September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Een geboortetaart? Daar heb ik dan weer nooit van gehoord...

Werd net hard geschopt! Het deed gewoon zeer... :rolleyes:

2. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    volgens mij is het TRAP JE MOEDER WEEK hahahaha hier ook al zo'n trappert de afgelopen dagen

Moet je maar op de site kijken is echt onwijs leuk (vind ik)

3. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Ben een beetje van slag. Hadden gister nog bbq-worstjes over die maar een uurtje nog in dichte verpakking buiten hadden gelegen, dus ik dacht; dat kan nog wel. Maar ik vond ze een beetje raar smaken. Toch maar opgegeten omdat ik tegenwoordig alles raar vind smaken. Maar toen keek ik ook nog even op het pak toen ik klaar met eten was, bleek dat de houdbaarheidsdatum van die worstjes 5-6-2008 was :confused: Ik ging ervan uit dat als je ze twee dagen geleden koopt, en er zit geen 35% sticker op, dat de houdbaarheidsdatum iig nog niet verstreken zou zijn. Nou niet dus. Wat nu?

4. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ben je aan de diaree, voel je je misselijk/ziek? zonee dan is er niets aan het handje! Je maakt je wel snel zorgen he hihi net zo'n muts als ik dus ga lachen worden woensdag :D

5. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    hahaha, euh.. nee.. dat zal nog moeten gaan komen, of niet dus. Is nu net 5 min. geleden hoor :p Ja, dat gaat wat worden, hihi. Trouwens, wat zijn dan de risico's voor zwangeren als het gaat om bedorven vlees eten. Voedselvergiftiging kan ik wel aan, kotsen en diarree enzo, maar is dat ook slecht voor m'n schatje?

6. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    via google:

Voedselvergiftiging
    Als zwangere ben je natuurlijk al alert om dit te voorkomen. Zie ook bij eetadviezen tijdens zwangerschap. Mocht je toch een akelige aanval krijgen van braken, diarree of maagkrampen dan zijn hier wat adviezen. Het is een manier voor je lichaam om slecht of onverteerbaar voedsel kwijt te raken. Het grootste probleem bij voedselvergiftiging is vochtverlies, want dit kan leiden tot uitdroging. Het is dus heel belangrijk om veel vocht tot je te nemen.
    Bramenwortels en bramensap zijn veilige remedies. Ook gestoofde venkel of mierikswortelbladeren kun je proberen.

7. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Hmz.. Het klinkt alsof iig m'n beebje er geen last van heeft, dus dan vind ik alles goed. Kan altijd dus nog bramensap en mierikswortel gaan drinken :) Bramensap klinkt wel lekker trouwens :D

8. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    En ik ga dus echt wel naar de AH want vlees verkopen dat al 1 dag over datum is dat kan natuurlijk niet zeg!

9. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    nou dat zal ik inderdaad ook doen, vergeet je bonnetje niet he anders geloven ze je niet

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Moppiepoppie. dikke kans dat het darmkrampen/diarree wordt. Kan als het goed is niet echt kwaad voor de baby.

Roshi..wat is de link van die taart? Of kijk ik daar overheen?

Hier is de kleine ook lekker druk bezig.
    Zag vanavond echt mijn hele buik heen en weer golven.

11. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
  12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    haha zou het :):)

13. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    hoi hoi!

@ Yule mijn banner telt volgens mij vanaf het moment van bevruchting en de 2 weken vooraf van menstruatie en eisprong niet. Ik ben idd 26w + 4d nu op dit moment.
    @ Eva erg herkenbaar zo'n eigenwijze katten ;)
    @ Freesia misschien moet je een huwelijksaanzoek doen als je jouw mooie sexy steunkousen aanhebt, dan kan hij toch echt niet weigeren ;) !
    @ Pisum eten zakt bij mij ook niet altijd goed :(
    @ Tweety nou ik ben ook wel benieuwd naar alle geheimpjes! Hoe lang nog tot de grote dag?
    @ Steen super al 27 weken! Ook bij jou gaat het de goede kant uit, blijf maar lekker genieten en rustig aan doen :D
    @ Parr humm die mannenlogica over trots snap ik niet helemaal. zal wel aan de hormonen liggen ;) Doe jij trouwens ook een beetje rustig aan? Als ik jouw schema zie (wassen, gras maaien en werken....dat krijg ik echt niet voor elkaar)
    @ Freesia mooi sieraad hoor!
    @ Diddl wat een lieve foto 8)
    @ Moppiepoppie en nog geen last van je darmen?

Gelukkig was het vandaag ook hier in Limburg mooi weer :D Gisteren namelijk helemaal niet. We hebben vanochtend ook even in de tuin gewerkt en daarna nog bij mijn ouders op bezoek geweest. Net hebben we nog een dansles gehad: argentijnse tango! Echt superleuk en ook met een dikke buik goed te doen 8)
    Nu ga ik nog even wat drinken en dan lekker naar bed!

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Meiden ik ga mijn bedje in..ben geloof ik nog nooit zo weinig op het forum geweest als vandaag haha.

Tot morgen... weltrusten...

15. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Welterusten meiden...ga ook zo slapen :D

16. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Nou dan duik ik er ook maar in :)

Welterusten en tot morgen!

17. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    ik ga nog even aan mijn scriptie. Ik zou pas over 12 uur aan de schijterij moeten gaan als ik voedselvergiftiging aan die worstjes heb opgelopen...

18. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
  19. 4days

4days Niet meer actief

Meiden, ik zit ff te stressen... :(

Ik ben namelijk bang dat ik misschien vruchtwater verlies! Ik weet het niet zeker.

Sinds een week ofzo verlies ik elke dag best veel afscheiding, maar deze is anders dan normaal. Het is veel dunner (niet plakkerig) en het ruikt vreemd. Ik dacht eerst aan een vaginale infectie ofzo, maar nu las ik dus ergens dat het vocht dan juist slijmerig en dik is (sorry voor de details) en dat vruchtwater juist heel dun is, net gewoon water....

Nu ben ik dus echt bang dat het vruchtwater is, en hoe komt dat er dan? Zit dan een gaatje in de vliezen ofzo? Ik verlies gelukkig niet veel, echt niet genoeg zodat het vruchtwater weg zou lopen ofzo. Maar bestaat er dan geen groot infectiegevaar ofzo, mocht het zo zijn?

Morgen vk bellen... :(

Groetjes Cossy

20. chaartje79

chaartje79 Bekend lid

4 jan 2008
    515
    60
    28
    Horeca medewerkster
    Assendelft
    hey cossy

vruchtwater is net als water het ruikt zoetig
    en het lijkt als je het opvangt meer op die aloe vera drank door die witte stukjes die er in zwemmen

Dikke afscheiding of doorzichtige afscheiding is normaal
    maar vruchtwater is echt NAT

believe me i know

Maar altijd de vk bellen voor de zekerheid
    das ook het beste

Nou dames het was weer een drukke dag voor mij
    sochtends kwam de vk die ik in amsterdam nu heb op bezoek

heb ff lekker van me af kunnen praten en ook heeft ze even gekeken waar me baarmoeder nu zit of die goed aan het dalen was en hard was
    nou dat zit ook wel goed

En later ff gewinkeld heb bij de prenatal een maxi cosi gehaald( die kreeg ik van me moeder) en een doomoo zitzak voor Levi ( die heb ik zelf gekocht)
    En ik moest wat mondstukken voor me kolf aparaat bestellen

Dames ik raad iedereen de Medela Swing of duo aan
    een elektrische kolf aparaat is echt beter dan die Avent die handmatig want dat doet echt super veel pijn
    die elektrische bouwt het nog op

Levi maakt het ook goed hij mocht vandaag tijdens het buidelen weer aan het snorretje en dat deed hij super goed.
    En ze hebben het bloeddruk lijntje uit zijn navel gehaald dus nu heeft hij alleen nog maar 1 lijntje in zijn navel we gaan vooruit
    hij krijgt ook andere antibiotica want ze hadden een specifiekere stofje gevonden in zijn bloed waar een andere antibiotica beter tegen werkte

En zo grappig tijdens het buidelen was ik in slaap gevallen en opeens voelde ik zo een handje op me mond schrok me rot maar het was Levi maar die ff aan het voelen was of hij daadwerkelijk wel op mamma lag
    zo grappig

Hij heeft net als ik nu een beetje een lage hb dus ik moest vandaaag weer geprikt worden want hij kreeg dan een bloedtransfusie gemengd met mijn bloed

Zelf zit ik aan de ijzer tabletten en die zijn totaal niet leuk stomme bijwerkingen
    Maar ja troost mezelf bijna elke vrouw heeft na het bevallen bloedarmoede dus jullie zullen er ook aan meoten geloven en dan hoor ik het wel hoe of wat haha

Maandag word Levi weer gemeten ben benieuwd hoelang hij is geworden

ik vind het zo leuk om jullie verhalen te lezen maar blijf ook jaloers ik wou dat ik dat ook had meegemaakt maar ja daar in tegen heb ik nu al een ukkie hihihi

Deel Deze Pagina