September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    ooh die vond ik ook leuk maar hubbie niet

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    mannen.... ben nu echt weg !

3. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    haha doei kaatje!

Ik ben maar weer eens verslaafd aan het worden aan de internetspelletjes.
    Ik speel al een tijd op www.brettspielwelt.de. Een site waar je allerlei leuke bordspelletjes kunt doen,
    Bohnanza, carcasonne, wormen en nog veeeel meer leuke games.
    Vooral fijn op dit soort dagen: vrij en niets te doen. Ook een beetje ongi-krampjes dus nog een betere reden om rustig spelletjes te gaan doen hihihi

4. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Kaatje: bedankt voor je leuke reactie op mijn Hyves foto!

5. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    vertel eens, wat zoek je ongeveer?
    wie weet heeft iemand hier de gouden tip :)

6. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    @Diddl: woon je in Wolvega ofzo?

Ik ben zelf in Noordwolde geboren :)

7. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Ingeltje: jegh! Er zijn maar 2 dingen waar ik echt een hekel aan heb. Mosselen en inlegkruisjes...

... :confused:

Nu ik dit terugzie, klinkt het heeeeel raar eigenlijk! Ik bedoel dus mosselen om te eten he? :) :) :)

Kraamzorg: ze doen hun best om 2 uur extra huishoudelijke hulp erbij te regelen, maar moet je je dat even voorstellen. Heb je een kraam die de babyverzorging en dooscontrole doet en dan komt er een ander voor de was/WC/badkamer? Lekker, al die verschillende vreemden in huis... Ik hoop echt dat het kabinet wat doen, al zou ik niet weten wat eigenlijk. :rolleyes:

8. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ja idd dat zijn wel veel mensen over de vloer. Want de verloskundige komt eerste paar dagen ook paar keer. Tenminste bij ons.

9. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Pfff wat een gedoe allemaal he? Ik hoop dat het me bespaart blijft. Ik zit bij Stichting Thuiszorg NoordOost Brabant, wacht al erg op hun telefoontje voor het intakegesprek. Hoop op goed nieuws natuurlijk :(

10. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Ik zie ook erg op tegen 2 vreemden in huis :(
    Wij kunnen 3 uur huishoudelijke hulp per dag krijgen. Heb het toch maar gedaan, als het niet bevalt, stuur ik ze wel weer weg ;)

Pff, gisteren had ik zoveel buikpijn, werd er bang van.
    Ik weet door alle veranderingen in mijn buik niet meer goed of het mijn darmen zijn of mijn baarmoeder. Gelukkig heb ik wel heerlijk geslapen, niet 1 keer hoeven plassen! Wat een genot, een normale nachtrust. Wel pijn aan mijn heupen toen ik wakker werd. De ene dag is het mijn rug, dan mijn schouders, nu weer mijn heupen :(

Heb net een hele doos negerzoenen opgegeten :confused: :oops:
    Lang leve het niet meer misselijk zijn ;)

Hee, ons meisje heeft een 'werknaam' :)
    Voorlopige naam zeg maar, maar het is wel 1 van mijn favo's. Misschien raken we er zo aan gewend dat we hem erin houden.

Zo, ga nu koken, lekker verse pasta met aubergine/courgette/tomaat/parmezaan prut :D

11. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Yule: en dan zeg je dat ík wel saillante details durf te geven. Jij dan! :) :) :)

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik net een hele reep chocolade :oops:

13. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Ik net zo'n hele zak choco-rozijnen uit de koelkast, yummm

14. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    O choco rozijnen... je brengt me op ideeen :)

15. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Ok, totaal verkeerde sog-actie, maar ik heb het toch gedaan: ik heb me aangemeld voor onze hyve :oops:

16. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Jannes: een deel ervan is nog gezond ook, dus goed snoep om je schuldgevoel mee de mond te snoeren, haha :)

17. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @freesia heb hier nog een hlave door in de kast staan heerlijk heb er ook al menig doos door gedraait deze zwangerchap denk dat dit nu mijn favo wordt hihi.

manlief in patat halen heerlijk patatje stoofvlees zal ik het vanavond wel weer zuur krijgen.

jullie hebben weer flink geschreven vandaag pff weet de helft niet meer. vandaag druk geweest eerst gewerkt daarna nog ff naar de bouwmarkt plintjes halen voor de zolden ja het is niet te geloven maar de vloer ligt erin nu alleen nog de plintjes plakken waort morgen denk ik en dan is ie klaar dan kan het bed naar boven gelukkig dan kan ik ook weer wat gaan doen in de kamer voor mijn zoontje. kan niet wachten.

18. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.814
    4.057
    113
    @IrisB: fijn dat je het gevecht met je broek wel hebt gewonnen (met een beetje hulp dan) :)

@Jale: hier hebben we een paar difrax-flesjes en veel avent-flesjes.

@jannes: hoop dat je nichtje en haar kleintje snel beter worden!

@debbyvermeer: de naam hoef je toch ook nog niet door te geven bij het bestellen. Wij tenminste niet.

Vandaag heb ik ontslag genomen op mn werk. Ik had wel verwacht dat ze niet blij zouden zijn, maar dit gesprek sloeg alles.
    Ik hoefde niet te werken, maar ben langs gegaan en heb gevraagd of mijn baas tijd had. Nou dat had hij.
    Ik gezegd dat ik graag ontslag wilde nemen. Dat ik, zoals ik bij mijn contractbespreking heb aangegeven, in de problemen kom omdat ik niet meer dan 2 dagen mag werken. Verteld dat ik een aanbod heb gekregen voor een fulltime baan.
    Nou ik heb 5 keer moeten horen dat zij niet snappen dat die andere werkgever mij voor 5 dagen wil aannemen, in mijn situatie. En hoe zij het allemaal doen om een goed werkgever te zijn en voor mijn gezondheid.
    Ik heb gezegd dat ik dat respecteer maar dat ik in een moeilijke situatie zit. Ik zou graag willen blijven maar dat is voor mij niet mogelijk zo. Nou oke zij wensten mij veel succes.
    Ik nog even gepraat met een collega. En vervolgens wordt ik teruggeroepen. Zij voelden zich door mij belaserd omdat ik een maand geleden wel heb getekend voor 1 jaar voor 2 dagen in de week. Ik had volgens hun dan ook dat maar moeten afslaan en maar moeten stoppen per het einde van mijn contract. Ik heb gezegd nou sorry maar ik heb ook een baan nodig en ik heb aangegeven dat ik het financieel niet red op die manier.
    Nou zij vonden het achterbaks van me (daar kwam het op neer) om direct verder te solliciteren terwijl ik dat contract wel aan heb gepakt. (Zo raar vind ik dit zelf niet, ik heb een baan nodig om mijn huis te kunnen betalen en om te eten toch? Of zie ik het fout. Zij bieden mij onverwachts in eens nog maar 2 dagen en dan had ik niet mogen gaan solliciteren terwijl ik daar uit noodzaak maar mee akkoord ben gegaan. Ik wist immers niet of ik een andere baan kon krijgen).
    Toen werd gezegd dat niet zij mij in een financieel moeilijke situatie plannen, maar ikzelf. Had ik namelijk maar geen huis moeten kopen en niet zwanger moeten raken toen ik mijn fulltime contract nog niet had. (Normaal is dat bij ons elke afgestudeerde student een vast fulltime contract krijgt. En eerder gaven ze mij ook aan hoe blij ze waren dat ik fulltime wilde blijven). Nou dit deed mij zo'n pijn. Die opmerking. Ik voelde direct de tranen in mn ogen.
    Ik heb gezegd we gaan er toch niet uitkomen. Nou toen boden ze aan dat ik per direct (onbetaald!) kan stoppen. Toen gaf ik aan dat ik wilde uitwerken omdat ik dit wel zo netjes vond tegenover mijn collega's. Krijg ik de hatelijke opmerking ooh daar let je wel op.

Nou ik ben zo blij dat ik daar weg ga.
    Het is een beetje een lang verhaal geworden, maar ik moest het even van me af schrijven, want ik zit er best wel mee dat het allemaal zo is gelopen.

19. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Dag lieverds,

Allemaal heel hartelijk bedankt voor jullie steun. En laat die duimen inderdaad maar flink draaien.
    Vanmiddag een laptop van mijn mannetje gekregen, wat een schat he! Dus dit internet een stuk makkelijker zo.
    Vanmorgen dus het prenataal gesprek gehad, was erg confronterend, maar ook erg duidelijk en helder. De feiten liggen er nu eenmaal.
    De gyn is wel positief, hij acht de kan een derde dat ik binnen nu en een paar dagen/weken ga bevallen. We hebben nu gewoon maximaal beleid ingezet. Helaas heb ik vanmiddag wel weer een paar harde buiken in rust gehad, en ook weer die vage pijn in mijn rug. Gelukkig is het nu weer afgezakt, maar dat zijn geen leuke dingen, je gaat je toch meteen weer zorgen maken, vooral omdat de remming nu gestopt is. Maar goed, ze hebben nog wel het een en ander achter de hand, dus dat is ook wel weer geruststellend. en ukkie doet het nog steeds prima.
    Ik blijf in ieder geval nog tot na het weekend hier, een dezer dagen zullen ze weer een echo maken om mijn baarmoedermond te beoordelen. al met al blijft het gewoon nog spannend, en is elke er één.
    En als ik volgende week naar huis zou mogen, betekent dat in ieder geval met strikte rustregels, maar dat heb ik er graag voor over!

Dit was weer even een update, tot later,
    liefs Steen

20. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    Dreames, balen zeg, maar.........je kunt maar blij zijn dat je bij die tent weg bent zeg. Wat een sukkels. Ze zijn het eigenlijk niet waard om je nog druk over te maken.

Verder weinig te melden eigenlijk, ik ben drukdrukdruk met mijn werk (komende week 54 uur :oops: ) en dan gelukkig nog maar een paar drukke weken, waarna het langzaam rustiger gaat worden hier...
    (nog 5 weekjes school en dan toetsen) en dan ook nog maar drie dagen in de week werken...(kan niet wachten ;) )

Deel Deze Pagina