September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Heb n fotootje van mezelf in t album gezet, weet iedereen tegen wie ze t hebben! (is wel van vorig jaar maar k ben eerlijk gezegd niet zo van de fotoos...) Is misschien sws een leuk idee voor de meeting? Herkennen we elkaar op zn minst :)

2. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @lola gefeliciteerd met je nichtje.

3. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Goedenavond dames!

@kaatje ja dat snap ik ook wel maar ik denk dat wij beter vantevoren eerst moeten kijken wie ze zijn voordat ze lid worden aangezien zij hier nooit is geweest, dan weet je natuurlijk nooit wie je toelaat :( Inmiddels weten wij ook dat zij een september mama wordt. Maar ik schrok er wel van dat zij niet op ons forum zat :( Super dat alles goed was bij de vk en ik denk idd dat die harde buiken komen door jouw drukke beeb ;) Mssn dat ik ze drm heb? Ik was die zaterdag gewoon in de tuin in de zon deed niks behalve kletsen en drinken, en toen die oop mijn werk toen zat ik gewoon. Maar beide dagen was ukkie wel druk! :)

@azeb jij moet nog vertellen hoe het aan toe gaat bij Samen Bevallen! Ben erg benieuwd wat ons te wachten staat! :D

geboortekaartjes gaan jullie ook een foto ervan op hyves zetten? (...hoezo nieuwsgierig :) :oops:)

baarmoederhoogte vraagje ik ben dus bijna 23 weken maar heb wel de gevoel dat het ook tot mijn navel komt omdat ik deze week ukkie voel schoppen achter mijn navel. kan dit verschillend zijn bij iedereen?

@Krisstel snap ook heel goed dat jij hier wat mee wilt ( heb precies hetzelfde met mijn vader :)) en is ook een beetje moederlijk ja. Maar jouw ouders moeten dit zelf ook kunnen oplossen idd. Ah lees nu dat jij hem gsproken hebt! :d klinkt net pa en mij :)

@nikky leuk om weer eens van jou te horen en dat alles goed gaat!

@esje72 ook leuk om weer van je te horen. Jouw klachten klinken erg bekend. De pijn in jouw billen komen van diep binnen in of niet? Ik heb Bekkenpijn en loop bij de fysio hiervoor.

@ydnic dan ben ik een van de gelukkigen! Ik krijg bil en lage rug massage :D :D Ik moet ook meer en heftiger lachen dan voor heen! grappig dat ik niet de enige bent! Merk ook dat ik minder makkelijk huil. Moet meer gebeuren voordat de kraan losgaat :)

@lola ook tante geworden! Gefeliciteerd! Ook al zware bevalling :( Hoop dat zij het nu goed maakt!

Verder weinig te melde, ukkie is wel druk bezig vandaag :D
    Mijn schoonvader heeft nu besloten om samen met paul ons wc in de gang te maken. Omdat beide mannen die hij gevraagd hebben toch teveel vragen. Ga dus binnen kort langs de Gamma met mijn Smoeder tegels uitzoeken en een fontein en kraan uitzoeken. Dit moet volgens mijn Svader in Juni af zijn. Heerlijk! Want dan kan de gang geverfd worden! En wil de gang boven ook verven, die is nog onbehandeld (witte bakstenen met cement tussen dus) omdat ons huis vroeger toch garage was. Maar wil nu alles mooi af hebben! Komt waarschijnlijk ook een dunne kleine verwarming in de gang (de ene van nu wordt verwijderd omdat dit op de plek van de wc komt) voor de winter tijd. Heb er zo'n zin in! Dan wordt de wc uit de badkamer weggehaald en dan hebben wij daar meer ruimte.

@cossy je ziet zo ongeveer uit als ik in gedachten had :p goed idee ja!

@iris morgen pretecho :D :D

@funnyme veel plezier morgen bij de gyn!

4. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Heej dames!

Nog effe snel bijgelezen voor het slapen gaan 8)

@ Azeb heerlijk hoor, over 4,5 weken al verlof! soms twijfel ik of ik toch niet 6 weken van te voren wil stoppen want dat vroeg op staan 's ochtends vind ik echt horrible :evil: ! Maar ja langer zwangerschapsverlof is ook lekker. Dus ik probeer maar zolang mogelijk vol te houden.
    @ Krisstel lastige situatie is dat als je een beetje tussen je ouders in staat. Mijn ouders hebben een aantal jaren geleden op het punt gestaan om uit elkaar te gaan, nou dat is echt geen pretje. Om de beurt kwamen ze bij mij klagen :( en ik kan geen partij kiezen want je geeft om allebei evenveel. Gelukkig is het weer goed gekomen en gaan ze nu bijna samen de VUT in ..... hou mijn hart vast ;)
    @ Ydnic zeer bekend jouw verslaving! :D Ik heb vanmiddag een bak Mona toetje aardbei framboos naar binnen gewerkt. Heerlijk !
    @ Lola gefeliciteerd nog een tante erbij!
    @ Cossy hey leuk nu weet ik hoe mijn buddy eruit ziet :D ! Ik ben al de hele tijd aan het proberen de foto's die op onze pc staan kleiner te maken want ze zijn te groot om hier in het album te plaatsen. Het is me nog steeds niet gelukt maar ik hoop mij snel aan jullie te kunnen voorstellen.

Verder heb ik vanavond lekker yoga gehad. Was wel weer fijn maar volgens mij is ukkie weer een beetje aan het groeien en had ik dus wat last van mijn buik. Ukkie zelf is ook heel rustig :cry: Moet daar toch altijd weer aan wennen. Af en toe laat ie nog wel merken dat ie er is dus ik hoef me niet ongerust te maken. Ga nu proberen te slapen ... het is zo benauwd hier.

Tot morgen!

5. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.814
    4.057
    113
    @krisstel: het is inderdaad maar anderhalve maand voor mijn verlof dat ik er 5 dagen werk, maar na mijn verlof blijf ik 5 dagen werken. Mijn mannetje is door de weeks 1 of 2 dagen thuis en de rest gaat de kleine naar het kdv.

6. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Baarmoederhoogte: mijne komt tot 2 cm boven mijn navel (25 weken).

Verlof: nog 4 weken werken, dan een week vakantie en dan nog 3 weken werken. Ik vind het nog best veel, en dan ga ik al 6 weken van te voren met verlof.

@Tante Lola: gefeliciteerd met je nichtje!

7. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Goedemorgen,

allemaal enorm bedankt voor jullie steun!
    het gaat hier allemaal redelijk. Gisteren een spannende dag gehad. ze zijn toch met de weeenremmers en de longrijping gestart. helaas heb ik last gekregen van de biijwerkingen van de remmers, ik kreeg een te hoge hartactie....dus 's avonds nog allerlei onderzoeken gehad. hier kwam verder gelukkig niets uit, maar de remmers zijn wel gestopt. dus nu is het spannend of de contracties niet weer toenemen, nu heb ik ze alleen bij inspanning en gelukkig niet meer in rust. we hebben in ieder geval nog een ander middel achter de hand!
    vannacht heb ik na ruim 36 uur wakker te zijn geweest, na een slaappil vijf uur geslapen, dat doet ook wel goed.
    het iis allemaal zo gek, lig hier in mijn eigen zkh, bij mijn eigen afd, ben nicu vpk....dus ik weet veel te veel. vandaag hebben mijn man en ik een prenataal gesprek met de neonatoloog van onze afd en de gyn. de kleine doet het nog steeds prima, dat is een hele geruststelling. zondag ben ik 26 weken....ik blijf in ieder geval tot morgen, dan heeft de longrijping zijn werk kunnen doen, en ze beoordelen de baarmoedermond weer. we gaan er gewoon van uit dat we het nog een hele tijd uitzingen!
    ik zal proberen jullie op de hoogte te houden,
    liefs steen

8. Elin

Elin Actief lid

28 nov 2007
    230
    0
    0
    Jeetje steen, wat verschrikkelijk zeg, hopelijk blijft de kleine nog lang binnen zitten en krijgt alles de kans om te rijpen en te volgroeien. Ik hoop dat de weeën stoppen en je snel weer naar huis kan, je moet nog veel te lang.

Dikke knuffel..

9. sunshine80

sunshine80 Actief lid

13 apr 2008
    409
    0
    0
    @Steen heel veel sterkte en hopelijk blijft de kleine nog even een tijdje bij je zitten! Mijn duimen draaien voor je hoor ;)
    dikke knuffel

10. Delayla

Delayla Actief lid

5 jun 2007
    303
    0
    0
    zo hehe na een gechrashte pc kan ik hier eindelijk weer eens even komen kijken.

Wat schrijven jullie ongelooflijk veel zeg, ik kan dat met geen mogelijkheid allemaal meer bij gaan lezen dus begin ik vanaf nu maar weer met bijhouden en reageren. :oops:

Doe dus maar net alsof ik nieuw ben hier haha

Miss kan iemand wel op de lijst veranderen dat wij een meisje krijgen? :D

11. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    goedemorgen dames,

Jeetje wat hebben jullie weer lekker gekletst.

@Steen veel sterkte, en hier draaien mijn duimen overuren dat je ukje nog lang mag blijven zitten.

Ik was er gisteren avond niet, en wel met een heel speciale reden.
    We hebben gisteren een huisje gekocht.

Mooie woonkamer, leuke keuken, een supergrote berging, een mooie badkamer en drie grote slaapkamers...
    De zolder loopt over het volledige huis, en we hebben een kleine kelder.
    We hebben ook een heel leuk tuintje met een klein vijvertje.
    In januari kunnen we verhuizen...

12. debbyvermeer

debbyvermeer Bekend lid

4 sep 2007
    881
    50
    28
    verkoopster
    den haag
    @dorientej gefeliciteerd met je nieuwe paleis wat lekker zeg

@delayla welkom terug :) en kreeg je eerst een jongetje dan ;)
    nou gefeliciteerd met jullie dochter

@steen gelukkig gaat het iets beter en ik blijf ook duimen dat de kleine nog lekker lang bij je blijft zitten

@tante lola gefeliciteerd met je nichtje

@azeb dat schiet al lekker op zeg naar je verlof toe doe je wel rustig aan de laatste paar weken op de drukke school

@krisstel hoop dat je ouders er samen uitkomen en dat ze met elkaar gaan praten

@parr 1983 succes met de verbouwing :)

hier niets te melden

groetjes debby

13. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Goedemorgen dames! Zo ik word echt helemaal gek! Weer wordt ik telkens wakker en vanochtend om half 7 al wakker en naar de wc. Toen werd ukkie wakker en nu heb ik pijn bovenaan mijn bekken/heupen, kan niet meer goed liggen, maakt niet uit hoe ik lig... grrrr

@steen gelukkig gaat het wat beter! Hopelijk mag je straks gewoon heerlijk naar huis! Wel anders als jij de patient bent op jouw eigen afdeling :S Zijn ze nog achter de oorzaak gekomen? Lekker rustig aandoen meid! *knuffs

@delayla feliciteerd met jullie meid! :D

@dorientje oooh spannend!

Ga zo ff douchen en dan voor een keertje de kraamafdeling kijken. en dan proberen wat spul op te ruimen en te stofzuigen en dan mssn een dutje... ben doodmoe... maar ukkie niet, die gaat nu alweer tekeer :)

14. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Cossy, leuke foto..zal er snel een op hyves zetten van mezelf.

@Parr, nog genoeg te doen dus..wel lekker als straks alles klaar is. Succes! Enne lekker eigenwijs kind hé! ;)

@Dreames, goed geregeld dan.

@Steen, wat een heftige dagen of niet? Als de contracties wegblijven mag je dan ook al naar huis of moet je wel in het ziekenhuis blijven? Hoop dat alles goed gaat..sterkte samen!

@Delayla, gefeliciteerd met jullie meid!

@Dorientje, wat leuk...gefeliciteerd.

De rare dromen zijn hier ook begonnen..vannacht gedroomd dat ik frontaal tegen een auto moet aanrijden om een interview te houden..maar ik zag mijn buik steeds verkrampen omdat de weeen waren begonnen :D:D Werd wakker...voel ik mijn buik de hele tijd bewegen..zo gek! :D:D

Heb trouwens weer eens een nieuwe buikfoto in mijn album geplaatst. Verschil mocht ook wel na 10 weken ;)

15. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.814
    4.057
    113
    Mooie buik hoor krisstel!

Wanneer wordt besloten wanneer de meeting is? We zijn al bijna bij het eerste weekend van juni.

16. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Goeiemorgen :D

Nog een dagje doorbijten en dan vakantie :)

geboortekaartjes: wow, iedereen is al druk aan het bestellen. Wij moeten nog beslissen wat we willen, zelf maken of niet en dan nog alles voorbereiden :confused:

@steen: Soms is voorkennis inderdaad niet leuk. En wat een enge reactie op de weeënremmers :( Hopelijk heb je ze niet meer nodig als je veel rust. Veel succes met het gesprek met de neonatoloog en de gyn. Ik blijf duimen dat uk nog een hele tijd veilig binnen blijft zitten.

@dreames: Gefeliciteerd met je nieuwe job! Dat ging lekker vlot :D

@cossy:Leuke foto! En goed idee van die foto's. Misschien moet ik er ook maar even een "normale" foto opzetten (ik geloof dat er nu eentje van op de Elf Fantasy Fair in staat).

@azeb:Over 4,5 week al verlof... *jaloers* Geniet er maar van, kan me inbeelden dat lesgeven steeds zwaarder wordt nu.

@lola: Twee nieuwe tantes op één dag :D Gefeliciteerd met je nichtje!

@ydnic: Interessante verslaving :D En dan nog de mensen met de cornetto's... Ben ik ff blij dat het dichtste wat bij mij in de buurt van verslaving komt raketijsjes en marsen zijn. En van die laatste mag ik er max. 2 per week van mezelf. Raketijsje kunnen gelukkig geen kwaad. 3 cheers voor de vk van kaatje :)

@krisstel: Hopelijk komt het snel allemaal goed met je vader. Je pakt het iig goed aan. Ik ben een ramp op pootjes als het familie aankomt, altijd fijn om te zien dat het ook anders kan. Mooie buik trouwens!

@lise: Welkom terug! Goed dat je zo van je vakantie hebt kunnen genieten :)

@ingeltje: :oops: Ben in het echt hetzelfde vrees ik :p Alleen functioneer ik heel slecht in grotere groepen, dus dan word ik helemaal stil en luister ik vooral zonder veel te zeggen :( Toch wil ik heel graag naar de meeting komen :D

@nikky: Fijn dat de echo helemaal goed was :)

@parr: Vandaag eerst nog een dagje werken :( Morgen pas pretecho :D Zit al helemaal op en neer te springen, maar moet nog even geduld hebben. Leuk dat je schoonvader de wc komt bouwen en nog leuker dat het zo snel af zal zijn :D

@dorientje: Proficiat met de nieuwe woonst :D

17. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    goedemorgen meiden

@steen gelukkig gaathet weer wat beter met je hoop dat de weeen helmaal stoppen en de beeb nog ff blijft zitten. het iss dat je teveel weetheb het zelf ook gehad toen mijn opa ziek was en uiteindelijk overleed je weet dan teveel.

@azeb jeetje 4,5 week al met verlof. ik mag nu nog 2 weekjes werken dan 2 vrij en dan nog 2 werken geloof ik en dan met verlof dus ook niet veel meer.

@geboortekaartjes ik heb het idee wat ik had voor gelegt aan een vriend van ons hopen dat die het kan maken aangezien het bij de drukkerij veel gaat kosten.

is het bij jullie ook zulk kl*te weer hier regent het al een uur bleee. wilde ff de stad in voor ik naar mijn werk moet maar geloof dat dat niks wordt.

18. IrisB

IrisB Fanatiek lid

En dan nu het ego stukje :D

Vandaag dus m'n laatste dag voor de vakantie. Hopelijk valt het een beetje mee. Gisteren zat ik sinds 13u he-le-maal alleen (directe collega's weg, andere afdeling in deze ruimte ook helemaal leeg), maar het is me reuze meegevallen. Moest wel hard werken (superdikke stapel), maar de telefoon was me goed gezind, dus heb fijn alles af kunnen maken. Gisterenavond nog wat gestreken en m'n valies ingepakt. Op een paar details na, is die helemaal klaar, dus vanavond kan ik fijn gaan zwemmen, de hamsters wegbrengen naar m'n schoonzus en dan lekker niks doen :D

Vanmorgen ontdekt dat blind waxen NIET werkt :evil: Heb weer een zootje ipv bikinilijn, maar het is toonbaar in badpak.

In onze reeks genante momenten had ik een gevecht met m'n broek dat ik helaas verloren heb :( Had al heel vroeg in zwangerschap nood aan positiebroek, dus heb er eentje gekocht eind januari. Vriend vond dat broek niet erg vlot aanging en ik natuurlijk al sleurend en trekkend "nee joh, is altijd zo". Broek was aan, ik ga zitten en denk toch iets oeiachtigs. Broek niet comfy, broek moet uit, maar broek wil niet uit :cry: Uiteindelijk vriend moeten inschakelen om me uit die broek te krijgen *zucht*

Rare vlek op been is dus echt een soort "zwangerschapsmasker" op been. Gewoon een rare pigmentvlek die ineens opdook en dat zonder al te veel in de zon te zitten. Ik ga heel dapper smeren met m'n factor 50 zonnemelk op vakantie :D

Fijne dag allemaal!

19. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @krisstel mooie buik hoor! heel verschil dan met de laatste in jouw album :D :D

@tweety nou het zou mooi weer zijn maar hier is het ook grijs maar nog wel droog

@IrisB ik heb ook een paar zw.broeken die ik nu niet meer past :( durf ze ook niet aan te trekken vor het geval ze er niet weer afwillen :)

verlof als ik dus idd 6 weken van tevoren moet dan moet ik nog 10 weken op mijn verlof wachten :( :( Jealours

buik manlief vindt nu ook dat mijn buik eindelijk hoger is gaan zitten. dus die wilt nieuwe buikfoto maken al heb ik vorige week eentje gemaakt... tja met zijn nieuwe cam zal het veeeeeel mooier zijn :rolleyes: :)

namen ok wij zijn helemaal uit met beeb namen nu :D

ukkie slaapt eindelijk haha

20. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hoi allemaal!

@ Dorientje gefeliciteerd met jullie nieuwe huisje! Leuk hoor :D en ook een fijne tijd, kun je eerst nog even lekker bijkomen van de bevalling en genieten met de kleine en dan klaar voor de verhuizing. Hadden jullie het kamertje in dit huis al klaar?
    @ Parr en was de aflevering van de kraamafdeling interessant?

Vandaag heb ik echt officieel een BAALDAG :evil: ! Vanochtend al nat geworden toen ik naar het station fietste, op kantoor aangekomen blijkt dat mijn manager overboekt is net in die week dat ie de hele week hier in Limburg is... grrr en tot overmaat van ramp laat ukkie zich ook nog steeds maar heel weinig voelen :cry: . Ik ben er wel een beetje ongerust over maar gisteren heb ik het hartje nog geluisterd en dat klopte volop en krachtig. Het zal dus wel goed zijn maar het voelt zo raar als je een volop bewegend kleintje gewend bent.

Deel Deze Pagina