September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    @steen > wat fijn dat je weer thuis bent! rustig aan he meis!
    @kaatje> aghos arm konijn ;) wij hebben zelf 4 konijnen dus als we die niet tijdig schoonmaken is de hele buurt vergeven hahaha
    @Chaartje> heel goed van je buddy :D

roken> ik heb ook helemaal niets tegen roken maar aangezien wij beide niet roken word er sinds het kamertje klaar is niet meer bij ons in huis gerookt. verder is iedereen wel zo wijs om als de kleine er dalijk is niet in zijn/haar bijzijn te roken.... wat achterlijk dat een oma/opa daar een probleem van maakt :evil: (sorry voor m'n misschien wat velle reactie)

Kuitkramp> bananen? nou dan ga ik zo gelijk 10 trossen halen :)

zomervakantie> mijn vriend neemt ook geen zomervakantie, zodra de kleine geboren is neemt hij 3 weken

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Konijn: ja schaam me ook rot arm beest. Hij kan onder nog schoon zitten en heeft ongeveer 3 meter de ruimte om om zijn hok heen te lopen,maar bovenin ligt gewoon poep..moet er echt uit maar heb er het fut niet voor. ALs ik alleen de schep al aanraak krijg ik een harde buik en wil ik weer gewoon op de bank ploffen...

Kuitkrampen: kreeg gister de tip dat ik iets van metaal gereedschap onder mijn bed moet leggen.
    Denk dat ik bij de kruitvat maar even tabletjes haal.die blijken ook erg goed te helpen.

3. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Nog eens naar die M&M's zitten kijken en ik ga ze over een tijdje bestellen. Bij de koffie gewoon beschuit met muisjes en als mensen weggaan, krijgen ze een zakje M&M's mee. Leuk!

Net gebeld en onze babykamer (en andere spullen)komt over 2,5 week. Verheug me er op! We gaan volgende week maandag naar Kidsfactory in Breda naar leuke lakentjes, aankleedkussens, boxkleed kijken. Daar heb je zulk mooi spul!

4. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    hey lieve dames!

Zo het is toch weer een druk dagje hier op het werk :( Net nog een sollicitatiegesprek gehad omdat de vrouw die mij eerst zou gaan vervangen toch waarschijnlijk op een andere plek blijft werken.
    Dit leek ook wel een goede kandidaat dus als het doorgaat kan ik haar vanaf 25/6 gaan inwerken. Ben benieuwd 8)

@ Kaatje foei foei dat arme konijn van jouw! ;) dadelijk plakken de keutels aan zijn kontje....hi hi! Fijn trouwens dat jouw mannetje nu wat langer vrij heeft in september. En ja het zal idd wel stil zijn als wij verlof hebben en hubbies moeten werken :( Maar gelukkig is het wel een vakantieperiode en hebben misschien meerdere mensen in de omgeving vrij.
    @ Pisum jeetje je hebt goed gewandeld zeg! Ik weet niet of ik dat nog volgehouden had. Maar gelukkig ben je weer uitgerust.
    @ Steen geniet lekker van je eigen huisje en eigen spulletjes om je heen! Heerlijk toch!
    @ Roshi jammer hoor dat je toch niet tot aan je verlof kunt werken. Maar je gezondheid is toch het belangrijkste! En fijn dat ze het op het werk in elk geval begrijpen!

Zo ik ga nu heel even de stad in en daarna weer snel verder met mijn werk.

5. 4days

4days Niet meer actief

Hoi meiden!

Het beebje gaat hier echt steeds harder trappen! Mn vriend schrok er zelfs een beetje van toen hij zo'n harde schop tegen zn hand kreeg dat zn hand helemaal bewoon, hihi! Ik kan nu ook zien aan welke kant het beebje ligt, soms heb ik aan een kant een bult ofzo. En als het beebje draait kan je dat gewoon zien, want mn hele buik beweegt mee! :) Echt leuk!

@ Mobielfreak -> Van harte gefeliciteerd meid!!! :D:D:D

@ Diddl -> Ow nu ik op een andere pc zit is het idd 1 regel... Volgens mij ligt het eraan hoe groot het scherm is ofzo... :(

@ Chaartje -> Oww leuk dat t nu al zo goed gaat! :D Kan me echt goed vorstellen dat je nog verward bent nu, het is ook niet niks! Probeer maar gewoon rustig bij te komen en lekker te genieten van jullie ventje! :D

@ Dorientje -> Wat een rotstreek zeg! :( Ik hoop voor haar dat het de puberteit is! En over dat roken... Mijn ouders en vriend roken ook beiden, maar ze moeten buiten roken of in ieder geval uit mn buurt, zodra ik er last van heb zeg ik het en dan doen ze er iets aan. En dat vind ik niet meer dan normaal! En dat jij er zelfs ziek van wordt zou toch helemaal reden moeten zijn om voortaan het roken binnen te schrappen! Ik snap niet dat ze zoiets voor zichzelf goed kunnen vinden?!?? Dat is toch wel heel egoistisch...

@ Roshi -> Goed gedaan hoor meid! Logisch dat het je zwaar valt, maar nu gaat de baby even voor het werk! Ik hoop dat je als je eenmaal een beetje gekalmeerd bent, je er ook wat van kan genieten!

Groetjes Cossy

6. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Hai dames,

Voor de lijst: Ik ga toch voor een thuisbevalling (in bad).

@Dorientje: Mijn schoonmoeder zelfde verhaal. Bij ons thuis mag ze niet roken, maar bij haar thuis doet ze het wel. En ik heb nog het extra probleem dat ik allergisch ben voor sigarettenrook en mijn allergiepillen niet meer mag nemen door de zwangerschap. Ik kan dus vervolgens me drie dagen gezellig wentelen in een verstopte neus, een kriebelgehemelte en voortdurend genies. Vooral leuk 's nachts want ook neusspray mag ik niet meer door het zwanger zijn, dus dat is 3 dgn supervermoeid. Maar ze wil het gewoon niet laten bij haar thuis en bij haar dochter in huis zegt ze vrolijk: wie niet tegen rook kan gaat maar even buiten staan :confused: Nou jaaaaa.

7. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    En JEEEEEEEEJ! 25 weken!

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wupje.. nu ik lees dat er meerdere zonder partner zitten deze vakantie komt het wel goed..ga gewoon de hele dag met jullie kletsen :)
    Hier idd wel mensen in de buurt met vakantie,maar meeste zijn gezinnetjes,en dan wordt je snel zo'n 5de wiel aan de wagen.
    Mijn moeder is ook werken want die heeft de hele maand sept. vakantie genomen.

Cossy leuk he dat hij steeds harder gaat trappen ! Mijn vk zei gister nog dat het veel erger wordt, omdat je nu nog veel trapjes mist omdat de kleine naar beneden of achter trapt.

Ik heb net als mijn moeder een kort bovenlichaam, bij alle 3 haar zwangerschappen werd op het laatst heel erg tegen haar ribben aangetrapt.. heb dus gewaarschuwd..

9. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    @kaatje> meis als je er echt een harde buik van krijgt dan kan je het blijkbaar niet doen! dus moet (helaas voor hem) je vriend het doen als hij thuiskomt.

@moppiepoppie> nou als je een lift zoekt... ik ga woensdagochtend zwemmen :D heb me voorgenomen alleen nog maar leuke dingen te gaan doen.

@wupje> fijn zeg dat je je iemand voor je eigen werk kan inwerken zo weet je zeker dat ze alles doet zoals jij het wil

ow sorry mobielfreak ik lees er helemaal overheen GEFELICITEERD! kom je af en toe vertellen hoe het gaat?

nu ik ga nu echt.... doeiiiii

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    DE MAMA'S VAN SEPTEMBER 2008 :baby:

Onze hyves: http://www.september2008.hyves.nl/

:baby: GEBOREN :baby:

Chaartje79 ... 28 jaar ... 1e ... LEVI JAMAL ... 03-09 ~> 02-06 [26+5 weken] ... 950 gram ... 36 cm ... ZKH ... BV

26 augustus 2008
    *Jikke...34 jaar ... 5e [♂♂♀♀] ... THUIS ... BV
    29 augustus 2008
    *Krisstel ... 26 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    31 augustus 2008
    *Foover ... 30 jaar ... 2e [♂] ... THUIS ... BV
    *Pipo1973 ... 34 jaar ... 2e [♂] ... ZKH ... BV
    01 september 2008
    *Delayla ... 26 jaar ... 2e [♂]
    *Ingeltje ... 27 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    *Sasha ... 34 jaar... 1e ... THUIS
    02 september 2008
    *Mamameike ... 27 jaar ... 2e en 3e [♀] ... ZKH .... FV TWEELING!
    *Mss Ace ... 27 jaar ... 1e ... ? ... BV
    03 september 2008
    *Decia ... ? jaar ... ?
    *Jekkia ... 32 jaar ... 2e [♀] ... ZKH [kz met 38 wkn] ... BV
    *Lise ... 32 jaar ... 2e en 3e [♂] ... ZKH ... BV TWEELING!
    05 september 2008
    *Anno103 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS
    *Jannes ... 29 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    *Pisum ... 27 jaar ... 1e ... THUIS ... BV
    *Tinkerbel1984 ... 23 jaar ... 1e ... ZKH ... FV
    06 september 2008
    *Lindaa ... 22 jaar ... 1e ... ZKH ... FV
    *Steen ... 27 jaar ... 1e ... THUIS ... BV
    07 september 2008
    *Diddl ... 28 jaar ... 4e[♀♀♀] ... ZKH [kz met 38/39 weken] ... BV
    *IrisB ... 28 jaar ... 1e ... THUIS ... BV
    *SheDevil ... 26 jaar ... 2e [♂ ] ... ZKH ... BV
    *Yule ... 29 jaar ... 1e ... THUIS ... BV
    08 september 2008
    *FunnyMe ... 27 jaar ... 1e en 2e ... ZKH ... BV/FV TWEELING!
    09 september 2008
    *Ydnic ... 28 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    10 september 2008
    *Wupje ... 30 jaar... 1e ...
    11 september 2008
    *Jale ... 24 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    *Pupke ... 31 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    12 september 2008
    *Kaatje85 ... 22 jaar ... 1e ... THUIS ... BV
    14 september 2008
    *Mica ... 23 jaar ... 1e ...
    15 september 2008
    *Wens3 ... 28 jaar ... 3e [♂♀] ...
    16 september 2008
    *Azeb ... 30 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    *Dreames ... 22 jaar ... 1e kindje ... ZKH ... BV
    *Elin ... 26 jaar ... 2e [♀] ... ZKH ... BV
    17 september 2008
    *Sunshine80 ... 28 jaar ... 2e[♂] ... BV
    *Rainbow1984 ... 23 jaar... 1e ...
    18 september 2008
    *Esje72 ... 35 jaar ... 3e [♂♂] ... ZKH ... BV
    19 september 2008
    *Moppiepoppie ... 25 jaar ... 1e ... THUIS ... BV
    20 september 2008
    *Lola ... 38 jaar ... 2e [♀ ] ... ZKH ... BV
    21 september 2008
    *Jessejaime ... 29 jaar ... 3e [♂♂] ... THUIS ... FV
    *Dniise ... 20 jaar ... 1e ... ZKH ... FV
    22 september 2008
    *Marielle82 ... 25 jaar ... 1e ... ? ... BV
    23 september 2008
    *Tweety ... 26 jaar ... 2e [♂]... FV
    *Dorientje ... 21 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    24 september 2008
    *Debbyvermeer ... 31 jaar ... 3e [♂♂] ... ZKH...FV
    *Droppie123... 33 jaar ... 1e ...
    25 september 2008
    *MirandaT ... 27 jaar ... 2e [♀] ...
    *Nic79...28 jaar 1e & ws 2e... ZKH...?? TWEELING!
    *Parr1983 ... 25 jaar ... 1e ... THUIS ... BV
    *Sannemart ... ? jaar ... 1e ...
    *Roshi ... 24 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    27 september 2008
    *Marijke1982 ... 26 jaar ... 1e ... ZKH ... ?
    28 september 2008
    *Freesia ... 35 jaar ... 1e ... BV
    29 september 2008
    *Cossy ... 20 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    30 september 2008
    *Eva1983... 24 jaar ... 1e ... ? ... BV

22 meisjes in de buik ... 10 jongens in de buik ... 9 mama's laten zich verrassen ... 12 mama's houden het (hier) geheim

Nu: 53 september mama's!

• De-spruit-is-eruit-vriendjeslijst!

Ingeltje <--> Lola
      Freesia <--> Droppie123
      IrisB <--> Elin
      MirandaT <--> FunnyMe
      Parr1983 <--> Krisstel
      Wupje <--> Cossy
      Yule <--> Jannes
      Pupke <--> Pisum
      Azeb <--> SheDevil
      Dniise <--> Tweety
      Kaatje85 <--> Jessejaime
      Tinkerbel1984 <--> Eva1983
      Lise <--> Moppiepoppie
      Roshi <--> Chaartje 79
      Steen <--> Sasha
      sunshine80 <--> Delayla
      dreames <--> decia
      mamameike <--> Mss Ace
      Nic79 <--> Jekkia
      Dorientje <--> Lindaa

(zoek een 'buddy' waarmee je 06-nummers uitwisselt, om elkaar op de hoogte te houden van de bevalling! tip: zoek iemand die hier wel regelmatig post!)

Agenda:

Juni
    07: Diddl 2de pretecho 3D + 4D
    09: Dreames vk
    10: parr1983 vk Jale vk
    12: Marielle82 vk, FunnyMe herkansing pretecho
    13: FunnyMe cervixmeting en groeiecho +gyn
    14: Roshi pretecho 3D + 4D
    16: Yule vk
    17: Rainbow1984 pretecho 3D + 4D
    19: Dorientje gyn
    20: Dorientje 3d echo
    21: Dniise pretecho 3D + 4D
    23: Cossy pretecho 3D + 4D
    24: parr1983 pretecho 3D + 4D, Lise verlof!
    25: steen pretecho 3D + 4Dsunshine80vk
    28: Azeb verlof!
    Juli
    02: Diddl vk
    07: Jale Pretecho 3D/4D
    08: Jale vk+extra medische echo
    15: Jikke verlof!
    17: Diddl vakantie & aansluitend verlof!
    19: Kaatje85 vakantie & aansluitend verlof!Ingeltje verlof! Krisstel verlof!
    22: steen verlof!
    25: Yule verlof!
    25: Jannes 2w vakantie & aansluitend verlof!
    28: foover verlof!
    29: FunnyMe verlof!
    Augustus:
    01: MirandaTecho gyn
    04: IrisB verlof! Wupje verlof!
    05: Mss Ace verlof!
    07: Nic79 verlof!
    14: Roshiverlof!
    15: Pisum verlof!
    18: Marijke1982 verlof!
    19: Dreames verlof!
    28: MirandaT verlof! Parr1983 verlof!
    September:
    16: Dorientje verlof

Meiden, we zijn bezig om een meeting te organiseren. Op het moment is de keus gevallen op een high tea in Utrecht. Op loopafstand van het Centraal Station. Voor meer info zie blz 596 en 597
    Datum meeting:26 juli

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zo heb hem op de lijst gezet moppiepoppy

Mss Ace..veel plezier met de pretecho vandaag !

Roshi ja idd.
    Vanavond gaat hij de meubels halen,maar kijk hem morgen wel even lief aan.

Krijg morgen trouwens even twee oppaskindjes (kinderen van vrienden, jongetje van 3 en meisje van 1 ) ze gaan morgenavond op vakantie,dus kunnen de ouders even de laatste dingen regelen en dan pas ik even op.

12. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Roshi-> O Meid, wat vervelend voor je! Je zal het vast naar jezin hebben op je werk, anders komt het niet zo hard aan.

Kuitkramp? Had ik van de week ook last van, wist niet dat dat door de zwangerschap kwam?

Enne...IK BEN GESLAAGD!! VOOR VERZORGENDE C/AG
    Vanmorgen een eindgesprek gehad, een 7!
    Nu lekker alles van school opruimen en op de beeb concentreren...

Doei Marielle

13. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Marielle: gefeliciteerd!

@Kaatje: mijn mannetje heeft ook pas vakantie na de bevalling. Maar ik ga me wel vermaken hoor. Lekker tutten, spelen neefjes/nichtjes, het is lekker zomer en genoeg vriendinnen met parttime banen dus daar lekker mee afspreken. Heb er zin in!

Morgen ga ik met een vriendin naar die nieuwste film met Dr. McDreamy "made of honour". Heerlijk anderhalf uur wegzwijmelen....

Kuitkramp: ik had het deze week ook een keer. Heb er de hele dag last van gehad!

14. Marielle...

... gefeliciteerd!

15. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Marielle: gefeliciteerd!

Kuitkramp: schijnt te komen door te weinig calcium en magnesium in je voeding. Zuivelproducten helpen wel (daar zit van beide stofjes veel in). Sinds ik meer zuivel eet en 's avonds een glaasje melk (warm met honing of koud) drink, heb ik 's nachts geen kramp meer. Als ik het 1 keer vergeet, is het meteen weer raak... Die bananentip ken ik niet trouwens.

Roken: sommige rokers zijn echt asocialen. Ik heb zelf gerookt, maar nooit binnen bij mensen of bij mezelf en altijd gevraagd of mensen er bezwaar tegen hadden, zelfs in de kroeg. Ben nu al jaren gestopt en ik ben zooooo blij dat per 1 juli de kroegen etc rookvrij gaan! Heerlijk!

@Steen: wat fijn dat je weer lekker thuis bent!

16. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Voorheen mochten vrienden bij ons wel roken, maar sinds ik zwanger ben en we teveel kindjes/babietjes in de vriendengroep hebben, mag het niet meer.

Maar ik zit soms nog wel in rokerige ruimtes (bij vrienden die nog roken), heb er gelukkig geen last van. Onze dochter mag (niet meteen na geboorte) ook best weleens geconfronteerd worden met een beetje rook, maar kent wel zijn grenzen. En ik vind het idd heel aso als mensen gewoon stug blijven roken en ook niet ff een uurtje niet willen roken omdat ze 'daar geen zin in hebben'.

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Marielle..gefeliciteerd met je opleiding !

Jannes... McDreamy? *smelt* :)

Yule, had het idd ook gelezen dat veel melkproducten gebruiken helpt,maar hier helaas niet.
    Vriendje heeft ook last van krampkuiten,maar bij hem komt het waarschijnlijk door b12 tekort.
    Heb verschillende keren van zwangere vrouwen gelezen dat de krampen bij hun over gingen door b12 tabletten..

Heb net vast het avond eten gemaakt ( witlof met ham en kaas ) dan hoef ik het vanavond alleen nog maar in de oven te schuiven.Stukje vis er bij bakken en klaar.

18. nou was hier gistermiddag nog en nu ineens 10 pagina´s erbij.

chaartje gefeliciteerd met je zoontje Levi en geniet van hem, hij blijkt nu al een sterk mannetje te zijn dus ik vertrouw erop dat het helemaal goed komt.

mobielfreak gefeliciteerd met je zwangerschap.

en verder weet ik het al niet meer haha

vandaag 27 weken en ik heb ontzettende last van buikpijn, niets om me zorgen over te maken want het zijn duidelijk mijn darmen, heb ook last van windjes :oops:
    verder heb ik elke ochtend als ik wakker wordt dat mijn enkels zo´n pijn doen dat ik bijna niet kan lopen, ik denk van het vocht, het lijkt wel of ik mijn enkelbanden heb verrekt dan.
    als ik eenmaal aan de gang ben gaat het wel maar dit is echt niet fijn.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

19. ohw ja wil iemand op de lijst zetten dat ik 25 juni naar de vk moet en dat ik 28 juli mijn eerste verlofdag heb.

xxxxxxxxxxxxx

20. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Klinkt idd als vocht vast houden.. Veel met je voeten omhoog en water drinken.

Vind het vocht in mijn enkels nog niet het ergste.
    Hou ook vocht in mijn vingers vast.. ik krijg mijn verlovingsring niet meer af,dus ben bang dat de trouwring straks ook niet gaat passen.

Zag net trouwens dat Rainbow uit onze groep een stukje onder "zwangerschap" had geplaatst.. ze denkt dat ze vruchtwater verliest. Ik hoop dat het vals alarm is.

Deel Deze Pagina