September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @Sasha: Bij hielpen homeopatische middeltjes eerder ook nooit. Daardoor ben ik vorig jaar al in april met borstvoeding geven moeten stoppen, omdat ik toch écht weer aan de 'serieuze' medicijnen moest.
    Toen een zwager me een poosje geleden op Pollinosan Forte wees, was ik dus ook erg sceptisch. Maar het blijkt iets nieuws te zijn (tenminste de Forte-variant...) en dit helpt bij mij dus wel. Weliswaar niet zo goed als mijn reguliere medicijnen, maar oké... Mijn buurvrouw - die pas bevallen is en ook een zwaar hooikoortsgeval is - heeft er ook baat bij. Misschien dus toch eens proberen, baat het niet, dan schaadt het ook niet!

2. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Goedemorgen!

Na een heerlijk dagje boven in bed gisteren, vanmorgen de dag gestart met uigebreid in bad liggen....maar wat kost dat een energie zeg. Ben nu al weer moe :)

@Funnyme, lekker ff er tussenuit! En proficiat met de 28 wk en met je trouwdag!
    @Yule, jeetje wat een nacht heb jij gehad.....Is het misschien een tip voor jou om op je zij te gaan liggen tijdens de harde buiken? Ik heb namelijk ook direct harde buiken in bed zodra ik plat in bed lig. Misschien een idee? Succes meid!
    @iris, balen dat ze je werkplek zo omgegooid hebben. Kun je er nog iets aan veranderen?
    @Eva, beterschap meid!
    @Sasha, balen he die vervelende hooikoorts! Ik was anderhalf jaar geleden klaar met een desensibilisatiekuur van ruim drie jaar. Dat heeft gelukkig wel goed geholpen, hoef nu niet veel medicijnen meer te slikken. En ik ben nu net voor het hooikoortsseizoen ingesteld door de longarts, waardoor het nu wel aardig gaat.....Succes meid!

3. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Ingeltje…hahaha (ze zijn wel iets groter geworden ja ;)) maar zooo groot nou ook weer niet.

@Roshi, wat een lieve, schattige babykamer…vooral die schommelstoel :D

@Iris, fijn dat ze vervanging hebben gevonden..is het een lekkere gozer? ;) Mijn nieuwe collega begint ook pas 9 dagen voor mij verlof…hoezo lekker gepland? Doen ze bij jullie beter.

@Yule, wat een nacht! Had je een borrel op dat ze de hik had hihi ? ;) Super dat alles goed was..hier is de kleine ook iets kleiner dan gemiddeld…helemaal niet erg. Hopelijk geen blaasontsteking.

@Wens…vind het ook onzin eigenlijk om voor die 6 weken een ander matrasje te kopen terwijl deze ook nieuw is. Zal het volgende week eens vragen tijdens de intake met de kraamzorg.

@Funnyme, allereerst gefeliciteerd met jullie trouwdag! :D Wat lekker dat jullie er even tussenuit zijn geweest, mocht je de rekening ook naar je gyn sturen? ;) succes morgen!

@Eva, leuk een wiegje, helemaal als je hem kan lenen. Beterschap samen.

Tepels; Oooh nee…werd vannacht wakker en voelde een natte plek in mijn nachthemd..lampje aan maar zag niets uit mijn tepel komen. Denk wel dat het melk is want was vanmorgen hard (bij jullie ook..voor diegene die er last van hebben?) Mijn man moest er om lachen maar vond er eigenlijk niets aan, schaamde me een beetje. :oops:

4. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Goedemorgen meiden!
    @Cossy: wat sommigen tijdens hun zwangerschap doen moeten ze wel zelf weten, maar het feit dat ze ontkennen dat het schadelijk is voor je ongeboren kind is echt ABSURD! grrrrr

@Lola: een hele fijne vakantie meid!

Heb ook goed nieuws! :whistle:
    Met Dorientje gaat het weer wat beter! De weeen zijn zo goed als gestopt (sinds zaterdag)en ze mag vandaag naar huis! :whistle:

5. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Tepels Effe een vraagje. Ik heb af en toe wel een héééél klein beetje wit/geel in de plooitjes van mijn tepels, maar heb nog geen last gehad van natte plekken ofzo. Moet dit per sé? (ik wil namelijk heel graag borstvoeding gaan geven en hoop niet dat dit betekent dat je weinig melk produceert....)

6. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    eva ik heb daar ook last van hoor, er komt bij mij verder ook niet veel uit zeg maar, maar wel als ik kijk een soort van opgedroogde stukjes.. denk dat ik dan drupsgewijs wat melk verlies ofzo,,

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hey Meiden !
    Ik heb even jullie mening nodig.

Kreeg vanochtend een sms van een vriendin (Die ook mijn bruidskapsel gaat doen)
    met de vraag of ik al over de financiele kant van het kapsel had nagedacht.
    Heb toen gevraagd of ze al een bedrag in haar hoofd had.
    Krijg ik terug dat ze die dag eigenlijk geen vrij kon krijgen,maar nu wel maar dat het haar dan wel € 75 kost.
    Met andere worden of ik dat dan voor het kapsel wil betalen.

Heb haar toen terug gesmst en gezegt dat ik het eerlijk gezegt nogal veel vind (Vind het niet echt een vriendenprijsje iig)
    Kreeg hierop terug dat ze dat wel snapte maar dat het voor haar ook een lastige situatie is.

Ik zie het zo dat ze die dag vrij neemt omdat ze het leuk vind om op mijn bruiloft en receptie te komen, en niet alleen omdat ze dan sochtends mijn haar "moet" doen
    Ze is ongeveer een uurtje met mijn haar en make up bezig en vind het dan nog al raar dat ik haar hele dag salaris moet betalen.

Of zie ik dit nu zo verkeerd?

Iris, en heb je het kantoor al terug verbouwd?En hoe is je nieuwe collega?

Yule, knuff..wat een rotnacht ! Leuk die hik ! zei gisteravond in bed nog tegen mijn vriend dat ik het zo jammer vind dat ik de hik nog niet heb gevoeld ( of ik heb de link nog niet gelegd)
    Gewoon doen hoor, controleren op blaasontsteking. Mijn vk heeft het me aangeraden gewoon regelmatig urine in te leveren, ook omdat ik zo vaak die harde buiken heb.. en prima resultaten weer bij de vk !

FunnyMe, gefeliciteerd met je trouwdag en 28 weken. Lekker hoor even een nachtje er tussen uit.
    Goed dat je even gebeld hebt en je morgen terecht kan. Je kan je beter 2x voor niets laten na kijken dan 1x te weinig.

Parr.. zo van 12 tot 26 uur werken haha jij durft :)

Krissel hier ook hoor, lekkende tepels. Normaal was het alleen rechts,en snachts dus slaap de laatste week al met bh en een zoogcompres erin ( recht )
    Lig ik gisteravond in bed,voel ik links wat naar beneden druppelen.. en ja hoor. lek nu dus ook links.. slaap nu dus bh en twee zoogcompressen haha.
    Heb nu ze ook voor de zekerheid in,dus hoop niet dat ik zo bij de longarts in mijn bh moet zitten. Lekker charmant anders :-?

Dorientje..goed nieuws meid ! En nu gewoon rustig aan hoor ! Dan maar niet werken als het geen halve dagen kan.

Eva, de ene lekt gewoon meer dan de ander. sommige helemaal niet. komt het pas na de bevalling op gang. zou me daar niet te druk over maken.

8. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    @kaatje: die lamp vind ik persoonlijk niet zo heel leuk. En ik kan niet zo veel andere winnie the pooh lampen vinden. Ben nu aan het kijken voor een mooie Lime groene lamp, maar wil ook nog niet echt lukken :(

9. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Kaatje, dat is inderdaad wel vreemd ja....dat je een hele dag salaris voor haar zou moeten betalen...Ik denk dat je daar gewoon eerlijk over moet zijn naar haar toe, misschien komen jullie er zo wel samen uit. Succes!

hier, gelukkig, nog geen last van lekkende tepels.

Dorientje, wat fijn meid dat je naar huis mag! Succes!

10. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    kaatje ik sluit me bij de mening van steen aan..
    als vriendin zijnde moet het geen moeten zijn, maar moet ze het idd ook als een leuke dag zien dat haar vriendin in het huwlijk treed!

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
  12. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Kaatje> gelukkig wilde hij op tijd naar bed dus zijn we lekker op bed gaan liggen, gekletst, tv gekeken en geknuffeld ben hem dus niet helemaal kwijt aan de PS3 :)
    jeetje meis wat voor vriendinnen heb jij? het lef dat ze er geld voor durft te vragen... het is toch logisch dat je een vrije dag neemt omdat je vriendin gaat trouwen? nu wil zij dus eigenlijk dat jij haar vrije dag betaald :confused: Het is dat ik niet goed ben om bij andere het haar te doen anders had ik het wel gedaan.... pfff sommige mensen :evil:
    Iris> succes met je nieuwe plek hopelijk komt er een oplossing voor
    wens> sja sommige denken alleen aan zichzelfs sjee wat een opmerking zeg :confused:
    Yule> kijk je een beetje uit anders gebeuren er nog ongelukken! fijn dat alles goed is met de baby
    Lola>heerlijk zeg vakantie! mag ik mee in je koffer ;)
    Funnyme>gefeliciteerd met je trouwdag en 28weken! lekker zeg er even tussenuit.
    Eva> dat liedje is zooooo bekend onder de zwangere geloof dat iedereen 'm heeft. Het is Marco Borsato met: slaap maar. Ik ben ook helemaal gek van "nieuw leven" ook van Marco.
    Kristel> thnxxx
    Lindaa>wat een super nieuws zeg!
    Dorientje>superfijn dat je weer naar huis mag, wel rustig aan doen he **knufff**

hier niet veel te melden, lekker rustige ochtend gehad en ga nu ff onze vaste lasten in een sheet zetten (let ik eigenlijk nooit zo op :oops: )

13. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    kaatje:

ow ja even snel uitgerekend.... zij wil dus 75euro voor een hele dag (ik neem aan dat ze 8 uur werkt)

75/8=9.38 (uurloon)

zullen vast nog wat extra dingen bijkomen dus als ze er ECHT (wat ik echt heel aso zou vinden) geld voor wil dan zou ik zeggen 20 a 25 euro MAX

14. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hoi!
    Ik vind het ook bizar hoor Kaatje, dat jij haar vrije dag moet gaan betalen!
    Als je haar nou niet voor het kapsel had gevraagd, was ze dan niet gekomen omdat ze er een vrije dag voor moet opnemen? Bizar!
    Wat betreft lekkende tepels: vorig weekend had ik er opeens twee nachten achter elkaar last van 's nachts. Ik had toen twee dagen een minder lekker zittende bh aan gehad. Sindsdien draag ik overdag een door de midden geknipt inlegkruisje in mijn bh en heb die vervelende bh niet meer aangehad. Volgens mij gaat het nu goed, maar zeker weten doe ik het niet (de inlegkruisjes zijn nogal goed absorberend en dus kan ik niet zien of er nou wat in zit). 's nachts heb ik juist expres geen bh aan, zodat ik 's ochtends kan checken of er nog weer 'lekkerij' was. Valt ook mee tot nu toe.
    Als je er geen last van hebt tijdens de zwangerschap, zegt dat niks over het wel of niet kunnen geven van borstvoeding hoor! Een vriendin van mij heeft er ook totaal geen last van gehad, maar de borstvoeding gaat prima.
    Helaas lek ik niet alleen uit mijn borsten, heb ook best wel last van urineverlies.... :oops: Vooral bij het niezen.
    Heb nu 'always envive' inlegkruisjes daarvoor gekocht, en die bevallen goed.

15. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Over lekkende boobies, ik heb er sids 2 dagen ook weer last van..
    Voor de dames met gele korstjes op de boobies, dat is ingedroogde melk ;) Waarschijnlijk als je eens met de vlakke hand over je borst strijkt van boven naar beneden en eens in je tepel knijpt (niet te hard natuurlijk ;) ) zie je een druppel melk verschijnen uit je tepel ;)

16. debbyvermeer

debbyvermeer Bekend lid

4 sep 2007
    881
    50
    28
    verkoopster
    den haag
    he dames ga nu even bijlezen wat jullie het afgelopen weekend allemaal gekletst hebben maar wij even melden

NOG 100 DAGEN :) :)

groetjes debby

17. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Leuk he debby ?

Het komt steeds dichterbij! :whistle:

18. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Goeiemiddag :)

Zo, ik heb een Worddocument en een browser met 2 tabbladen open, dus je ziet alleen dat ik Google heb openstaan.

roken tijdens zwangerschap: Ook iets waar ik met m'n hoofd niet bij kan. Maar iedereen moet natuurlijk vooral doen wat ie wil. Het kriebelt vaak om me in die discussies te gooien, maar ik doe het maar niet. Het “2 sigaretten is minder erg dan stress”-argument vind ik trouwens BS: wat doe je dan met mensen die niet roken en stress hebben door dingen op het werk/privé/… :rolleyes:

lekkende tepels: Heb ik sinds twee weken in héél beperkte mate. Had daarvoor af en toe een transparant druppeltje. Nu zijn het elke dag wel een paar druppeltjes die ik zie zitten en ze zijn nu ook geel geworden. Verder merk ik aan mn BH dat dit overdag ook gebeurt, want er zitten kleine vlekjes. Maar het is dus niet spectaculair lekken. Heeft trouwens niets te maken met het al dan niet kunnen geven van BV, dus geen zorgen :D

@lola: Hele fijne vakantie!

@yule: Wat een nacht :( En je was al een beetje brak na Bon Jovi. Hoe gaat het nu met je knie? Is niet te erg verdraaid hoop ik. :(

@eva: Beterschap gewenst! Goed dat je je hebt ziekgemeld en het even rustiger aan doet nu. En leuk van dat wiegje :D

@funnyme: Gefeliciteerd met je tweede huwelijksverjaardag! En goed dat je snel bij de gyn terecht kan. Hoop dat ie wat van je zorgen kan wegnemen.

@Lindaa: Fijn dat het beter gaat met Dorientje :D Hoe gaat het ondertussen met jou? Verveel je je al wat minder? (al vrees ik dat je je alleen maar meer gaat vervelen eens je begint met vervelen :( )

@kaatje: Vaag verhaal :confused: Als ze nu enkel vrij moest nemen om je haar te doen… Maar zoals je zegt, ze komt ook gewoon naar het huwelijk en de receptie. Gewoon belachelijk dat ze daar 75€ voor vraagt. Ga je haar ff betalen om naar je feest te komen… Als het een uurtje werk is, zou je gewoon 75€/8u (als ze normaal 8u had moeten werken) moeten doen, dan ziet ze zelf misschien dat ze stom bezig is. Iig, leuke “vriendin” :rolleyes: Aha, ik zie dat roshi hetzelfde idee had als ik. Great minds… :)

De werkplek… het is nu iets beter omdat er een kast is verschoven die nu als een soort tussenwand dienst doet. Ik vind het nog steeds verre van leuk, maar nu is er toch een beetje een buffer gecreëerd. Ben gelukkig ook nogal creatief wat oplossingen betreft, dus ik kan toch gezellig kijken en af en toe reageren :D Nieuwe collega ziet er best ok uit al moet ik echt leren om m’n werk uit handen te geven. Moet nu als een soort “schaduwkracht” gaan werken. Dus niet nog alles zelf willen doen, maar laten doen en controleren/begeleiden. Maar op zo’n manier dat ik dus eigenlijk net moet doen alsof ik er niet ben :confused: Ik ben dus heel erg slecht in werk afgeven. Had ik vroeger al bij groepswerken: ik heb gewoon niet genoeg vertrouwen in de mensheid, dus doe liever alles zelf. Maar goed, het is de bedoeling dat mijn vervanger wel weet wat ie moet doen tegen dat ik weg ben, dus ik zal wel moeten :)

Heb kunnen regelen dat ik de weken dat ik 5 dagen moest vrijdag een halve dag ipv een hele mag, dus dat is helemaal leuk :D We hebben nu toch genoeg bezetting op de afdeling.

Verder niet veel te melden, behalve dan een vervelende pijnlijke plek ergens hoog op m’n buik. Begint pijn te doen als er iets tegenkomt en aangezien ik kleren aanheb (jawel :confused: ) is het dus permanent pijnlijk :( Voelt alsof de huid heel erg geïrriteerd is, maar er is niks te zien. :rolleyes: Het voelt ook een beetje zoals de RSI plek die ik op m’n rug heb, dus misschien is er een of andere zenuw een beetje gekneld geraakt. Soit, niets erg, maar niet leuk.
    Fijne middag nog allemaal! :D Ik ga weer een poging doen tot verder werken alsof ik er niet ben :)

19. debbyvermeer

debbyvermeer Bekend lid

4 sep 2007
    881
    50
    28
    verkoopster
    den haag
    @lindaa
    ja wordt zeker spannend en leuker maar vind het toch ook wel weer eng :cry:
    hoop ook dat deze week gauw voorbij is en ik misschien weer wat vrolijker en gezelliger wordt ;)

groetjes debby

20. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Iris: nee ik verveel me eigenlijk met de dag meer hahaha,, ben eigenlijk ook wel blij al swe donderdag zijn dat ik ook wat meer weet, ik ga er ook heen met dubbele gevoelens.. aan de ene kant toch wel weer leuk dat ik onze kleine spruit weer mag zien, en aan de andere kant superbang voor slecht nieuws.. ik probeer het positieve er maar van in te zien, maar dat is best wel moeilijk!

Debby: ja ik snap zeker wat je bedoelt, ik vind het ook best wel spannend allemaal hoor.. ben niet bang maar kan ook niet zeggen dat het me een pretje lijkt.. Ik probeer maar zo te denken dat het de eerste keer is dus dat ik ook geen idee heb van wat me die bewuste dag te wachten staat!

Nou meiden ik ben even weg, ga de babydoos bij kruidvat ophalen en later het kraampakket!

Knuffies!

Deel Deze Pagina