Moet zeggen dat ik het persoonlijk helemaal nog niet zo zwaar vind het zwanger zijn. Maar ja ik heb ook makkelijk praten, ik heb eigenlijk nergens last van. Ik snap dat degene met veel kwaaltjes het als minder prettig ervaren. Ik geniet alleen minder van het erge maagzuur dat ik sinds een week of zo heb.
Ik wil ook reageren op het zwanger zijn en het zwaar vinden. Ik kan gelukkig zeggen dat ik het tot nu toe heel erg mee vind vallen! Ik heb gewoonweg het geluk dat het voorspoedig verloopt allemaal. Ieder lichaam, iedere zwangerschap is anders, dus niemand kan oordelen over wat jij voelt. Toch wil ik iedereen meegeven om vooral naar de positieve kanten van je zwangerschap te kijken, en daar meer over te melden op het forum. Begrijp me niet verkeerd, klagen op het forum lucht lekker op! Maar door ook vooral positieve dingen met elkaar te delen, kan je elkaar lekker opbeuren! Ik wil jullie gewoon meegeven dat je af en toe effe lekker kunt klagen, maar vooral niet al het moois uit het oog moet verliezen. Een positieve instelling kan je al enorm helpen, hoge bergtoppen lijken dan ineens kleine heuveltjes te worden Iedereen die het even 'zat' is, een knuffel van mij Hier vandaag de 24 weken bereikt! Joepie
@tweety> sja het valt me ook net op ik vond jou banner zo leuk dus dacht ik ga er daar ook 1 maken maarja tis niet goed zo eens kijken of ik het kan veranderen.... @eva> nog 1 dagje wachten
Hoi dametjes Ik moet zeggen, ik heb super tegen het "zwanger" zijn opgekeken. Maar, tot nu toe valt het reuze mee. Ik heb gelukkig weinig tot geen klachten. Maar iedereen is anders, en ik kan me voorstellen dat het voor sommige meiden harstikke zwaar is. Waar bemoeien andere mensen zich mee als ze zeggen dat het wel/of niet zwaar is. Het is denk ik voor iedereen anders, maar om anderen nou je wil op te leggen Vandaag liep ik door de stad, en zat er zo'n tienerpuber met haar vriendinntjes, ik hoorde dat ze zei:"Moet je die dikke zien lopen met haar stomme buik." Kon er gelukkig hard om lachen, frappant wel normaal kan ik door zo'n stomme opmerking nog wel eens uit mijn evenwicht raken. Sinds mijn zwangerschap lijk ik wel stabieler 8) Trouwens het klussen thuis zal mijn mannetje voorlopig maar weer even alleen moeten doen. Dit is echt de laatste week dat ik veel moet werken, 54 uur dit keer Maar ik kan voldoende pauzes nemen enzo. Volgens de verloskundige kon het niet zo veel kwaad zo lang ik voelde dat het goed ging. Dus mijn schuldgevoel is overboord gegooid Steentje, dikke knuffel van je buddy ik kan me voorstellen dat je het gewoon heel moeilijk en zwaar hebt!
He he eindelijk weer eens de tijd en puf gevonden om hier bij te lezen en een beetje te reageren. Gisteren zat ik er helemaal doorheen. Mijn vriend maakt lange dagen op het moment dus sta er helemaal alleen voor. Ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die het nu zwaar heeft. *klaagmodus aan* Tjeezus, zit ALWEER ziek thuis sinds een paar weken omdat ik het gewoon niet meer trek. Snel harde buiken, soms pijnlijke, maagzuur, last van mijn bekken en mijn onderrug. Ik gebruik de kinderwagen zowat als rollator om die 800m naar de winkel te kunnen halen de rest van de dag ben ik bekaf maar kan niet liggen vanwege maagzuur en heb ik eindelijk een houding dan krijg ik weer steken bij mijn bekken of gaat mijn rechterbeen krampen. Pff, ben blij als het 21 augustus is en de kleine wordt gehaald *klaagmodus off* Chaartje: Nog gefeliciteerd met Levi! Leuke naam zeg! Hoe doet jouw mannetje het in de couveuse? Mag je hem al aanraken of is hij hiervoor nog te klein? Houden de zusters bij jullie ook een dagboek van Levi bij? Dat deden ze toen bij Raven (is geboren met 32 weken) en hardstikke leuk om nu terug te lezen. Veel sterkte! en geniet ze van Levi!
hihi ik heb gewoon 27-9 ipv 25-9 gedaan ... zo klopt het wel en niemand die ziet dat ik de verkeerde datum hebt gebruikt Jekkia > nou schiet niet op he meis, sterkte! Sasha> ook na de bevalling vasthouden he dat evenwicht
Goedenavond dames! Nou ik ben weer flink sjaggo en dit komt gewoon door de hormonen maar ook door manlief die sjaggo is door zijn hooikoorts. hij wilt liefst vanavond niet mee naar kaatje katoen.. nou ik ben het wel zat zo voel ik mij nu! heb zoiets van laat dan maar allemaal zitten heb echt zin om te janken zo bah! Ik geniet ook verder van mijn zwangerschap maar heb ook afentoe van die zware momenten... wel heerlijk dat ik hier kan spuien over de zwangerschap want buiten de forum hou ik mij verder stil, sta niet op kritiek te wachten! @Danielle gefeliciteerd met jullie huwelijk! @kalvertje44 ooh heerlijk! geniet ze alvast! @cossy gelukkig dat het goed was! Ben ik ook meer gerust over dat het bij mij ook zo hoort wordt het beeb pas vanaf wk 24 als mens gezien ok straie hier nog geen streep te zien! (op hout kloppen) @steen welkom bij de dipjesdag club kletskousen anders moeten wij straks metsen allen in een venster kletsen bij msn of zo eten hier maceroni met roerbakgroente en saus gegeten yummie! @tweety wat zijn krootjes? @sasha ik zou nu precies het tegenovergestelde hebben @chaartje zijn de artsen al achter hoeveel weken levi nou precies was? verder dan die 26 weken?
@Tweety, hoe vindt Rene de zandbak? @Roshi, hele domme vraag..maar wat bedoel je met sluitzegels? @Chaartje, haha en ik zit hier af en toe al te roepen dat ik het wel tijd vind dat onze kleine komt (al hoop ik natuurlijk dat het nog blijft zitten) wel super hoor dat Levi het zo goed doet en jij lekker geshopt @Parr, leuk naar Kaatje, ben benieuwd naar je verhalen. @Delayla, logisch dat jullie geschrokken zijn, hoop dat woensdag alles goed is. Wat bijzonder zeg van Derek! @Linda, jeetje wat een verhaal! @Funnyme, sommige mensen kunnen alleen maar oordelen in plaats van te willen begrijpen wat een ander voelt. Jij weet als geen ander hoe zwaar het kan zijn dus laat ze lekker kletsen. Moet eerlijk zeggen dat ik van te voren dacht dat zwanger zijn helemaal geweldig zou zijn..maar dat gevoel heb ik dus helemaal niet, ondanks dat ik helemaal geen klachten heb. Niet dat ik niet blij of dankbaar ben maar zou het liefst een kleine willen zonder die dikke buik Lekker genoten van je aardbeien? @Ingeltje, hoe is het werken gegaan? @Danielle, gefeliciteerd met jullie huwelijk! @Klavertje, lekker hoor..waar in Griekenland gaan jullie naartoe? @Cossy, wat een opluchting
Wat een weer hé meiden, houden jullie het een beetje vol? Ben eigenlijk wel blij dat het na morgen iets minder warm wordt. Op het werk zeggen ze nooit iets over mijn zwangerschap..ze doen juist alsof ik nog net zoveel kan als voorheen en eigenlijk gewoon niet zwanger ben. Mijn collega is nu twee weken weg..zit nu nog vier weken alleen (i.p.v. twee full-timers) want daarna komt er pas iemand voor vier dagen. Ben dus ook wel echt aan het aftellen! Wil jullie heel veel plezier wensen vanavond met de voetbal voor diegene die gaan kijken
@parr krootjes zijn rode bietjes ken je die wel? @kristel nou ja hij vind het zonder zand leuker haha het is maar vies spul wat tussen je tenen gaat zitten haha lag helemaal in een deuk ernaast ok maar erin nee echt niet gaat ie piepen haha. nou het was idd warm vandaag pff gelukkig was ik vrij morgen mag ik weer een paar uurtjes gaan werken ben benieuwd hoe het gaat. hier in huis kan ik al weinig doen als ik heb gestofzogen en gedweilt dan ben ik versleten en me rug voel ik dan ook. dus morgen zal er weinig van het huishouden komen maar ja dat vind ik niet zo erg een dagje niets doen.
Kristel> een sluitzegel is een sticker die je op de envelop kan plakken zodat de envelop dicht is en je deze niet hoeft te plakken of te proppen... voorbeeldje op http://www.geboortekaartjes.nl/kaart.ph ... 32&soort=1 (dit is niet die van ons maar ik kon 'm niet op internet vinden
tweety..Bedankt voor de uitleg over krootjes..rode bieten is hier idd wel bekend. Jekkia..dikke knuff meid Parr jij ook dikke knuff Krisstel, van mij mag het idd ook wel minder warm worden, kan normaal al niet tegen die warmte maar nu helemaal niet. HOop dat het vanaf maandag beter gaat als ik een puffer krijg van de longarts. Ga weer Jericho kijken...
Nou volgens mij heeft nederland al 2 doelpunten , en daar hoef ik niet eens voor naar de tv te kijken.. De hele buurt gaat hier uit zijn dak als er een doelpunt wordt gescoord haha
Ja Kaatje, hier idd ook 2 keer gegil gehoord, dus het zal wel 2-0 zijn? Ben net terug van het werken. Gelukkig viel het werken reuze mee. Ik voelde me zelfs wat fitter dan de afgelopen dagen, dus misschien is het wel goed om te werken? Doe gewoon rustig aan en heb een beetje schijt aan de targets die ik moet halen. Als ze gaan zeiken dan kan ik gewoon uitleggen hoe het komt toch? Oh en Eva; ik vind je woorden lief bedoeld, maar ik denk juist dat dit de plek is om wél lekker te klagen. In je omgeving snapt niet iedereen het en hier wel. Natuurlijk is iedereen die hier leest en schrijft zich bewust van het grote geluk om een kindje te krijgen, maar om nou steeds het positieve te gaan bekijken...soms lukt dat gewoon effe niet. Ik ben een erg positief en optimistisch persoon, maar vind lekker klagen toch wel heel fijn, je krijgt hier net even de steun die je nodig hebt! Dus wat mij betreft spuien we hier de pagina's vol met klaagzangen en klaagmodussen, want het positieve halen we wel uit aaaal die lieve mensen die ons vertellen dat we het positief moeten inzien hihihi En hoera met je 24 weken! (gewoon niet naar je banner luisteren )
Nou, het kan ook anders.. de laatste 3 weken voor de bevalling had ik juist nergens meer last van en daarvoor juist wel.