Goedemorgen! @ Parr zo lekker geshopt, heerlijk toch! Wij hoeven alleen maar lakentjes aangezien we de aerosleep aangeschaft hebben en dan heb je een speciaal hoeslakentje. Dus dekentjes ga ik kopen als het kamertje dadelijk staat. @ Chaartje echt super hoor dat alles zo gaat met Levi! Probeer er maar gewoon zoveel mogelijk van te genieten; jouw mannetje komt er wel! Volgens mij is de pil zolang je borstvoeding geeft niet nodig (borstvoeding moet dan wel frequent gegeven worden) want dan kun je niet zwanger raken, zeggen ze. Maar volgens mij zijn er ook al uitzonderingen bekend die toch zwanger zijn geworden dus evt. een lichte pil is dan toch meer betrouwbaar. 8) @ Funny me hopenlijk is bij de controle alles goed en hoef je niet naar het ziekenhuis. @ Pupke en Funny me veel plezier met jullie pretecho! @ Steen ook bij jou gaat het de goede kant uit! Super hoor! Gisteren had ik op het werk sollicitatiegesprek gehad met een kandidaat voor mijn vervanging. Ze was heel enthousiast en gaf aan dat ze deze baan wel wilde en ook wij vonden haar een geschikte kandidaat. Dus salarisafspraken gemaakt en ook een datum geprikt dat ze zou beginnen.....belt vanochtend het uitzendbureau op; heeft ze toch nog afgezegd omdat ze het salaris te laag zou vinden Nu proberen we nog een hoger bod te doen maar volgens het uitzendbureau had ze al een andere baan geaccepteerd Dus ik wacht maar af, volgens mij heerst er een vloek op deze functie ! Terwijl ik hier toch met plezier werk.......ik zei al voor de grap 'dan maar een wiegje op kantoor neerzetten, neem ik de kleine wel mee' Dus niet!
Oh Tweety wat erg! Gecondoleerd meid en heel veel sterkte de komende dagen toegewenst. Wat moet dat verschrikkelijk zijn voor jouw nicht, als je je moeder zo moet aantreffen. En idd geluk en verdriet staan heel dicht bij elkaar.
Ga hier alsjeblieft niet van uit! bv geven is absoluut geen anticoceptie en je kunt zeer zekerwel zwanger worden als je bv geeft! Maar er is een lichte pil die je mag slikken als je bv geeft. Cerazette. Je vk verteld hier ook over in je kraambed. Tweety gecondoleerd meid!
@wupje ja idd lijkt me ook verschrikkelijk maar aan de andere kant zeggen we nu beter zo dan een aantal maanden ziek zijn. dit is heel onverwacht maar het leiden is er niet geweest. tenminsten van ziek zijn we wetennog niet wat er is gebeurd misschien horen we dat nog.
Dag dames, Ik heb de laatste 2 weken wel meegelezen maar geen tijd gehad om ook nog eens te reageren, het gaat me ook te snel moet ik zeggen...... Even een paar reacties: Chaartje: goed om te horen dat het zo goed gaat met Levi! Dorientje: sterkte meid, volhouden hoor! Tweety: gecondoleerd. Verder nog wat ego: Vorige week een mooie pretecho gehad en iedereen die de DV ziet roept meteen dat onze kleine meid al heel veel op mij lijkt Verder ben ik ook nog verrast met een babyshower. Leuke spelletjes en veel leuke cadeautjes! Pakketten heb ik bijna allemaal al binnen, ook het kraampakket en vanmiddag die van de kruidvat halen, dan heb ik ze allemaal. Ik kreeg trouwens nog een tip, als je binnen een paar weken na de geboorte van de kleine een geboortekaartje inleverd bij de plus markt krijg je de kiekeboebox cadeau.
gecondoleert tweety ja het leven is echt heel kwetsbaar en leven en dood zijn echt niet ver van elkaar verwijderd
@Chaartje: wat ontzettend fijn dat er weer allemaal goed nieuws is! Het klinkt inderdaad alsof Levi verder is dan ze dachten he? Zelfstandig ademen echt super! Jij klinkt ook weer een beetje positiever, klopt dat? @Tweety: gecondoleerd meid. Zeker een rare gewaarwording he, dood en leven zo dicht bij elkaar. Sterkte. Kraampakket: krijg je tegenwoordig van de meeste zorgverzekeraars toegestuurd, maar sommige doen dat niet! Dan moet je het zelf kopen (kan bij de apotheek, drogist en bv Prenatal). Anticonceptie: FunnyMe heeft helemaal gelijk dat borstvoeding absoluut niet betrouwbaar is als het gaat om anticonceptie. Meestal krijg je na de bevalling een adviesgesprek over anticonceptie door de vk of de gyn. Je zou het even aan de gyn kunnen vragen Chaartje, wat wel en niet kan. Babydozen: ik heb gisteren EINDELIJK de Prenatal bon thuis gehad. Mijn vriend had hem al bijna bij het oud papier gegooid!!! Terwijl ik er zo smachtend op zat te wachten... wat een sukkel... hoe krijg je een zwangere vrouw boos! Vanmiddag ga ik hem even halen. De Etos en Kruidvat doos heb ik nog niet. En ook geen kraampakket. Ik had gisteravond voor het eerst echt een heel pijnlijke harde buik (pijn in mijn flanken). Ik klapte zowat dubbel. Jemig. Dacht echt even: als dit weeen zijn dat trek ik dat echt niet... Toen zei mijn vriend: dit is nog niks! Mannen...
@ yule die man van je is te grappig durf te wedden als mannen kinderen moesten baren dan waren we nu onderbevolkt want ze miepen echt over elk pijntje Ja als het goed gaat met Levi dan gaat het ook goed met mij hij is echt de reden die me gelukkig maakt en het is zo een ukkepuk maar toch zo een lekker ding tegelijk en hij herkent volgens mij nu ook meer mijn stem want hij reageert echt als hij op me borst ligt dan tilt hij nu al zijn hoofdje op om te kijken of ik er nog echt wel ben dan smelt ik gewoon
Hallo allemaal, @Funnyme: fijn dat je geen vruchtwater verloor en wellicht is baarmoedermond vrijdag weer langer. Harde buiken verkorten hem ook, begreep ik. @Dorientje: fijn om even iets van je te horen. Heel veel sterkte! @Kaatje: wat een leuke schoenen voor je bruiloft! Staat vast super onder je jurk. @Roshi: gewoon lekker Maccen hoor als je daar zin in hebt. Heerlijk! @Delayla: wat fijn om te horen dat alles goed was!! @Pupke: veel plezier vandaag bij de pretecho. @Moppiepoppie: wij krijgen standaard bij week 34 nog een echo om te kijken naar de indaling. Ze willen dan even kijken of ze goed ligt. @Chaartje: wat goed om te horen dat je mannetje het zo goed doet! Het wordt vast een echte bink. @Wupje: jammer dat je vervanging heeft afgehaakt. Hoop dat jullie snel iemand vinden. @Tweety: gecondoleerd met het verlies van je tante. @Yule: ik had ook een mail dat ik mijn Prenatal doos kan ophalen. De blije doos! Van Kruitvat kreeg ik meteen na aanmelding een mail dat ik hem vanaf een bepaalde datum kon ophalen. Dus niet rond de ophaaldatum, maar meteen bij bevestiging. Wat toevallig ik had gisteren ook pijn in mijn flanken, heel vervelend. Kraampakket: gisteren hadden we het over het kraampakket, kom ik thuis ligt er een briefje van de pakketpost dat ze geprobeerd hebben een pakketje van CZ af te leveren Crocs: mijn vriendin zweert erbij, maar ik ga er echt niet aan. Pas mijn eigen flatjes en hakschoenen nog zonder problemen. Maar als ik ze niet meer pas, ga ik op leuke slippers. Sorry dames, geen crocs aan mijn voeten. Hoe lekker ze ook lopen, voor mij persoonlijk niet stylish verantwoord. Denk dat mijn mannetje me ook aan zou kijken of ik niet goed bij mijn hoofd ben... ha ha.. Zondigen: ik eet elke avond een Chanely (AH cornetto) en regelmatig friet of zo... moet gewoon kunnen hoor! Gisteravond was Uk druk... mijn vriend had zijn hand erop liggen en ze draaide echt alle kanten om. Hij had het nog nooit zo heftig gevoeld. Die van ons trapt niet echt, maar meer draaibewegingen. Mijn hele buik golft dan op en neer. Heel leuk! Vanavond koop workshop met het werk. Hoop dat ik het trek...
Goedemorgen dametjes! @chaartje geweldig dat Levi goed blijft doen! @funnyme bedoel je de molten zeiltjes? hoeze dan niet? heb ze gewoon met mijn Smoeder gehaald want die heeft ze ook allemaal gebruikt... @steen mooi dat het goed blijft gaan! @tweety oh jee meid! gecondoleerd! @wupje minder dat de kandidaten telkens afvallen! Zo schiet het ook niet echt op! @Mss Ace laat zien dan die pret echo's babydozen volgens mij heb ik er voor 3 aangemeld, etos, prenatal en nog eentje weet niet meer van wie en of dat zo is, maar dat merk ik straks wel weer denk ik @yule hoe moet hij nou weten of die gevoel nog niks is bij weeen? spreekt hij uit ervaring Zo ik ga zo lekker die lakens uitwassen enzo geloof ik of zal ik dat doen tegen die tijd? weet niet of als je ze wast nog een keer moet wassen volgens mijn wel he ivm stof.. babykamer moet stofvrij zijn... nou dan gooi ik ze er nu op en was ze later Ukkiepuk was vannacht wel rustig heb wel redelijk kunnen slapen apart van dat geregeld wakker worden. Vanochtend toen ik opstond moest ik nodig plassen en toen ging ukkie ook nog eens tekeer tegen mijn blaas zovan he! zo is hier helemaal geen ruimte mee, doe er iets aan
@Yule: hoe ziet die envelop van prénatal er dan uit? Want ik ben ook nogal rigoreus met alles bij het oud papier flikkeren
Dat ken ik Poeh ik sliep vanochtend heeeel diep en toen moest ik ook plassen van meneer...viel onderweg naar de wc wel 3 keer om en mijn ogen zaten dichtgeslagen. Toen maar lekker even tegen mannetje aangekropen en zijn dekens onder de melk gespoten hahahaha Ik vond dat ik de laatste dagen wel erg weinig lekte in vergelijking met paar weken terug, maar dat heb ik vanochtend dan ruimschoots ingehaald hihihi. Werkdag 4 is aangebroken en nu ben ik toch wel weer heel erg moe. Blij dat dit de laatste dag is. Morgen lekker genieten van bankhangen en forummen. Ik heb de laatste tijd veel last van mijn rechterpols. Op het werk moet ik veel met de muis werken en ook thuis zit ik veel achter de pc. Ik las ergens dat RSI klachten kunnen opkomen tijdens zwangerschap. Maar goed dat ik over nog 5 weken met verlof mag....aaaaah heerlijk!
Carpaal tunnelsyndroom (CTS) Ongeveer 10% van de vrouwen krijgt tijdens de zwangerschap CTS-klachten. CTS staat voor carpaal tunnelsyndroom, een beklemming van de zenuw in de pols. Als je vóór de zwangerschap geen RSI-klachten had, dan wordt CTS niet tot RSI gerekend (bron: rapport Gezondheidsraad, november 2000). Om CTS te voorkomen is het van belang de pols niet te ver omhoog of omlaag te buigen en niet te veel te belasten. Eventueel kun je als ondersteuning een brace dragen om de pols recht te houden. Of zou het dit kunnen zijn? Wie had dat hier ook alweer?
@Moppiepoppie: die bon zat bij de Wij Jonge Ouders die ik gisteren in de bus kreeg (in plastic). Dus niet een envelop ofzo, dacht ik ook eerst. @Kaatje: supermooie schoenen zeg! @FunnyMe: gelukkig geen vruchtwaterverlies oid. Vind je het niet spannend steeds al die extra controles? Ik zou er geloof ik een beetje zenuwachtig van worden als ik steeds zou weten hoeveel cm mijn baarmoedermond is (ben een beetje een struisvogel wat dat betreft).
goeiemorgen allemaal, Kaatje: da's wel sterk dat bijna iedereen hier loopt te kwakkelen met BI. Voel ik me ook niet meer zo alleen Harde buiken heb ik gelukkig nog geen last van gehad. Mooie schoenen heb je. Ingeltje: oei die snickerstaartjes klinken gevaarlijk, die ga ik maar niet proeven dan haha Roshi: lekker hè zondigen met Mac. Ik ben pas verhuisd en nu zit er eentje vlak bij mijn huis, is niet zo handig Delayla: fijn dat de echo goed was Pupke: veel plezier bij je echo Chaartje: fijn te horen dat het zo goed gaat met de kleine Levi. Je kunt trouwens wel aan de pil als je bv geeft maar wel een hele lichte vorm dus heel regelmatig innemen anders werkt ie niet goed. Tweety: gecondoleerd met het overlijden van je tante. Ingeltje: dat Carpaal tunnel syndroom zou het ook wel eens kunnen zijn. Kraamverband heb ik ook hard nodig gehad na mijn bevalling. Ik kreeg van mijn kraamhulp te tip om onder de douche te plassen en dat ging ook heel goed. Dan voel je inderdaad dat branderige niet meer.
@Ingeltje: zou zeker kunnen. Ik merk zelf wel sneller klachten in mijn rechterpols (misschien door teveel forummen...) nu ik zwanger ben. Dat schijnt te komen doordat je vocht vasthoudt en dus ook in je armen en dan is er minder ruimte voor de zenuwen die naar je hand lopen. Als die in de knel komen krijg je pijn en tintelingen in je hand, CTS.
Ik ben geloof ik 1 van de weinigen zonder bekkenklachten...! Ik prijs mezelf gelukkig. We hadden gisteravond vrienden met hun tweeling van 14 maanden te eten en ze stonden verbaasd over mijn sprintjes om de kids uit de kattenbak te halen en zo. Blijkbaar is dat zeldzaam? Ik vroeg me trouwens wel af hoe de meiden met hele jonge kids dat nu doen. Ik vond het supervermoeiend, twee van die dreumessen. Je moet echt ogen in je achterhoofd hebben. En aan de hand lopen (voorovergebogen) met een zwangere buik voelt echt niet lekker.... Dus meiden: RESPECT!
ff tussen door sprak net weer met ex die zegt te twijfelen of Levi wel van hem is kan me er niet eens druk om maken want ik weet wie de mamma is
Parr, die bedzeiltjes (zijn die van plastic he? Je hebt ook ze namelijk ook van molton en die zijn van katoen dus mogen wel) als een kindje daar met zijn of haar hoofdje op komt dan kan het stikken. Ook kan het ervoor zorgen dat de temperatuur van het kindje teveel omhoog gaat. Plastic maakt tenslotte warm, dus kans op oververhitting. Baby's kunnen tenslotte (zeker in het begin) zichzelf moeilijk op temperatuur houden. Vroeger mochten ze inderdaad wel, maar tegenwoordig zijn de regels aangescherpt en sterven er minder kinderen aan wiegendood. Yule, nee ik vind de extra controles niet erg, fijn juist. Het heeft zoveel moeite gekost om zwanger te worden dat ik het heel fijn vind dat ze me zo goed in de gaten houden. En ik word sowieso elke 2 weken nu gecontroleerd omdat het een tweelingzwangerschap is.