September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Moet niet gekker worden; ik droomde ook net dat ik opnieuw ging trouwen en trouwfeest had! Weird! :confused: Overigens kwam daar ook als onze gast die huisarts die een paar jaar geleden als astronaut meeging. Andre nogwat. Ik snap niet wat hij nou weer in mijn droom doet?

Hier rond 915 wakker voor de 2e plasronde en toen dacht ik wel wakker te zijn, maar viel na half uurtje weer in coma tot 1137. Lekker hoor :)
    Ga vanmiddag naar Guus Meeuwis, staanplaatsen helaas. Ik ga dus al half uurtje later heen, om voorprogramma over te slaan. Hoop dat ik het beetje volhoud. Anders ga ik gewoon met mijn bijna 100 kilo op de rug bij manlief hihihi :)

2. 4days

4days Niet meer actief

Ben er inmiddels achter wat de (waarschijnlijke) oorzaak is, ik heb een nitrietpiek in mijn aquarium. Nu heb ik het water voor een deel ververst, en het lijkt weer wat beter te gaan. Elke dag zo'n 20% van het water verversen zou de visjes moeten redden.

Ik ga geen nieuwe visjes halen... Eerst moet het water in het aquarium stabiel zijn, als ik er nu nog 10 bij gooi gaan er nog 10 dood... Die paar euro maken me echt niets uit, maar voor die visjes zou ik het supererg vinden!

Groetjes Cossy

3. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Goedemiddag,

Hier een onwijs leuke ochtend gehad. Had voor manlief een kadotje uit naam van de kleine (een slab met papa is de allerliefste en een speen met papa is the best) hij zat helemaal te glunderen. Toen kwam ik met een grote doos de slaapkamer is (playstaion 3) zegt tie "nee.... nee echt?.... niet? nee joh veels te gek" hahaha hij was helemaal beduust en is nu lekker aan het spelen :D

Heb trouwens vannacht alleen maar gedroomd over de echo van gister **zwijmel** vond het zoooooo mooi.

Nou fijne vader/zondag nog

4. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hey ladies!

Nog even snel voordat we naar mijn papa gaan. We krijgen dadelijk ook nog een oppaskindje voor de rest van de dag dus die gaat maar fijn mee.
    Het is me eindelijk gelukt foto's van mezelf en ukkie in mijn album te zetten! Alleen de foto van de pretecho moet je een keer extra op klikken, wel de moeite waard want je ziet de kleine gapen 8) !

Cossy ach gossie die arme vissen ;) ! Het is ook best lastig om een acquarium goed te onderhouden. Ik heb er zelf geen verstand van maar mijn ex-vriendje had er ook een en was er best veel tijd mee kwijt. Succes in elk geval!

Freesia lekker nachtje dus!

Zo bezoek komt eraan dus ben weer weg voor vandaag! Tsussie!

5. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Heej dames,

Hier krijgt manlief ook nog niets voor vaderdag, maar dat halen we volgend jaar dubbel en dwars in. Gisteren is de babykamer gekomen, en op enkele kleine dingetjes na hebben ze het goede geleverd. Ze zijn alleen een doos vergeten met zijkanten voor het bedje (we kunnen het ledikantje namelijk ombouwen tot juniorbed) maar die zijkanten hebben we voorlopig toch niet nodig, de baby krijgt uiteraard eerst een ledikant met spijlen. Ook hebben ze de verkeerde wielen van de kinderwagen meegegeven. Morgen maar even regelen. Het monteren van de meubeltjes ging niet zonder slag of stoot aangezien manlief erg eigenwijs is en al mijn adviezen over dit soort zaken in de wind slaat. En als ik dan tóch gelijk blijk te hebben, dan weigert hij dat toe te geven. Maar ja, what's new... Maar de kast en het ledikant zijn klaar, vanavond doen we de commode. Maar straks eerst even naar mijn ouders om vaderdag te vieren! Prettige dag allemaal.

6. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Sjongejonge Pupke! Wat een slechte service, noem het maar kleine dingetjes; vind het wel erg stom van ze!
    Roshi, wat ben je toch lief voor je mannetje! Pff is voor ons nu net iets te duur zo'n PS3!

7. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Goeiemiddag! :D

M'n 100 bladzijden zijn bijgelezen, maar ik ga toch maar aanpikken met reageren vanaf blz 740 :p

@elin: Mooie echofoto's! Lag er inderdaad heel mooi bij. In tegenstelling tot die van ons, die zowat alle medewerking weigerde. Zal proberen of ik toch de foto's kan plaatsen. Nu ja, vond het iig helemaal leuk om uk nog eens te zien, of ie nu goed meewerkte of niet :D

buikband: Verwarrend kledingstuk vind ik :( Ik heb er twee leuke, maar vind het moeilijk om met iets te combineren.

schoppen: Hier wordt ook heel flink geschopt. Vooral als ik 's avonds in bed lig, of 's morgens wakker word en ook als ik 's nachts uit bed ben geweest. Overdag is het ietsje minder, maar toch is uk af en toe erg duidelijk aanwezig, behalve als er mensen willen voelen hoe ie schopt :rolleyes:

@esje & pupke: Wat een babykamer-perikelen :(

@parr: Kaatje Katoen is dus goed meegevallen? Wij gaan ook voor dat Bamboozle voordeelpakket. Ik ga bestellen over een paar weekjes, dan hebben we ze zeker op tijd.

infoavond BV: Ik ga naar een info-avond van het ziekenhuis waar ik de 20 weken echo had (en ga bevallen als het thuis niet lukt). Die is gelukkig wel op een handig tijdstip ('s avonds). Snap niet waarom ze dat 's middags doen, tenzij het de bedoeling is dat je pas in je verlof gaat.

@roshi: Leuk dat je zo'n goede 3D echo hebt gehad :D

@lise: Hier gelukkig (nog) geen maagzuur. Lijkt me heel erg vervelend, hopelijk helpen de Rennies...

@ingeltje: Leuke en zeer flitsend versierde buikband :D

@cossy: Arme vissen. Hopelijk gaat het snel beter. Enig idee waar de nitrietpiek vandaan kwam?

vaderdag: Niks aan gedaan. Net zoals van moederdag ben ik ook geen fan van vaderdag :p

Woehoe, ik ben weer bij (denk ik) :)

En vandaag de 28 weken gehaald. Vriend heeft daarstraks nog paar buikfoto's genomen, dus die moet ik straks nog even in m'n album zetten.

Hmm, zou eigenlijk nog de laatste vakantiewas moeten doen, maar geen zin :oops: Gisteren ook de hamsters weer opgehaald, dus alles is weer back to normal.

Heb eigenlijk niet veel te melden, zit alleen m'n hoofd te breken over iets. Misschien herinnert iemand zich nog dat ik me zorgen maakte over feit dat m'n moeder 3 weken wou blijven logeren in de buurt en dat ik daar iets van gezegd had en dat ze helemaal overstuur was. Voor ik op vakantie vertrok heb ik een mailtje gestuurd (schrijven gaat beter dan door de telefoon) waarin ik rustig alles heb uitgelegd en ik kreeg een mail terug dat ze erg blij was met mijn mail. Was nooit de bedoeling geweest om hier echt 3 weken aan een stuk te zitten, gewoon paar keer een dag of 2. Soit, dat lijkt helemaal opgeklaard.

Maar nu zei ze dat ze hierheen wilde komen vanaf het moment dat ik snelle weeen heb en dat lijkt mij eigenlijk niet echt ideaal. Ik zie ons tijdens volle bevalling niet plots de telefoon grijpen om te bellen als er persweeen komen EN ik zou er niet gerust op zijn als ze dan zo ver met de auto moet rijden. Het is tenslotte niet niks als je dochter aan het bevallen is en ik kan me voorstellen dat je dan niet 100% geconcentreerd bent op het verkeer. Dus dan zie ik mijzelf nog gaan stressen over het feit of m'n moeder wel veilig tot hier geraakt en dat is denk ik niet erg handig :(

Vraag me nu af hoe ik dat moet aanpakken en wanneer ik nu best kan bellen. Ofwel als de bevalling pas begint, maar dan kan het natuurlijk nog erg lang duren en er moet maar net plaats zijn in het hotel hier. Ofwel - wat ik eigenlijk van plan was voor de hele familie + schoonfamilie - bellen als de baby geboren is, maar ik denk niet dat ze dat laatste leuk gaat vinden. Voor onszelf (vriend, uk en ik) zou ik sowieso graag een paar uurtjes met z'n drietjes (nu ja, en kraamhulp) hebben voor er ook maar enige familie over de vloer komt. Maar ik zou het niet erg vinden dat m'n moeder dan gewoon al hier in de stad is ofzo. Als iemand ideeen heeft... :)

Fijne zondag nog!

8. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @IrisB: wat zou je moeder er van zeggen als je gewoon eerlijk bent en haar verteld dat je het liefste tijdens de bevalling je helemaal daarop richt, na de bevalling even met zijn drietjes wil zijn en het vervolgens heel fijn zou vinden als zij zou komen? Zou ze dan boos of beledigd zijn denk je? Uiteindelijk is het denk ik goed om je eigen gevoel te volgen en pas te bellen als jullie er aan toe zijn. Je kunt op dat moment alle andere stress wel missen als kiespijn lijkt me.

9. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik vind dat jij mag kiezen wie je aanwezig wil hebben. Dus als jij je mama toch niet persé nodig hebt bij het bevallen bel je haar dus gewoon als je kindje er is!

10. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Als ik het goed uitleg moet het wel lukken om eerlijk te zijn. Probleem is dat ik vaak even subtiel ben als een aambeeld op je grote teen en dat mijn moeder vaak dingen verkeerd begrijpt, dus die combinatie... tja :rolleyes: Ik heb natuurlijk ook het incident van de 3 weken in m'n achterhoofd en wil zoiets liever niet opnieuw meemaken.

Ik wil tijdens de bevalling alleen m'n vriend erbij en ze wil ook niet bij de bevalling zijn, maar gewoon in de buurt (dus niet 200 km verder weg in Belgie).

Misschien moet ik maar een "offcieel familie plan" ofzo maken, zodat niemand zich achteruitgesteld voelt en het voor alle grootouders hetzelfde is. Denk dat ze best snappen dat vlak na de bevalling wel een moment is voor ons drietjes. Kan altijd vragen of m'n vriend het niet wil uitleggen, maar geen idee of die daarop zit te wachten (hij mag het iig wel voor zijn familie doen, al zijn die niet zo "delicaat" denk ik).

't Is ook dat ik zo'n geweldig sociaal mens ben :rolleyes: De term social nitwit kan je gerust op mij toepassen :(

11. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    @irisB: Ik denk als je je moeder uitlegt hoe en wat , ze het uiteindelijk echt niet erg vind en best wel zou begrijpen.

12. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    @iris> ook ik denk dat als je het uitlegd ze het wel begrijpt. en zo niet dan bel je pas als je bevallen bent en zeg je dat het allemaal zo snel ging dat jullie er niet meer aan hebben gedacht om te bellen (door pijn vergeet je vaak dingen)

wij weten ook nog niet precies wat we willen, maar we denken dat we ze bellen als we naar het ziekenhuis gaan... ze weten zelf dat ze niet naar het ziekenhuis hoeven te komen dus dat hoeven we niet meer uit te leggen ;) wanneer we bevallen zijn, hebben genoten met z'n 3tjes en helemaal fris zijn bellen we ze om te zeggen dat de kleine geboren is.

13. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hallo dames!
    Ik ben er nog hoor! Heb een paar dagen niks van me laten horen, heb het enorm druk met de laatste loodjes op mijn werk en daarnaast heb ik me vrijdag bij het voetbal kijken en het feestje daarna enorm druk lopen maken (meejuichen en springen en zingen en dansen) dat ik dat moet bekopen met nu al twee dagen last van mijn buik en rug. Dus doe het rustig aan! Nouja, het was in elk geval wel een erg leuk feestje vrijdag, dat scheelt (wauw, 4-1, wie had dat ooit gedacht!). En tot nu toe heeft ons hummeltje mij nog weinig ongerief gegeven, dus ik kan dit wel hebben (en hij/zij ook wel denk ik).
    Fijne zondag verder,
    groetjes
    Azeb

14. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    Hoi dames, ik ben er weer! Gelukkig zit mijn werkdag er op, en heb ik morgen lekker een dagje vrij! Heerlijk.
    Helaas erg veel last van hooikoorts op het moment, dat is wat minder. Gisteren is de babykamer gekomen, we hadden echt enorm veel spullen besteld (kamer, maar ook badspullen en flesjes e.d) en alles is in perfecte staat, alle goede spullen, en de goede prijs. Dus helemaal in mijn nopjes (ik heb alles van babydump, en las er niet altijd even postitieve verhalen over) Maar ik ben superpositief.
    We hebben nu eigenlijk alles, behalve nog een onderlaken of zoiets geloof ik.
    Borstvoedingscursus, zou je zoiets echt nodig hebben? Ik heb ooit een borstverkleining gehad, en ik vermoed dat de kans dat ik borstvoeding kan geven wel erg klein is. Dus twijfel of het wel nut heeft om naar de cursus te gaan...ben al niet zo'n cursusmens
    Ik ga wel donderdagavond eens kijken in het ziekenhuis, dan is en voorlichtingsavond

15. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    hey meiden!

kom ook weer even om het hoekje kijken!
    Ik heb verder niets meer van Dorientje gehoord, maar heb haar net wel weer even een smsje gestuurd, waarin ik haar veel knuffels geef en sterkte wens.. ook namens jullie allemaal!

16. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Zo meiden,

Ben ik weer. Was even een weekendje bij familie op het 'platteland', haha! Heerlijk was het.

Heb even bijgelezen.

@Ingeltje: als je druk aan het werk bent heb je toch minder in de gaten dat de beeb beweegt. Ik merk het zelf ook als ik het druk gehad heb is de beeb gewoon rustiger. Maar dat kan geen kwaad hoor. Als je je zorgen maakt, zou ik het ook even aan de vk voorleggen, maar ik denk dat het geen signaal is dat je teveel doet (itt harde buiken).

@Iris: ik denk dat je moeder graag dicht bij jou wil zijn in spannende tijden (zoals bevalling). Maar de realiteit is dat het 2-3 uur rijden is, dus als jullie meteen bellen is ze nog steeds heel snel bij jullie. Voor haar gevoel is het vast heeeeeeeel ver weg, maar in de praktijk valt het wel mee eigenlijk. Ik zou het zeker uitleggen, dat je het fijn vindt dat ze je tot steun wil zijn en dicht in de buurt wil zijn, maar dat het in de praktijk niet veel extra oplevert voor haar (ze is er immers toch niet bij) en dat je liever niet tijdens je bevalling wil nadenken over wie je allemaal moet bellen en wanneer. Ik zou haar op het hart drukken dat je haar als eerste belt na de bevalling en dat ze dan van harte welkom is. Dat zal ze toch wel goed vinden?

@Lindaa: fijn dat je ook namens ons een berichtje naar Dorientje hebt gestuurd!

@Sasha: lange werkweek maak je zeg! Ik kan me voorstellen dat jet het dan wel even gehad hebt...
    Over die borstverkleining: soms lukt BV dan niet, maar soms ook wel. Ik zou in ieder geval met de vk bespreken dat je het graag wil (als dat zo is) en bij problemen of niet goed op gang komen een lactatiedeskundige raadplegen (hoe wat waar weet de vk wel). Dan heb je meteen de beste hulp op dat gebied en op tijd!

@Roshi: super is dat he, als die mannen zo blij zijn als kleine kinderen met hun nieuwe speeltjes... :)

Concert: was erg leuk! Alhoewel de geluidskwaliteit een beetje tegenviel, maar voor de rest was het erg gaaf om Bon Jovi weer eens te zien (ben al 2 keer eerder geweest). Wat wel erg sfeerverhogend was, was dat iedereen oranje gekleed was en dat de wedstrijd in de Arena werd uitgezonden. Dat NL dan wint is natuurlijk helemaal super! De sfeer was echt top! We waren pas om half 3 thuis, dus het hele weekend ben ik wel brakjes en moe geweest...

Ik SMS-te mijn yoga vriendin zaterdagochtend dat ik niet naar zwangerschapsyoga ging, want ik was nog te moe. Toen belde ze terug dat zij ook niet ging, want ze was moeder geworden die nacht!!! :confused: Twee weekjes te vroeg, dus totaal onverwacht! Heel erg leuk, een dochter en alles was heel snel en soepel gegaan. Van de week even op kraamvisite dus!

Vaderdag: heb mijn vriend een boekje gegeven: Vaderschap voor beginners... met allemaal tips en adviezen voor het eerste jaar. Hij vond het heel lief dat ik er aan gedacht had.

17. Esje72

Esje72 Actief lid

15 nov 2007
    163
    0
    0
    Almere
    Hoi allemaal,

Ik vind inderdaad dat de vrouw - die toch immers bevallen moet - mag beslissen hoe ze het wil en wie ze daarbij wil hebben. Lijkt me wel dat iedereen die wensen respecteert...tenminste dat hoop ik :)

Naast mijn vriend en de verloskundige wil ik echt geen polonaise naast mijn bed. De opa's en oma's mogen komen als de kleine geboren is en lekker naast mij in bed ligt (aldus mijn droomscenario :D ). Eerst maar eens afwachten hoe het allemaal loopt. De eerste keer moesten we na de bevalling naar het ziekenhuis omdat Joris niet goed adem wilde halen, was geen pretje! Hij heeft 3 dagen in de couveuse liggen bijkomen. De 2e keer moest ik naar het ziekenhuis omdat ik nog geen 38 weken zwanger was. Nu zou ik het liefst thuis willen bevallen (en thuis blijven), maar ja, we gaan het wel zien.

Hier een rustig weekend...merk dat ik echt moet uitrusten van een werkweek...nog 5 weken werken en dan vakantie en aansluitend verlof! Kijk er echt naar uit :D

Ben nog wel druk met het vinden van een freelancer om mijn taken over te nemen. Paar gesprekken gevoerd, maar nog niets definitiefs...daar maak ik me nu toch wel beetje zorgen over...

Fijne avond nog en slaap lekker!

Ester

18. IrisB

IrisB Fanatiek lid

@sasha: Geloof ook dat BV mogelijk is na een borstverkleining. Al hangt het er natuurlijk wel vanaf hoe ze het juist gedaan hebben. Soms kan het ook wel niet. Cursus kan echt nuttig zijn omdat starten met BV toch minder vanzelfsprekend is dan je denkt. Je moet het eigenlijk echt wel een beetje leren. Nu ga ik zelf ook maar naar 1 avond erover en voor de rest hoop ik wat op te steken tijdens gym en van de kraamhulp.

@yule: Fijn dat je een leuk weekend gehad hebt en dat het concert van Bon Jovi ook helemaal de moeite waard was. Kan me wel voorstellen dat je de rest van het weekend brak was... Half drie... mij hadden ze al een stuk eerder kunnen afvoeren denk ik :D

Heb daarnet de mail van m'n moeder nog eens gelezen. Ze wil niet bij de bevalling zelf zijn, maar gewoon in de buurt. Ze zei dat ze pas gerust zou zijn als ze wist dat alles goed was met mij en de baby en dat er een groot verschil is tussen zorgen maken van dichtbij of van veraf. Ze wou ook gewoon in de buurt zijn, mocht ik haar plots nodig hebben. En dat snap ik wel, dus van mij mag ze best in town zijn, maar dan ga ik wel bellen bij het begin en niet tijdens volle bevalling en er ook duidelijk bij zeggen dat ze dan ook gewoon moet wachten tot de baby er is en wij er klaar voor zijn om bezoek te ontvangen. Maar als ik ze nodig heb is ze dichtbij. Soit, heb ook even de situatie aan m'n zus voorgelegd. Die is daar beter in dan ik. Maar komt vast allemaal wel goed.

Heb ook nieuwe buikfoto's in m'n album gezet. Ik moet nu oppassen dat mensen me niet terug de zee in willen duwen ofzo :) De strepen die je ziet zijn geen striae (die heb ik gelukkig (nog? :() niet, maar wel strepen van lakens/slapen: foto's zijn genomen nadat ik pas uit bed was vanmorgen.

Ga nu een beetje TV kijken (jawel :confused:). Kom straks nog wel even kijken, maar mag het niet laat maken want morgen weer werken... *zucht*

19. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Ik kruip ook lekker in bedje..nog ff tv kijken.

Nog een fijne avond en alvast Weltruste !

20. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Mooie buik iris!
    Ik heb trouwens gister ook weer een foto geplaatst!

Deel Deze Pagina