Ha lieve allemaal, Heb bijgelezen EEN UUR! en er is weer een hoop gelachen ben echt blij dat het hier zo goed gaat op een paar minnetjes na natuurlijk... Hier vandaag weer een "goede dag". Zondag heeft s-vader het kamertje behangen, echter heeft hij vandaag de helft eraf kunnen halen omdat de muur niet goed gestuct was en hierdoor "bubbels" ontstonden. Nu moet die arme man het weer overnieuw doen hij is wel echt een schat want hij kwam, zag het en zei gelijk "zo gaat mijn kleinkind er natuurlijk niet bijliggen" we hebben vandaag ook een nieuwe auto gekocht, we hadden eerst een "kleine" en nu een "grotere" ben er zo blij mee joh. Heb een foto in m'n album gezet. vind ik ook! en niet alleen omdat je mijn buddie bent. Je bent echt een schat! Liefs Shir
Ow meiden, de extra echo in België was helemaal super! Ontzettend leuke arts, grappige oosterse Belg. Nam lekker alle tijd, ook al had hij net een spoedbevalling tussendoor gehad. Mijn moeder en ik hebben genoten van de beelden. Alles is op video gezet en liefje heeft net gekeken Kleine meid lag alleen weer achter mijn navel met haar koppetje, dus de 3d plaatjes konden mooier. Maar voor mij was het helemaal perfect! Ze geeuwde, zo cute! Gelukkig was ze weer prima in orde, alles erop en eraan. Meutje kon ik nou perfect zien Het is geen dikkerd, maar dat kan nog komen natuurlijk. Foto's in mijn album!
@moppiepoppie sterretje bedoel je jouw achterste gaatje hiermee? @steen leuk he! mannetje heeft afgelopen weekend ook eentje gehaald voor straks @Tinkerbel ooh jeetje meid dat is niet leuk zo! hopelijk schiet het nu wel op! @freesia super dat de 20w echo nr. 2 vandaag super ging!
Pffff nou hij is er eindelijk Jelte Johannes, 3880 gr. Maar wat een horrorbevalling zeg, ik hoop dat het ons bespaard blijft Ze heeft er bijna 24 uur over gedaan, daarna met de pomp en tang getrokken maar zijn hoofdje wilde niet indalen, dus hij is uiteindelijk gehaald met een keizersnee Erg zwaar dus! Om half 11 mogen we er naartoe, ben benieuwd Ga zo maar een mooi cadeau voor zuslief kopen, heeft ze wel verdient! Jeah ik ben tante
@tinkerbell gefelciteerd met je neefje. pfff ze heeft het idd niet makkelijk gehad. maar gelukkig is ie er. geniet er maar van kan je vast oefenen hihi.
Goeiemorgen! @Tante Tinkerbell: van harte gefeliciteerd! Een zware bevalling zo te horen! @Moppiepoppie: jij durft wel pikante details te geven zeg! Verwennen: ik geloof dat ik het toch niet als verwennen kan zien hoor! Een baby tot 1 jaar heeft nog niet erg door dat ie z'n omgeving kan beinvloeden/bespelen. Daarom heeft het niet zoveel zin om te gaan 'opvoeden' voor die tijd. Je kunt ze wel patronen aanleren (slapen, eten etc met een ritueel zodat ze wennen aan steeds hetzelfde patroon). Een baby zoekt veiligheid en geborgenheid, dus ik vind het niet raar dat een baby van 5 maanden niet ineens uit z'n patroon gehaald wil worden en in een ander bedje gelegd. Dan wordt ie angstig en onrustig en gaat huilen. Als je het wennen aan een ander bedje/kamer geleidelijk doet, en geruststellend aanwezig bent, gaat het meestal gewoon makkelijk. Als ze rond de 1 zijn (misschien kwam daar die 15 maanden vandaan?) beginnen ze te snappen dat ze dingen voor elkaar kunnen krijgen door bv te huilen of iets dergelijks. Zodra je dan toegeeft, hebben ze iets 'voor elkaar' en is het moeilijker af te leren. Het scheelt denk ik als je je daarvan bewust bent. Maar goed, ieder z'n eigen methode natuurlijk! De mijne is zoals bovenstaand in ieder geval. @Freesia: fijn dat de echo zo super was! @Summer: welkom terug! Wat naar voor je vriendin dat ze haar kindje is verloren. Voor jou ook moeilijk lijkt me, nu het met jou allemaal goed gaat... @elin: doe maar lekker rustig aan meid. Ben je niet op de hyves? Dan kun je daar eventueel je hart luchten als je dat zou willen, want daar zijn toch geen meelezers (=prive hyve).
Morgen ladies! @ Summer gelukkig dat jouw echo goed was, wel heel erg naar voor je vriendin. Het lijkt mij echt verschrikkelijk om nu nog een miskraam te krijgen, vraag me af of ik dat ooit te boven zou komen. Maar daar maar niet bij stilstaan, het gaat gewoon goed allemaal! @ Jekkia sterkte met alles! @ Kaatje oh 2 jaar bv arme boobs ! Hoe was de sieradenparty? @ Dreames succes met je sollicitaties! Ik duim voor je, de kleine helpt wel mee @ Moppiepoppie oh pijnlijke actie...! Tot nu toe is het bij mij nog goed gegaan maar ik heb hubbie al een beetje voorbereid of hij de volgende keer niet wil scheren.....misschien wel een leuk voorspel... hi hi @ Pisum balen zeg dat je juist nu beoordeeld wordt. Zet 'm op! @ Roshi die arme schoonvader van jou! Wel een mooie auto, welk merk? @ Freesia super hoor zo'n tweede 20-weken echo! @ Tinkerbel ja eindelijk ben je tante ! Gefelicteerd! @ Jannes alles goed bij VK? En vette hap lekker ? Ik heb gisteravond de hele avond geslapen Wilde nog heel veel doen maar ben op de bank in slaap gevallen en daarna helemaad duf dus maar naar bed gegaan. Dadelijk heb ik overleg dus ben er pas vanmiddag weer.
@Wupje: voorspel? Doen jullie nog aan seks dan? Ik weet niet eens meer wat het is het is echt té lang geleden! Maar we hebben er allebei geen behoefte aan. Ik denk eerlijk gezegd dat manlief het misschien een beetje eng vindt (misschien bang dat er iets mis kan gaan met baby, hij is nogal een onzekere hihihi), of dat hij niet opgewonden kan raken van deze mooie zwangere vrouw! Kan natuurlijk... Hij vindt me prachtig, maar ook nog sex met een dikke buik? Weet het eigenlijk niet. Normaal gesproken praten we wel over dit soort dingen, maar ik vind het eigenlijk wel prima nu. Ik ben ergens toch ook veel te veel met mijn ukkie bezig! Heb soms wel zin in seks, maar het komt er niet echt van Nou ik ga ff happie eten en dan naar de VK, en in de stad ff een voedingskussen halen (hoop dan lekkerder te slapen met dat ding) en een setje crocs als ik ze kan vinden! Tot later
Goeiemorgen! Even kijken of ik erin slaag om wat te typen. Ben vandaag een uur later begonnen omdat er tot halfzes iemand moet zijn. Morgen weer >.< Vroeger werkte ik elke dag van 9 tot 17u30, maar sinds ik nieuwe collega heb mag ik van 8 tot 16u30, behalve als er niemand is tussen halfvijf en halfzes. Tot halfvijf is echt zoveel leuker, ook omdat de dag dan netjes in 2 wordt gehakt door de lunch en nu is het 3u voor en 5u na (we eten hier allemaal samen). Soit @Tinkerbel: Gefeliciteerd met je neefje! Wel een zware bevalling, hoop dat je zus snel een beetje opknapt, maar de beeb maakt ongetwijfeld heel veel goed. @moppiepoppie: ouch, pijnlijk @kaatje: Hoe was de sierradenparty? Heb je iets moois gemaakt? @pisum: Argh, dat is echt horror. Doe je best en ik duim voor je. Managers zouden toch beter moeten weten dan mensen te gaan observeren als ze bijna 6 maanden zwanger zijn. :S roshi: Aww, je arme schoonvader, twee keer behangen. Hopelijk gaat het deze keer zonder bobbels en bubbels. Mooie auto! dreames: Veel succes bij het solliciteren. Je hebt hier een hele supportersgroep denk ik, dus komt vast goed met al dat duimen @Elin: Fijn dat alles goed was bij de VK. Doe maar rustig aan met de harde buiken, maar als de dingen niet lopen zoals het moet, kan ik me voorstellen dat dat moeilijk is @Wupje: Veel succes in je overleg, hopelijk duurt het niet te lang. Heb nu nog een grotere hekel aan vergaderingen dan vroeger, dus ik voel met je mee (tenzij je het helemaal niet erg vindt natuurlijk ) Vannacht gelukkig wel goed geslapen, de vervelende pijntjes zijn weggebleven. Merk wel dat alles echt moeilijker begint te worden. Omdraaien in bed is een heel gedoe, en eruit komen ook. Vroeger dacht ik dat dat allemaal wel zou meevallen met die buik, maar dat is dus niet zo Rondlopen en zitten gaat allemaal prima, maar eens ik in bed lig, voel ik me net een gestrande walvis als er bewogen moet worden Heb ook een rare vlek op m'n been. Geen idee wat het is, kan me niet herinneren iets gemorst te hebben en het ziet er niet echt natuurlijk uit. Maar het komt er ook niet af Helaas zit ze bij m'n enkel en ik ben niet meer in staat om me zodanig dubbel te vouwen dat ik het van dichtbij kan observeren. Zwangerschapsmasker op m'n been? Soit. Hoop dat ik hier vandaag nog een paar keer kan komen kijken, maar dat moet maar Fijne dag dames!
@Summer, fijn dat alles goed was met de 20 weken echo..geruststelling of niet? Wat dachten ze bij jullie eerste kindje dan? Wat vreselijk voor je vriendin..enig idee hoe het kan dat ze zo vroeg is bevallen? @Jekkia, sterkte met je familie. @Parr, ik heb ook tot 13 maanden borstvoeding gehad. Ik wil in ieder geval proberen de eerste 5 maanden te geven omdat ik dan thuis zit. Daarna waarschijnlijk overdag de fles en 's avonds nog borstvoeding aangezien afkolven voor mij erg onhandig is met mijn werk. Super dat jullie een kaart hebben gevonden, van welke collectie? @Moppie, wat heb je weer een verhalen gelezen @Ingeltje, succes bij de vk! @Dreames, hier draaien de duimen voor je. Succes! Die pijn klinkt als de beruchte 'groeipijn' die volgens mijn vk rond de 25 weken extra aanwezig is omdat de buik dan enorm gaat groeien. @Steen, alvast gefeliciteerd! Enig idee wat jullie gaan doen? @Tinkerbel, gefeliciteerd tante! Mooie naam...enne vraag aan je zus of ze de details tot na je bevalling bewaard haha..veel plezier straks! @Elin, sterkte met je situatie..hoop dat alles snel weer goed gaat. @Roshi, mooie familiebak We zijn hier ook nog bezig met een grotere auto..hebben nu een 3 deurs Fiat Punto. Lief van je schoonvader...hoop dat het nu wel lukt. Mijn vader is bij hun thuis ook met de babykamer bezig en slaat een beetje door in het perfectionisme. @Freesia, mooi hoor de foto's...super dat jullie zo genoten hebben! Hier weer een slechte nacht gehad..heb volgens mij te hard geroepen dat we een voorbeeldig kind hebben die 's nachts ook slaapt. Hij of zij vindt het heerlijk om tegen mijn ribben aan te trappen! Vanmorgen om 6:00 uur weer wakker..vreselijk kramp in mijn kuiten..manlief met een sprintje uit bed om mijn tenen naar voren te drukken. Kramp kwam tot 4 x terug..zit nu aan een grote fles water Gisteren op de thee geweest bij een oude studiegenoot, hebben een dochter van 6 maanden. Ooh ik kan echt niet wachten als ik dat zie..nog 'maar' 3 maanden te gaan! Vanmorgen weer gewogen..viel me heel erg mee (ondanks dat mijn buik zo gegroeid is) ben 3,5 kilo aangekomen. Denk dat de kilo's de komende maanden er wel bij komen. Zaterdag eindelijk de 3/4d echo...yoehoe!
Goeiemorgen ... Heb eerst maar weer even bijgelezen. De kleine komt eerst bij ons op de kamer, wel zo handig met bv. Zodra ik weer aan hetw erk moet wil ik haar op haar eigen kamer hebben. @tinkerbell .. feli met je neefje!
Goedemorgen allemaal: Ten eerste Tinkerbell gefeliciteerd met je neefje!! Geniet ervan! VK: alles was weer prima! Bloeddruk 110/65, 3.5kg aangekomen (7,5 in totaal), van top baarmoeder tot schaambeen 22cm en mooie hartslag. Volgens VK resultaten volgens het boekje Verder ligt ze met haar hoofd naar beneden en haar hele lijf naar rechts (van bovenaf gezien). Dacht ik al want links kan ik mijn buik echt induwen en voel ik niets. En rechts is altijd druk druk en voel ik ook haar kontje zitten. Verwennen: ik denk wel dat een kind voor zijn/haar 1e verjaardag al doorheeft dat ie de omgeving kan beinvloeden. Mijn nichtje is 9 maanden en weet heel goed hoe ze aandacht moet trekken en ook hoe ze mensen zover moet krijgen om iets voor haar te doen. Maar ben wel van mening dat je ze de eerste maanden niet genoeg kan knuffelen en lekker dichtbij kan houden. Is alleen maar goed voor de binding. Bevalling: mijn vriendin heeft er net als zusje Tinkerbell ook zo lang over gedaan. Die had 48 uur weeen voordat ze naar het ziekenhuis ging. Toen hebben ze haar aan de ruggenprik gelegd omdat ze gewoon geen energie meer had. Na 60 uur kwam zoontje. En andere vriendin heeft ook hele dag weeen gehad, geen ontsluiting en toen ook keizersnede. Hoop dat ik de vriendin ben bij wie het allemaal voorspoedig verloopt Slapen/opstaan: merk ook dat draaien in bed een hele opgave aan het worden is. Als ik het te abrupt doe, dan krijg ik ook steken of krampen. Dus moet me echt rustig aan omdraaien en soms zelfs mijn buik even ondersteunen. Je merkt idd echt dat het zwaarder wordt. Ook op gang komen 's ochtends.. pfff Nou ik ga weer aan het werk. Genoeg te doen...
Ingetje, zou heel goed met je ijzer te maken kunnen hebben hoor. ben je al een keer geprikt bij de vk? Ik bij de eerste controle en krijg vandaag weer een ijzer controle Dreames, succes met je sollicitaties ! Kan me voorstellen dat je daar het liefst zo snel mogelijk weg wil Wat ik lees aan last van je buik, en als je naar huis loopt die harde buik..denk dat je te veel doet.. werk je nog hele dagen? sorry heb ik even gemist, of vergeten ( schaam schaam ) Moppiepoppie..auw ! ik scheer me daar ook hoor, net zo fris al zeg ik hetzelf... Lekkere actie Tinkerbel, Gefeliciteerd met je neefje ! Wat super balen voor je zus dat de bevalling zo moest gaan. Verwen haar maar lekker als je er heen gaat. Veel plezier straks bij je neefje Elin, kan me voorstellen dat je het hier niet kwijt wil hoor. Dikke knuff. Roshi, balen (voor je s.vader ) dat de kamer weer over moet, maar ja het is voor een goed doel toch haha Netjes hoor jullie nieuwe auto ! Is ook wel nodig want je moet veel meeslepen voor zo'n baby. Freesia... mooie echo ! Fijn dat alles goed is met de kleine. Sex: Had hier opeens meer zin,maar na die schimmelinfectie hoeft het van mij ook ff niet. Is allemaal nog lekker gevoelig daar.. Twijfel eigenlijk ook of ik er wel helemaal vanaf ben. Geef het nog een week om te herstellen en anders bel ik mooi de huisarts nog ff op. Sieradenparty: Wat leuk ! Alleen beetje lullig want de helft van de mensen belden af of kwamen niet opdagen. Zaten dus met een klein clubje. Ze had echt van alles. Sjaaltjes, piercings, zonnebrillen, tassen enz. Heb van mijn moeder een mooie handtas gehad en ben zelf geslaagd voor sieraden voor op mijn bruiloft. Een ketting, twee armbandjes en oorbellen met kleine pareltjes. lekker neutraal dus en dat voor maar 10 bij elkaar. Heb gelijk een afspraak gepland om hier een party te geven. Moet zo naar fysio en vanmiddag weer naar de vk. Ben benieuwd hoeveel ik gegroeid ben aangezien ik op het moment twee slechte tics heb. Eet nu iedere dag een cornetto, rolo's en nutsen... erg ! Maar kreeg gister op de party nog het compliment dat ik behalve mijn buik en voorgevel niet ben aangekomen.
Dag lieve meiden, ik lig sinds afgelopen nacht in het ziekenhuis..... sinds gisterenavond 22 uur kreeg ik lastvan enorme rug/flankpijn aan de rechterkant die gepaard gingen met harde buiken. ook had ik ons kindje niet veel gevoeld die dag. omdat ik het niet vertrouwde hebben we de vk gebeld. die is direct gekomen, het kindje deed het gelukkig goed, maar bij het toucheren bleek ik beginnende ontsluiting te hebben.....dus ik werd doorgestuurd naar het zkh. ik zal straks de rest schrijven, mijn man komt nu binnen en de arts komt zo.