September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Goedemiddag meiden!

Ik ben pas net een uurtje uit bed weggerold :oops:
    was alwel eerder wakker geweest, maar lag zo lekker en dacht ach blijf ook lekker liggen hahaha!

Heb ook nieuws over Dorientje.
    Het gaat gelukkig iets beter met haar, de weeen zijn nog nietw eg maar zijn wel wat verminderd!

Jippieee vandaag alweer 28 weken! :whistle:

2. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @esje72 pfff dat jij zo kalm blijft terwij lhet al 2x mis is gegaan! respect!

@irisb welkom terug meid! Super dat het leuk was! en tuurlijk het is altijd weer fijn om thuis te zijn :D Alleen minder van het o.v. in frankrijk! want carcassonne is wel erg mooi! Ben inmiddels ook bij kaatje katoen geweest. De bamboozle mt. 2 luier kan zelfs voor 6 en 7 ponders en zou hun beter passen dan mt. 1! Dus wij doen ook de voordeelpakket van bamboozle :D

@lindaa een keertje schaamteloos lang uitslapen mag ook wel ;) feli met jouw 28 weken!

@dorientje super dat het wat beter gaat! wij blijven hier duimen!

3. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    dankje parr!
    wat is het hier trouwens stil zeg! ben ik niet echt gewend dames!

Ik moet echt even klagen hoor.. IK VERVEEL ME ZO ERG DAT IK NIKS MAG :( ben nog maar 2 uurtjes wakker heb alleen maar even gedouched en verveel me nu alweer! :(
    nou ga denk ik maar even ouders van nu lezen, dan zijn we weer een uurtje verder!

4. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    hoi hoi,

Het is inderdaad rustig hier vandaag!

Fijn om te horen dat het wat beter gaat met Dorientje!

Lindaa, ik weet wat je bedoeld meid. En je mag hier best komen klagen hoor, doe ik ook wel eens. Maar je weet het, we doen het voor een goed doel! Gewoon veel dvd's en boeken kijken/lezen. Succes meid!

5. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Ja steen, ik weet idd waar ik het voor doe, en uiteraard is dat het allemaal ook wel waard ;) het is alleen even ontzettend wennen en een grote omschakeling al je altijd een bezige bij bent! maar komt wel goed en mag allang blij zijn dat het me nu pas voorgeschreven word.. nu zijn het er nog maar 12 weken rustig aan doen.. zou me geen raad weten als ik bijv. met 4 maanden zwangerschap al stil moet liggen! :( wat dat betreft heb ik dus ook nog geluk! :)

6. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    @ roshi: en, hoe was de echo?

@ elin: wauw, met je voet je neus aanraken, acrobatische beeb hebben jullie! :)

alles goed verder met iedereeen? in het weekend is het hier altijd rustig idd. wel goed voor degene die nog moet bijlezen ;)

was vandaag bij de vroedvrouw en alles was ok: gewicht, bloeddruk, buikomvang. ze ging ook voelen hoe de baby lag; blijkbaar nog precies hetzelfde als bij de 20 weken echo. hoofd naar beneden, ruggengraat rechts naar boven en dan met een bocht voetjes linksonder (van boven af gezien dus, hoop dat iedereen het snapt :))

van mij mag-ie ook wel zo blijven liggen want dit is precies goed. voel ook eigenlijk nooit dat-ie draait ofzo, alleen schoppen. de vroedvrouw gaf nog een tip hoe je kan zorgen dat je beeb met z'n ruggengraat naar voren blijft/gaat liggen. niet onderuit gezakt zitten want dat draait hij met zijn rug naar jouw rug toe. en dat is niet erg voor de bevalling maar 'scheelt toch behoorlijk in de arbeid' aldus mijn vroedvrouw.. interesting!

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hey meiden.
    Super, jullie hebben lekker weinig geschreven. ben ik ook snel klaar met bijlezen haha.

Sasha,en hoe is de babykamer?

IrisB.welkom terug :) ow jee 100 bladzijdes terug lezen? Het spijt ons.
    Zo te lezen een geslaagde vakantie gehad !

Dorientje, gelukkig gaat het al iets beter. Nu hopen dat de weeen weer helemaal verdwijnen

Zo en dat was het weer voor vandaag haha.
    Ben echt helemaal nergens.
    Moest vandaag op de valreep nog een kadootje voor mijn Svader kopen,maar loop al weken mijn hoofd erover te breken.
    Kon echt niets verzinnen dus dacht..dan maar een leuke Polo ofzo.
    Kon ik natuurlijk weer net geen leuke polo vinden.
    Toen na het werk hier in het dorp bij de zeeman,hema, blokker wezen kijken. zag niets leuks, en toen stond ik echt op het punt om in huilen uit te barsten,ben de drogist ingelopen en heb het eerst de beste kadoverpakking gepakt en heb die afgerekend.. toen smiddags lekker in bed gehangen en ga er zo weer in..

ow ja kreeg vandaag een brief van de kraamzorg met een uitnodiging voor een info avond over borstvoeding. Wie gaat er ook naar zo'n avond en nemen jullie mannetje mee?

Ik kom morgenochtend weer ff spieken.

Liefs

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nog even snel een weetje. kwam ik tegen op de website van de kraamzorg.

Dit geld voor als je 29 weken zwanger bent:

Waarschijnlijk ben je rond deze periode al flink wat aangekomen, maar hoe is dat nu eigenlijk verdeeld?
    Een gemiddelde baby weegt bij zijn geboorte 3400 gram.
    Maar waarschijnlijk ben je meer aangekomen.
    Dit mag je er nog eens bijrekenen tot aan je bevalling.
    Placenta en vliezen 650 gram
    Vruchtwater 600 gram
    Baarmoeder 1000 gram
    Borsten 800 gram
    Bloed 1000 gram
    Extra vettoename 3500 gram<BR< gram

9. jekkia

jekkia Fanatiek lid

[quote="Krisstel]
    @Jekkia, fijn zeg..is je dochter zoveel te vroeg geboren? Een geboortebord via de Rabobank..vertel?!

Veel plezier dames met voetbal kijken! En alvast een goed weekend.[/quote]

Raven is met 32 weken en 6 dagen geboren, kleine 2 maandjes dus maar ze mocht na een dikke maand al mee naar huis

De Rabobank hier heeft die actie van gratis geboortebord. Misschien de Rabo bij jullie in de buurt ook.
    Tis wel handig, daar hebben we dus geen omkijken naar. Er komt ook nog een opblaasbare ooievaar in de tuin te staan (staat nu nog een paar tuinen verderop hier in de straat :D ) en dan is de tuin ook vol ha ha

infoavond borstvoeding ga ik niet heen. In ziekenhuis heb ik vorig jaar heel goeie begeleiding van lactatiedeskundige gehad. Ook geen idee wat je op zo'n avond zou kunnen verwachten...

10. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Hallo allemaal,

hihi jullie hebben ook niet veel gekletst ;) hoefde maar 2 pagina's bij te lezen.

Iris> wat fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad!
    Lindaa>gefeliciteerd met de 28 weken
    Dorientje> hou vol he meis, knufffff
    Pisum>super dat alles goed was! en wat een supertip van de vroedvrouw :D hopen dat het werkt
    kaatje> ik wil wel naar de borstvoeding voorlichting gaan, baat het niet dan schaad het niet. Ligt eraan hoelaat het is, na werktijd dan gaat manlief ook mee anders ga ik gewoon alleen. misschien krijg je wel handige tips. Wij hebben een onwijs mooi overhemd/t-shirt gekocht voor s-papa en voor mijn papa een "bosje bier"

nou daar komt de echo-story hoor.... meiden ik ben echt verliefd **zwijmel** wat een onwijs mooi gezicht is het om je kindje in 4d te zien zeg, en zooooo duidelijk als ik eraan denk of ik kijk naar de dvd/foto's schiet ik weer vol. s-papa en s-mama vonden het ook helemaal super, ze vonden het zoooo mooi dat ze mee mochten. We hebben er wel voor gekozen om ze de laatste 5 min weg te sturen ivm geslacht. (het geslacht is trouwens ongewijzigd ;))

vanmiddag zijn we met mijn vader en zijn vrouw naar Babypark Gouda geweest. hebben een maxicosi, hemelstandaard, kinderstoel en wat losse assesoires van WTP van ze gekregen (echt veels te gek maar ze stonden erop).

ik ga ff de foto's op de beebiesite zetten en daarna zal ik er ook een paar hier in m'n album zetten.

11. Lise

Lise Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    @Roshi; je vroeg gisteren wat wij sparen en bij welke bank voor ons zoontje. Wij sparen automatisch 25 euro per maand voor hem bij de Rabobank. We weten nog niet wanneer en hoeveel we gaan sparen voor de tweeling. Maar sparen gaan we voor hen ook sowieso doen!

Even een kort ego-bericht; op zich gaat het goed, heb alleen wel steeds last van mijn rug, bij te lang zitten of staan. En gauw moe en veel last van maagzuur, hebben jullie dat ook? Ik eet me zowat suf aan Rennies ;)

Fijne avond!
    X Lise

12. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Ha dames!

Nou dat viel me nog mee, maar een paar pagina's bijlezen 8)

@ Roshi rekening voor de kleine hebben we het nog niet over gehad. Ik weet ook nog niet zeker of we het wel gaan doen, over 20 jaar is dat geld misschien veel minder waard. We willen wel absoluut dat de kleine niks tekort komt en ook straks gewoon kan studeren. Dus nog even kijken hoe we dat gaan doen.
    @ Pisum ik zou gewoon zeggen bij je sollicitatie dat je zwanger bent. Als ze je geschikt vinden nodigen ze je toch wel uit voor een gesprek.
    @ Parr ik draag mijn buikbanden juist een beetje naar beneden zodat ze ook nog een stukje op de broek zitten. Dus eerst mijn eigen truitje, daaronder de buikband en dan mijn broek.
    @ Miracle grappig zo die tattoo op je buik 8)
    @ Sasha ik geloof dat ook jij nu het fenomeen harde buiken hebt ervaren :( doe rustig aan hoor! Je kindje gaat voor.
    @ Irisb hey welkom terug! Fijn dat jullie het leuk gehad hebben. Ik kan me voorstellen dat je ook blij bent om weer terug te zijn.
    @ Kaatje wij doen meestal een cadeaubon voor een verjaardag. Ik vind het ook altijd lastig om een geschikt cadeau voor iemand te vinden. (bij ouders, schoonouders of ooms en tantes dan, bij vrienden weten we meestal wel wat te bedenken)

Nou ik heb hier volgens mij te maken met een kat met hondsdolheid :confused: ! Hij komt net van de kattenbak af en rent als een doldwaze door het huis en mauwt als een gek, niks van te snappen die besten :(

Vandaag druk bezig geweest met klussen en maandag weer verder, tot nu toe gaat alles goed :D !

Ik ga nu effe lekker filmpje kijken want hubbie is met de mannen op stap en heeft mij de film 27 dresses gedownload. Daar kom ik de avond wel mee door!

13. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Hey hey

Tis hier echt rustig!
    Heb ook niet veel terug hoeven te lezen.

@Roshi: Mooi is dat he , om je kleintje zo lekker bezig te zien in je buik en dan gewoon helemaal hoe hij/zij is !

@lise: Maagzuur , Bah ! hier ook veel last van de laatste 2 weken.Heb van me moeder Kindley's gekregen (soort laurierdrop alleen verkrijgbaar bij apotheek) en dat werkt echt super heb er na 5 min. geen last meer van.

infoavond bortsvoeding ik ga er ook niet heen. Voordeel is dat me moeder bij me 2 jongste broertjes bv heeft gegeven en bij me jongste broertje zelfs 1,5 jaar. Dus die helpt mij daar waar het nodig is.

Verder hebben wij een lekker relax dagje.Kleine is vanmorge en vanmiddag flink aanwezig geweest.Ze heeft me voor de 1ste keer ''pijn'' gedaan. 8)
    Nu is het lekker rustig van binnen en liggen wij lekker op de bank.

14. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @kaatje ik doe een bv cursus via de "groene kruis" (oftewel carinova in ons dorp) heb er 3 avonden. Weet eigenlijk niet of je jouw mannetje mee moet nemen of niet :( ?

@roshi waar zijn de foto's? ;)

@wupje ja dat ken ik van mijn 2 vorige katers die konden ook als een gek ronden rennen en miauwen :) als of hun iets chaste die wij niet konden zien, ik vond het gaaf om te zien!

zo is echt rustig hier vandaag! het kan rustig zijn in de weekenden maar zelden zo rustig! Ik ben moe! en mijn rug doet zeer, heb vandaag wel veel last van harde buiken gehad. Maar dan bleeft het ook wel hangen voor een kwartier of zo :rolleyes: wel een beetje vervelend omdat ik ook al last van mijn rug had... beeb is wel rustig vandaag.

15. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Maagzuur : ja! blegh...pepermuntjes werken bij mij goed.

IrisB: welkom terug! Leuk dat het zo leuk was :)

Hey, een vraagje. Ik merk dat de baby de afgelopen week heel rustig was. Ik moest de hele week werken en baby beweegt dan nauwelijks. Zodra ik vrij heb, beweegt hij veeeel meer. Is het dan misschien toch dat ik nog te veel werk? Vind het namelijk geen goed teken.. maar ik heb er geen verstand van. Zal het de VK eens vragen ook.

16. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    foto's staan in album :D

Ingeltje> beweeg je veel als je werk? het is namelijk zo dag als je veel beweegt de baby rustiger is en als jij zelf rustiger bent de baby meer beweegt

17. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Mssn dat je er dan meer op let als je vrij bent? als ik rustig bent thuis dan voel ik de beeb ook meer. Maar goed als je veel beweegt en zo dan wieg je de beeb als ware in slaap.

18. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Nee ik zit juist de hele dag en ook als ik thuis kom ga ik liggen en doe ik weinig, maar merk echt dat hij veel minder beweegt. Het is niet zo dat ik het dan minder merk omdat ik er niet op let, zeg maar. Hij houdt zich dan echt rustig.

19. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Bij mij beweegt de kleine ook minder als ik aan het werk ben. Maar dat schijnt er mee te maken te hebben dat ik dan veel beweeg. Die kleine wordt dan lekker gewiegd en is zelf daardoor heel rustig. Als ik een dagje lekker thuis op de bank hang, dan is die kleine wel heel druk.

Ze heeft trouwens sinds vandaag ondekt waar mijn ribben zitten en duwt daar nu de hele tijd tegen aan. Kreeg ook een paar keer een flinke trap tegen de onderkant van mn ribben, voelde heel raar.

Ga dadelijk lekker op tijd naar bed. Ik heb vanacht heel slecht geslapen. Hier zijn ze de hele nacht met vuurwerk in de weer geweest vanwege het EK. En daarna begon het mannetje met snurken.

Krijgt jullie mannetje nog een cadeautje voor vaderdag? Mijne heeft vandaag een mooie gouden armband gekregen. Die wilde hij al heel graag en hij is zo super lief voor me, vooral tijdens de zwangerschap. Dus ik vond dat hij het wel had verdiend.

20. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    hmm mssn groei spurt?

Deel Deze Pagina