September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hihi volgens die site mag ik 22 kilo aan komen en had ik bij het begin ondergewicht hihi. bij mijn zoontje was ik ook 20 kilo aangekomen.

2. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Hihi! Oja, daar had ik nog niet aan gedacht!
    Maar toch, in bepaalde kringen is het best een naam met status. Misschien weten Freesia en IrisB daar meer van....?

3. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Owww Yule, nu maak je me nieuwsgierig ;)
    Schaam me kapot, maar ik weet niet hoe ik van mijn eigen hyves op die van de sept-mama's moet komen... :oops:

4. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Je gaat naar www.september2008.hyves.nl en daarna druk je ergens links op 'lid worden' van de groep.

@Yule: Ja, ik weet het. Mijn moeder en een kennis hebben interesses op dat gebied, hoewel niet echt praktiserend. Die vriendin wel. Mijn moeder had ook een naam bedacht voor mij toen ik nog niet geboren was (deze was van mijn vader) en beide vond ik terug (in een naslagwerk die je alleen in duistere winkeltjes haalt) als zijnde namen die je aan een dochter kon geven als je wou dat ze een heks (in poisitieve zin; maar weet even geen ander woord :oops:) werd, haha.

5. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Als je al lid bent, moet je gewoon dat internet adres typen en bovenaan inloggen

6. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Kloosterzande
    Bedankt Moppie!
    Ging nu steeds via een omweg (bericht van Kaatje) naar de pagina.

Ow en over je naam, prachtig is-ie! Ik had jouw naam zonder de laatste a ook op mijn lijstje voor de baby :-D
    Maar lief vond het minder :evil:

7. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Hyves: als je al lid bent kun je ook op je eigen hyve bovenaan bij 'overzicht' op 'hyves' klikken en dan staat ie onderaan de pagina bij 'mijn hyves'.

8. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Heb echt een vette bevallingsvideo als gadget geplaatst. Hij is echt hilarisch, en ook echt gebeurd ofzo hoor; geen sketch ofzo. Zo kan het dus ook, denk ik dan! Ofwel wederom: doe mij die maar :)

9. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Wow! Heb 'm ff zonder geluid gekeken (zit op m'n werk :) ) maar echt indrukwekkend hoor! Zou dat haar eerste zijn?
    Doe mij d'r ook maar zo eentje dan!

Of van collegaatje waar ik gister op kraamvisite was.

Heeft zich laten strippen door haar zus (=vk) 's avonds om 18 uur.
    In de trein terug al weeën (21 uur).
    Om 1 uur worden de weeën pittiger (4 cm ontsluiting).
    Om 5 uur zijn de weeën niet meer goed op te vangen (9 cm).
    Na 3 keer persen zoon (eerste!) geboren (5.30).

Daar teken je toch voor?

10. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Had gelezen dat de kans daarop het grootst is als je niet in de stress schiet, dus echt je weeën 'lekker' over je heen laat komen. Je moet ook niet denken in de trant van: weeën doen pijn, had ik begrepen. Als je er bang voor bent dan voelt je hoofd ze als pijn, terwijl als je ze accepteert en voor je ziet dat je baarmoedermond zich opent voor de baby je ze heel anders zou kunnen ervaren. In ieder geval, als je bang bent of gestresst, dan krijgt je lichaam een 'flight or fight'-reactie. Het stelt zich dan in op vluchten of vechten (natuurlijke reactie; erg handig als het ook echt nodig is, mocht je bijvoorbeeld door iemand belaangd worden ofzo :)) door adrenaline te gaan produceren. En die adrenaline is dus de beste ontsluitingsremmer die er is. Daardoor duurt een bevalling vele malen langer, soms zelfs eindigend in vacuümpompen en keizersneden. Je lichaam werkt je dan dus tegen en je ervaart de weeën als heel pijnlijk. We moeten dus zorgen dat we niet ongerust raken, meiden! (Euh... ik hoor mezelf nog wel praten als het eenmaal zo ver is, haha. Nu heb ik nog praatjes, maar dan :p)

11. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Zo ben even achter de pc gekropen ...
    Men wat doet mijn onderrug/bil pijn ... fijn zo'n fysio. :(

Heb ook even gecheckt en ik "mag" 15kg aan komen ... lig mooi op schema nu. Maar mij kennende komt er wel wat meer bij. :)

12. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Dank jullie wel allemaal!

Artsenvisite houdt in dat de arts met de verpleegkundige je gegevens doorspreekt en het plan voor deze dag gemaakt wordt. Daarna komt de arts bij je aan bed om te vertellen wat er besproken is en wat ze verder gaan doen.
    Ik blijf in ieder geval nog tot en met volgende week woensdag hier, vanaf zondag, dan ben ik 26 weken, wordt er standaard dagelijks een CTG gemaakt. En verder is het hopen dat het allemaal rustig blijft. Zo lang dat nog is wordt er ook geen echo gemaakt van mijn baarmoedermond, omdat alleen maar nadelig kan werken ivm prikkeling. Woensdag wordt er een uitgebreide echo van het kindje gemaakt. Ik mag proberen om iets meer uit bed te komen, eens een keer op de stoel ofzo, maar vooral nog heel erg rustig aan doen....
    de harde buiken zijn er nu alleen maar met inspanning, dus acceptabel.
    Zo meiden, het is hier bijna rustuur. Ze komen zo nog even naar het hartje van de kleine luisteren en de controles bij me doen,

tot later!

13. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Kloosterzande
    Ik volg je niet, ow wat erg... :oops:

14. mamameike

mamameike Bekend lid

hoihoi
    ik heb geen idee wat ik aan mag komen en al aan gekomen ben, heb een eetstoornis gehad en dus geen weeg schaal in huis en vind het ook niet erg interessant. merk wel dat alles strakker zit dus ik zal wel aangekomen zijn natuurlijk, maar hoeveel?
    probeer gewoon norgmaal te blijven eten en daar zal ik het mee moeten doen....

15. Onder water

Onder water Niet meer actief

Goeiesmorgensssss,

Ik heb de naam van onze meid bekent gemaakt op hyves, als jullie tijd hebben zouden jullie dan willen kijken en laten weten wat jullie ervan vinden hihi thnxxxxxxxx

Het was in het begin ECHT onze naam , maar als het allemaal zo ECHT word twijfel ik wel eens hmmm

Moest vanmorgen eigenlijk naar school maar kreeg mijn eigen echt me bed niet uit gesleept dus ik ben zo'n beetje aan het spijbelen hihihi niet doorvertellen hoor!

16. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Oooooh wacht ik was het puntje vergeten in mijn lengte :) nu kom ik gelukkig op de 99 kilo uit....oef en ik loop wél precies op schema :)

maand 1: 87.45 kg
    maand 6: 93.68 kg (weeg nu 94 hoera!)
    maand 9: 99 kg

(ben overigens 1.73 en woog 87 kg)

17. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Als je in het blauwe balkje dat bovenaan je hyves-pagina zit op 'hyves' klikt (naast 'vrienden'), dan kom je op een pagina waar je ziet welke berichten er in de hyves zijn geschreven waar je bijzit, maar als je naar onder aan de pagina scrollt dan zie je daar een overzicht van alle hyves waar je bijzit. Deze hyve zou dan onder het kopje 'privéhyves' moeten staan. Daarvoor hoef je nergens op te klikken; die staat gewoon onder dat kopje weergegeven.

18. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Dniise: mooie naam, heb gezegd hoe ik de spelling mooier vind op hyves. Die van ons meisje staat er nu ook.

19. Onder water

Onder water Niet meer actief

Moppiepoppie jij ook hele mooie naam zeg!

20. @Steen: Ik duim dat je kleintje nog zeker 10 weekjes zal blijven zitten!

@Dorientje: Een nieuws huis, leuk! Gefeliciteerd...

@Jannes: Ik hoop dat je nichtje en haar kindje snel weer opgeknapt zijn!

@Ingeltje: Jakkes, wat eng... zo'n vuurbol in je tuin!

@Dreames: Vervelend zo'n gesprek, maar je hebt gelijk hoor! Solliciteren gebeurt sowieso meestal 'stiekem', lijkt me ook vrij normaal. Is je goed recht...

@Kaatje: Ik heb ook niet veel met voetbal en mijn hubbie nog minder. Naar het EK zullen wel wel kijken, maar we gaan absoluut niets in de kleur oranje aanschaffen hoor...

@Iris: Gefeliciteerd met je ondertrouw!

Idiote site over die gewichtsberekening... :rolleyes: Volgens hen mag ik 22 kilo aankomen, maar dat was ik dus écht niet van plan. Vorige keer 12 en dat hoop ik voor deze keer ook... :D

Deel Deze Pagina