@Dreames: Je hebt helemaal niks fout gedaan meid! Je zit in een heel vervelende situatie met een zeer onbeschofte baas! Zo te lezen heb jij het goed en netjes aangepakt. Jouw werkgever wil je niet fulltime terug maar biedt een contract voor 2 dagen per week. Het is absoluut logisch om dat te tekenen als je niks anders hebt (anders had je misschien straks zonder werk gezeten, 2 dagen is beter dan niets). En het is je goed recht om dan verder te solliciteren. Je hebt absoluut geen verplichting naar je baas toe om dat aan te kondigen. (Bij ons komt het nogal eens voor dat mensen zijn aangenomen, maar verder solliciteren omdat ze ergens anders beter betaald worden bv. Dat hoef je ook niet te melden.) Verder heb je netjes je baas als eerste ingelicht in een persoonlijk gesprek dat je ontslag wilt nemen en een nieuwe baan hebt. De verwijten dat je hem had moeten inlichten over je sollicitaties of dat je dan het contract niet had moeten tekenen, slaan nergens op. Die 'verplichting' heb je helemaal niet. De opmerking dat je 'dan maar niet een huis had moeten kopen en zwanger had moeten raken' is ronduit onbeschoft. Heel goed dat je gezegd hebt dat jullie er niet uit gaan komen op die manier. Het klinkt alsof hij heel erg boos is, het gevoel heeft belazerd te worden en totaal niet in de gaten heeft dat ie in feite jou belazerd heeft door je vanwege je zwangerschap ineens geen fulltime contract te bieden. Die boosheid is echter niet terecht en ik hoop dat het lukt om je niet teveel van je stuk te laten brengen. Het 'aanbod' om per direct onbetaald te stoppen met werken is in feite een ontslagdreiging van je baas z'n kant. Daar moet je absoluut niet mee accoord gaan, want dan heb je nergens meer recht op. Stel dat je ziek wordt o.i.d. dan kom je ook niet in de ziektewet, je zwangerschapsverlof wordt dan zeker niet doorbetaald (weet niet hoe het nu is bij jou wat dat betreft, maar volgens mij heb je daar ook met tijdelijke contracten recht op) en je krijgt dan ook geen uitkering omdat je accoord bent gegaan met ontslag. Lukt het een beetje om met zoveel boosheid en nare opmerkingen naar jou toe om te gaan? Als je het echt niet vind kunnen, kun je altijd herhalen dat een gesprek 'op deze manier niet mogelijk is' of dat je 'deze manier van met elkaar praten absoluut niet prettig vindt' en dan weggaan uit de situatie, bv. uit de kamer lopen. Je hoeft geen boksbal te spelen voor iemands boosheid. Ik hoop dat je je een beetje gesteund voelt en hier iets aan hebt. Heel veel sterkte, blik op oneindig, nog 9 daagjes en dan ben je er van af. Succes, Yule
Goedemorgen! Vannacht weer een paar uurtjes geslapen....vandaag de artsenvisite afwachten, wat het plan voor vandaag is. Verder heb ik nog weinig nieuws, mijn buik is rustig gebleven vannacht, dus dat is mooi. Fijne dag allemaal, later meer Liefs Steen
Hoi Steen, Wat fijn dat het rustig gebleven is. Spannend allemaal. Succes straks bij de visite (gewone of grote?), Yule
OPROEP deze dames zijn aangemeld op ons hyves maar wie zijn jullie op het forum : Leandra Yvonne Wendy Nathalie Morgana Tamara Yashica Linda = Lindaa Elsbeth Brenda Anne Bianca Jennemike Corina Nancy Cindy = delayla Kan zijn dat jullie dit al gemeld hebben maar onder de onderwerp 'wie ben jij op de forum?' staan jullie er niet tussen Zo heb lindaa en delayla toegevoegd aan de mysterieuze lijst
Goedemorgen! Nou ik heb met de ventilator aan beter geslapen. Werd niet zo vaak wakker! heerljk! wel wakker geworden met zere heupen weer. Bel de kraamvisie net af De buurvrouw is gisteren te druk geweest en is doodop. Dat snap ik ook wel maar als jij weet dat je visite krijg? (de beeb is wel inmiddels 3 weken oud of zo) zucht.... @krisstel mijn vinger? auw! maar kan iig er nu mee typen ja ik keek er wel van op hoe de beeb op mijn gevoelens reageerde ja! Heerlijk laatste werkdag en dan vakantie! *jealours! @delayla hihi nee want mobielfreak dacht dat als je ydnic omdraai heb je cindy dus wij dachten nou die is dus opgelost... dus niet haha @yule heel goed gezegd ja! @steen mooi dat alles rustig is gebleven! wat houdt artsenvisite (en dan zoals yule het zegt gewone of grote) in? Zo.. ga zo koffie drinken bij mijn Smoeder hiernaast dan gaan wij boodschappen doen. Baal wel een beetje van dat die visite zo ineens is afgezegd. Had wel een uurtje langer in bed willen blijven heb slaap om in te halen
Hallo allemaal, Even een leuk feitje van vandaag. Ben exact 6 maanden zwanger en weet exact 5 maanden dat ik zwanger ben. Als ik er dan op terugkijk, is de tijd toch wel snel gegaan. @Dreames: wat een verhaal! Vind het niet normaal dat een werkgever zo reageert. Dat hoort nou eenmaal bij de arbeidscultuur, mensen komen en gaan. Zeker als er betere kansen voorbij komen. Wees maar blij dat je daar weggaat... @Steen: heel spannend allemaal! Succes met alles... @Dniise: fijn dat je gesprek goed ging. Ze hebben het niet over je zwangerschap gehad, maar ik neem aan dat het goed te zien is, dus zal het wel geen probleem vormen. @Marielle: ik had van een vriendin toevallig een roze en blauwe slinger gekregen, maar je kan het ook op het to do lijstje van je vriend zetten. Als kindje geboren wordt, moet hij toch vanalles doen en halen, waaronder bijv. ook muisjes, dus dan kan hij ook meteen slinger halen. @Krisstel: denk dat je me door de war haalt met iemand, want ik was juist wel van mening dat je problemen van je ouders kunt oplossen. Je bent volwassen dus hebt ook een mening en visie op zaken. Dus misschien had iemand anders gezegd dat je er niet tussen moest komen. Oranje: Ik verheug me op het EK. Ben echt wel een meisje-meisje, maar met EK en WK ga ik los. Vorig EK ben ik ook naartoe geweest in Portugal met mijn werk. Wij hebben een vrienden poule waar ik fanatiek aan meedoe en elke wedstrijd is schermpje op, beamer aan, kamer versieren en feest. Heb er zin in!! Hyves: ik ben wel aangemeld op Hyves, maar wil mijn echte naam hier niet neerzetten. Alleen op Hyves zie je mijn echte naam omdat dat afgeschermd is. Hier blijf ik liever gewoon Jannes. Mijn naam komt nl. niet zo snel voor, dus weten eventuele meelezers dat ik het ben. En die hoeven wat ik hier deel niet te lezen. Gaat ze niets aan Verder hier alles ok. Vannacht wel maar op 1 zij kunnen liggen, want als ik op mijn linkerzij ging liggen, ging mevrouw protesteren. Duwen, draaien, schoppen... duidelijk signaal van 'mama draai je om, want ik lig niet lekker'. Als ik me dan omdraaide, dan was ze weer rustig. Dus ze heeft, net als haar moeder, al een eigen willetje Nog leuke plannen voor het weekend? Wij hebben vanaf vanavond tot zondag logeetjes (tweeling van 13) en gaan morgen wat dingetjes doen voor de babykamer (verf halen enzo). Verder de mannetjes amuseren en that's it. Fijn dag allemaal!
hee hello! ben ook weer wakker....nou ja..wakker? afijn,dank voor de opspoorlijst....ben wel benieuwd wie wie is inderdaad! en wij maar denken dat er niemand anders op kon hahah maar eh..ik was ook niet gekomen op de nick van cindy hoor! hoe is het verder met iedereen? Ingeltje...heb het gevraagd maar mannetje had niet zin in ver rijden, volgende keer beter....sorry! zoooo nu ga ik eerst maar eens lezen
O ha ha... zie mijn naam ook helemaal niet op het Hyves lijstje staan. Nou die hoeft er dus ook niet tussen @Parr: ik ben diegene die een foto heeft geplaatst eergisteren die heet "25w. 3d zwanger" of zoiets. Waar je me van voor en van de zijkant ziet.
Potverdikkie, zat ik er nog naast hihihi Nou ja het kan nog steeds, de echte Ydnic heeft nog niets gezegd Wil de echte Cindy opstaan hahahahha Lijkt wel dat spelletje van tv van vroeger: 3 vrouwen op een rij en ze heten allemaal mevrouw Jansen en dan moet iemand raden wie de echte mevrouw Jansen is
Zag dat iemand een foto van haar en haar mannetje op Hyves had gezet. Vond ik leuk idee, dus heb ik ook gedaan. Kan iedereen mijn kanjer zien!
Hee meiden, ik leef nog hoor! Ben alleen ontzettend moe! Heb gewoon nergens energie voor! Straks naar de gyn voor een cervixmeting en een groeiecho van de kleintjes. EN daarna gaan we de kinderwagen en maxi cosi halen.
Ik las nog ergens iets over flessen. Wij hebben ook de flessen van avent gekocht. Alleen wordt dat afgeraden voor premature kindjes omdat ze daar moeilijker uit kunnen drinken zegggen ze. Maar ja omdat ik bv/fv wil geven en ik die flessen makkelijker vind hebben wij die gekocht
@Jannes: gefeliciteerd met het behalen van de 6 maanden! Ik ging even rekenen (nog niet zo eenvoudig, hihi!) en ik denk dat ik zondag ook precies 6 maanden ben. Dat gaat veel harder dan ik dacht! @FunnyMe: succes bij de gyn en veel plezier met het ophalen van de spulletjes!
Goedemorgen dames! Oei ik heb weer even bij moeten lezen sinds gistermiddag ! @ Dreames wat een collega's zeg! Tuurlijk neem jij dat contract voor 2 dagen in eerste instantie aan en gaat dan op zoek naar een nieuwe baan voor meer uren, dat zou toch iedereen doen? En is zeker niet achterbaks maar gewoon voor jezelf kiezen! En dan die uitspraak '" had je maar niet zwanger moeten raken en een huis kopen" hoe durven ze?! Ik kan daar echt pissig om worden. Gelukkig heb je een nieuwe baan @ Steen gelukkig nog steeds rustig in je buik.. duimen draaien op volle toeren! @ Sasha hoe hou jij dat vol? 54 uur werken per week is echt veel! Heb je nog geen last gehad van harde buiken? @ Eva fijne vakantie gehad? @ Kaatje over oranjegevoel; voor mij hoeft het niet persè maar zo'n EK vind ik wel leuk ( en hubbie nog veel meer!) Wij doen ook mee met de poule met een aantal vrienden dan is het wel gezellig. @ Parr hi hi een huwelijksaanzoek.... je kunt natuurlijk niet zien of het ook een knapperd was @ irisb een hele fijne dag gewenst vandaag en een super vakantie! Tot over een tijdje! @ Krisstel ik heb ook morgen de echo, samen met jou als het goed is! @ Jannes leuk hè al 6 maanden zwanger! Gisteravond hebben we heerlijk gezondigd ik wilde eigenlijk gezond koken maar door een borrel hier op het werk liep alles een beetje uit en hebben hubbie en ik heerlijk chinees gehaald. Lekker voor de tv gehangen en opgepeuzeld... mmmm Vandaag nog een paar uurtjes werken en dan lekker weekend Morgen gaan we ukkie weer zien, heb er echt zin in.
Hoi dames! Aaagh ik moet echt op mijn eten gaan letten zeg, ik snack echt veel te veel! Ben ook nu opeens echt veel bijgekomen, bijna 9 kilo... In de toekomst toch maar geen zakken chips meer plunderen voor het slapen... Groetjes Cossy