turkije heeft gewonnen wat een herrie hier zeg alleen maar toeterende auto's pffff wordt weer gezellig slapen. kut voetbal. de jurk die ik als favo had is er niet meer een van de andere is een klein maatje dus blijft er nu zo op het moment 1 over die ik kan proberen maar ja die toeter gaat wel in de weg zitten denk ik. ach we zien het wel heb nog 2 maandjes de tijd. ga nu lekker mijn bedje opzoeken truste meiden.
ook ik duik lekker me bedje in! (alsof ik nog niet genoeg gerust heb! ) weltrusten meiden en totmorgen!
@ Yule -> Nitrietpiek ontstaat als de vissen in het aquarium zitten voordat er genoeg 'goede' bacterien in zijn, en dan kunnen de afvalstoffen niet worden verwerkt en worden de vissen dus vergiftigd... Jaaa echt... Ik had laatst ook met iemand een discussie, de persoon in kwestie beweerde dat ze het achterlijk vond als mensen zelfs het glaasje wijn tijdens het eten achterwege lieten vanwege een zwangerschap. Maar dan denk ik waar ben je mee bezig als je zelfs dat niet voor je ongeboren kindje over hebt? Want hoe je het ook wendt of keert, jouw kindje krijgt op dat moment gewoon alcohol binnen! Nog eens ervan afgezien wat de gevolgen kunnen zijn! En dan de bewering dat het schadelijk KAN zijn.... Kom op zeg! Zelfs al is het maar schadelijk in 1 op de 100 gevallen, wil jij bewust 1% risico gaan lopen dat je kindje gehandicapt is?! Doe effe normaal zeg! :x
Pff sommige mensen idd! @Roshi: wie dan, wie dan? PB mij ook ff, kwil t wete (ga ik lekker ook gluren!) Bij mij wordt er overal geschopt en denk ook gedraaid, want de aardverschuivinkjes zijn niet van de lucht. Beeb ligt bij mij met r rug naar mijn rug de laatste keer bij echo, maar die zeiden juist dat dat de 'goeie' houding was... Maar nu hoor ik dus dat dat omgekeerd is? Heb nog veel meer te melden, maar is allemaal te druk hierzo met die scriptie en die proefpersonen, blegh :S Als ik hier een link plaats, gaan jullie me dan helpen invullen? Truste! xxx
Goedemorgen meiden. Ingetje hoe was Guus? Roshi, en heb je je mannetje nog gezien gister? of heeft hij de rest van de dag achter de playstation gezeten? En lees hier idd ook wel eens verhalen die ik met een korreltje zout neem. Vorig jaar werd er hier bekend gemaakt dat er iemand van 27 was overleden aan zwangerschapsvergiftiging. iedereen helemaal van zijn stuk,blijkt het niet waar te zijn..Wat sommige mensen al niet doen voor een beetje aandacht. Wupje, mooie foto's ! Pupke, lekker gevoel he dat je alles nu in huis heb. Wel jammer van de zijkanten en wielen ( waarom kan bezorgen nou nooit gewoon eens in 1x goed gaan? ) Iris, gelukkig is alles nu helder en opgelost met je moeder, Als je je moeder niet wilt bellen terwijl je weeen hebt moet je het gewoon erna doen hoor ! Ik heb ook tegen mijn ouders gezegt dat ik pas bel als de bevalling achter de rug is, en dan wil ik sowieso nog even de tijd om mezelf op te frissen en samen met mannetje van de kleine genieten voor mijn hele kamer vol staat met mensen. Mooie buik ! Weet je al hoe je buro nu staat? Anders gewoon terug verplaatsen hoor Dreames, Mooi kamertje en buikkie ! Zie dat je ook een winnie the pooh kamer hebt. Wat vind je van zo'n lamp: http://85.17.151.116/225250001-22530000 ... _4k0M.jpeg Yule veel plezier bij de VK Zo ben vroeg wakker maar heb vandaag weer eens het gevoel dat ik leef haha. Afgelopen weekend echt belachelijk veel op bed gelegen. Zaterdag uit mijn werk een half uurtje. Daarna boodschappen gedaan en toen weer ruim een uur mijn bed in. 'Savonds lagen we er om een uur of 10 weer in. Gisterochtend om 08.00 klaarwakker. Om 09.00 eruit ( nadat ik ontbijt op bed had gehad..heerlijk) , met de hond wezen wandelen en van 12 tot 15 weer in bed gelegen. Toen de vaderdag bezoekjes en gisteravond om half 10 lagen we er weer in haha. Fijne dag en kom vanmiddag misschien nog even spieken. Moet eerst tot 12.00 werken en dan om 14.00 naar de longarts voor mijn puffer. Liefs
Even snel goedemorgen zeggen vanaf m'n nieuw ingerichte werkplek Het is echt pure horror: iedereen die hier binnenkomt loopt nu achter me langs *argh* en ik moet het halve kantoor doorrijden om bij de kast met mappen te komen. Denk dat ik ga vragen of die kast een beetje verplaatst kan worden, zodat ik a) er meteen bij kan en b) ik meer afgeschermd zit, want dit is helemaal niks. Nieuwe collega blijkt mannelijk te zijn - spannend spannend - EN is afgelopen week al begonnen Nu ja, als ik em niet moet inwerken, vind ik het best Ben erg benieuwd naar persoon in kwestie. Ik kijk wel of ik straks nog even kan komen kijken, maar met een heel bedrijf dat m'n computerscherm nu ziet als ze hier binnenkomen zal het wel minder zijn Fijne dag allemaal!
DE MAMA'S VAN SEPTEMBER 2008 Onze hyves: http://www.september2008.hyves.nl/ GEBOREN Chaartje79 ... 28 jaar ... 1e ... LEVI JAMAL ... 03-09 ~ 02-06 [26+5 weken] ... 950 gram ... 36 cm ... ZKH ... BV 26 augustus 2008 *Jikke...34 jaar ... 5e [♂♂♀♀] ... THUIS ... BV 29 augustus 2008 *Krisstel ... 26 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 31 augustus 2008 *Foover ... 30 jaar ... 2e [♂] ... THUIS ... BV *Pipo1973 ... 34 jaar ... 2e [♂] ... ZKH ... BV 01 september 2008 *Delayla ... 26 jaar ... 2e [♂] *Ingeltje ... 27 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Sasha ... 34 jaar... 1e ... THUIS 02 september 2008 *Mamameike ... 27 jaar ... 2e en 3e [♀] ... ZKH .... FV TWEELING! *Mss Ace ... 27 jaar ... 1e ... ? ... BV 03 september 2008 *Decia ... ? jaar ... ? *Jekkia ... 32 jaar ... 2e [♀] ... ZKH [kz met 38 wkn] ... BV *Lise ... 32 jaar ... 2e en 3e [♂] ... ZKH ... BV TWEELING! 05 september 2008 *Anno103 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS *Jannes ... 29 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Pisum ... 27 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Tinkerbel1984 ... 23 jaar ... 1e ... ZKH ... FV 06 september 2008 *Lindaa ... 22 jaar ... 1e ... ZKH ... FV 07 september 2008 *Diddl ... 28 jaar ... 4e[♀♀♀] ... ZKH [kz met 38/39 weken] ... BV *IrisB ... 28 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *SheDevil ... 26 jaar ... 2e [♂ ] ... ZKH ... BV *Yule ... 29 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Steen ... 28 jaar ... 1e ... ZKH... BV 08 september 2008 *FunnyMe ... 27 jaar ... 1e en 2e ... ZKH ... BV/FV TWEELING! 09 september 2008 *Ydnic ... 28 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 10 september 2008 *Wupje ... 30 jaar... 1e ... 11 september 2008 *Jale ... 24 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Pupke ... 31 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 12 september 2008 *Kaatje85 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 14 september 2008 *Mica ... 23 jaar ... 1e ... 15 september 2008 *Wens3 ... 28 jaar ... 3e [♂♀] ... 16 september 2008 *Azeb ... 30 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Dreames ... 22 jaar ... 1e kindje ... ZKH ... BV *Elin ... 26 jaar ... 2e [♀] ... ZKH ... BV * Miracle08... 18 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 17 september 2008 *Sunshine80 ... 28 jaar ... 2e[♂] ... BV *Rainbow1984 ... 23 jaar... 1e ... 18 september 2008 *Esje72 ... 35 jaar ... 3e [♂♂] ... ZKH ... BV 19 september 2008 *Moppiepoppie ... 25 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 20 september 2008 *Lola ... 38 jaar ... 2e [♀ ] ... ZKH ... BV 21 september 2008 *Jessejaime ... 29 jaar ... 3e [♂♂] ... THUIS ... FV *Dniise ... 20 jaar ... 1e ... ZKH ... FV 22 september 2008 *Marielle82 ... 25 jaar ... 1e ... ? ... BV 23 september 2008 *Tweety ... 26 jaar ... 2e [♂]... FV *Dorientje ... 21 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 24 september 2008 *Debbyvermeer ... 31 jaar ... 3e [♂♂] ... ZKH...FV *Droppie123... 33 jaar ... 1e ... 25 september 2008 *MirandaT ... 27 jaar ... 2e [♀] ... *Nic79...28 jaar 1e & 2e... ZKH...?? TWEELING! *Parr1983 ... 25 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Sannemart ... ? jaar ... 1e ... *Roshi ... 24 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 27 september 2008 *Marijke1982 ... 26 jaar ... 1e ... ZKH ... ? 28 september 2008 *Freesia ... 35 jaar ... 1e ... BV 29 september 2008 *Cossy ... 20 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 30 september 2008 *Eva1983... 24 jaar ... 1e ... ? ... BV 22 meisjes in de buik ... 10 jongens in de buik ... 9 mama's laten zich verrassen ... 12 mama's houden het (hier) geheim Nu: 53 september mama's! De-spruit-is-eruit-vriendjeslijst! Ingeltje <--> Lola Freesia <--> Droppie123 IrisB <--> Elin MirandaT <--> FunnyMe Parr1983 <--> Krisstel Wupje <--> Cossy Yule <--> Jannes Pupke <--> Pisum Azeb <--> SheDevil Dniise <--> Tweety Kaatje85 <--> Jessejaime Tinkerbel1984 <--> Eva1983 Lise <--> Moppiepoppie Roshi <--> Chaartje 79 Steen <--> Sasha sunshine80 <--> Delayla dreames <--> decia mamameike <--> Mss Ace Nic79 <--> Jekkia Dorientje <--> Lindaa (zoek een 'buddy' waarmee je 06-nummers uitwisselt, om elkaar op de hoogte te houden van de bevalling! tip: zoek iemand die hier wel regelmatig post!) Agenda: Juni 6: Jekkia vk 16: Yule vk 17: Rainbow1984 pretecho 3D + 4D 18: Ingeltje vk 19: Dorientje gyn 20: Dorientje 3d echo 21: Dniise pretecho 3D + 4D 23: Cossy pretecho 3D + 4D, Roshi vk 24: parr1983 pretecho 3D + 4D, Lise verlof + gyn, Krisstel vk 25: sunshine80vk Anno103 vk Miracle08 vk 27: Krisstel Intake kraamzorg 28: Azeb verlof! Juli 01: parr1983 vk 02: Diddl vk 03: marielle82 vk Lindaa vk 07: Jale Pretecho 3D/4D 08: Jale vk+extra medische echo 15: Jikke verlof! 17: Diddl vakantie & aansluitend verlof! 18: Ingeltje verlof! 19: Kaatje85 vakantie & aansluitend verlof!Krisstel verlof! 22: steen verlof! 25: Yule verlof! 25: Jannes 2w vakantie & aansluitend verlof! 28: foover verlof! Anno103 verlof 29: FunnyMe verlof! Augustus: 01: MirandaTecho gyn 02: marielle82 vakantie en verlof! 04: IrisB verlof! Wupje verlof! 05: Mss Ace verlof! 07: Nic79 verlof! 15: Pisum verlof!, Parr1983 verlof! 18: Marijke1982 verlof! 19: Dreames verlof! 21: Jekkia Keizersnede ingepland!! 28: MirandaT verlof! September: 16: Dorientje verlof Meiden, we zijn bezig om een meeting te organiseren. Op het moment is de keus gevallen op een high tea in Utrecht. Op loopafstand van het Centraal Station. Voor meer info zie blz 596 en 597 Meeting 26 juli 2008 * Tinkerbel1984 * Cossy * Parr1983 * Tweety * Moppiepoppie * Nic79 * Krisstel * Kaatje85 * IrisB * Dreames * Chaartje79 (onder voorbehoud) * Ingeltje * Roshi
Beter nog, alcohol wat in je bloed komt en dus ook bij de kleine kan door de kleine niet goed worden verwerkt omdat de nieren het nog niet aan kunnen dus doen die nieren er veel langer over om het allemaal te verwerken. Heb vorig jaar een engelse docu gezien waar ze moeders volgden die veel alcohol dronken. Die baby had al schade voordat hij geboren werdt, hij had de hele tijd van die tics en na de geboorte had ze een kind met o.a. concentratie moeilijkheden er aan over gehouden. Zijn altijd mensen die hun kop in het zand steken. Nou zal het heus geen ramp zijn als je eens een paar slokjes neemt of een paar hijsjes van een sigaret neemt maar overdaad schaadt altijd. Het blijven giftige stoffen die in jou en je kleine zijn bloed terecht komen. Poeh, was weer vroeg vandaag. Raven werdt om 6 uur al wakker en tijdens het verschonen besloot de kleine in de buik ook maar om wakker te worden. Schopte door de buik heen tegen de commode (auw) Net als ik de trap afloop met haar schiet er kramp in mijn rechterbeen. Lekker begin van de ochtend Maar...een goede morgen iedereen!
Onbegrijpelijk, he, over dat roken. Ik heb zelfs wel eens iemand horen zeggen : Ik blijf gewoon roken hoor! Krijg ik een lekker licht kindje, lekker makkelijk bevallen! Hier gaat het (met uitzondering van mijn bekken, dat is momenteel echt een ramp) wel oke! Ik vind eerlijk gezegd dit weer wel oke, afwisselend wat minder weer en dan weer eens een zonnetje. Beter dan zo'n hittegolf o.i.d. Straks naar cesartherapie, ik verwacht er nog niet teveel van, zal wel een soort intake zijn, maar ik hoop er wel met een goed gevoel weer vandaan te komen, met goede moed voor de toekomst, want momenteel gaat mijn bekken echt hard achteruit. Gisteren een heel leuk ledikant dekentje besteld (vind ik zelf), mag ik hierbij nog een tip geven voor mensen die nog moeten: koop lakentjes en dekentjes voor het ledikant in 120*150 ipv 100*150. Ik heb nu nog allemaal 100 en dat is echt te smal om fatsoenlijk in te stoppen. Fijne dag allemaal!
Hoihoi, Hier zit een gebroken mens... Wat een nacht...Ik was supermoe, maar viel toch pas om 12 uur in slaap. Toen kwam mijn vriendje thuis om half 4, ik was klaarwakker, even gekletst maar ik kon echt niet meer slapen. Had harde buiken elke 5-15 minuten en voelde best vervelend. Ze duurden heel erg lang (minuten). Toen gingen de katten elkaar afmaken, grommen, blazen... En daarna heb ik de poes 3 keer van het aanrecht moeten flikkeren omdat ze de glazen er af gooide. Dan zet ik haar onder de kraan omdat niks anders werkt. Hele keukenvloer nat natuurlijk, dus de laatste keer dat ik naar de keuken stoof gleed ik bijna uit en doordat ik mezelf probeerde op te vangen heb ik m'n knie verdraaid... Uiteindelijk viel ik om half 7 weer in slaap tot half 9. Ga zo naar de VK en even vragen over die harde buiken die ik 's nachts vaak heb. Ook nog een superleuk dingetje: mijn meisje had de hik en ik heb het voor het eerst heel goed gevoeld! Echt een grappig gevoel is dat!
Volgens mij is die van ons 2 cm? (meer een soort matje in een reiswieg) Is wel oke denk ik hoor, een wieg gebruik je niet zo lang. Als je merkt dat er kuiltjes in de matras komen, dan moet je het matrasje even regelmatig omdraaien.
Jaja, dat komt regelmatig voor, heb het ook al eens op een ander forum gezien. Als je dan alle berichtjes van zo iemand terug gaat lezen blijkt meestal dat er totaal geen consistentie in zit. En er zijn ook van die types die het hele forum vol zetten met onzinvragen, honderd keer het zelfde vragen, kan ik ook niet zo goed tegen...
Zo ik ben er ook weer. Het hele gedoe van kindjes die te licht zijn zat me niet lekker. DUs ik heb vrijdag gewoon het ziekenhuis gebeld situatie uitgelegd. En gezegd dat ik me echt zorgen maak! De gyn daar heeft gezegd dat ik me geen zorgen moet maken maar dat dat makkeljker gezegd als gedaan is. Hij vroeg waarom ga je er niet lekker even tussenuit? Dan kun je je zinnen verzetten, maak je je even neit zo druk en het is nog goed voor je kinderen ook als jij je ontspant. Dus wij zijn zaterdag heerlijk voor een nachtje naar het hotel van centerparcs geweest in de vossemeren. Ik heb er echt van genoten, het was heerlijk er even tussenuit te zijn! Vanmorgen op advies teruggebeld naar 1 van de 2 gyn. waar ik loop. Gezegd dat ik me toch wel zorgen maak en ik kan morgen om 15.20 terecht voor een gesprek. Enne vandaag alweer 28 weken! Ennnnn 2 jaar getrouwd vandaag!
@IrisB: Wat jammer dat jullie Carcassonne hebben gemist ! Wij zijn er een jaar of 10 geleden geweest en het is écht heel mooi... @Dorientje: Fijn om te lezen dat weer wat beter gaat ! @Sasha: Weet je wat bij mij goed helpt tegen hooikoorts? Pollinosan Forte van Dr. Vogel. Mag je gewoon gebruiken tijdens de zwangerschap... @Roshi: Het is helaas al een paar keer voorgekomen dat er enstige berichten op dit forum werden geplaatst, die vervolgens helemaal niet bleken te kloppen. Maar intussen hadden andere forumleden wel al een heel condoleanceregister volgeschreven ! Zoiets maakt dat je inderdaad wat wantrouwiger wordt bij het lezen van 'rare'of ernstige berichten, zeker als die van meiden zijn die je verder niet kent... @Cossy: Wat rot van je visjes, ik hoop dat met de volgende 'lichting' beter gaat... Vandaag laatste werkdag voor de vakantie! Donderdag vertrekken we naar Rhodos, héérlijk...
Goedemorgen dames! @IrisB nou lekker dan! @wens3 nou ja die doet er wel heel erg makkelijk over! een vriendin van mij rookte wel door haar zwangerschap en haar bebbeje was ook licht. Zij kreeg van de ha de advies om niet te stoppen wants anders leed haar kind er ook onder van dat stoppen met roken. Ik ben gewoon netjes gestopt voordat wij bezig waren. Vond het toen toch niet meer lekker en ik was toch al gestopt als wij de licht op groen hadden gezet! Ja heb gemerkt dat mijn lakentje voor de ledikant maar ietjes onder het matras gevouwd kan worden :S met de wieg geenproblemen en met de deken ook niet. thxx voor de tip! @yule jeetje meid! dat is echt slopend! ben je vandaag verder vrij? zou dan maar proberen tussendoor te slapen! @funnyme feli met de 28 weken en de 2jaar getrouwd te zijn! Idd makkelijker gezegd dan gedaan! AL ga ik het nu ook zeggen probeer maar rustig aan te doen meid! *knuffs hier heb ik wel goed geslapen. Was alleen om 5 uur wel even wakker door het licht maar heb mij weer omgedraaid met mijn v.kussen Ga nu ff ontbijtje maken. Ben nu heel erg dol op halfvollekwark met aardbeien van de aldi yummie! vandaag 12-26u werken!
Hoi allemaal, Roken tijdens zwangerschap Ja daar kan ik met mijn hoofd ook niet bij hoor! Ik vind het gewoon NOT DONE! @ Roshi Ik nam net effe een kijkje op je babysite en ik ben helemaal weg van dat liedje! Is die van Marco Borsato? En hoe heet 'ie? @ IrisB Je bureau dus toch zo verplaatst dat jij er niet happy mee bent..... Dus dat wordt niet meer stiekem bijlezen op zwangerschapspagina.nl @ Yule Jemig wat een nacht heb jij gehad! Leuk hè katten??? Hier loopt ook zo'n maf beest rond. Die hebben we voor de 's nachts gewoon een eigen kamer moeten geven omdat hij ons om de 2 uur wakker maakte (mag niet bij ons in de slaapkamer komen...) Het zijn lieve maar rare beesten die katten @ FunnyMe Gefeliciteerd met je 2 jarig huwelijk vandaag Fijn dat je morgen bij de gyn. terecht kan. @ Lola Fijne vakantie in Rhodos! Verder heb ik me vandaag ziek gemeld op mijn werk. Ben nog steeds grieperig en moet het gewoon rustiger aan gaan doen. Ben de afgelopen tijd iets te hard van stapel gelopen en ben zelf eindelijk tot de conclusie gekomen dat ik mezelf en de kleine wat meer rust moet gunnen. Leidinggevende stelde voor om morgen ook nog thuis te blijven om even goed uit te zieken en uit te rusten, dus ik hoef pas weer donderdag te werken. Heerlijk vooruitzicht! Ook hebben wij een mega leuk wiegje kunnen lenen! White wash wiegje, precies de kleur die ik zo leuk vind! We wilden in eerste instantie geen wieg omdat we het zonde van het geld vonden. Ze liggen er maar zo kort in. Maar toen kon ik er 1 van iemand lenen! Helemaal happy, misschien dat mijn vriend 'm vandaag in elkaar wil zetten...maarja hij is ook een beetje grieperig dus we moeten even zien hoe alles gaat lopen. Misschien tot later vandaag![/b]
Goeiemorgen! Lola, helaas heb ik alle huismiddeltjes inmiddels al geprobeerd (lang voor mijn zwangerschap ) het enige dat nog helpt zijn spuiten bij de huisarts in combinatie met vrij zware medicijnen. Die ik nu dus niet mag hebben. Vannacht was het echt ellende, mijn hele hoofd zit dicht, keelpijn, hoofdpijn, oorpijn, kaakpijn geen oog dichtgedaan dus (en mijn man ook niet aangezien we net de logeerkamer omgetoverd hebben tot babykamer Het is dat ik vandaag vrij heb, anders had ik me echt ziek gemeld. Nou hoop dat het snel weer een beetje beter gaat, doeidoei
Zo, ben ik weer. Terug van de VK. Alles was weer prima, beebje is goed gegroeid, ligt iets onder het gemiddelde (bij de echo's ook al) dus het zal wel geen knoert van een kind worden Fijn! Ze lag met haar hoofdje beneden, ook fijn! Mijn bloeddruk was weer 100/70 (dat heb ik altijd) en mijn Hb was 7.1 (prima). Ik mocht kiezen nu Hb of volgende keer, maar omdat mijn collega ineens een Hb had van 5,5 heb ik maar gekozen voor nu. En het was dus prima gelukkig. Ik heb nog even gevraagd van de harde buiken 's nachts. Kan geen kwaad, maar ga toch op advies maar weer een urine monster wegbrengen ter controle op blaasontsteking. Ookal weet ik nu al dat ik dat niet heb... Ik zal maar niet eigenwijs zijn he?