemaal de planning. xxxxxxxxxxxxx
Bij de hobbyshops/stoffenwinkels kun je matrasjes op maat laten maken. Heeft mijn neef voor onze familiewieg ook laten doen. Is niet zo duur. Ja die slaapzakjes ken ik. Maar dan moet je toch nog dekentjes/lakentjes hebben. Je schreef namelijk dat kindje alleen in slaapzak in ledikant kwam te liggen. Maar dat is toch te koud en dan kun je ze toch niet goed stevig vastleggen. Dat bedoel ik eigenlijk
Je hebt ook slaapzakjes met mouwen. Ik heb er een paar voor Raven met afritsbare mouw. Heel erg handig. Alleen in de winter sliep ze in haar slaapzak met deken. (je hebt ze o.a. bij prenatal en de hema als winterseizoen is begonnen) Je hebt ook 4-seizoenen slaapzakken van little company (combi sleeper) maar die zijn best prijzig. http://www.littlecompany.nl/Combi_sleeper.html
Ok, met mouwen... nu snap ik hem. Maar ik heb altijd gehoord dat je kindje strak moet inpakken in bed. Dus lakentjes flink moet instoppen. Dat kan toch niet als je ze alleen in slaapzak legt... Nou ja, maakt ook niet uit. Wij nemen voor zowel wieg als ledikant beddengoed. Vind het er ook gezellig uitzien
wij hebben op het werk geleerd dat een slaapzak veel veiliger is, en ik merk dat de kindjes daar ook goed slapen dus doen wij het zo. natuurlijk ieder zijn eigen manier. xxxxxxxxxxxxxxxxx