September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hier ook prachtig weer gehad. Vanochtend wat grauw en frisjes (heerlijk) maar vanmiddag flinke zon en een windje, lekker hoor!

Nou het is alweer tijd om lekker in bed te gaan liggen. Morgen een late dienst, dus ff lekker uitslapen Yaaay!

Kwebbel ze nog even en tot mogguh!

2. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    jaa wrijf het er maar even in hoor! wij hebben hier rotweer vandaag gehad :( Nou meid lekker slapen!

Ik ga er ook weer van tussen! Nog even een lekkere warme douche en dan ook slapen!
    Moet morgen om kwart over 11 bij de vlk zijn! :D leuk leuk!

3. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Ingeltje: Geloof me die grote verbanden heb je echt nodig :confused: binnen 5 minuten is 1 zo'n verband doorweekt van het vruchtwater en loopt het alsnog tussen je benen door.. Ik ben de taxi ingestapt met een kraammatje over de stoel, omdat alles zeiknat was...

4. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Haha, wat een zondaars zijn we, met al dat snoepen!
    Nou, ik heb zostraks een Magnum gehad en weet je, ik voelde me niet schuldig. Ik eet wel 2 Magnums per week en elke dag chocolade. Maar daarnaast eet ik ook gezond hoor, netjes 2 stuks fruit per dag, 1 keer vis in de week en netjes groente bij het eten. En ach, zwanger zijn mag ook wel eens beloond worden met wat 'slecht' eten, haha!

5. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Over dat kraamverband; ik had het ook echt wel nodig hoor, na mijn eerste bevalling! Wat een uitvinding. Met een maandverbandje red je het bijv. niet. Het voelt wel een beetje alsof je een Pamper om hebt (van navel tot onderrug ;) ), maar na een paar dagen neemt het bloeden af en heb je steeds kleinere kraamverbandjes nodig.
    Van het zh heb ik indertijd ook nog een flesje met tuitje gekregen (heb ik nu nog), zodat je na de bevalling de eerste dagen tijdens het plassen wat water kan laten meegaan tijdens het plassen. Dat prikt dan nl. wat minder! Heel handig!

Nou meiden, ik ga op stok, lekker mijn bedje opzoeken!
    XXX

6. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Lise: Bij mij deed het juist pijn als ik water meegoot met het plassen..

Ik denk dat het bij iedereen verschillend is..

7. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Zo wij hebben ons avondje er ook weer bijna opzitten. We hebben onze gordijnen en rolgordijntjes moeten afhalen omdat ze morgen de kunstof kozijnen en nieuwe rolluiken komen plaatsen. Op de bovenverdieping is het nu dus al heel kaal :( maar gelukkig ziet het er morgen weer heel anders uit :D ! En vrijdag gaan ze de benedenverdieping doen. Ik ben echt benieuwd.

@ Cossy veel plezier morgen bij de efteling! Hopenlijk is het goed weer.
    @ Dorientje meid heel veel sterkte en neem nu maar eens je rust want die heb je echt nodig :) We duimen voor je.
    @ Kaatje mooie schoenen hoor, wel jammer worden het dus toch geen crocs onder de trouwjurk ;) !
    @ Ingeltje en roshi hmm lekker zondigen hoor! Ik ben echt zo'n chipsmonster en kan ook geen dag zonder :( maar ik probeer wel overdag zoveel mogelijk vitamientjes te eten en ook gezond te koken (al lukt dat niet altijd :rolleyes: )
    @ Delayla gefeliciteerd met de goede echo! :D
    @ Pupke veel plezier morgen bij de pretecho :D

Kraampakket heb ik nog niet ontvangen, wel kreeg ik vandaag het afhaalbericht voor de prenatal blije doos. Ga het morgen gelijk halen :D

welterusten!

8. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Zo daar was ik weer. Ben vanmiddag weer terug gegaan naar de HEMA met mijn Smoeder. samen lakens utzoeken, ja 15% korting dan doe ik het wel hoor :) dus heb ik dit gehaald:
    2 moltenzeilen voor wieg en kinderwagen en 2 voor het bed. 2 molten hoeslakens voor wieg en en wagen (voor bedje hadden ze nog niet binnen) 2 hoeslakens voor wieg 2 hoeslakens voor bed, deken voor wieg, 1 laken voor wieg en 1 laken voor bed, aankleedkussen, baby haarlotion, zeepvrij wasgel en massage olie (meer heb je eigenlijk niet nodig zei zij want van shampoo kunnen ze bruine korstjes krijgen. de haarlotion doe je voor het lekker geurtje en na het wassen smeer je jouw beeb in met een beetje olie), box spiraal en uni. regenhoes (maar volgens ventje hebben wij er al een :() en daarnaast heb ik nog 2 gastdoeken voor de a.s wc gekocht, beschuit trommel en 2 schilmesjes. Moet alleen voor de beeb nog afwachten wat er met de kinderwagen komt voor als ik daar een laken voor koopt. Moet nog een hoeslaken erbij voor de wieg maar daar hebben ze maar wit en blauw en wil wel een andere kleur erbij hebben. En een dekentje voor het bedje want ik vind een dekbed nog wel iets te vroeg, vind het een beetje eng en dik zo. En wil een extra laken set voor wieg en bed maar de hema ha dof 1 met print of wit dus kijk ik ergens anders. Nu heb ik als goed is alles wat ik moet hebben volgens de meeste babylijsten. Alleen de hebbedingen nog ;)

@kaatje nog een okt. mama :( en nu? gaan ze het afbreken of is er nog goede kans?

@dorientje hou je goed meid! wij duimen hier voor jullie! *knuffs

@chaartje jij geeft mij hoop dat kolven straks leuk is en dat jij je niet zozeer gek bijvoelt :) en oooh wat ben ik zo trots op jouw knulletje dat hij zo goed blijft doen!

@krisstel redbull in jouw kraampakket? zeker voor de heren om wakker en bij te blijven :) Mijn Szus man had met de 1e kind de hele tijd redbull gedronken omdat hij niet in slaap wou vallen :) de vk is hem nog steeds niet vergeten :)

@Funnyme en nu dan? aangezien alles korter was of willen ze echt nog een keer goed meten voordat ze iets doen? en wat willen ze dna doen?

@freesia als ik hoor over die donkere beeb en de borsten die spoten moet ik een beetje aan die ketting denken die jij ons liet zien :) :oops:

Oh ja ik heb de vk verteld over de littekens gevraagd die ik down under heb (weet niet of ik jullie al verteld hebben over de oorzaak daarvan?) en het kon niks uitmaken maar als van wel dan zouden ze een warme handdoekje er tegen houden om het soepel te proberen te houden andes werd ik geknipt .... :evil:... en iemand had erover een tijdje geleden over een gehoortest voor de geboorte maar dat heb je niet veel aan en 5dgn na de geboorte krijgt ukkiepuk dat al... dus afwachten dat ukkie gezond hoort!

@ingeltje jaaa die maandverband hadik toen ook in een vriendin's pakket zien liggen en schrok mij rot! lijke mijn ook vervelende want meestal gebruik ik met vleugels en deze hebben dat niet :S straks lek ik langs de zijkanten :(

@kaatje mooie schoenen! Ik heb toen bij de V&D van die off white hoge hakken met punt neuzen gekocht (draag nooit hakken :rolleyes:) maar was toen wel te doen!

De fysio zei laatst dat als ik afentoe lekte van mijn blaas moest ik mijn bekkenbodemspieren aanspannen en zo oefenen. Maar ik legde uit dat dat een no no is bij mij omdat ik vaganisme heb gehad (en nog steeds een beetje) toen gaf zij toe dat dit niet slim zou zijn. dus maar of vaak naar de wc gaan of inlegkruisjes voor als ik moet niezen :( Heb wel liever dat mijn spieren daar wat slapper worden wordt het tussen de lakens straks drukker :) :oops:

@lindaa hier ook eentje die tegenwoordig darmkrampjews krijg van thuis frituren :( dus ook niet zo vaak meer...

@delayla gelukkig was alles goed! Mssn heb jij straks gewoon eeen iets grotere kind? een 8 ponder of zo? beter iets voor op lopen dan achterop! ;)

@moppiepoppie hier ook klaar met medisch echo's over 2 weken de 3D en dan is het afwachten tot ukkiepuk er is :D

@roshi join the club! heb gisteren avond een heel bak AH straciatellea ijs leeg gegeten in 1x terwijl ik die middag met papa op terras een ijs coupe had genomen (hmmm heerlijke after eight :p)

@tweety hier begon het gisterenavond al flink af te koelen. zat vanmiddag/vanavond bij rm 1 met warme chocomel!

Zo en nu ga ik het bed induiken dametjes! tot morgen! knuffels!

9. 4days

4days Niet meer actief

:confused:

Zondigen...? 2 magnums per week...? Pfff hou op meiden, jullie maken me depressief, ik vreet zo een doos met 4 stuks per dag leeg! :)

10. chaartje79

chaartje79 Bekend lid

4 jan 2008
    515
    60
    28
    Horeca medewerkster
    Assendelft
    goedemorgen dames

en vandaag is het een goede morgen
    Levi heeft weer een prima nacht gehad
    hij mocht gisteren 6 to 8 uur snorren ( 2 sprietjes in zijn neus)
    En net kreeg ik weer te horen dat hij waarschijnlijk 8 tot 10 uur mag snorren ook vanwege dat hij door die infantflow zoveel snot in zijn neusje krijgt.
    Echt als zijn zijn neusje uitzuigen dikke vieze klodders
    zijn slijmvliezen zijn door die infantflow aangetast dus krijgt ie neusdruppeltjes
    ik vind het zo zielig maar de infant flow is het beste product dat er nu is om de longetjes open te houden
    Ik ben zo trots 10 dagen alweer en hij ademt nog steeds zelfstandig
    De infectie die hij heeft opgelopen komt door de lijntjes die hij in zijn navel had waar eerst de voeding, medicijnen en bloed doorheen gingen maar nu zijn ze uit zijn naveltje krijgt hij gericht antibiotica tegen de lijntjes infectie.
    HOERAAAA
    hij heeft dus nu een lekker kale navel
    maar wel een infuus in zijn handje voor de antibiotica met een spalkje het ziet er echt zo sneu uit

ik ben zo gelukkig op dit moment ik kan wel huilen alweer
    maar ik durf het lot niet te tarten hetis zo eng en zo onwerkelijk alles zo goed gaat
    ben zo bang ook
    Ben zo blij wel dat jullie dit niet mee hoeven te maken want dit wens ik mijn ergste vijand niet eens toe.

Levi krijgt nu 5.5 cc per uur en zodra hij begint aan te komen en een meer dan een kilo weegt gaan ze de voeding terug brengen naar 12 keer per dag. en zo bouwen ze het op

En ook gisteren heb ik weer gehoord dat Levi qua ontwikkeling en hoe zich gedraagt een baby van 32 weken is maar een groei achterstand heeft ( waarschijnlijk door het verminderd vruchtwater denk ik )

Dus heb alleen maar goed nieuws gehoord
    en ik hoop dat het zo goed blijft gaan
    jullie duimpjes werken echt hou ze aub gekruist hoor

Dorientje doe je rustig aan
    @ jekkia hij zit nu op 5.5 cc maar hij krijgt het nog wel binnen met een sonde met een spuitje

@ Kaatje mooie schoenen
    @ ingeltje (K)
    en ook een (k) aan iedereen want ik vind jullie geweldig
    ik hoop echt dat Levi het zo goed blijft doen dan neem ik zijn foto album mee naar de meeting
    lol heb nu al meer dan 100 foto's en en 6 uit vergrote fotos tot poster formaat hahaha

Over dat zondigen op een gegeven moment at ik elke dag 2 hamburgers toen ik in het zaans medisch centrum lag
    in het AMC at ik op een gegeven moment KFC maar zelfs nu nog ben ik niet meer zo dol op kip
    zo raar
    Zondigen is goed dat mag juist als je zwanger bent
    gewoon doen
    niet teveel niet te vaak maar als je trek er in hebt gewoon doen

Ik had meer een gezonde trek toen ik zwanger was ik at elke dag komkommer met een beetje zout en wortels en sla er naast en veel groente
    snapte niks van deze gezonde trek hahaha

En ow ja het kraam verband ow ja dat HEB je nodig vooral bij jullie zal de schade groter zijn want het hoofdje is natuurlijk groter die van Levi was niet zo groot dus bij mij voelde het alsof een tampon dwars zat
    en het deed geen pijn vond ik.. de naweeen daar integen
    :confused: :confused: :cry: :cry:

ik ging na 2 dagen weer over naar me always night want ik verloor in het begin *ranzigheid modus aan* echt vieze dikke bloed proppen echt zo ranzig ook als je je moederkoek moet uitpersen ik wilde er niet eens naar kijken al dat bloed. het viel me echt mee dat ik niet flauw viel) maar je verliest daarna echt grote proppen sommige kunnen zo groot zijn als je vuist dus schrik niet) *ranzigheid modus uit*

En dat verband vind ik neit echt absorberend want elke keer als ik naar de plee ging viel alles er echt uit
    WEetje dat je ongeveer 6 weken blijft vloeien voor het normaal is.

En nu heb ik een vraag weten jullie of je gewoon aan de pil kan als je borstvoeding geeft? of is dat niet aan te raden..
    Ik ga toch voorlopig niet aan de pil ben toch single maar toch vraag het me wel af

fijne ochtend ladies

11. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ben er weer lekker vroeg bij vandaag! Mannetje zn wekker ging uurtje geleden af dus was ook wakker. Maar eindelijk eens een lekker nachtje gehad.
    Heb nog steeds harde buiken maar ze zijn niet pijnlijk.
    Vanavond hebben we de pretecho. Heb er zo;n zin in! Maar hoop heel erg dat uk en puk nu wel willen meewerken.

Gisteravond hebben we met 1 van de meiden kunnen spelen. ALs we dan op mn buik drukten trapte ze door mn hele buik. Dat was echt leuk!

Morgen weer naar de gyn. Als mn baarmoedermond nog korter is geworden dan word ik opgenomen. Is die hetzelfde dan mag ik zeer waarschijnlijk weer naar huis.

Bedzeiltjes: Die mogen niet in het bedje van de baby he meiden! Ze staan wel op de uitzetlijst van de winkels maar mogen niet gebruikt worden. Meeste mensen gebruiken ze pas als de kinderen zindelijk gaan worden.

12. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Chaartje, fijn dat het zo goed gaat met Levi. Hij is echt een vechtertje he? Het dochtertje van mn buuv is 9 weken te vroeg geboren en woog maar 1200 gram. Ze is nu bijna 6 weken en mag morgen naar huis.

Ja er is een pil die je mag gebruiken als je bv geeft. Cerazette heet die pil. Is een hele lichte pil.

Wij hebben besloten dat ik na de zwangerschap niet meer aan de pil ga. Komt er dan nog een derde dan is dat prima. blijft het bij deze 2 ook goed.

13. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Chaartje: wat fijn dat het zo goed gaat met Levi! Ik gun het jullie ook zo en duim nog elke dag voor jullie. Wat betreft de pil en borstvoeding: volgens mij remt de gewone pil de borstvoeding, maar mag je wel de zogenaamde 'minipil' gebruiken (daar zit maar 1 hormoon in i.p.v. 2).

@FunnyMe: hebben jullie vanavond ook een pretecho? Leuk he...

14. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Pupke, ja wij hebben een herkansing omdat uk en puk niet mee wilden werken vorige keer. Om 2030. Hoe laat mogen jullie?

15. chaartje79

chaartje79 Bekend lid

4 jan 2008
    515
    60
    28
    Horeca medewerkster
    Assendelft
    aha nou ik ga voorlopig toch niet aan de pil
    is toch nergens voor nodig

Trouwens ook een goede tip voor de kolvende mamma's binnenkort

na het kolven kan je het beste eerst je voeding in de koelkast doen voor je het in de vriezer doet.
    En wist je dat borstvoeding in de vriezer 3 maanden goed blijft
    heb nu bijna 24 flesjes in de vriezer zitten
    dus levi zit de komende tijd gebakken qua voeding

16. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Chaartje wij hebben geleerd dat bv zelfs 6 maanden goed blijft in de vriezer. In de koelkast 24 uur. Wel stickers plakken met de datum erop en de oudste melk eerst.
    Maar 24 flesjes... wow! Super meid!

17. chaartje79

chaartje79 Bekend lid

4 jan 2008
    515
    60
    28
    Horeca medewerkster
    Assendelft
    6 maanden serieus ?in het Vu zeggen ze 3 maanden
    goh wat een verwarring weer voor mij hahaha

Ja ik sticker me suf
    moet een koeltasje kopen zodat ik in iedergeval de helft naar het ziekenhuis kan brengen want het mag niet ontdooien

18. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Goedemorgen!

Chaartje, super om te horen dat het zo goed blijft gaan met Levi! BV is inderdaad in diepvries (geen diepvriesvak in de koelkast, maar een échte diepvries) zes maanden houdbaar. Dus dat scheelt weer!

Funnyme, veel plezier vanavond!

Vanmorgen ging om kwart voor acht de voordeurbel al....manlief was werken. Dus ik schrik me echt dood, maar goed met veel pijn en moeite toch maar ff uit bed geklommen, want wat moet dat in godsnaam zijn zo vroeg. Staat de gemeente voor de deur.....ze zijn bezig met de riolering, en ze moeten ook bij ons op de plaats zijn. Dat wisten we al, maar de dag was nog niet bekend.....grrrrr

Verder heb ik gisteren een goede dag gehad, 's avonds een paar harde buiken, maar verder gelukkig niet.
    Morgen weer op controle, ben benieuwd...

Fijne dag!

19. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @chaartje fijn dat het goed gaat met levi jeetje al 24 flesjes je gaat goed zeg.

heb weer geeur met een mobile telefoon grrr. hebben een abb. veranderd nu is het nummerbehoudniet door gekomen dus ook de opzegging niet. zit ik dus nog 3 maanden aan het oude abb vast zeggen ze. nou ben ik het er niet mee eens want is niet mijn fout in de winkel is het afgesloten en heb de papieren liggen dus vanmiddag gaan we maar eens ff daar kijken wat ze er aan kunnen doen.

het is hier vandaag regenachtig weer. bleee.

20. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    vandaag een klote dag voor mij. net te horen gekregen dat me tante is overleden hoe en wat is niet bekend d'r dochter heeft d'r gevonden vanmorgen vroeg. pfff. 2 kanten van het leven liggen zo dicht bij de ene kant het nieuwe kleine leven in me buik de andere kant het overlijden.

Deel Deze Pagina