Wij gaan even bij vrienden langs die druk bezig zijn met de verbouwing van hun huis, verder wat opruimen, was opvouwen enzo. Jij?
Hier een lui dagje, duik zo lekker in bad. Pff ... wou dat de 21ste was en dat de echo achter de rug was .... wat kun je onzeker zijn zeg.
ik mag me ook komen melden. kan het bijna nog niet geloven maar mijn test vanmorgen was behoorlijk duidelijk! ik voelde me helemaal nog niet zwanger, pas gisteren avond kreeg ik pijnlijke tepels. ik had eigenlijk woensdag al ongesteld moeten worden, maar ik had nog niet echt een duidelijke cyclus, dus ik dacht dat het gewoon een paar dagen later was.... ik ben nu uitgerekend op 17 september denk ik, maar bij mijn dochtertje gaf de echo ook later aan en is ze zelfs nog een dag later pas geboren) verder dus nog geen klachten, maar je mag nooit te vroeg roepen toch?!?!?!
Nou meiden, ik ga me maar weer naar mijn werk slepen. Getver wat heb ik een baaldag vandaag. Ik verheug me alvast maar op het eind van de dag, mag ik weer naar bed hahaha! Dag! PS: hoeveel uur werkt iedereen eigenlijk nu en hoeveel wil je eventueel minder gaan werken na de bevalling? Ik werk nu 28-32 uur in de zorg, maar ga de komende maanden iets administratiefs zoeken voor 38 uur ofzoiets. Na de bevalling wil ik graag 3 dagen blijven werken (dus 24 uur). Dit moet financieel zeg maar.
Nieuwe zwangeren welkom! Moeilijk om iedereen persoonlijk aan te spreken, als je dit topic goed wilt bijhouden heb je er een dagtaak aan. Ik begin me nu langzaamaan wel wat zwanger te voelen, voel me zo'n slappe dweil. Mijn ventje is inmiddels ook al te spreken over die Easywalker Sky die iemand tipte dat je die met rentepunten bij de Postbank kunt kopen. Het is een hele lichte wagen en dat lijkt mij erg praktisch.
Gefeliciteerd nieuwe zwangeren! Sporten is inderdaad goed als je maar niet over je kunnen heen gaat. Kan me voorstellen dat Spinning en hardlopen niet echt fijn is voor de ( 0 ) ( 0 )..en gewoon Cardio? Ga vandaag ook weinig doen..net lekker in bad geweest, maskertje op en ga zo even voor mams aan de slag. Ze doet een opleiding voor verzorgende C en moet erg veel opdrachten maken. Ik help haar af en toe. Ik werk trouwens 40 uur, wil na de bevalling graag 24 uur gaan werken. Al weet ik dat mijn baas daar niet zo blij mee is, hopelijk komen we eruit. Fijne zondag iedereen!
Ja cardio zou misschien beter zijn, maar daar vind ik echt niks aan... Misschien ga ik wel weer op Thai Chi. Heb ik ook een tijdje op gezeten, vond het heerlijk, maar op onze sportschool om negen uur 's avonds en dan zit je net lekker op de bank. Maar ja, Thai Chi is niet echt heel goed voor je conditie ofzo. Maar wel lekker om te ontspannen. Ik ga het eerst nog maar wel proberen met spinning, wie weet gaan die pijnlijke borsten wel weer over. Weet iemand dat trouwens, blijft die pijn steeds zo of gaat dat weer weg? Die Easywalker sky van de postbank ziet er zeker goed uit. Helaas hebben wij geen spaarrekening bij de postbank.... Maar mijn ouders wel, misschien kunnen die wat voor ons betekenen. Maar even overleggen als ze terug zijn van hun reis. Ik werk nu vier dagen in de week en wil straks drie dagen gaan werken. Mijn man werkt nu de ene week vier en de andere vijf dagen, hij wil dan elke week 4*9 gaan werken. Dan moeten we dus nog voor twee dagen opvang regelen. Weten jullie al wat je daar mee wil? Ouders of kinderdagverblijf of nog iets anders? Of gewoon zelf stoppen met werken of allebei zoveel minder dat het niet nodig is? Ik wil het liefst wel naar het kinderdagverblijf, maar moeten nog wel bij de kdvs hier in de buurt kijken of ze leuk zijn en of we er een goed gevoel bij hebben.
Vind cardio ook niet zo leuk... Wat je zegt misschien gaat het fietsen ook nog wel. Merk dat mijn borsten wel minder pijnlijk zijn dan twee weken geleden maar het is niet helemaal weg. Mijn man werkt vijf dagen en ik straks drie dus we moeten voor drie dagen opvang hebben. mijn schoonmoeder gaat 1 dag oppassen, dus we moeten voor twee dagen een creche regelen. (mijn ouders wonen jammer genoeg te ver weg). De wachttijd voor de creche hier is 2,5 jaar dus we moeten ook nog eens opzoek in een andere plaats.
Ingeltje.... hoop dat het meegevallen is, het werken. Voor ik zwanger was van Merel werkte ik in de gehandicapten zorg. Veel avonddiensten. Toen ik 2 maanden zwanger was heb ik ontslag genomen om heerlijk te genieten van de zwangerschap. Ik was helemaal uitgekeken op het werk en de zorg wordt steeds meer "nummertjes werk" vond ik en dit was een mooi excuus om te stoppen. Gelukkig kon het financieel ook. Nu werk ik nog niet, zorg lekker voor mijn meisje en straks voor 2 kindjes, lijkt me een hele baan op zich. Ik heb grote bewondering voor mensen met kinderen die gewoon werken. Ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen Alle nieuwe zwnageren: Welkom en van harte gefeliciteerd! Gezellig!
Ik werk al een aantal jaren 24 uur (met 2 kindjes) en blijf dat ook doen. Mijn man werkt meer dan fulltime (eigen bedrijf) en onze kinderen gaan 3 dagen per week naar kdv (en de oudste straks naar school en bso).
Zo daar ben ik ook weer even, weer veel geschreven hier! Welkom aan de nieuwe zwangeren! en gefeliciteerd! Ik heb mijn vriend ook het boekje van Kluun gegeven, alleen zegt hij steeds dat ie geen tijd heeft om te lezen(hij kijkt liever tv) Ik werk nu 18 tot 27uur per week en wil straks 18uur gaan werken, in de hoop dat ze bij mij op het werk niet zo moeilijk gaan doen. Mijn stiefmoeder gaat dan 2 dagen oppassen en mijn schoonmoeder 1 dag. we zijn net terug van kraamvisite, van een vriendin, altijd weer leuk zo'n lief kleintje.
Hey Meiden. Mijn oma vond het erg leuk ! Verder alweer de hele tijd steekjes achter mijn schaambot, en toen ik net naar de wc ging om te plassen verloor ik een sliert slijm, wel helemaal helder, dus zal er ook wel bij horen. Vind het ook erg vermoeiend hoor op het werk. Doe dan ook de hele dag niets anders dan gapen en ben blij dat mijn vriend kookt zodat ik uit mijn werk ff kan zitten. Mijn buik wil ik over een paar werken gaan fotograferen. Denk vanaf week 8 en dan iedere maand. Dus daarna weer bij 12 weken enz. Ik ga dinsdag weer naar de sportschool. ben dan al ruim twee maanden niet meer geweest ( schaam schaam) wil dan wel even een gesprek aanvragen en vragen wat ik nog wel mag en wat niet meer. Aan alle nieuwe zwangeren: GEFELICITEERD EN WELKOM ! Ik werk nu 40 uur en wil na de bevallig ook iets van 24 uur blijven werken, moet financieel ook wel. Als de baby nog klein is wil ik dat hij/zij gewoon naar de opa's en oma's gaan. Als ze een jaar zijn geweest een dag naar het kinderdag verblijf. Dit voor de sociale kanten en het leren delen. Mijn vriend is nu lekker nasi aan het maken, gelukkig maar want ben inmiddels alweer misselijk van de honger. Mag vandaag niet klagen hoor, beetje misselijk na het ontbijt en nu dan. Hoop dat het wel een goed teken is als de misselijkheid opeens een stuk minder wordt ( hoezo bang dat het misgaat ?! ) Liefs kaatje
Jeah ik ook, ik ook 6 september uitegrekend 22 januari afspraak bij de verloskundige, ben benieuwd Hoe voelen jullie je?
zo jij kan snel bij de vk terecht. Ik heb nog geen afspraak gemaakt, want dat doen ze hier rond de 10de week. willen eerst dat je een echo hebt gehad. Bel dus wel als ik de echo heb gehad.
Ik werk nu 8 dagen en dan ben ik er 5 vrij (82,22%). Ik draai dan 2 gezinnen per dag. Na de bevalling wil ik 8 dagen werken en dan 8 vrij. Ik weet alleen niet of ik dan 1 of 2 gezinnen per dag wil gaan draaien. 13 febr heb ik mn evaluatiegesprek dan wil ik het metmn leidinggevende bespreken. Ik ben dan bijna 11 weken. Wij hebben gisteren een mooie wagen gezien. Quinny speedi SX kleur purple...
Hoi allemaal, @pupke: ik ben ook vegetarisch! Ik kan me niet voorstellen dat ik nu ineens vlees zou gaan eten. Inderdaad net als Phoebe in Friends. Hoe gaat ie nu? @Merel69: hier nog een "oudje" hoor: ik ben 35 (36 als ik ga bevallen). Dat boek van Kluun ga ik maar eens snel kopen! Ik lees er zoveel over Omdat mijn zoons al 6 en 9 zijn, heb ik alle babyspullen weggedaan We zullen dus alles nieuw (of 2e hands) moeten gaan kopen. Gelukkig ben ik een enorme shopaholic dus dat komt wel goed Ik werk 70% (3,5 dag) en wil dat ook blijven doen. Ik wil dan die 0,5 dag thuis gaan werken. Dus 3 dagen opvang: 1 dag papa en 2 dagen oma Hier helemaal niet misselijk (gelukkig maar!). Alleen maar gevoelige en grote (.)(.) => vriend is helemaal blij Ik voel me zo heerlijk! Ik zou het het liefst aan iedereen vertellen, maar wil nog even wachten. Tot wanneer wachten jullie nog? Esje
Wij hebben het tegen onze ouders en broers en zussen verteld. En mn beste vriendin. Ik ben zwanger geworden dmv icf-icsi en we hebben daar nooit geheimzinnig over gedaan. Wij hebben afgesproken dat als mensen vragen of ik zwanger ben (of dat de icsi gelukt is) dat we het wel vertellen. Als mensen het niet vragen dan zeggen we voorlopig nog niets.
ik werk sinds de geboorte van mijn dochter ook 3 dagen, en dat wil ik na deze maar gewoon zo houden. ik heb nu nog geen zwangerschapsverschijnselen dus het werken gaat mij nog goed af. ik heb de vroige keer een hernia opgelopen tijdens mijn zwangerschap en kon na de bevalling niet meer lopen. dus ik ben zeker wel extra voorzichtig. ik ga ook naar de sportschool en doe een gecombineerde cardio/kracht training. ik heb wel om een speciaal programma gevraagd om mijn rug weer voor te bereiden op mijn zwangerschap, en dat moet dan nu weer omgezet worden in een veilig zwangerschaps programma. gelukkig zijn ze daar niet zo moeilijk en denken ze graag met me mee..... (toevallig heb ik nu net weer last van mijn rug gekregen na de laatste training.... misschien omdat ik al zwanger was ofzo?) dat boekje van kluun lijkt me wel een leuk kadootje voor mijn vriend. houden jullie een dagboekje bij van wat je allemaal voelt en ervaart nu je zwanger bent? ik heb het bij de vorige keer gewoon in een anne geddes agenda gedaan, dus ik zal eens op zoek gaan naar een leuke agenda voor deze....
Tinkerbel gefeliciteerd! @Funny...dat is ook niet niets zoveel achter elkaar werken. Jullie komen er vast wel uit de 13de. Wij gaan ook voor de Quinny Speedi @Esje..alleen mijn ouders, schoonouders en beste vriendin weet het. Na de 2de echo (rond de 10 weken) vertellen we het aan mijn broer, zus en zwanger..na de 12 weken pas aan de rest. Kan af en toe ook niet wachten @Hanneke..jeetje een hernia. Ik loop ook al jaren bij de Fysio omdat er vaak een zenuw beklemd zit, ga ook over een aantal weken beginnen met mensendiecktherapie voor zwangeren en wil graag gaan zwemmen (naast Cardio) om mijn rug ook sterk en soepel te houden. Ik hou een 9 maanden agenda bij, gekocht bij de Prenatal.