@Roshi: tummytub kan tot 6 maanden meen ik en dan kun je daarna wel het grote bad gebruiken, evt met zo'n aquasit (zo'n inzetding voor in bad). Wij lenen een tummytub, kopen een badje en zetten dat als ze iets groter is in het grote bad. Kan ze lekker spetteren. Doet een vriendin van mij ook en dat werkt heel goed (en bespaart een hoop water t.o.v. groot bad). @Sasha: ik zit mijn bericht nog eens te lezen en het is wel heeeeeel erg preekstand... maar wel goed bedoeld hoor! Veel succes bij de VK!
Zo meiden mijn 26 weken buik is nu mn avatar. Kunnen jullie hem ook mooi zien! Ik zou wel een babybadje kopen. Heb je een standaard bij de tummytub? Anders kun je hem in het badje zetten. Dat doen veel mensen. ALs je je tummy nog niet gekocht heb adviseer ik je het shantala badje. Is voor jezelf namelijk makkelijk om het kindje in bad te doen. Je kunt er iets meer op leunen omdat het bredere randen heeft.
wow funnyme mooi buikkie zeg! ik heb toevallig gister de tummy tub gekocht zal er zo ff een foto van maken...
Heb je de standaard er ook bij gekocht? Anders kun je gewoon de tt in het badje zetten. En dan het badje op de standaard. Sommige kinderen vinden de tt niets. En zolang de navelstreng er nog niet af is mag je ook niet met ze douchen. Dus dan heb je toch een badje nodig. Want voor het grote bad zijn ze dan nog te klein.
Dag meiden, even een snel ego-berichtje van mij (ik zit op mijn werk). Mijn moeder mocht gisteren laat in de middag naar huis! Gelukkig! Ze moet veel rusten haar herstel kan dus nog wel weken, zo niet maanden gaan duren. Belangrijkstste is dat ze stabiel is en lekker thuis is! Mijn vader blijft 2 weken thuis, zodat ze niet veel zelf hoeft te doen! Even over uren kraamzorg: Wij krijgen net als FunnyMe 65 uur omdat het een tweeling is, dus 8X8 uur. Mocht de tweeling in het zh moeten blijven en ik ben thuis, krijgen we ook uitgestelde kraamzorg, na overleg met de verzekering. Uiteraard gaan er wel uren 'verloren' als je zelf al thuis bent en de kindjes niet. Ik ga er maar een beetje vanuit dat de tweeling even moet blijven, dat hoor je vaak. En dat wij dan een paar dagen (hopelijk geen weken) heen en weer moeten pendelen naar het ziekenhuis! Nog even een ego-dingetje; ik heb een vermoeden dat ik het werken niet lang meer ga volhouden, heb nu een continue rechter rugpijn en mijn rechterrib port in mijn vel. Voelt heel beurs. Daarnaast ben ik eigenlijk nu continue heel moe en sloom. Heeft 1 van jullie ervaring met het in de ziektewet raken voordat je zwangerschapsverlof ingaat? Daarnaast eindigt mijn tijdelijke contract op 1 juli. Als er iemand is die hier ervaring mee heeft...? Op de UWV site staat ook wel het e.e.a. maar een 'ervaren iemand' is soms ook fijn om te horen. Oh ja: Wil iemand 2 afspraken voor mij in de lijst zetten? - 10 juni: groeiecho + rhesusprik - 24 juni: controle gyn Alvast bedankt! Sorry dat ik niet op jullie berichtjes reageer, geen puf gehad terug te lezen.... X Lise
foto zie album Ga trouwens een los badje kopen zonder standaard, deze kan ik dan op mijn eigen bad zetten en dan de kleine wassen... in de badkamer kan ik de aankleedkussen ook kwijt dus dan kan ik die kleine er ook gelijk aankleden. heb ff op het net gespeurd wat de men adviseerd
@lise> wat een positief nieuws over je moeder zeg.. heeel fijn! Als het werken niet (helemaal) meer gaat gewoon aangeven hoor. ik zit momenteel gedeeltelijk in de ziektewet. De arbo heeft geadviseerd om max 4 uur per dag te werken. Je werkgever geeft dit door aan het UWV en deze betaald jouw werkgever het "verlies" voor je baas kost het dus niets en jij krijgt gewoon je salaris van je werkgever.
Waarom mag je je pasgeboren beebietje niet bij je in het grote bad nemen? Ik zou haar echt wel goed vasthouden zodat ze niet verzuupt ofzo, dus dat lijkt mij niet de reden. Je kunt altijd nog gewoon heel weinig water inhet bad doen toch? Trouwens, ik had gister pijn aan linker zijkant maar wel meer richting mijn rug dan echt aan de zijkant. Wat zou dat kunnen zijn? Botten of organen (nieren misschien)? Het komt ook soms terug, maar na het slapen is het er even niet. Was wel heeel stijf vannacht; al het omdraaien ging heel moeizaam.
Even een ego berichtje... Moet straks even naar de gyn. Heb sinds gisteren last van veel geel slijm en het is ook wat jeukerig... Dus even op controle...
@dorientje succes strax ik ga voor je duimen dat het niets ernstigs is! mag wel gewoon hoor, inderdaad niet teveel water en goed opletten of het water niet te snel afkoeld want die kans is groter. maarja je moet dan wel helemaal je bad "inbukken". ik ga dus toch maar voor een badje in de badkamer.
Dorientje->is het echt zuiver geel slijm? Ik had vorige weken ook last van veel slijm,bah steeds een natte onderbroek,voelde me net een bejaarde.. Maar volgens mij was dit niet geel... Eigenlijk niet op gelet. stom... Ik heb nu last van branderige tepels...oef...au... Verder vanmorgen ziek gemeld opt werk, hoefde maar een half daagje,maar ik was zo moe, vreselijk. Als ik me maar even inspande....was ik weer versleten... au zeg, wat is dat met die tepels, hebben jullie dat ook? nou doei!
Goedemiddag meiden! @Dorientje: sterkte meid! @marielle82: jup die tepels komen me zeer bekend voor, niet branderig maar bij mij was het juist jeuk! heb ook aardig wat vel rondom me tepels destijds eraf gekrabd gelukkig heb ik er nu geen last meer van! mijn buik jeukt nu juist veel de laatste tijd!
@Lise: wat fijn dat je moeder weer naar huis mag! Over ziekmelden: het UWV betaald je werkgever een uitkering zodat jij gewoon je salaris krijgt. Hoe het zit als je contract afloopt weet ik niet, in ieder geval tot die tijd zou bovenstaande moeten gelden, maar daarna? @Marielle: pijn in tepels heb ik alleen in het begin gehad. Wel heb ik af en toe steken in het binnenste van mijn boobs die beginnen in mijn tepels zeg maar. Ik denk dat er gewoon weer wat groeit?
@ Pisum -> whaha en t wordt nog erger met die streep! @ Kaatje -> Zozo jullie zijn nog wat van plan! @ Freesia -> Aiai minder zeg! Echt vervelend zo'n aderontsteking! Een vriendin van mij had dat ook eens, en het duurt ook nog een hele tijd voor die krengen weg zijn... @ Roshi -> Haha die telefoniste was zeker ook niet al te snugger? Maarja zo proberen ze dat he, ze hebben liever dat mensen naar hun toe komen dan dat de dokter iets moet doen... @ Moppiepoppie -> Ik kan me voorstellen dat dat met de hygiene te maken heeft ofzo? In dat grote bad zitten waarschijnlijk veel meer bacterien omdat iedereen zich daarin wast... Badje -> Ik heb een standaard van bebejou waar zowel het badje als ook de tummytub in past, dus da's wel handig. Hoewel ik denk dat ik toch van begin af aan het badje zal gebruiken. Om de een of andere reden lijkt me dit leuker, om het kindje lekker vast te houden en in het water te laten drijven. Groetjes Cossy
Wat op zich ook best logisch is, anders is ie de hele dag visites aan het rijden en die duren meestal langer dan een half uur (ipv spreekuurcontacten van 10 minuten), waardoor er veel minder mensen per dag gezien kunnen worden. Visites zijn voor mensen die terminaal ziek of heel slecht ter been zijn en niemand hebben om ze langs de dokter te brengen (bv. bejaarden die alleen zijn), of waar het te inspannend voor is om vervoerd te worden. Dat heeft niks te maken met of de dokter iets 'moet doen' of 'wil doen'. Een arts is een HULPVERLENER, niet iemand die de hele dag zit te bedenken of ie ergens wel of geen zin in heeft. (ik spreek uit ervaring)
@Freesia, snap dat het niet leuk is..maar beter steunkousen dan zoveel pijn toch. Hoop dat het helpt. @Sunshine, leuk..je zoontje zal wel enthousiast zijn of niet? @Roshi, hoezo domme vragen bestaan niet Volgens mij is een badje naast de emmer niet nodig als je toch ook al een bed hebt. @Lise, fijn dat je moeder weer thuis is. Vanmorgen weer naar de vk geweest, bloeddruk 110/70 dus netjes...de kleine ligt al goed (al kan het nog draaien) maar hoop dat of zij lekker zo blijft liggen. Moest wel mijn harde buiken in de gaten houden hoe vaak ze kwamen en hoelang. Tot nu toe waarschijnlijk door drukte en groei.
@Yule > je begrijpt het geloof ik niet helemaal.... hij hoeft niet langs te komen hoor het gaat over telefonisch contact. ik kan alleen zelf niet uit de voeten nu en als zij mijn vraag/uitleg had begrepen dan had ze dit zelf ook wel begrepen maar aangezien ze vaak niet of maar half luisteren missen ze dingen. ik begrijp ook wel dat ze er niet op zitten te wachten om bij iedereen langs te gaan. Zou ook niet weten wat hij hier zou moeten doen wat telefonisch niet kan. @Kristel > sja als ze nou iets meer luisterd naar de vraag/uitleg van de patient dan scheelt dat een hoop fijn dat alles goed was bij de VK!@cossy > stel je voor dat hij een cijfer van 10 in moet toetsten hahaha wat het badje betreft daar gebruik ik dalijk m'n eigen bad voor. @marielle > jeetje wat vervelend. heb er gelukkig geen last van. Succes!
Het mag wel, maar je mag zolang je vloeit zelf niet in bad. Je man/vriend kan wel met de baby in bad. Maar het is makkelijker om de baby in een gewoon babybadje in bad te doen. Hoef je ook niet helemaal geknield naast het bad te staan. Want geloof me das ook niet echt lekker voor je rug.
Wij hebben ook een shantalabadje, een gewoon badje en de badstandaard. Ondanks dat we ook een gewoon bad hebben. Maar daar zou ik ze de eerste tijd toch liever niet indoen, het grote bad. Maar goed dat moet ieder voor zich weten toch? Ik kan alleen uit mn ervaring als kraamverzorgende spreken.