Dankjewel! Gaat alles goed met je kindje? Hoe is je zwangerschap verlopen? (wij zijn allemaal natuurlijk reuze nieuwsgierig!)
haha ja hij is hier ook erg traag met het bericht opslaan, dus druk je ( perongeluk ) nog een keer op verzenden en dan krijg je dus dubbele berichten. Lijkt net of we heel veel praten...
Kaatje heb je al geprobeerd je benen te masseren i.v.m doorbloeding, misschien dat het iets helpt? Vervelend dat je er al zo vroeg last van hebt... sterkte meid buik knoop van de broek moet nu al los omdat het te strak gaat zitten. Met de balsem was ik de vorige keer pas begonnen toen mijn buik dikker begon te worden, maar insmeren is nooit slecht voor je huid. Tijdens de zwangerschap wordt de huid ook een stuk droger. kaneel klein beetje mag wel maar niet te veel (zeker niet meer dan 2 kopjes per dag. Voor zoethout geldt hetzelfde, dat kan namelijk bloeddruk verhogend werken paracetmol is niet schadelijk vergeleken met andere pijnstillers zoals nurofen en ibufen. Heb redelijk wat paracetamol gehad in het ziekehuis met mijn vorige zwangerschap vertellen zwangerschap iemand al een idee hoe je het bekend gaat maken aan je familie en vrienden?
@Desiree...gefeliciteerd! Weet je het sinds kort? Mooie datum hoor 1 september (onze trouwdag ) @Jekkia..gaaf hoor twee kleintjes zo snel achter elkaar...en wat een schatje je dochter! Mijn ouders en schoonouders hebben we het al verteld. Voor mijn schoonvader hadden we het boek 'Met opa op de fiets' (is een lang verhaal, maar slaat op vroeger) en voor mijn schoonmoeder een lief washandje met ' Liefste oma' en een flesje Zwitsal shampoo. Voor mijn vader het boekje ' Opa en Oma Pluijs ' (Opa Pluijs i net als mijn vader timmerman ) en voor mijn moeder hetzelfde. Daarnaast hadden we chocolade flikken gekocht met roze en blauwe muisjes. We gaan het over een paar weken aan mijn broer, zus en zwager vertellen. Voor mijn zus en zwanger hebben we een rompertje/t-shirt besteld met de vraag 'Wil jij mijn peettante (zus) peetoom (zwager) worden? Ben benieuwd hoe ze reageren?!
welkom DesireeWolf! Van harte gefeliciteerd! Kaneel mag je maar heel weinig van. In typisch hollandse producten zoals appeltaart, speculaas en pepernoten schijnt echt veeeeeeel te veel kaneel te zitten. Dus mag helaas niet als je zwanger bent... een klein beetje door het eten doen is geen probleem denk ik. Hieronder een stukje van de site www.gezondvgz.nl 't Is een lang verhaal, dus even in kleine lettertjes. Kaneel Kaneel bevat de smaakstof coumarine. Coumarine en andere stoffen die daarop lijken, worden in de geneeskunde gebruikt als antistollingsmiddelen voor het bloed. Het effect van het gebruik van kaneel op ongeboren kinderen is nog niet onderzocht, maar op grond van enkele aanwijzingen met vergelijkbare stoffen kan de kans op nadelige effecten niet worden uitgesloten. Coumarine heeft dezelfde molecuulstructuur als vitamine K, en zou daarom de werking daarvan kunnen beïnvloeden. De kans bestaat dat er skeletafwijkingen ontstaan, lichte neurologische afwijkingen of een laag IQ. Het is belangrijk dat onderzoek naar dit effect gedaan wordt, omdat ook nog niet is gekeken of coumarine in de vorm van kaneel hetzelfde effect heeft als zuivere coumarine. Daarom wordt nu voorzichtigheidshalve het advies gegeven matig te zijn met kaneelhoudende producten tijdens met name de eerste drie maanden van de zwangerschap. In verschillende dierproeven is gebleken dat coumarine als zuivere stof kankerverwekkend is. In het menselijk lichaam wordt coumarine op een andere manier afgebroken, en het is daarom hoogstwaarschijnlijk niet kankerverwekkend bij de mens. Kaneel, en daardoor dus ook coumarine, wordt verwerkt in kaneelthee, appeltaart, ontbijtkoek, kruidkoek, stroopwafels, kaneelkoekjes, pepernoten en speculaas. Daarnaast wordt het in de keuken gestrooid op bijvoorbeeld gestoofde peren en rode kool. Aan tabak en cosmetische producten als parfum en zeep wordt coumarine als geurstof toegevoegd. In Europa mogen levensmiddelen niet meer dan 2 milligram coumarine per kilogram bevatten. Voor producten die traditioneel veel kaneel bevatten, zijn echter hogere limieten opgesteld. Het Wetenschappelijk Comité voor de Voeding van de Europese Unie (SCF) adviseert al deze limieten te verlagen. De genoemde traditionele Hollandse producten bevatten 10 tot 100 mg coumarine per kilogram, vijf tot vijftig maal zo hoog dus. In Nederland wordt de dagelijkse inname van coumarine geschat op 0,02 mg/kg/dag, voor een persoon van 65 kilo betekent dit dus 1,3 mg. Door het gebruik van de genoemde producten is het mogelijk dat iemand een veel hogere inname heeft: Appeltaart 1 stuk 4,5-7,2 milligram Kruidkoek 1 plakje 0,8-1,6 milligram Stroopwafel 1 stuks 1,5-2,4 milligram In Nederland wordt de dagelijkse opname via cosmetische producten op 0,04 mg/kg/dag geschat, voor iemand van 65 kilo betekent dit 2,6 mg. Dit is dus twee maal zo hoog als via de gemiddelde voeding wordt opgenomen. Op cosmetische producten is niet vermeld of er coumarine in verwerkt is. Meestal wordt van synthetische coumarine gebruik gemaakt. Wat te doen als je zwanger wilt worden of zwanger bent? Het schadelijke effect is nooit onderzocht, laat staan bewezen. Het is gebaseerd op indirecte aanwijzingen. Totdat het bij de mens bewezen is, lijkt het daarom raadzaam om matig te zijn met kaneelhoudende producten tijdens de zwangerschap. Mocht er inderdaad een effect optreden, dan is het te verwachten dat dit het meest schadelijk is tijdens de eerste drie maanden van de zwangerschap. Omdat je de eerste weken van de zwangerschap nog niet weet dat je zwanger bent, is het goed om ook al rekening te houden met het gebruik van kaneel vanaf het moment dat je zwanger wilt worden. En als je al veel kaneel hebt gebruikt tijdens je zwangerschap? Er is zeker geen reden om in paniek te raken. De effecten zijn gebaseerd op indirecte aanwijzingen, en in de praktijk is het effect nog nooit aangetoond. Het is veiligheidshalve wel aan te raden om gedurende de rest van de zwangerschap matig te zijn met kaneelbevattende producten.
Lola, jij een speciaal hartelijk welkom hier. Wat fijn voor je dat het nu zo snel is gegaan. Je praatte ook helemaal niet over sympomen. GEFELICIZWANGER Ief Jij ook welkom en gefeliciteerd.
Gisteren had ik (weer) een heel onzeker gevoel of het met deze zwangerschap wel goed zat. Vandaag is dat met reden. Ik heb sinds vanmorgen bruin bloedverlies. Niet veel, maar wel duidelijk. En vorige keer begon het bij mij met bruin bloedverlies, zonder dat ik buikpijn had of iets. Toen zat ik in rond de 12 e week waren de kindjes al ong 2 weken daarvoor gestopt met groeien. (niet alletwee tegelijk) De MK kwam pas 4 dagen daarna op gang en was 1,5 week daarna nog niet doorgezet. En nu? Ik heb weer voor morgen een afspraak voor de echo geregeld. Gek, dat is de afspraak die ik eerst afgezegd had, omdat ik liever niet voor 7 weken een echo wilde, ivm het misschien nog niet zien vh hartje. Ik had het zo moeilijk vanmorgen, ik op het toilet, de kinderen (kleuters uit mijn groep 1/2) die de gang opkwamen, om te kijken waar ik was. Ik kon het lesgeven bijna niet opbrengen. Een totale leegte, van wat er daarna moest gebeuren. Ik kon ook niet meer lief en aardig blijven. Morgen hebben we studiedag, gelukkig geen kinderen die op me rekenen. Aan donderdag moet ik nog maar even niet denken Ik heb hier ervaringen gelezen dat het met bloedverlies toch goed kan zijn, maar mijn eigen ervaring is toch het meest van invloed op mijn gevoel. Het is moeilijk nu toch nog in een goede afloop te geloven. Hoe graag ik dat ook zou willen.
Oooh Annna...ik hoop zo dat het niets is...dat je gewoon zwanger mag blijven. Ik denk aan je hoor...sterkte
Lieve Annna, Begrijp heel erg goed je angst. Heel goed dat je gelijk een echo voor morgen hebt geregeld. Hoop dat alles goed is en dat je niet weer slecht nieuws krijgt. Gaat er morgen iemand met je mee naar de echo? Maar een hele goeie kans dat je het hartje nu wel kunt zien. Ik heb vandaag een echo gehad (6 weken en 6 dagen, precies hoeveel jij morgen bent) en het hartje was eerste wat ik zag. Bloedverlies in begin komt vaker voor, vaak is het oud bloed (innestelingsbloeding). Maar als je twijfelt altijd laten onderzoeken! Heel veel sterkte meid, laat je morgen wat weten als je de echo hebt gehad?
Jekkia, ik weet dat het nog niet direct een heel slecht teken hoeft te zijn. Mijn ervaring is helaas dat ik in de 12e week twee kindjes zonder hartjes zag. Ik vind het moeilijk om nu nog iets positiefs te mogen hopen.
@ Jekkie, Wij hebben 2 koffertjes van rupsjenooitgenoeg gekocht. voor allebei de opa's en oma's 1. Babypakje erin, rompertje erin, knuffel en speentje erin. En wat proefmonsters van zwitsal. Bovenin hebben we een kerstkaart gelegd waarin stond: : lieve opa en oma, hebben jullie met kerst een plekje waar ik kan spelen en slapen?"
Anna, nou dat is wat allemaal ik blijf oor je duimen dat het allemaal goed mag blijven. En dat het innestellingbloed is. Snap de angst na twee keer. sterkte en ik denk aan je. liefs elise
Dat begrijp ik heel erg goed, heb zelf 5x kindjes verloren tussen de 7-12 weken. Bij mijn vorige zwangerschap heeft het ook een lange tijd geduurd voordat ik geloofde dat het nu wel goed zou kunnen gaan en dat ik een beetje ervan kon genieten. Maar heel goed dat je toch die echo laat doen, anders blijf je malen en wordt het in je hoofd alleen maar erger. Heel veel succes morgen, zal hard voor je duimen dat je een mooi en krachtig kloppend hartje zult zien zitten
Annna, wat kan ik me voorstellen dat je ontzettend bang bent. Ik hoop heel erg dat het morgen toch mee blijkt te vallen. Het was gelukkig alleen bruinverlies, dus oud bloed... Sterkte ermee! Ik had vanmorgen fanatiek ontbeten en veel broodjes en fruit meegenomen. Zit nu hartstikke vol nog steeds, of zou dat gevoel komen door de misselijkheid? Heb nog helemaal geen zin om eten te koken. Manlief moet maar even wachten
Jekkia, wat verschrikkelijk 5 keer zeg, of at er ook een tweelingzwangerschap tussen? Wel heel fijn dat je in elk geval al een mooi kindje hebt gekregen. (leuke foto's) Het is je gegunt dat dit snelle kindje ook in jullie wiegje komt liggen.
Annna, wat kan ik me goed voorstellen hoe je je voelt. bij mij is het ook al 2 keer fout gegaan. ik 'wist' het alleen al vanaf het begin van de zwangerschap. voelde het gewoon aan. gelukkig weet ik nu ook dat het goed kan gaan want mijn dochter is ondertussen ook al weer 2. en toen voelde het ook direct goed. nu moet het nog steeds volledig tot me doordringen, maar ik heb er wel een goed gevoel over. weet er iemand trouwens of het kwaad kan als mijn dochter nu waterpokken heeft terwijl ik zwanger ben? ik heb ze zelf al gehad, maar ik weet niet of ik dan wel het virus kan dragen terwijl ik niet ziek ben.... ga morgen zowiezo de vk bellen voor de zekerheid. vertellen: ik heb de vorige keer aan mijn moeder een patroon gegevenvan een skipakje met de vraag of ze dat wilde maken, maar dat het niet direct af hoefde te zijn. ze antwoorde gewoon nee.... en mijn vader is ook wel een klusser dus daar had ik van internet een hobbelmotor gehaald en gevraagd of hij die wilde maken en die zei dus ook nee. mijn moeder vond dat we ons kind maar gewoon bij haar moesten brengen als wij gingen skieen en mijn vader vond die motor gewoon echt niet leuk (wij wel, want we rijden allebei) mijn schoonouders waren op vakentie en die hebben we allebei een slab gegeven met de liefste oma/opa voor nu moet ik dus weer iets anders origineels verzinnen. iemand nog ideeen :