September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Dorientje, lekker puber zujes of niet? Zou denk ik net zo reageren als jou..wie weet draait ze nog bij.

@Wupje, hahaha wat een goeie :D

@Chaartje, hoe reageerde hij?

@Steen, wat moet dat heerlijk voor je zijn. Geniet er lekker van!

@Roshi, lief mailtje..zullen ze vast wel begrijpen..en laat die tranen maar lekker. Voel je je straks weer beter.

@Jannes, wel lekker nog maar 2,5 week wachten..shop ze volgende week.

@Cossy, leuk hé! Manlief kijkt hier af en toe ook nog helemaal verbaasd :D

@Moppie, hier ook allergisch voor sigarettenrook,...zo irritant. Vermijdt dit ook zoveel mogelijk en gelukkig rookt er niemand in mijn directe omgeving.

@Marielle, gefeliciteerd :D:D

@Rainbow, weet niet of je dit nog leest maar wil je even heel veel succes wensen!

@Sunshine, have fun…geniet ervan!

@Ingeltje, heeey vakantieganger, lekker aan het genieten daar?

Jeetje vandaag alweer 28 weken..wat vliegt de tijd :D nog maar twee tot de 30 en dan is het echt aftellen.

2. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Dag dames,

@Rainbow: heel veel succes en ik hoop dat alles goed gaat!

Roken: mijn ouders roken ook, maar doen dit niet als wij er zijn (zus en ik) aangezien we beiden zwanger zijn/waren (zus is inmiddels bevallen). Zij vinden dit niet meer dan vanzelfsprekend en we hebben het niet eens hoeven te vragen. Verder wordt ons huis na de bevalling volledig rookvrij, maar er zijn nu al nauwelijks mensen die bij ons roken.

Vocht vasthouden: sinds 3 dagen houd ik veel vocht vast, m.n. in mijn voeten en enkels (of beter gezegd: op de plek waar vroeger mijn enkels zaten :) ). Soms doet het zelfs een beetje pijn, dus straks maar lekker met mijn voetjes omhoog.

Zou iemand verder even wat data kunnen toevoegen aan de lijst?
    - 12 juni pretecho
    - 19 juni echo cervix + controle gynaecoloog
    - 8 augustus start verlof

Dagdag!

3. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Rainbow, heel veel succes en sterkte meid! Ik duim voor je!

Meiden, het is echt heerlijk om weer thuis te zijn....ons hondje ligt lekker aan het voeteneind, ze vindt het wel prima zo!
    Ik merk wel dat ik al aardig moe begin te worden....met mijn buik gaat het aardig, af en toe wat steken en harde buiken, maar niet erger dan in het ziekenhuis.

Over de kraamzorg: die heb ik gisteren gebeld, omdat ik nog steeds niets van ze gehoord had, en me zorgen maakte dat ik ook weinig uren zou krijgen, en daar zit ik nu helemaal niet meer op te wachten....we hebben wel wat verdiend al zeg ik het zelf.....sorry beetje ego...
    Maar goed: volgende week bellen ze voor een intake, en de vrouw van kraamzorg heeft me gerust kunnen stellen dat zij geen problemen hebben, en we zoiezo de normaal aantal uren zouden krijgen. Dus dat is een hele geruststelling!

Ik heb nu natuurlijk ook moeten stoppen met de zwangerschapsgym, weet iemand van jullie sites oid waar ik info kan vinden, over bijv. het puffen....tja je kunt maar ergens mee bezig zijn he ;)

4. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    pupke, waarom krijg jij een echo van je cervix, als ik vragen mag? kijken ze naar je baarmoederhals?

5. Onder water

Onder water Niet meer actief

Steen, ik geloof graag dat het overheerlijk is om thuis te zijn na zo'n lange tijd in het ziekenhuis!
    Kan je weer lekker ongestoord snurken( was jij toch hihi)

Rainbow, ik duim voor je dat het goed zit!

Ik heb een drukte maker in mn buik niet normaal !
    Ik voel haar gewoon met de dag sterker worden en die bewegingen zijn ook zo lief!
    Als ze echt wakker is gaat mijn buik helemaal heen en weer, zo vertederend (L)

6. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Jemig wat is er ongelooflijk veel geschreven in 1 dag zeg!

@ Ingeltje: Ja mijn droger is weer gemaakt! Kostte me wel behoorlijk wat...maargoed tis niet anders.

Verder hebben wij ons nu ook op een 2e kinderdagverblijf ingeschreven. Dit omdat het kdv hier in het dorp aangaf dat dat verstandig was omdat ze nog geen plek konden garanderen. OP het 2e kdv konden ze ook nog niks bevestigen.
    Ik denk er nu over om ook in te schrijven bij de stichting waar ik zelf werk. Dit ligt wel uit de route voor mijn partner (vanaf zijn werk naar huis moet hij dan per sé via Amersfoort als hij de kleine ophaalt.) Daarentegen heb ik wel voorrang op de wachtlijst omdat ik voor de organisatie werk. Dus vanavond even met mijn vriend bespreken. Voordeel daar is dat ik een halve dag kan afnemen en ik zeker weet dat mijn moeder nog wel een middag op zou willen passen, scheelt toch weer!)

Verder lekker gewerkt vandaag.

@ Rainbow: ik hoop dat er niks ernstigs is en dat je snel weer thuis bent.

7. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Ingeltje: heeeeee weer terug? Heb je het leuk gehad? Lees ze!

@Eva: 2e KDV? Ik heb me wel bij 4 ingeschreven, waarvan 3 een wachtlijst hebben tot op z'n vroegst half 2009 (whaaaa!) en de laatste net open is, dus daar kunnen we waarschijnlijk wel terecht... gelukkig maar.
    We hebben ook nog een traject voor gastouderopvang lopen. Kan je nagaan...

8. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Rainbow> sterkte meissie, rustig aan doen en we duimen voor je!!!
    marielle> gefeliciteerd goed van je zeg!
    Wupje> een nieuwe look leuk! ik hoop wel dat je kleurtje pakt bij mij pakte hij de laatste x niet :(
    Moppiepoppie> gezellie! het is van 10.30 tot 11.15 uur. Als je mee wilt moet je me maar ff een pbtje sturen hoelaat en waar ik je moet ophalen oke?
    Sunshine> HELE FIJNE VAKANTIE!

@iedereen die reageerde op mijn berichtje van vanmorgen> dank je voor jullie lieve woorden gaat alweer beter, zie nu de zonnige kant er weer van in :D maar vanmorgen was echt ff wennen. Een groot voordeel is al dat ik niet meer op zaterdagochtend hoef te zwangerschapzwemmen maar dit gewoon op woensdag ochtend kan gaan doen :)
    Net lekker naar de Yoga geweest echt heerlijk, ben weer helemaal ontspannen. Zo nu ff GTST kijken...

9. ydnic

ydnic Actief lid

4 jan 2008
    450
    0
    0
    Administratie en sales
    Friesland aan het water
    Rainbow sterke en hou die klein nog even lekker bij je.

Nog maar even een keer, ik heb nu van Bional capsules die vocht afdrijven en ik moet nu toch zeggen dat mijn enkels er weer normaler uit beginnen te zien. Terwijl ik normaal op dit tijdstip echt geen enkels meer had. En helemaal met dit warme weer niet.

10. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Roshi: Fijn dat je weer een beetje opgevrolijkt bent! Er zijn zeker leuke kanten aan stoppen met werken... lekker tutten in huis, spulletjes kopen en klaarmaken, op visite gaan, forummen, en ga zo maar door... Geniet er ook maar een beetje van!

11. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    @ allen: zo, ff wat gegeten en nu weer verder zucht :)

@ parr: wat is er tijdens Jericho gebeurd? Shit gemist hihihi

@ Yule: hahaha een poll wat jouw kindje voor naam krijgt? Dat moet ik zien :) oh hhaaha en my wish is your command zie ik ;) wat een coole namen hahahaha

@ Lola: fijn dat Lizzy weer terug kon! Onze Doerak is ook ooit in de tuin van de buren geraakt. Toen is Gijs op het schuurtje geklommen via onze tuintafel, heeft de tuintafel opgepakt en aan de andere kant neergezet, Doerak gevangen, op de tuintafel weer terug, toen de tafel weer naar onze kant en toen hij weer terug hihihihi

@ Yule: wat een vervelend bericht over je 60% werken... hoop dat je eruit kunt komen. Bah .. :(

@ Dreames: fijn dat je nieuwe baan top is!

@ Kaatje: oeh wat een spanning..bloedverlies en de VK onderweg? Pfff fijn dat het goed afliep...zit hier zowat met een hartverzakking

@ Chaartje: natuurlijk nog van harte met je lieve, kleine Levi, fijn dat alles goed lijkt te gaan! Met tranen in m'n ogen je verhaal gelezen, prachtig...

@ Dniise: gefeli met je nieuwe baan!

@ Mobielfreak: Aaaaaaaaaaaaaahh!! Wauw meid!! Echt geweldig nieuws!!

@ Dorientje: wat een rare schoonzus?! Pfff kan ik me echt kwaad om maken zeg....

@ Parr: jaloers! ik wil ook naar Indiana jones! MIsschien morgen, om onze trouwdag te vieren

(nog 3 pagina's hoera!)

@ Steen: wat fijn dat je weer thuis bent :) Doe maar lekker relaxen!

@ Roshi: och shir... wat vervelend voor je. Ik vind je mail naar je collega's erg duidelijk en krachtig.

@ Marielle82: gefeli

@ Rainbow: ohnee... niet weer iemand... hoop dat het niet terug komt en heeeel veel sterkte en succes! Komt vast goed meis!

-------------------------------------------

Zo en nu ik :)!

olifantenpootjes: oef ik lig net op de bank en OH MY GOD wat een enorme kuiten heb ik snik... dikke vette kluiven...

trouwdag: hoera! wij zijn vandaag 2 jaar getrouwd :)

Vakantie:

We hebben een heerlijke vakantie gehad :), we gingen naar Normandië en zouden eigenlijk morgen pas terugkomen, maar ik wilde graag naar huis.
    Het was erg lekker en gezellig samen, maar ik voelde me toch niet prettig in het buitenland. Het begon zondag, we hebben een heerlijk dagje gehad
    en hebben in een dorpje lekker rondgekuierd (au rug au bekken) en daarna een anderhalf uur op het strand gevliegerd (haha manlief zo blij als een kind, had een vlieger gekocht en maar vliegeren daar aan zee :) ). Ik heb alleen maar gekeken eigenlijk. Maar na zo'n dag staan en lopen had ik niet gedacht hoe zo'n effect het had. Met buikpijn in bed gekropen en de volgende dag moest ik het bekopen met een anderhalf uur harde buiken die om de 5 minuten kwamen.
    Dat voelt toch angstig in het buitenland.
    Dus besloten om niet meer zoveel te doen. Wel uitstapje nog gemaakt naar de kust van D-Day, erg mooi. American Cemetary gezien, indrukwekkend.
    De rest veel in het appartementje, het zwembad en in de auto dingen gedaan.
    Heel slecht geslapen omdat het bed gemaakt was voor mini-fransoosjes en niet voor Gijs (2.03 m) en mijn dikke buik. Lag echt niet comfi en sliep niet
    lekker door.
    Overdag was ik echt zoooooooooooooooo moe. Ik heb daar elke dag in bed gelegen en soms wel 2 uur muurvast geslapen. Vannacht viel ik daardoor pas om 3 uur
    in slaap (ook omdat de kleine een feestje aan het bouwen was in mij) en vandaag weer een rit naar huis...oef!

Conclusie: lekker, gezellie, romantisch, heerlijk genoten - maar veel moe, last van buiken en beetje angst om in buitenland te zitten. Blij dat ik thuis ben
    en nu weer lekker met jullie kan kletsen!

12. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    en over die vermoeidheid: ik zie er vreselijk tegenop om te gaan werken deze week.... ik ben van 's ochtends tot 's avonds helemaal kapot, ben geen moment echt wakker en fit.
    Ben benieuwd of het gaat deze week. Ik verwachtte juist uit te rusten, maar dat is niet echt gelukt, ik blijf helemaal óp!

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Diddl.. konijn liep hier normaal ook los maar is nog herstellende van een botbreuk..dus wil hem nog even beperkt ruimte geven.
    Nee niet echt plannen met de kids, blijven ook maar een uurtje, en echt ver lopen kan ik niet met ze..dus denk gewoon lekker met de autotjes en het konijn spelen

Rainbow..geen rare dingen gaan doen he ! Hoop dat het allemaal mee valt.

Is het eigenlijk normaal dat er zo vaak iets `fout` gaat tijdens een zwangerschap? Of zijn wij gewoon weer een mooi clubje apart bij elkaar?

Parr. gezellig :) Zet ik een paar badjes neer. kunnen we allemaal op een stoeltje met onze voeten in een badje en dan kijk ik de buurjongens wel lief aan om ons drinken en ijsjes te brengen.

Sunshine.. dit ga je vast niet meer lezen,maar fijne vakantie en doe voorzichtig !

Ingetje, welkom terug ! Leuke vakantie gehad zo te lezen..
    Gefeliciteerd met je trouwdag ! Kan me wel voorstellen dat zo'n vakantie vermoeiend is. Doe rustig aan op je werk ! Eerst even lekker inkomen.

Steen..zal eens even voor je zoeken ( puffen ) en anders komen we in de zomer ook een dagje naar jou om je pufles te geven.

Yule.. opvang in alphen is geloof ik nogal een probleem he? Collega van me is zwanger en had zich ook ingeschreven. Werd ze vandaag gebeld dat de kleine pas in maart 09 terecht kan,maar ze gaat in jan. 09 alweer werken,dus moet nu op zoek naar een tijdelijke oplossing.

Gingen vanavond de bank en stoelen ophalen. Bank is nu thuis maar de stoelen niet. Vriend moest naar de dokter,en dat liep uit. Toen een boedelbak ophalen,en duurde ook een half uur ( zo traag daar ) dus wij snel rijden.. waren er om 10 voor 6. net op tijd dachten we... was de winkel om half 6 dicht. Moeten morgen dus weer terug. Voor de
    3de dag op een rij er heen rijden... dat is dan weer minder.
    Ga nu even kijken waar vriendje is. Ging een half uur geleden de hond uitlaten.

Wie van jullie is trouwens al gebeld voor een intake van de kraamzorg? ik iig nog niet. meestal wordt er toch voor de 7de maand een afspraak gemaakt?

14. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    ik ook nog niet... en de gewraakte brief is al wel binnen, maar die is van mijn zorgverzekering. Krijg dus ook 16 uur huishoudelijke hulp aangeboden. Ach beter iets dan niets natuurlijk, maar ik hoop nu ook snel iets van mijn kraamzorg te horen.

15. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Ingeltje: zo te lezen heb je je wel vermaakt op vakantie. Misschien wel goed om er even tussenuit te zijn en toe te geven aan de vermoeidheid. Misschien trekt het weer bij? Ik merk dat ik echt van die periodes heb van extreme moeheid, dan groei ik weer heel hard (buik stuk groter daarna en weer een kilootje erbij...)

@Kaatje: ja opvang is hier echt heel lastig. Ik ga even opzoeken of ik getallen kan vinden over complicaties tijdens de zwangerschap. Als mensen daar niet op zitten te wachten, zet ik het niet hier hoor!

Intake kraamzorg is meestal rond 34-36 weken omdat je voor de 37 weken toch in het ziekenhuis zult bevallen als het dan al komt. Tenminste dat werd mij verteld. Dus ze zullen rond 30-34 weken wel een keertje bellen denk ik. Anders ff navragen?

16. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Bij ons stond in een brief ook in de 7e maand

17. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Heb wat cijfertjes gevonden over vroeggeboorte, zwangerschapshypertensie en -vergiftiging (hoe vaak het voorkomt enzo). Hier zetten?

18. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @marielle gefeliciteerd met je diploma.

@yule gelijk heb je meid ik ga duimen voor je dat je bij een van de 2 aangenomen wordt.

@ingeltje welkom terug en gefeliciteerd met je trouwdag

@kaatje in de 7e of 8e maand werdt ik bij mijn zoontje gebelt voor de intake.

@rainbow he meid hoop dat het mee valt hou je rustig en beeb ff blijven zitten nog hoor.

vandaag lekker het park ingeweest met man en zoonlief. verder weinig tot me moeder belde en vertelde dat me vader zijn hand had verbrand op het werk. was gevallen en wilde zich opvangen aan een hete ketel van een vrachtwagen met als gevolg 2e tot 3e brandwond op zijn handpalm. dus hup wij ff naar opa en oma toe om te kijken hoe het ging gelukkig gaat het redelijk en heeft ie weinig pijn morgen gaan we ff helpen met de boodschappen en maandag ga ik ff helpen met het huishouden want dat deed mijn pa altijd omdat me moeder gehandicapt is en het dus niet kan. morgen gaan we uit eten met heel de fam voor opoe d'r verjaardag. dus dat wordt wel weer ff gezellig.

19. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @tweety: ik hoop het ook! Wat naar voor je vader! Hebben ze verder wel extra hulp nu? Want ik denk dat jij ook niet zoveel boodschappen kan tillen!

20. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    ha dames!

Ik ben lekker alleen thuis vanavond want hubbie is met zijn collega's de stad in, ben benieuwd hoe laat hij thuis komt 8)
    Net even lekker relaxed op de bank gehangen en nu even de was aangezet (hoef ik dat morgen alweer niet meer te doen)

@ Krisstel heerlijk alweer 28 weken!
    @ Ingeltje welcome back! En gefeliciteerd met jullie 2-jarig trouwjubileum :D ! Kan me voorstellen dat een ander bed niet zo heerlijk slaapt als thuis en dan ook nog die harde buiken :( Gelukkig ben je er weer!
    @ Roshi het kleurtje voor in mijn haar pakte idd niet goed, gelukkig kreeg ik daarom nog wat highlights extra dus nu ziet het toch wel leuk uit.
    @ Tweety ai een brandwond is pijnlijk. Hopenlijk geneest het snel.

Heb nog een vraagje: de laatste week ben ik heel erg onzeker over de zwangerschap. Misschien heeft het ook te maken met de metingen dat ze zo'n groot hoofdje gemeten hebben en ook dat de VK zei dat we het vruchtwater goed in de gaten moeten houden dat het niet te weinig wordt. Maar ik moet over 3 weken pas weer terug op controle. Kan het dan niet zo zijn dat er in de tussentijd al te weinig vruchtwater is en dat de kleine dan niet goed meer door kan groeien? Ik ben soms zo bang dat er iets fout gaat en dat ik het niet op tijd merk waardoor we er misschien te laat bij zijn. Ik heb me nu wel voorgenomen dat als er weer iets is, ik gelijk de VK bel en niet meer afwacht. Weten jullie hoe dat precies zit met het vruchtwater? sorry hoor voor deze klaagzang :oops:

Deel Deze Pagina