September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Zo heb net anderhalf uurtje gedut op de bank, was nodig

@kaatje ben ook benieuwd wat de vk te zeggen heeft over die harde buiken!

tot nu toe als ik een harde buik heb doet het geen pijn gelukkig, voelt alleen een beetje ongemakkelijk

zo ga ff wat tosti's maken denk ik, moet nog lunchen.

2. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    @kaatje ... balen zeg.

Heb net de fysio gebelt en ik kan morgen al terecht!
    Hopelijk kan hij m'n onderrug en ischias eens flink aanpakken.
    Nu ben ik alleen zo dom geweest om niet te vragen wat ik mee moet nemen? Iemand een idee ... dacht zelf een handdoek.

3. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    zie trouwens aan de lijst dat nu de pretecho rondes gaan beginnen. Morgen begint het met iris! ben ook al benieuwd naar jullie pretecho's! de mijne is pas 24 juni... nog ff wachten en meegenieten met jullie ;)

4. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @diddl je kunt iig een handoek meenemen, en als je gemasseerd wordt dan geen string :oops: Ik hoef zelf niks mee te nemen, de mevr heeft daar zelf een stapel handdoeken. en voor het geval dat je oefeningen moet doen trek je makkelijke kleding aan.

5. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Oh jakkes....
    Ik krijg het te horen bij de intake geloof ik.
    Ik was ff mijn papieren aan het doorspitten van de verzekering en ik zie dat ik naast de gewone 44 uur kraamzorg ook nog 20 uur extra krijg jippie! Mocht het nou zijn dat ze dat niet kunnen bieden ivm onderbezetting, krijg ik 20 euro per uur vergoed :)
    Ook de ZKHbevalling wordt vergoed, nou beter had ik het niet kunnen regelen *klopt zich op schouder

6. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Oh das een goeie. Ik was zo heen gegaan met m'n string aan. :oops: :)
    Neem aan dat hij m'n rug gaat masseren ivm de spieren daar die knel zitten.

7. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @diddl :) ik had de 1e keer string aan want ik verwachtte oefeningen :) dus nu doe ik gewone onderbroekie aan

lees net dat de Sandra van hyves geen lid van ons forum is :(: hoe komt zij dan aan ons hyves :(: :) want die was toch verborgen?

8. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Hmmm geen idee hoe ze dan aan de hyves komt.

9. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ze zal wel misschien gewoon op naam september hebben gezocht en dan vind je natuurlijk de Hyve wel, maar kan je verder niets erop zien.

10. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Wat een leuk idee!
    Ga gelijk mijn buddy alvast het adres doorsturen ;)

steen tjeetje meid, hoop dat de kleine toch besluit om even langer te blijven zitten en jij je snel weer beter voelt.

dreames gefeliciteerd met je nieuwe baan!

harde buiken hier ook een aantal per dag (zelfs als ik opsta of klein stukje loop) en als ik iets te veel doe ook pijnlijke. Gelukkig trekken ze redelijk snel weer weg.

11. debbyvermeer

debbyvermeer Bekend lid

4 sep 2007
    881
    50
    28
    verkoopster
    den haag
    @steen jeetje zeg dat is schrikken
    hoop dat de kleine nog een poosje in je buik blijft heel veel sterkte

@dreames gefeliciteerd met je nieuwe baan(heb je wel een hele goeie indruk gemaakt als ze je na 10 min al opbellen :) )

@kaatje doe je rustig aan(ik heb ook veel harde buiken en merk dit direct als ik teveel heb gedaan)den k aan jezelf en je beeb he

@kaatje hoe was het bij de vk?

@jannes ga maar lekker aftellen(wat gaat dat snel he :) )

@tinkerbel gefeliciteerd met je neefje(hoop dat jouw bevalling niet zo verloopt zeg wat een tegenvaller voor je zus)

hier gaat verder alles zijn gangetje heb wel nog harde buiken maar doe het dan maar rustig aan

afgelopen maandag bij de gyn geweest en die gaat kijken hoe het vanaf 30 weken met mij en de beeb gaat en beslist dan wanneer de kleine word gehaald of wordt ingeleid(maar dat hangt van bepaalde dingen af dus wacht ik het maar weer af)
    groetjes debby

12. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    ha dames!

Zo ik heb mijn overleg weer gehad voor vandaag :D ! Verder is het erg druk hier op het werk. De komende tijden zijn er veel werkbezoeken gepland van Europese delegaties waar dus het een en ander voor geregeld moet worden. Maar wel leuk om te doen.

@ Ingeltje hi hi wij hebben ook echt niet dagelijks sex hoor! Maar ik denk wel dat hubbie eigenlijk wel wat vaker wil...is zo'n raar gevoel als je dan bezig bent en ukkie begint ineens hard te schoppen. Dan ben ik gelijk afgeleid ;)
    @ Irisb hoezo gekke belg....een rare vlek op je been :rolleyes: ?! Je weet wie het zegt hè, moet er gewoon om lachen! Jij bent een leuke, lieve gekke belg! Ik was vroeger trouwens altijd fan van Clouseau dus ik heb iets met België.
    @ Krisstel ja verschrikkelijk die kuitkramp. Had er vannacht ook alweer last van.
    @ Kaatje leuk hoor dat je sieraden hebt voor de bruiloft! En ja die sjit harde buiken.... ik wil het eigenlijk niet meer horen want het is veel te eng :cry: Hopenlijk gaan ze snel weg.
    @ Steen meid ontzettend veel sterkte! Ik duim voor je en ik wil niet dat jouw kleintje er al uit komt *** GOED GEHOORD BABY ***** :)
    @ Dreames gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Moet zeggen vandaag gaat het goed hier, ik heb redelijk veel energie :D . Vanavond nog naar zwangerschapsyoga. Heb er zin in!

13. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    @ Kaatje: ik hoop dat je harde buiken snel ophouden!

@Tweety: heb je het geld lang geleden al over gemaakt, want binnen 1 maand kan je de bank het geld laten terug halen. Niet alle incassobureau's werken even netjes helaas. Er zitten hele slechte tussen vind ik zelf. En het is zeker niet netjes hoe ze jou behandelen. Bij ons worden betalingen 1 keer per 2 weken gedaan. Als iemand vandaag belt heeft hij of zij de betaling binnen 2 weken terug. Helaas kan je niet veel meer doen als bellen. Als ze het NVI keurmerk hebben zou je hooguit een klacht kunnen indienen.

14. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Even een vraagje voor de meiden uit Zuid Holland: Waar hebben jullie de 3d/4d echo laten maken?

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Diddl.. Ik had ook een handoek bij me,heb hem uiteindelijk niet nodig gehad,maar je kan hem voor de zekerheid altijd meenemen.
    Verder je ziekenfondspasje.

Parr, je kan de hyves wel opzoeken denk door onder `september mama´s ofzo te zoeken,maar leden en inhoud is alleen te zien na het lid worden.

Bij de vk was alles goed. Kleine ligt precies op schema. Mijn baarmoeder komt nu tot baarmoederhoogte, baarmoeder is weer 4 cm gegroeid. Ben 2,5 kg aangekomen. In totaal 4 kg. Zei dat ik dat netjes vond aangezien ik een ijsjes tik heb.. zegt ze als het maar geen roomijs is want daar zitten heel veel calorien in...en ik maar iedere dag een cornetto eten haha. Moet nu op de waterijsjes van haar die mogen onbeperkt.
    IJzer is geprikt en was prima. ben begonnen met 7,4 en was nu 7,2. Kleine was erg in de weer en aan t schoppen dus kon moeilijk de hartslag vinden maar is gelukt.
    De vk vond het trouwens erg leuk dat ik mijn moeder had meegenomen,omdat mijn moeder bij haar op controle liep met mijn broertje en zusje (19 en 22 jaar geleden )

Harde buiken: Kan komen door 1. teveel doen dus nog meer rust.. en 2 doordat de kleine bij mij zo druk is.. je baarmoeder raakt hierdoor meer geprikkeld en trekt dus meer en vaker samen.
    Als je pijn/krampen hebt zonder harde buiken kan dit komen door: Als je een lange tijd in dezelfde houding ligt,bv. snachts op je zij..rekken al je banden en spieren uit door het gewicht van je baarmoeder. Als je dan van houding veranderd kan dit een soort vervelend spierpijn gevoel geven.

Aan de bel trekken als je harde buiken krijgt, in combi met ongi krampen die om iedere 10 min. komen !

Ga nu even mijn boodschapjes doen.

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
  17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
  18. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Jale: als je nog een echo wilt regelen, moet je wel snel zijn. Veel organisaties raden aan om het voor 26 weken te doen, omdat kindje anders te groot is en niet mooi in beeld komt.

@Kaatje: je baarmoeder komt tot baarmoederhoogte... ha ha... En ik eet ook elke dag een cornetto... heerlijk. Fijn dat alles goed was en ik heb ook vaak gedeeltelijke harde buiken (alleen kant waar ze ligt) en dat komt idd ook door haar bewegelijkheid.

Moeten jullie trouwens ook zo vaak plassen. Ben vandaag al 10x geweest. Heel irritant!

19. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @dreams het is nu 2 maanden geleden. vind het echt niet normaal dat ik zolang moet wachten. weet niet of ze zo'n keurmerk hebben. ik hebnu telefonische geeist het binnen 1 week terug te willen maar ja waarschijnlijk heb ik het dan nog niet.

@jale ik laat het bij babyvieuw in barendrecht doen.

20. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hello ladies

Hier ben ik ook weer eens.
    Steen, ik las dat het niet zo heel lekker loopt bij jou....
    Sterkte ermee en blijf lekker zitten he, mini-steen!
    Dreames, gefeliciteerd met je nieuwe baan!
    Kaatje, vervelend die harde buiken. Ik heb er gelukkig nog niet veel last van. Alleen maandag bij het zwangerschapszwemmen (wat ik trouwens erg leuk en lekker vond!) wel een beetje.
    Verder geen nieuws hier.
    Ik ben ontzettend blij dat ik niet nog tien weken ofzo moet werken maar het zo luxe heb dat ik over vier en halve week al vrij ben. Heerlijk!
    Ik vind mijn werk erg druk en zwaar op dit moment. De laatste weken van het schooljaar zijn zo hectisch altijd, er moet altijd nog zo ontzettend veel.... :S Maar het komt vast goed.
    Vanavond weer naar Samen Bevallen, leuk! Vond het vorige keer echt super!
    Fijne dag verder dames,
    groetjes
    Azeb

Deel Deze Pagina