September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Hoi dames!

@ Dorientje -> Kan me voorstellen dat je je erg ongerust maakt als je de beeb zo lang niet voelt! Misschien is het al een echt vrouw en had ze gewoon een relax-dagje... ;)

@ Tinkerbel -> Haha ben blij dat je haar zo vaak voelt! De een klaagt dat het te weinig is, de ander dat het te veel is... Hihihi! Gefeliciteerd alvast met je aanstaande tante-schap (ofzo?) !! Hopelijk schiet het vandaag een beetje op.

@ Wupje -> Leuk he als mensen complimenten gaan geven over je buik! :D Het begint bij mij nu ook, voel me echt trots!!

Slaapkamer
    -> Ik vind het onzin om een baby om zijn eigen kamer te laten slapen omdat hij eraan zou moeten wennen. Een baby kan precies 20 cm ver zien en wat anders dan het hemeltje van zijn bed of wieg zal hij de eerste tijd sowieso niet te zien krijgen als hij ligt. Dus hij merkt het niet eens als hij op een andere kamer staat. Je moet natuurlijk niet de baby in je eigen bed gaan leggen ofzo, maar dat moge duidelijk zijn.

Draaien -> Vinden jullie het ook zo vervelend als de baby 'verkeerd om' gaat liggen? Ik voel soms dattie zich draait en ik plaats van grappige stampjes tegen mijn buik krijg ik dan ineens stampen tegen mijn ingewanden... Voelt een beetje irritant, vooral als het tegen mijn blaas en darmen is.

Groetjes Cossy

2. 4days

4days Niet meer actief

Moppiepoppie ik denk juist dat het goed is als de baby schrikt van het alarm. Dan gaattie vanzelf weer adem halen als hij was gestopt!

3. 4days

4days Niet meer actief

Ow heb trouwens eindelijk de fotoos van de 20weken echo in mijn album! Vind ze superlief, wat een lange sterke beentjes al! :eek: En duidelijk een jongen... ;) hihihi

4. IrisB

IrisB Fanatiek lid

@Jannes: ik zit "gelukkig" niet te knikkebollen, maar als ik slecht blijf slapen zal dat wel snel het geval zijn. Ik ben nog steeds moeër (ok, dat is geen woord denk ik :p) dan toen ik niet zwanger was, kruip nu elke dag tegen een uur of 10 in bed (ipv rond middernacht). Denk dat het weer erger wordt naarmate de zwangerschap vordert.

@wupje: begin ook meer last te krijgen van kuitkramp, of ten minste, aanzet tot kuitkramp. Tot nu toe kan ik de kramp altijd tegenhouden (been strekken en hiel naar voren duwen, zeker niet je tenen strekken), maar het gebeurt steeds vaker. Heb die kramp wel eens "gewoon" gehad, dus zit er echt niet op te wachten nu. Normaal gezien is de reactue "spring uit bed", maar ik spring nu net iets minder vlot ;)

@tinkerbel: meh dat het niet echt lijkt op te schieten bij je zus. Hopelijk zet het alsnog door en komt er snel wat meer schot in de zaak.

Zo, dat was even therapeutisch schrijven. Ik ben ondertussen echt klaar met de werkdag en zie er redelijk "homicidal" uit denk ik. Tijdens de lunch echt bijna met de boterhammen en de kaas gegooid :evil: Leidinggevende kwam vanochtend op de plek van m'n collega op vakantie zitten en ging allerlei dingen nakijken. Ze vond vanalles dat niet goed was (niets wat met mij te maken had) en dan word ik ermee gestoord en dat kan ik nu écht niet hebben. Combinatie van dingen waar ik nu niets mee te maken heb en frustratie dat andere collega sommige dingen nog steeds niet goed laat lopen. Hoop dat ze vanmiddag gewoon achter haar eigen bureau blijft zitten, dan kan ik gewoon doorwerken. Normaal kan ik er beter mee omgaan, maar ja... die hormonen... emoties worden allemaal uitvergroot. Heb niet eens een mars om te eten :(

Zo, dat was het weer voor deze portie gal spuien...

5. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Iris: Daar is maar 1 remedie tegen. Naar tankstation rijden en Mars kopen.
    :)

@Moppie: jeetje wat een geld! Ik snap dat je het niet duurder wil laten worden dan dat!

Angelcare: ik schaf het niet aan. Ten eerste omdat wiegedood echt heeeeeeeel zeldzaam is in NL en ten tweede omdat je nooit meer rustig slaapt als dat kreng een keer is afgegaan terwijl het loos alarm was. Moet je voorstellen zeg, dan vraag je je toch voor altijd af of er 'wat had kunnen gebeuren en misschien gebeurt het dan nog wel een keer'. Nee, voor mij niet dus.

Eigen kamer: bij ons slaapt de baby zolang ik BV geef op de slaapkamer (tenzij dat niet werkt ofzo). Voor een baby is veiligheid en nabijheid veeeeeel belangrijker dan 'wennen aan een eigen kamer'. Een baby leer je toch nog geen zelfstandigheid... dat vind ik wreed. Daar zijn ze pas aan toe als ze zich gaan losmaken (2-3 jaar). Zolang op je slaapkamer hoeft natuurlijk ook weer niet (dag sexleven), maar een baby laten wennen aan alleen zijn is niet heel logisch vind ik.
    Tegen de tijd dat ze daar beter tegen kunnen, kun je het ze altijd aanleren (technieken te over, zie nannyprogramma's).

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hallo meiden
    Hoe gaat ie hier?
    Met mij alles goed, alleen nog steeds ieder uur een pijnlijke harde buik.Morgen toch maar weer even aan de vk voorleggen.

Weet iemand of je baarmoeder en/of baby ook een rugzenuw kan afknellen?
    Werd gisteravond rond 12 uur wakker met zo'n giga pijn in mijn rechter heup/rug en trok helemaal door naar mijn buik. had non stop een harde pijnlijke buik en wist me echt ff geen raad meer.
    Heb anderhalf uur op mijn tanden liggen bijten door de pijn en heb toen maar mijn vriend wakker gemaakt omdat ik er wel bang van werd.
    Die is beneden een paracetamol gaan halen en een warme kruik. in de tussentijd ben ik gaan plassen en daarna zakte de pijn weg.
    heel eng en heel vreemd. Morgen ook even aan de vk vragen

Ow ja heeft mij en de baby toch goed gedaan om het er zaterdag op mijn werk even uit te gooien.. Hij is non stop aan het schoppen, zag gisteravond gewoon mijn hele buik heen en weer gaan.

Chaartje, aan de ene kant denk wel gezellig dat je nu met iemand kan kletsen?( ook al lig je liever alleen ) heb je ze al gewaarschuwd dat je snurkt?
    Ga zo door he ! en je vruchtwater idd lekker binnen houden

Cossy, dat merk ik idd ook met zwemmen dat ik de kleine gewoon niet voel in het water zo rustig dat hij is..en de rest van de avond.

Dorientje. gelukkig is je kleine meid oke en voel je haar weer. had vorige week ook een paar dagen dat ik hem amper voelde. vind het maar niets.

Tinkerbell, ik schrok van je berichtje, las eerst alleen maar "de weeen zijn begonnen" en toen pas dat het van je zus was haha. Hoe gaat het nu met je zus?

Wens, leuk een meid !

Iris, tuurlijk mag je wel met de telefoon gooien haha. Hier hetzelfde probleem hoor. is onderhand echt een dagtak geworden om het konijnenhok te verschonen. zeker nu het weer niet mee zit want het hok staat buiten.

Mss Ace..drukke boel zo te lezen met al die dozen. Heerlijk om alles in huis te hebben he.
    Ik neem morgen mijn moeder mee naar de vk, vind ze ook helemaal geweldig.

Wupje..geen idee of er een herhaling komt. denk het niet.Werd hier vanacht ook wakker met een grote natte plek op mijn shirt.melk !

Yule.. geef je daarin ook wel gelijk ( je stukje over eigen kamer ) heb hier ook een tijd getobt of ik nu wel of geen wiegje neem,maar ik heb er gewoon geen praktische slaapkamer voor. Moet ik steeds het wiegje weg halen als er kraamvisite enzo komt..en dat zie ik ook niet zo zitten. wordt dus denk gewoon overdag in kinderwagenbak en savonds in bedje. is qua ruimte het beste hier.
    Al lijkt het me een stuk gezelliger/vertrouwder om de kleine snachts naast je te hebben

Zo en nu ga ik nog een tosti maken want ik heb vette trek vandaag.

7. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    hoi hoi!

@ Jannes goed nieuws, de werkdag zit er alweer voor de helft op!
    @ Ingeltje ik heb dat ook een tijdje gehad zo'n trillend spiertje in mijn been, maf hè 8)
    @ Moppiepoppie oei da's een hoop geld :(
    @ Cossy soms kan de kleine idd erg vervelend liggen vooral als je ook nog moet plassen ;) Gave foto's ook van de 20-weken echo!
    @ Irisb wat een frustratiedagje voor jou zeg. Tip: neem vanmiddag vrij en ga snel een MARS halen! :) 8) I know dit kan helaas niet altijd.... :(
    @ Kaatje ja de baby kan idd wel een zenuw afknellen :( . Mijn moeder had dit toen ze in verwachting was van mijn broertje. Op het laatst moest ze haar been letterlijk mee trekken zoals ze altijd verteld....hmm lijkt me ook niet ideaal!

Ik bedenk me net dat ik nog maar 3 daagjes hoef te wachten voor de 3d/4d echo. Ik heb er zo'n zin in :D !

Ik ga nu ook weer aan de slag want ook hier ligt een berg werk te wachten ** zucht zucht **

8. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hmmmmm een mars... ja daar moet je écht even werk van maken hoor, is zeer belangrijk :) Vraag effe een extra pauze aan onder het mom van je zwangerschap IrisB! Noodgeval toch?

Ter stimulatie:

9. IrisB

IrisB Fanatiek lid

:D Jullie maken me weer blij :D

Helaas geen Mars, ik moet dapper zijn, heb er gisteren al één gehad en wil me niet elke dag zitten volproppen met een Mars. Heb nog Liga goede start koekjes die ik kan opeten, dus dan doen we dat maar ;)

Vrij nemen... in my dreams :(, maar nog even dapper zijn. Na donderdag ben ik 2 hele weken vrij en dan is het de beurt aan de anderen om in de stress te gaan zitten :evil:

@kaatje: ja, kan best dat ie een zenuw afknelt. Lijkt me heel vervelend, dus hopelijk doet ie het niet te vaak. Morgen kan je iig even aan de VK vragen hoe en wat.

@cossy: mooie foto's :D 20-weken-echo-foto's bij ons waren echt niet veel soeps, dus ben heel blij dat we pretecho gedaan hebben...

@wupje: Zit ook vol spanning te wachten op mijn 3D echo van vrijdag. Meteen ook de laatste keer dat we de beeb te zien krijgen tot aan de bevalling. Toch een beetje raar, maar goed, vroeger kreeg je hem helemaal niet te zien tijdens de zwangerschap. Echo's zijn toch wel een luxe :) Veel succes met de berg werk! :(

Nog iets meer dan anderhalf uur en dan mag ik weer naar huis. Hopelijk heeft m'n vriend tegen dan een extra eter gevonden, want toen ik daarnet belde had ie nog niet eens iemand gevraagd. Mannen... :rolleyes: Tenzij iemand hier zin heeft in mijn eigen ontworpen ratatouille met couscous en kipfilet :D

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Klinkt lekker. verstuur je het ook per post?
    Hier staan er aardappelen, spitskool en een burger van de maand op het menu.
    Ga nu echt even de vaatwasser uitruimen...

11. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Uhm ja?! Ik lus wel iets, maar zal eerst eens lunchen. Foei...

12. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Kaatje: ja, het moet praktisch ook wel kunnen natuurlijk. Bij ons is het juist handiger op onze slaapkamer, vandaar. De babykamer ligt daar meteen naast overigens hoor, dus voor de afstand hoeven we het niet te doen! ;)
    Vriendinnen van mij hebben het nog geen week volgehouden met de baby in hun slaapkamer. Ze werden helemaal 'gek' van alle geluidjes. Dat kan dus ook nog. Ach, we zien wel toch? Go with the flow.

Die pijn, kan dat niet te maken hebben met een overvolle blaas? Daar heb ik namelijk echt veel last van, en niet alleen 's ochtends, maar ook als ik pas 2 uur in bed lig ofzo. Word ik echt wakker van de pijn in mijn rug en flanken en onderbuik. Alles keihard en gespannen enzo. Ik moest eraan denken omdat je schreef dat het wegtrok nadat je was gaan plassen.
    Het kan ook een zenuw zijn, maar ik denk niet dat de baarmoeder die afklemt. Eerder dat alles versoepelt dus ook je wervels en bekken enzo, waardoor er wat klem komt te zitten (ischias bijv. = pijn in onderrug met uitstraling naar bil en been).

13. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Hi,

@Yule: zo denk ik er ook over. Wiegendood is in Nederland zo zeldzaam. En zo'n matras is ook geen garantie. En ik wil daarnaast ook gewoon kunnen genieten en niet moeten luisteren of ik dingen hoor afgaan, op webcams moet kijken of ze nog slaapt, dat wil ik allemaal niet.

@Wupje: Ja dag is weer ruim over de helft. Heerlijk. Gaat vandaag wel snel allemaal. Heb het erg druk en allemaal adhoc verzoeken die me lekker bezighouden. En om 18uur moeten we naar VK, dus ook iets om naar uit te kijken.

Eten: aangezien we naar VK moeten en we geen zin hebben om daarna nog boodschapjes te doen en te moeten koken, gaan we iets halen. Mailde mijn mannetje net. Prima idee :D

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @ Yule. dat hoor je idd wel vaker dat de ouders dan bij ieder geluidje boven de wieg hangen haha.
    Je moet idd doen wat goed voelt.

Denk dat een volle blaas er misschien wel iets mee te maken heeft,maar ik plas ieder half uur, dus zo vol kan die blaas niet zitten haha.
    Wel vaak het gevoel dat ik in mijn broek plas,en als ik dan ga zitten zijn het maar een paar druppels..Urine is 2x gecheckt en het is toch echt geen blaasontsteking..

15. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    @ Irisb zo'n aanbod van jou als keukenprinses kunnen we niet afslaan toch? hi hi. Bij ons wordt het Kip Siam dus ook lekker!
    Klopt trouwens idd het is waarschijnlijk de laatste keer dat we ukkie zien op beeld, en daarna in real life!
    @ Ingeltje snel een broodje eten dan! Hoe hou jij dat zolang vol?
    @ Jannes lekker snelle hap 8)

Ik heb het nu toch bijna gehad. Moet nog even een restaurant bellen voor een bijeenkomst die hier op kantoor wordt gehouden volgende week en nog een paar kleine dingetjes en dan ga ik lekker naar huis!

16. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Ik heb gelezen dat je een baby pas kan 'verwennen' na 15 maanden. Dus het komt erop neer dat ze pas als je ze dan nog op de kamer houdt, ze niet graag in de eigen kamer willen gaan slapen. Dat komt mooi uit, want wil tot 12 maanden bv geven als dat lukt. (Ja, ik weet dat dat niet regulier is, maar is iig wel heeel gezond voor het kindje (en bovendien goed voor het gewicht, hihi)). Zolang er maar niet in m'n tiet gebeten wordt, haha. Dan houdt het heel vlug op :p

17. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Uhm...laat ontbijten (omdat ik uitsliep) en dan vervolgens niets uitvoeren! Dan krijg je minder snel trek. Overigens had ik al een uur honger, maar zat in een computerspelletje :p

18. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
  19. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
  20. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Wupje: snelle hap, zeg maar eerder vette hap :D

@Moppiepoppie: een jaar BV. Wow... Ik wil voordat ik aan het werk ga echt weer afbouwen. Zie kolven op het werk niet zitten. Veel te druk voor.

@Kaatje: ik kan 's nachts ook opeens wakker worden met een strakke buik en buikpijn. Is dan ook echt een volle blaas. Ook al lig ik net in bed. Na toilet is het weer over...

Deel Deze Pagina