Ik heb net even foto;s van de babykamer geplaats. Is nu klaar, moet alleen nog een lamp worden gehangen. Maar ik kan geen mooie lamp vinden. En heb ook nieuwe buikfoto's gemaakt.
@dreames leuk kamertje hoor ook al pohh is geloof ik wel weer in. wij hebben ook dit thema maar nog niet klaar moet nog beginnen zijn nu bezig met die van me zoontje. buikfoto's weer een hoop buikjes geplaatst leuk allemaal hoor ik zal er van mij van de week ook weer eens een inzetten. hier gaat alles zijn gangetje druk bezig met het regelen voor de bruiloft kijken naar kleding had een mooie jurk gezien duie koste me nog 375 euro pff nog niet eens een officieele trouwjurk heb er nu 3 gezien die 220 kosten dus ga ik daar even achter aan.
yule> kleine kinderen is precies het juiste woord Iris>mooi buikkie dreames> kamertje is leuk geworden zeg! tweety> sjee wat duur zeg allemaal, marcella (hyves) zit ook in de bruidsjurken, misschien kan je haar eens vragen s-papa heeft vandaag het vouwgordijn en het plankje boven de commode opgehangen.... het is nu zo goed als af zal straks ff een foto maken
Hou op over maagzuur, heb er de hele dag last van. Kan niet eens lekker gaan liggen en het komt al gelijk weer op. Rennies werken bij mij niet dus ik slurp me gek aan de Gaviscon. Heb ook last van mijn rug met zitten, staan en liggen en mijn bekken zorgen ervoor dat ik alleen nog op tempootje oma kan lopen vaderdag Ivo heeft van mij en Raven een doos met wereldbiertjes gekregen. Vorig jaar was ik vaderdag vergeten (Raven was toen net geboren) , maar gelukkig waren ze op de couveuseafdeling zo lief geweest om voor alle papa's een voetafdrukje met wat snoepjes te maken namens de kindjes die daar lagen. Heb mijn pa net blij gemaakt, zijn kleindochter komt straks voor het eerst een nachtje bij hem logeren. Ingeltje wat een mooie buikband heb jij van hun gekregen! schoppen de kleine ligt bij mij met de rug tegen de ribben aan te drukken en de voetjes richting mijn schaambeen (en dan flink schoppen tegen mijn doos of kont, erg raar gevoel zo'n schop tegen je kont vanbinnen ha ha) Soms beweegt hij zo hard dat ik vanzelf van links naar rechts beweeg. De kleine beweegt zelfs vaker als ik loop, erg lastig soms. leestip Hotmamas van Wendy Smit. Erg leuk boek, eerlijk over hoe een zwangerschap echt kan zijn met veel nuttige tips en makkelijk om te lezen. Sommige stukken zijn echt heel herkenbaar geschreven. Had het in een avondje uit. borstvoedingbijeenkomst hier wordt het door consultatiebureau georganiseerd en is gratis. Maar je kunt na de bevalling ook de hulp inschakelen van een lactatiedeskundige (borstvoedingsdeskundige) als het niet lukt (wel tjekke of het vergoed wordt door je verzekering). Maar als het goed is moet de kraamverzorgster je het goed kunnen aanleren en al je vragen dan kunnen beantwoorden. Cossy hoe is het nou met je vissen? IrisB Als jij liefste eerst een paar uurtjes alleen met je vriend van de kleine wilt genieten moet je het heel zeker doen. Anders bel je haar toch als de kleine is geboren. Ze heeft al die maanden al moeten wachten op haar kleinkind dus die paar uurtjes kunnen er makkelijk bij. (mooie buik trouwens) IK weet al precies hoe het bij ons zal gaan. Ze weten nu al op welke dag de kleine gehaald wordt maar we gaan pas bellen nadat we samen van de kleine hebben kunnen genieten. Kraamvisite nodig ik pas een paar weken na de bevalling uit vanwege de keizersnede en zodat Raven eerst aan haar broertje kan wennen.
hebben jullie ook weleens het gevoel dat wanneer je hier op de zwangerschapspagina iets lees dat je er geen snars van geloofd.... ik heb dat nu heel erg bij iemand, ik hou die persoon al een tijdje "in de gaten" en het gevoel word steeds erger. ik kan er zooooo boos om worden dat zo iemand verhalen verteld die nergens op slaan.... (het is niet iemand van de september mama's hoor don't worry) moest het even kwijt
Vorig jaar was er eentje die de foto's van een ander lid in haar eigen album had geplaatst. Jammer genoeg zijn er altijd wel een paar "rotte appels" die niet eerlijk zijn en zich anders voordoen
? Ik snap niet helemaal waar je op doelt geloof ik. Dat iemand dingen schrijft die niet waar zijn? Dat zal wel eens voorkomen, ik geloof dat er een half jaar terug ook zo iemand was, waarbij er een verhaal was dat het heel slecht met haar ging en toen ging iedereen kaartjes sturen en bleek het hele verhaal verzonnen te zijn. Bedoel je zoiets? Er zijn altijd wel mensen die op een hele disfunctionele manier aan aandacht proberen te komen.
@Funnyme wel vervelend dat ze het niet weten. @Parr, wat je zegt is inderdaad raar als je het hoger voelt. Misschien eens vragen de volgende keer. Ik draag de buikbanden ook meestal eronder, soms er boven en dan heb ik zon kort vestje (tot net onder mijn ( 0 ) ( 0 )) erover. (zie foto op hyves ) @Roshi, mooi hoor de 3d echos .enne je maakt ons nieuwsgierig haha..maar ik heb in het begin ook wel twee personen gehad waar ik me aan irriteerde (niet van hier) bleken er wel meer zo over te denken @Elin, moet zeggen dat ik de fotos van Babyview erg duidelijk vindt, die van jullie ook. Weten jullie wat het wordt? @Dreames, jeetje met een rollator, wat heftig of niet voor haar. Is ze nu helemaal van de pijn af? @Iris, 100 paginas? Pffff wel lekker genoten dus van de vakantie Snap wel wat je bedoeld betreft je moeder. Mijn ouders wonen ook ver weg en als het hier begint gaan we wel bellen zodat ze deze kant op kunnen rijden. (gelukkig zijn mijn vader redelijk rustig en bevallen we in het ziekenhuis) ze zullen dan ook in ons huis blijven slapen. Willen jullie thuis bevallen? Moeilijk hoor..maar het lijkt me logisch dat je lekker met zn drieën wilt zijn. Mooi buikfotos @Lindaaa, dat is nog eens uitslapen heb je je nog wel een beetje vermaakt dit weekend? Fijn om iets over Dorientje te horen. @Kaatje, wat een leuk een avond over borstvoeding, weet niet of ze dat hier doen maar zou anders wel gaan. (mijn man zou dan denk ik ook wel meegaan als dat gebruikelijk is). @Jekkia, wat een kleintje was ze dan of niet? Heb even gezocht en gevonden op de site van de Rabo thanks! @Eva, hier nog zon nieuwsgierig mens helemaal omdat we niet weten of het een jongen of meisje is. Baby; hier ligt de kleine ook lekker naar boven te schoppen. Zaterdag was mijn buik ineens een ei..(aan de rechterkant van mijn navel helemaal een bult) schrok er eerst en beetje van haha..de kleine was lekker aan het draaien, zo raar om te zien Wieg; op Internet staat meestal dat het matrasje in de wieg 8 centimeter moet zijn. Die van ons is maar 5 cm..zou dit een probleem zijn? Gisteren bij mijn ouders de toekomstige babykamer behangen ben blij dat ik niet nog 3 weken gewacht heb want merkte dat het niet meer helemaal vanzelf ging Wel een luxe hoor dat ons kleintje nog zon mooi kamertje krijgt Mijn ouders wonen hier 1,5 uur vandaan dus we blijven daar regelmatig een nachtje slapen.
@roshi ja idd heb ook wel eens mijn twijfels. en idd heb die 3 jurken bij haar gezien scheelt aanzienlijk met de officieele trouwwinkeltjes
Hahaha jij hebt grote tepels! De meeste tekenen hem zo: (.) (.) maar jij hebt gelijk 00 als tepels ipv .. hhahaha
Ik had ook iemand bij augustusmama's die ik gewoon vervelend vond reageren. Het was zelfs zo dat ik daar niet meer ben gaan schrijven, omdat ik het echt een raar sfeertje vond. Er werd heel fel gereageerd en respectloos. Gelukkig schreef ik al veel meer hier en af en toe daar, maar nu helemaal niet meer. Misschien eens per maand voor de meiden die ik nog wel ken van daar. Jammer is dat he? Het leuke is wel dat ik bij de septembermama's nog geen persoon ben tegengekomen die niet leuk is of vervelend. Het is hier echt megagezellig!
kristel> mijn s-ouders gaan ook een logeer/bebykamertje voor de kleine maken Tweety> alles wat in prijs scheelt is mooi meegenomen Ingeltje> gek he dat zo iemand zo'n forum verpest. Gelukkig hebben wij "de septembermama's " alleen maar gezellige meiden die met respect met elkaar omgaan.... meiden ik ben trots op ons ik heb trouwens een foto gemaakt van de commode met bovenplankje en het gordijntje + hemeltje... ben er zooooo blij mee. Zie wel op de foto dat de kleuren niet helemaal overeenkomen maarja daar moet je maar even doorheen kijken
DE MAMA'S VAN SEPTEMBER 2008 Onze hyves: http://www.september2008.hyves.nl/ GEBOREN Chaartje79 ... 28 jaar ... 1e ... LEVI JAMAL ... 03-09 ~ 02-06 [26+5 weken] ... 950 gram ... 36 cm ... ZKH ... BV 26 augustus 2008 *Jikke...34 jaar ... 5e [♂♂♀♀] ... THUIS ... BV 29 augustus 2008 *Krisstel ... 26 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 31 augustus 2008 *Foover ... 30 jaar ... 2e [♂] ... THUIS ... BV *Pipo1973 ... 34 jaar ... 2e [♂] ... ZKH ... BV 01 september 2008 *Delayla ... 26 jaar ... 2e [♂] *Ingeltje ... 27 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Sasha ... 34 jaar... 1e ... THUIS 02 september 2008 *Mamameike ... 27 jaar ... 2e en 3e [♀] ... ZKH .... FV TWEELING! *Mss Ace ... 27 jaar ... 1e ... ? ... BV 03 september 2008 *Decia ... ? jaar ... ? *Jekkia ... 32 jaar ... 2e [♀] ... ZKH [kz met 38 wkn] ... BV *Lise ... 32 jaar ... 2e en 3e [♂] ... ZKH ... BV TWEELING! 05 september 2008 *Anno103 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS *Jannes ... 29 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Pisum ... 27 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Tinkerbel1984 ... 23 jaar ... 1e ... ZKH ... FV 06 september 2008 *Lindaa ... 22 jaar ... 1e ... ZKH ... FV 07 september 2008 *Diddl ... 28 jaar ... 4e[♀♀♀] ... ZKH [kz met 38/39 weken] ... BV *IrisB ... 28 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *SheDevil ... 26 jaar ... 2e [♂ ] ... ZKH ... BV *Yule ... 29 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Steen ... 28 jaar ... 1e ... ZKH... BV 08 september 2008 *FunnyMe ... 27 jaar ... 1e en 2e ... ZKH ... BV/FV TWEELING! 09 september 2008 *Ydnic ... 28 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 10 september 2008 *Wupje ... 30 jaar... 1e ... 11 september 2008 *Jale ... 24 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Pupke ... 31 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 12 september 2008 *Kaatje85 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 14 september 2008 *Mica ... 23 jaar ... 1e ... 15 september 2008 *Wens3 ... 28 jaar ... 3e [♂♀] ... 16 september 2008 *Azeb ... 30 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Dreames ... 22 jaar ... 1e kindje ... ZKH ... BV *Elin ... 26 jaar ... 2e [♀] ... ZKH ... BV * Miracle08... 18 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 17 september 2008 *Sunshine80 ... 28 jaar ... 2e[♂] ... BV *Rainbow1984 ... 23 jaar... 1e ... 18 september 2008 *Esje72 ... 35 jaar ... 3e [♂♂] ... ZKH ... BV 19 september 2008 *Moppiepoppie ... 25 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 20 september 2008 *Lola ... 38 jaar ... 2e [♀ ] ... ZKH ... BV 21 september 2008 *Jessejaime ... 29 jaar ... 3e [♂♂] ... THUIS ... FV *Dniise ... 20 jaar ... 1e ... ZKH ... FV 22 september 2008 *Marielle82 ... 25 jaar ... 1e ... ? ... BV 23 september 2008 *Tweety ... 26 jaar ... 2e [♂]... FV *Dorientje ... 21 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 24 september 2008 *Debbyvermeer ... 31 jaar ... 3e [♂♂] ... ZKH...FV *Droppie123... 33 jaar ... 1e ... 25 september 2008 *MirandaT ... 27 jaar ... 2e [♀] ... *Nic79...28 jaar 1e & 2e... ZKH...?? TWEELING! *Parr1983 ... 25 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Sannemart ... ? jaar ... 1e ... *Roshi ... 24 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 27 september 2008 *Marijke1982 ... 26 jaar ... 1e ... ZKH ... ? 28 september 2008 *Freesia ... 35 jaar ... 1e ... BV 29 september 2008 *Cossy ... 20 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 30 september 2008 *Eva1983... 24 jaar ... 1e ... ? ... BV 22 meisjes in de buik ... 10 jongens in de buik ... 9 mama's laten zich verrassen ... 12 mama's houden het (hier) geheim Nu: 53 september mama's! De-spruit-is-eruit-vriendjeslijst! Ingeltje <--> Lola Freesia <--> Droppie123 IrisB <--> Elin MirandaT <--> FunnyMe Parr1983 <--> Krisstel Wupje <--> Cossy Yule <--> Jannes Pupke <--> Pisum Azeb <--> SheDevil Dniise <--> Tweety Kaatje85 <--> Jessejaime Tinkerbel1984 <--> Eva1983 Lise <--> Moppiepoppie Roshi <--> Chaartje 79 Steen <--> Sasha sunshine80 <--> Delayla dreames <--> decia mamameike <--> Mss Ace Nic79 <--> Jekkia Dorientje <--> Lindaa (zoek een 'buddy' waarmee je 06-nummers uitwisselt, om elkaar op de hoogte te houden van de bevalling! tip: zoek iemand die hier wel regelmatig post!) Agenda: Juni 16: Yule vk 17: Rainbow1984 pretecho 3D + 4D 18: Ingeltje vk 19: Dorientje gyn 20: Dorientje 3d echo 21: Dniise pretecho 3D + 4D 23: Cossy pretecho 3D + 4D, Roshi vk 24: parr1983 pretecho 3D + 4D, Lise verlof + gyn, Krisstel vk 25: sunshine80vk Anno103 vk Miracle08 vk 27: Krisstel Intake kraamzorg 28: Azeb verlof! Juli 01: parr1983 vk 02: Diddl vk 03: marielle82 vk Lindaa vk 07: Jale Pretecho 3D/4D 08: Jale vk+extra medische echo 15: Jikke verlof! 17: Diddl vakantie & aansluitend verlof! 18: Ingeltje verlof! 19: Kaatje85 vakantie & aansluitend verlof!Krisstel verlof! 22: steen verlof! 25: Yule verlof! 25: Jannes 2w vakantie & aansluitend verlof! 28: foover verlof! Anno103 verlof 29: FunnyMe verlof! Augustus: 01: MirandaTecho gyn 02: marielle82 vakantie en verlof! 04: IrisB verlof! Wupje verlof! 05: Mss Ace verlof! 07: Nic79 verlof! 15: Pisum verlof!, Parr1983 verlof! 18: Marijke1982 verlof! 19: Dreames verlof! 28: MirandaT verlof! September: 16: Dorientje verlof Meiden, we zijn bezig om een meeting te organiseren. Op het moment is de keus gevallen op een high tea in Utrecht. Op loopafstand van het Centraal Station. Voor meer info zie blz 596 en 597 Meeting 26 juli 2008 * Tinkerbel1984 * Cossy * Parr1983 * Tweety * Moppiepoppie * Nic79 * Krisstel * Kaatje85 * IrisB * Dreames * Chaartje79 (onder voorbehoud) * Ingeltje * Roshi
ow meiden ik ben bij "zwangerschap" even aan het lezen... staat iets over roken dus ik gelezen. er beweerd 1 iemand dat het niet bewezen is dat roken schadelijk KAN zijn voor je ongeboren kindje. Begrijp me niet verkeerd je moet vooral doen wat je zelf wil maar om nou te gaan ontkennen dat het schadelijk kan zijn. en het leukste is dat ze zegt dat ze wel een hekel heeft aan drinkende (alcohol) en drugsgebruikende mensen die zwanger zijn (hoe bedoel je lekker hypocriet.
Hoi meiden! Het verversen van het water heeft voor 3 van de 4 over gebleven visjes niet mogen baten...de guppies zijn dood gegaan... Nu leeft alleen nog de blauwe vis, die lijkt eigenlijk nog redelijk actief, alleen gaattie vaak op de bodem liggen. Nu maar hopen dattie zich erdoorheen kan slaan... Jah dat soort types ken ik maar al te goed... verschrikkelijk! En dan ook nog gek vinden als niemand het meer gelooft als er eens echt wat is.... Groetjes Cossy
@Cossy: ach wat zielig dat ze toch zijn doodgegaan... waar komt zo'n nitrietpiek vandaan dan? @Lindaa en Iris: mooie buikfoto's! Ik moet er ook weer eens eentje maken (nu 28 weken). Volgt a.s.a.p. @Ingeltje: je buik kan je zo tekenen ( . )
@irisb had een berichtje getypt vanmiddag zie ik hem niet tussen staan : Had dus ook mijn mening gegeven dat jij kon jouw moeder bellen als het begon dan kan zij rustig jouw kant op een kamertje huren. Dan is zij iig dichtbij als zij nodig is en loop jij niet te stress tijdens het puffen als zij wel goed aan komt. Maa rik zie dat jij hier ook voor kiest mooie buik! @dreames leuke WTP kamer en mooie buik! @roshi ook een leuke babykamer! hmm wie dan? ben benieuwd! (pbtje sturen met diegene naam? kan ik ook meekijken of het klopt ) @lindaa dankjewel meid! hoe gaat het met jou dan? @yule een andere vriendin is ook geweest, hoorde dat bon jovi de podium op kwam in een oranje t-shirt zie dat je morgen de vk hebt, veel plezier! @esje ik hoop dat je binnenkort iemand vindt! @ingeltje vrolijke buikband @cossy apart dat je dan elke dag water er bij moet doen zou wel de winkel vragen! hoe gaat het nu met de overgebleven vissen? @krisstel ik dacht ook zo van zo dat zijn grote tepels ik heb een schuim matrasje in mijn "mozes"wieg. Mijn nichtje heeft erin gelegen en denk ook dat het maar 5 cm is... hm... vandaag is ukkie wel lekker druk krijg schopjes in rondjes, zit ik daar te gniffelen bij rm.1 Had vanmiddag ook ff een dutje gedaan voor het werk, werd ik wakker omdat de kleintje tegen mijn blaas schopte elke keer
@Parr: ja dat was heel leuk dat ie in oranje voetbalshirt op kwam...! Ja, morgen vk inderdaad. Ben benieuwd hoe beeb nu ligt. Volgens mij worden er nog steeds salto's gemaakt.
@lindaa en dreames: Mooie buiken @parr: Forum heeft het bericht opgegeten? @cossy: Arme vissen Hopelijk haalt die blauwe het wel. En kan je als de nitrietpiek weg is met frisse moed weer beginnen. Aquaria zijn niet altijd even makkelijk Even zeuren voor ik ga slapen: *zeurmodus aan* Ik wil niet gaan werken morgen *zeurmodus uit* Hoorde net voicemail van m'n leidinggevende. Blijkbaar hebben ze vervanging gevonden en is m'n bureau opgeschoven. Nu ga ik - kieken dat ik ben - natuurlijk zitten tobben over de hoe's en waar's van dat bureau, want ik ben redelijk gehecht aan een bepaalde manier van zitten. Word bv helemaal gek als mensen heel de tijd achter me door gaan lopen en/of heel de tijd kunnen zien wat ik aan het doen ben. Maar goed, wel fijn dat er vervanging is, want dat is echt wel een zorg minder. En als de verschuiving me niet bevalt zorg ik wel dat ik op een manier kan zitten die wel ok is. Hoop alleen dat nieuwe persoon niet morgen al komt, want zoiets had ik vorig jaar en iemand moeten inwerken terwijl je net 2 weken vakantie hebt gehad en zelf dus best wel stapels hebt liggen is niet handig. Maar had het expliciet gezegd, dus denk/hoop dat ze (of hij) pas volgende week begint... Ben iig benieuwd, want het zoeken en vinden van iemand was niet heel eenvoudig. Maar nu hebben we nog 6 weken om klaar te stomen, dus dat moet zeker lukken. En ook gewoon fijn om te weten dat we nu iemand meer hebben, dat verlicht de druk op de afdeling ook weer. Ben dus eigenlijk heel blij dat ze iemand hebben (alleen hopen dat die bureau goed staat Kijk, ik heb prioriteiten in m'n leven ) Dank jullie voor de leuke buikreacties Oh en in de reeks "nieuwe zwangerschapsdingen": Ik heb tegenwoordig belachelijk veel honger. Was zo blij dat ik niet steeds de drang voelde om te eten enzo, maar helaas... kon niet blijven duren Toch blij dat de 2 weken vakantie maar anderhalve kilo extra hebben opgeleverd (al zit er nu wel een enge 8 voor m'n gewicht). En tweede ding: ik heb het nu altijd zoooooo warm. En normaal gezien ben ik een echte koukleum. Zijn er nog mensen met een verwarde interne thermostaat? Hmm, er wordt hier volop toeterend rondgereden... even kijken wie gewonnen heeft met het voetbal. Nu snel gaan slapen zodat we fris en fruitig weer om 7u kunnen opstaan morgen. Slaapwel!