September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    dan heeft hij gewoon recht op zijn geld... waarom maken ze er zo'n probleem van, als ze dit zo doen kan je nog een schadebedrag eisen ook als het ECHT via de rechter gaat. domdodom
    ow hihi ja. nou die heb ik ook gister besteld :D ben gister echt goed bezig geweest :) heb ze besteld op die link die ik jullie had gegeven

2. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @FunnyMe: ik denk dat een rechtszaak er misschien niet eens van komt. Aangezien je man bij zijn oude werk vakantiegeld heeft opgebouwd in de loop van het jaar tot hij van baan gewisseld is en dus gewoon recht heeft op zijn nog niet uitgekeerde salaris en vakantiegeld. Dit is bij wet en CAO zo geregeld.
    Een werkgever mag dit niet achterhouden om welke reden dan ook. Omdat je van baan wisselt al helemaal niet. Zoals iemand anders al zei, hij heeft ervoor gewerkt en dient er dus voor beloond te worden.
    Dit is zo goed wettelijk geregeld dat een rechtszaak mogelijk niet eens van de grond komt omdat het niet ontvankelijk is (of zoiets) oftewel het slaat zo nergens op dat een rechter zich daar niet eens mee bezig gaat houden.

Tenzij je man iets getekend heeft waarop staat dat hij afstand doet van zijn salaris en vakantiegeld, maar dat kan ik me niet voorstellen. En dan nog vraag ik me af of zoiets rechtsgeldig is.

Ik zou idd je man even contact laten opnemen met juridisch loket of de rechtswinkel voor advies wat het beste te doen. Vanaf nu alle communicatie schriftelijk laten verlopen en als er al wat schriftelijk is goed bewaren! Jullie staan zo sterk dat ik persoonlijk niet tegen een rechtszaak zou opzien (behalve dat het veel rompslomp en toestanden geeft). Maar daar moet jij je dan weer helemaal niet druk over maken! Ik kan me je boosheid en zorgen wel heel goed voorstellen! Als je onrecht wordt aangedaan is het heel logisch dat je dat voelt. Ik kan al boos worden als ik jouw verhaal hierover lees.... En dat van vele anderen. Het is toch van de gekke dat zoveel werkgevers maar aanrotzooien en er mee wegkomen!

Succes!

3. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Als je verzekerd bent voor rechtsbijstand zou ik er helemáál werk van maken!

4. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    nou precies meis, hup gelijk bellen/mailen situatie uitleggen en zij weten er gelijk raad mee... ik zal wel ff alles onnodige kosten die je nu eventueel zou moeten maken noteren. (denk hierbij bijvoorbeeld aan in het rood staan - rente etc) succes!

5. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Roshi: Hihi, Jonckbloetplein is hier bij mij zowat om de hoek. Waar trappen ze dan balletje enzo? Er scheen ook één of ander veldje te zijn waar voetbal gekeken werd hier in de buurt. Is dat daar?

En niet morgen vergeten mij op te halen hè :D

6. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ja we hebben een rechtsbijstandverzekering dus werk gaan we er sowieso van maken. Maar (gooi het maar op de hormonen) ik zie het allemaal gewoon niet zitten. Hij heeft gewerkt voor zn salaris en vakantiegeld, en ze zouden zn km-geld rechttrekken want hij heeft al een paar maanden te weinig gehad en daar kunnen we nu voorlopig naar fluiten.

Ik ga ff liggen, misschien dat mn harde buiken zakken

7. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Dan hoord ie dat geld ook gewoon te krijgen.
    Dus maak je niet teveel druk , jullie staan gewoon heel sterk !

8. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    hoi!

Nou ik ben helemaal bekaf na mijn half uurtje wandelen in de pauze. Het begint hier nu echt benauwd te worden. Ik ben benieuw of het gaat regenen.

@ Steen ik heb de vacature voor mijn vervanging overal uitgezet en ik moet dus ook de sollicitatiegesprekken afnemen. Maar uiteindelijk is het niet mijn verantwoordelijkheid als we geen geschikte kandidaat vinden, dan lost P&O het verder maar op.
    @ Funny me wat een rotsituatie zeg! Kijk maar eens wat jullie rechtsbijstand adviseert, jullie staan in elk geval sterk lijkt me.
    @ Miracle welkom!
    @ Marielle geboortebedankjes doen wij ook niet aan. Ik vond de bedankjes voor ons trouwfeest al stress genoeg :D
    @ Krisstel hier zetten we de box ook over een paar weekjes op. Ik wil de katten ook nog even laten wennen dat ze er niet in mogen!

9. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    @ Kristell: hier komt de box rond 30 weken...
    Zo hebben onze 2 teckeltjes ook even de tijd om te wennen.

10. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    @krisstel: Onze box komt ook rond de 30-32 weken.

11. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Dom vraagje stellen: bedankjes voor wie? En waarom?

Enne.. is er niet ergens een chatbox die we kunnen inpikken, want dit gaat veeeeel te snel voor mij :)

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemiddag meiden.
    Jullie hebben weer lekker gekletst deze ochtend.. zal zo even alles lezen en reageren.
    Heb vandaag op mijn werk toch maar die (afschuwelijke) crocs gekocht aangezien schoenen echt niet meer lekker zitten met die dikke enkels.
    Heb ze wel gepimpt.zal zo even een foto maken en plaatsen.

Kristel..mannen zijn nou eenmaal oostindisch doof :)
    nee je bent niet raar. hier staat de box zelfs al een paar weken.
    Vroeger werd de box vaak pas na de bevalling neergezet.

Ingetje, gaan we onderbroeken showen? haha mooie buik !

Parr.dikke knuff.Hoop dat de ruzie tussen jou mannetje en jou snel over is.
    Wat er ook gebeurd is, hij kan toch wel een beetje interesse in zijn kind tonen ( afspraak vk )

Yule..ervaring met pica? haha
    Ik hoop ook dat ik geen meelezers heb, nu maar hopen dat niemand zo slim is om mijn emailadres te googlen. Mijn bijnaam hier is namelijk het voorste stuk van mijn emailadres ( niet zo slim achteraf)
    Verder sluit ik hier het forum altijd af als de deurbel gaat en doe ik altijd lekker vaag als iemand vraagt op welk forum ik zit.
    Roept vriendje van de week door de achtertuin "ow ja ik heb zwangerschapspagina af gesloten,maar die kan je toch wel weer opzoeken?" sukkel ! haha

Mensen gaan idd erg ver om het geslacht en naam te achterhalen> Geslacht is hier geen geheim,maar ze proberen steeds iets te vragen waardoor je de naam er perongeluk uitfloept.. Ik heb het per ongeluk tegen mijn moeder gedaan,maar die had het gelukkig niet in de gaten.
    Hier was toen in de straat een meisje geboren met de naam Evi, dus toen vroeg mijn moeder hoe ze heette en zei ik.....

Wupje haha leuke bijnaam! Balen dat er weer één heeft afgehaakt. Is het werk zo erg?

Anno.. zo jij bent lekker druk bezig geweest..als je de energie hebt moet je er gebruik van maken toch.
    Ik denk dat ik de babywas in het begin van mij vakantie/verlof doe. halverwege juli dus.
    Lekker zo'n "ouderwetse" schoonmoeder. Kijk maar uit dat ze je geen les wil gaan geven in bv.
    Mijn schoonmoeder kan zich ook aardig overal mee bemoeien,maar die weet inmiddels wel dat ik wel luister maar toch mijn eigen mening volg.

Klavertje... heel veel beter :):)

Miracle.. welkom bij de groep :)

FunnyMe..lekker zo'n oude baas..probeer je er niet te druk om te maken he..is niet goed voor de beebs
    Kosten zijn volgens mij eerst voor jullie,maar als jullie winnen moet de werkgever volgens mij betalen.
    Maar zie nu dat je rechtsbijstand heb,dus is het als het goed is voor jullie kosteloos. even info inwinnen en aanvechten !

Marielle. wij doen denk geen geboortebedankjes. Hebben het er tenminste nog niet over gehad,maar wordt hier in de vrienden/familie kring eigenlijk helemaal niet gedaan.

Zo he he ik ben bij... ben een half uur bezig geweest en wou eigenlijk even naar bed.
    Ga nu eerst maar even aan het opruimen en stoffen beneden want krijgen vanavond een ambtenaar van de burgelijke stand over de vloer..
    Gezellig :)

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    ow ja er heeft zich weer iemand aangemeld bij het hyves forum,maar heb er hier nog niets over gelezen dus geen idee wie het is.

Wie heeft er vandaag toegang gevraagd?

14. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    ehh kan goed zijn dat ik dat ben geweest :oops:

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Beginnen je voor en achternaam met een J?

hier mijn crocs.

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    De hond was gister ook helemaal in oranje stemming..

17. AAAAAAAAAHHHH! wil ik net een bloembak verzetten omdat mijn aardbeienplantjes niet in de zon stonden komen er ineens allemaal pissenbedden en een ongelooflijk dikke spin te voorschijn. gelukkig alles buiten kunnen houden want stons langs de achterdeur.

heb idd de energie vandaag om van alles te doen maar merk nu dat ik op moet houden dus dat doen we dan maar braaf.
    vanavond hubbie nog ff aan de gang zetten, wij hebben namelijk al sinds we hier wonen zowat geen trapleuning en daar is hij eindelijk mee begonnen om te schilderen, nog 1 laagje en als die droog is kunnen we veilig de trap op en af.

moet straks nog even koken maar heb helemaal geen zin in maar goed we hebben gisteren al makkelijk gegeten.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    eet je iets makkelijks.
    Een wereldgerecht van Knorr is lekker, gezond en binnen 20 min. klaar

19. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Kaatje: wat een leuke hond!
    En wij eten vanavond ook Knorr Wereldgerecht. Geen zin in uitgebreide hap. Gisteren al hartige taart gebakken, dus vanavond weer even wat makkelijks. Wij hebben de mexicaanse burrito's gekozen...

20. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    @kaatje: Ja beginnen allebei met een J.
    Je hebt ze leuk gepimpt !

Deel Deze Pagina