September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Ja dat is inderdaad heel fijn , en het is ook zo wat mijn oma altijd heeft gezegd , ik wist het niet en heb daarom ook niet nodig.En hoe langer het er staat hoe meer rente er ook weer bij komt dus dat komt er ook bij.
    Ik zou nu ook echt niet weten waar ik het nodig voor heb , laat maar lekker staan en als het komt dan zien we wel wat we er mee doen. :D

2. @Lindaa: Jeetje... dat is geen goed nieuws! Hopelijk blijkt het straks allemaal mee te vallen en beval jij over minimaal 10 weken van jullie helemaal gezonde kindje!

@Dorientje: Ik wens jou ook veel sterkte en hoop dat de weeënremmers hun werk doen!

@Dreames: Gefeliciteerd met je nichtje :D !

@FunnyMe: Tuurlijk ga je je zorgen maken, dat doet iedere zwangere bij zo'n bericht! Ik duim voor je dat beide meisjes flink groeien de komende twee weken...

3. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Wij hebben geen speciale rekening voor de kinderen, komt nog wel eens. Tot nu toe stoppen we geld in een spaarpotje wat we bijvoorbeeld van oma's krijgen ofzo, en ooit gaan we ze nog wel een rekening geven, maar nu nog even niet, zo hoog is de rente nu ook weer neit ;)

4. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    nee dat is inderdaad waar, gemiddeld 3.5% dat houdt in als je 25euro per maand spaart je per jaar 10.50 euro rente krijgt is inderdaad geen vertpot ;)

5. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    nee inderdaad. Maar ja is toch weer 10.50...:D

6. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    hoi meiden,

ik heb vluchtig alles ff terug gelezen, maar heb nu ff de puf niet om op iedereen te reageren....sorry..

Funnyme, balen meid! Succes!

Lindaa, hoe is het met jou?

En Dorientje, hoe gaat het met jou?

Ik heb gisteren weer echt een rotavond gehad. Heel veel pijnlijke harde buiken en enorme menstruatiepijn, vannacht rond 1 uur in slaap gevallen en een paar keer nog wakker geweest vannacht. Vanmorgen had ik een controle afspraak in het ziekenhuis, dus ik heb vannacht niet meer naar het zkh gebeld.
    De controle was op zich allemaal goed, de kleine doet het nog steeds prima en mijn bloeddruk was goed. Wel kon ze nu goed merken dat ik een geprikkelde buik heb, wordt direct hard bij aanraking. Ze heeft ook nog even getoucheerd, en dat voelde allemaal hetzelfde: de ontsluiting is niet toegenomen en mijn baarmoederhals is al wel verstreken, ze kan zo natuurlijk de lengte niet opmeten, maar we gaan er maar vanuit dat het niet minder dan die 1,7 cm is geworden....
    Ze heeft me nogmaals op het hart gedrukt dat ik moet bellen als ik het niet vertrouw en ik goed naar mijn lijf moet luisteren. En vooral niet meer doen dan dat ik nu doe, omdat mijn buik nog steeds blijft reageren...
    Maandag over een week moet ik weer terug komen. Dus we hobbelen zo maar weer verder. Maar goed, ben zondag al weer 28 weken, dus we gaan de goede kant op!

7. hoi hoi
    even een ego berichtje en dan ga ik ff op de bank hangen.
    vandaag is de kleine super actief en zie ik mijn buik regelmatig bewegen.
    vanmorgen op het werk een stuk gewandeld met de kinderwagen en was helemaal op, ben mijn conditie dus een beetje kwijt.
    nu ben ik op vrijdag meestal wel moe. pffff na 15 uurtjes werken in een week deed eerst minstens het dubbele.
    ook een harde buik na het wandelen en die heb ik nog niet veel gehad dus heb ik maar schriftjes geschreven de resterende tijd.
    er was ook een probleem met het rooster en ik zou 3 kwartier langer moeten blijven maar heb gezegd dat ik het niet deed. moet namelijk ook nog 3 kwartier naar huis rijden. ben echt trots op mezelf,alleen ga ik me dan meteen schuldig voelen haha. heb wel uitgelegd dat ik buikpijn had en het daarom niet deed.

vanavond nog ff boodschappen doen als hubbie thuis is want daar begin ik niet meer aan alleen.
    morgen gaan we vrienden helpen met klussen, nou ja hubbie en ik zal koffie zetten haha. beter dan de hele dag alleen thuis zitten want dat doe ik al genoeg.

nou meiden met wie het allemaal niet lekker gaat, funnyme, steen en wie ik vergeten ben, kom op he hou die kleintjes nog een paar weekjes binnen en dan komt het zeker allemaal goed.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

8. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    He meiden,

kom even gedag zeggen!
    ik had er nog niet bij na gedacht, maar ik wil ook zo'n rekening openen voor mijn ukkie! heel handig!

Verder gaat het hier redelijk! Heb vanaf half 3 tot kwart voor 5 geslapen en verder weinig gedaan vandaag! Ik ga me zometeen ff lekker laten verwennen bij mijn moeder en met haar naar voetbal kijken! Ik merk wel, dat nu ik meer rust ik ook weer meer eet, en doordat ik weet dat de kleine wat te klein is let ik ook weer meer op de dingen die ik eet.. zoals verplicht fruit (dat schoot er wel eens bij in!) maar we zijn nog maar een dag verder.. en de verveling slaat nu al toe! verschrikkelijk hoor om dingen die ik wil doen te laten staan! haha maar alles voor mijn kleine!

meiden ik wens jullie een fijne avond en kom morgen weer even aanwaaien! ik mag van mannetje ook niet te veel en te lang achter de pc zitten!(we hebben geen lappie!) liggen is liggen zegt hij (de schat!) Hij past wel goed op me! :D

Knuffels!

9. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Hier ook, leuk he! :)
    Minder leuk is dat ik vandaag heel erg migraine heb en dus niet naar mijn werk ben gegaan. Hang maar wat rond op de bank. Gelukkig zijn de vlekken en fliebers voor mijn ogen weg, maar heb nog wel hoofdpijn :(

Nog ff over die buikdragers. Ik ken eigenlijk alleen maar die BabyBjorn of hoe die ook heet. Welke zijn er nog meer? En heeft iemand er ervaring mee? Dus eigenlijk kan je kindje daar vrij snel in, als-ie 3,5 kilo is?

Oh ja en over solliciteren. Ik heb een geweldige vacature gezien, weliswaar wat te hoog gegrepen (Ministerie van BuZa) maar het valt altijd te proberen. Lijkt me dat ik dan beter niet in de brief kan vermelden dat ik zwanger ben, toch? Of juist wel? Stel dat ik op gesprek zou mogen komen, zouden ze dan niet zoiets hebben van: had dat nou eerder gezegd?

Heel veel succes en sterkte nog voor de meiden hier die in het ziekenhuis liggen en/of problemen hebben met harde buiken en contracties. Dikke Knuffel!

10. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Goeie vraag Pisum. Ik heb toen ik 3 maanden was gesolliciteerd en het niet opgeschreven en verteld, pas toen ik contract tekende heb ik het gezegd, wel vóór het tekenen.
    Ik denk dat het nu juist wel slim is om het erbij te zetten. Je kunt immers pas na je verlofperiode beginnen. Dus als je het nu zegt ben je eerlijk, nodigen ze je dan niet uit dan is dat vervelend. Maar als je het niet erbij schrijft en je komt, ze zien dat je zwanger bent, dan zullen ze dat denk ik niet waarderen omdat je pas over enkele maanden inzetbaar bent. Dat is iets wat ze dan wel hadden willen weten denk ik.
    Ik zou het er dus wel in zetten.
    De reden waarom ik het in het begin niet zei, is omdat ik toen nog ruim 5 maanden kon werken voor ze! Dus dan kleven er voor hun geen nadelen aan.

11. jekkia

jekkia Fanatiek lid

bankrekening Voor deze kleine ga ik ook weer bij de postbank een rekening openen.

Voordelen Groeirekening
    1e jaar 3,4% rente*
    3 keer een bonus van 20%
    Aantrekkelijke basisrente van 2,4%*
    Eenvoudig, snel en flexibel sparen
    Tijdelijk de spaarleeuw cadeau (zegt grrr als je er geld in duwt en heeft een lampje in zijn staart)

buikdragers had er een van kipling maar nooit echt gebruikt omdat een draagdoek meer steun geeft aan de rug. De kleine kan pas in een buikdrager als hij zijn hoofdje op kan houden en draagdoek gelijk omdat dit meer steun geeft.

Heb gisteren van mijn vriend een zwangerschapsbelletje gekregen met hartjes erop. Lief he, hij wist dat ik er graag een wilde...

12. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Ja zo zat ik ook al een beetje te denken Ingeltje. Dan toch maar erbij zetten.

13. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @pisum ik zou het er bij zetten. dan zijn ze iig op de hoogte.

spaarrekening. wij hebben er nu een voor mijn zoontje bij de abnamro. met spaarpot van de efteling erbij.

@kaatje was jij nou diegene die een trouwjurk had gekocht? waar had je die gekocht? ben druk opzoek naar iets om aan te trekken maar kan nog niks vinden. wil niet echt een trouwjurk maar wel een mooie jurk.

14. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    :oops: Ook ik kreeg mijn spaarcentjes op mijn achttiende en wat was dat snel op aan niets :oops: Daar ging dan ongeveer 6.500 euro, pfff

15. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Gaan jullie allemaal de wedstrijd kijken vanavond?

Veel plezier!

16. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    ja ik ga zo ook kijken :D
    Johan Cruijff vind ik ook geweldig met zijn analyses :)

heb net digitaal gesolliciteerd, kon niet op een andere manier. ik moest dus alles in een standaardformulier invullen, werkervaring en opleidingen, talenkennis etc. en verder kon je nog je interesses beschrijven en je competenties. was verder niet echt een hokje 'overig' of voor persoonlijke dingen ofzo, dus die zwangerschap staat er toch maar niet in :(

17. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Yule, veel plezier vanavond! Jaaa hier ook, vooral als ik tijdens het werk achter de computer zit en dan moet ik wel goed rechtop zitten omdat hij of zij lekker naar boven trapt, apart hé! Kan hier de meeste shirtjes nog wel aan.

@Wupje, lekker een weekje vakantie. Veel succes met het kamertje.

@Pupke, haha…zijn je schoonouders zo lekker serieus? Wat een mooie buik heb je zeg..en zo bruin :D Wat lag jullie ventje mooi met het gezichtje naar jullie toe.

@Lindaa..dus het is echt vervelen..bah!

@Blondie, spannend voor je schoonzus (en voor jullie)..weet ze wat het wordt?

@Dreames, wat een aparte naam Juno! Had ze ergens last van dat het nu al een keizersnede is geworden?

@Miracle, je buik is mooi gegroeid hoor. Heeft je tatoo ook een betekenis?

@Funnyme, dat is inderdaad wel minder goed nieuws zeg..en dan ook nog eens twee weken moeten wachten. Hoop dat je deze weken een beetje doorkomt. Hebben ze enig idee hoe het kan of zeggen ze daar nog niets over?

@Roshi, veel plezier morgen! Wij willen ook een rekening gaan openen..nog geen idee waar. We zaten zelf aan ongeveer 50 euro per maand te denken…maar moet me er nog in gaan verdiepen.

@Jekkia, fijn zeg..is je dochter zoveel te vroeg geboren? Een geboortebord via de Rabobank..vertel?!

@Steen, jullie gaan inderdaad de goede kant op met 28 weken. Wel vervelend dat je buik zo heftig reageert zeg. Hoop dat je een rustig weekend krijgt.

Veel plezier dames met voetbal kijken! En alvast een goed weekend.

18. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Krisstel, tja het kan wijzen op twin to twin syndroom. Dan krijgt het ene kindje meer als het andere. Maar waarom ze dan allebei niet genoeg zijn aangekomen weten ze niet.

19. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Goedenavond dames!

@ingeltje ja ik word na ons gesprek over beladen met kusjes en knuffels! :D maar goed wij hebben afentoe zo een uitbarsting en dan wordt hij ook wakkergeschud :) maar nu is hij echt super lief bezig :)

@krisstel ik vind het zo gek.. de vk schrijft op dat mijn bm tot 1cm boven de navel komt maar ik voel de beeb wel tot bijna 4 cm boven. Mijn vriendin ging voelen naar mijn bm en zei idd dat hij hoger lag maar hij rolde naar achteren zeg maar. Dat verklaart waarom ik de beeb ook zo hoog voelt. maar wrm zegt de vk dan N1cm+ ?

@yule hmm vond die WITTE spijkerbroeken zo'n rare detail nu snap ik hem dus! dat van baan veranderen is dus iets anders gaan doen dat riskanter is zonder overleg, moet hij niet in het echt bij mij flikken! :evil: Mijn beeb schopt ook veel als ik achter de pc zit! Ik heb ook bij de H&M van die t-shirts meegenomen in XL :) (zw, grijs, wit, bl en limoen :D)

@sasha ooh spannend weekend dus!

@wupje voor jullie ook! :D

@nic79 ooh wat minder! Ik hoop dat de beebs het niet hebben, net zoals ons gehoorprobleem is niet erfelijk maar ik hoop ook dat het beeb het niet heeft :S 8dikke knuff!

@pupke :) ja ik ben ook een keer boos uitgevallen tegen manlief omdat hij was vreemdgegaan in mijn droom. Hij snapte er niks van was maar een droom? ik zo van ja maar %$##$#$%#%& het voelt wel echt! Naar is dat he! Maar ik moet wel lachen als ik jullie scenario in mijn hoofd zie ;) mooie buikfoto's! een ook al een babykamer weekend! veel plezier!

@lindaa ik ga dan atlijd animal planet kijken of zo. Is altijd wel leuk, en heel soms discovery of national geo. als er geen "mannen" dingen te zien zijn dan ;) verzekeringarts? huh? bedoelen ze niet de bedrijf arts?

@dreames gefeliciteerd! waarom was zij eigenlijk met 38 weken ingeleid dan?

@miracle hij is wel groter ja maar hij lijkt veel groter nu omdat je meer ziet, jij hebt jouw broek verder naar beneden en jouw t-shirt omhoog waardoor jij nu jouw rug ziet en een duidelijker foto hebt van hoe groot jij eigenlijk bent ;) wel mooie buikk! maar geen van de voorkant? ben benieuwd naar die mega tattoo ;)

@FunnyMe ik helemaal blij omdat ik lees dat de cervix meting wel goed was en dan lees ik dat de groeimeting niet zo goed was :S :( En idd hij blijft maar zeggen dat hij het in de gaten wilt houden maar omdat er een kans is ga je gelijk heel veel zorgen maken.. hij kan dus beter niks zeggen als hij zich geen zorgen maakt! :( Ik hoop dat over 2 weken alles verder weer goed is! Idd mssn wat meer rust? dus die molton bedzeiltje mag wel in ledikant en niet in wieg/kinderwagen. Hoe komt dat dan? En hoe leg ik het dus neer? Ik heb het molten overlegger (viekant los geval) aan de voeteinde gelegd.. moet de bedzeil hieronder of juist hoger liggen? Lees jouw laatste bericht nu, je hebt over TTT syndroom. Mijn schoonzus had dit bij haar meiden. Dt was gelukkig al bij de 12 weken zichtbaar dus was zij idd in Leiden. Was nogal wel wat dus bespaar ik hier de detailen :( maar beiden meiden zijn er nog en zijn bengeltjes!

@roshi hoe bedoel je de provider een declaratie sturen? snapte alleen dat gedeelte niet, maar wel irri. Het valt dus vaker uit maar hun geven de schuld aan iets anders :( Heel veel plezier morgen en wel komen showen daarna he ;) mijn man heeft allang de rekening van de kleine bedacht. Eigenlijk 2 jaar geleden toen het kindergesprek te woorde kwam. Hij wilt elke maand van zijn rekening een bedrag overzetten (weet niet meer of dit nou €10 of €20 was) en dan als het kind ouder is kun je de school mee betalen (MBO/HBO etc.) dit gaat dan waarschijnlijk na de bevalling in. en dan als de kind jarig is kunnen ze of kado geven of geld storten ;) Mijn ouders hebben zoiets nooit gedaan mijn schoonouders ook niet. maar goed mijn Souders zijn altijd goed geweest voor ons. Als wij een nieuwe huis had kregen wij geld of iets. En toen wij een keer niet op vakantie konden ivm mannetje werkloos raakte kregen wij wat geld om te kunnen camperen. Mijn ouders hebben gewoon mijn school betaald en ook een deel van mijn huwelijk (jurk en ass. en trouwlocatie) en geven soms ook wel wat. Maar had zo'n geheime spaarrekening ook wel leuk gevonden ;) :p

buikbanden hoe draag je die? als ik eentje over een shirt trek dan (en dan mt. M) komt het tot onder mijn borsten en dan tot ver onder mijn buik :S hoort het zo hoog te zitten? heeft iemand mssn een voorbeeld foto van hunzelf in eentje en dan van de zijkant?

gewicht beeb hoe kan het dat veel van jullie de gewocht van de beeb weten kan dit alleen omdat jullie echo's krijgen? want ik weet niet hoe groot mijn beeb is :( ben er wel benieuwd naar, weet alleen dat bij alle 4 groeicurves de beeb op gemiddeld zat behalve de buikkie daar zat het op de bovenste :)

buik mijn buik gaat nu ook golven zeg maar van die lichte want je ziet geen hand of voet of zo maar wel raar om te zien :)

@pisum ik heb eentje van chicco en daar mag het kind gelijk in is van 0+ het hooefdje wordt wel gewoon gesteund!

Bij thuiskomst zag ik dat Spapa wel ver is gekomen met de wc. De 2e muur van de zweef wc staat, dus zie je de wc niet meer. De omhulzing voor de ventilatie is ook gemaakt. morgen gaan de mannen samen aan de gang met de pijpen onder de vloer en boven en dan de gipsplaten. Als ik morgenavond thuiskomt van werk moeten er muren staan :D
    Zo dat was het nu wel een beetje, jullie typen heel veel vandaag haha ;)

20. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Parr ik dacht dat je bedoelde dat je een bedzeiltje in jouw bed wilde. Voor de bevalling of erna tegen het vloeien ofzo. Maar bij de baby mag het niet! Sorry voor de verwarring

Deel Deze Pagina