September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chaartje79

chaartje79 Bekend lid

4 jan 2008
    515
    60
    28
    Horeca medewerkster
    Assendelft
    hey lieverds
    dank je voor voor de oppeppers

Ja ik zou hem ook wel er uit willen zetten hoor
    ik blijf maar uitleggen
    Maar hij mag gewoon niet meer buidelen met Levi

Levi maakt het ok hij zit nu aan een andere beademening gewoon een buisje in zijn neus
    en daar doet hij het prima mee hij krijgt nu elke keer 2 pufjes in zijn longen
    Hij heeft nog wel erg veel snot maar voor de rest is me manneke pittig

Gisteren mochten we dan niet buidelen omdat iom de zusters we het wel een goed idee vonden om hem ff een paar dagen te laten rusten
    ik zeg ook altijd tegen hem liever langzaam en goed dan snel en fout
    Want op een gegeven moment ging het ook heel snel binnen 4 dagen zat ie opeens aan de snor van 12 tot 12
    dat trok hij gewoon niet
    En dus gisteren mocht zijn couveuse wel gewoon open
    dat was heel fijn
    en ik heb hem nu echt goed kunnen bekijken met dat buidelen gaat dat wat lastiger en die spiegel die je er bij krijgt vind ik maar stom
    Hij is zooo veranderd in die 2 weken
    en ik gaf hem zo zoentjes op zijn wang en toen keek hij me echt aan en ik zag gewoon aan hem dat hij er ook van genoot lekker zo met mamma
    Als ik bij hem ben kan ik de hele wereld aan

Ok nu ff nog wat zeggen

@ Kaatje jeetjes jouw bruiloft wat een stress allemaal doe je wel rustig aan
    tis niet de bedoeling dat je zometeen in het ziekenhuis ligt he
    En laat al die gasten maar op het dak zitten dan trouw je toch lekker met zijn 2 alleen als het zo moet gaan
    ondankbare #$%$#^%$^%$&
    bah

@ Cossy wat vervelend van je visjes
    @ Dorientje JE bent weer thuis gelukkig jij ook rustig aan doen hoor

En iedereen ook weer dalijk weer kolven
    Ik had ook een vraag maar ben die alweer kwijt

Ow ja
    Hoe zit het met jullie ijzer gehaltes
    Ik heb me hele zwangerschap geen bloed armoede gehad heb nooit bloed armoede gehad

en nu heb ik het opeens
    bleh

of heb ik deze vraag al eerder gesteld?

xxxChar

2. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    Yep, de taalenquete ingevuld!

Chaartje79, ik heb altijd al wel iets bloedarmoede, en nu dus ook. Slik er pillen voor en dan gaat het prima.

Gelukkig gaat het vandaag ietsje beter dan gisteren. Dat was werkelijk een complete rampdag, wat een ellende....Maar goed, dat was gisteren. Vandaag is een nieuwe dag!
    Nog even volhouden en dan wordt het lekker rustiger.

eh, goed opgelost met die kapster hoor, super! (vergeet steeds de namen van iedereen waar ik op wil reageren)

eh....succes met jullie nieuwe huis. Moeilijk hoor dat je zelf niet te veel kan klussen....(weet het helaas uit ervaring)

3. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Moppie: de september 2007 mama's en de februari 2009 mama's zijn al aan het invullen voor je ;) Ook vanaf me eigen forum word ie al ingevuld ;)

Gaat vast goed komen met die studie van je zo hihihihi :)

4. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Paar wat een mooie foto!

Kaatje; heb je niet nog iemand anders die met je haar kan knutselen? Ik heb ook gewoon een vriendin gevraagd die niet eens kapster is, ze is gewoon handig met haar en ik NIET haha. Goed opgelost in ieder geval.

Chaartje: super dat die kleine zo lief naar je kijjkt, je bent al een echte mama! Verlangen wij (de zwangeren van onze eerste) ook alvast een beetje naar en via jou ervaren we een beetje hoe het is, het klinkt GOED!
    Mijn ijzer wordt morgen geprikt.

5. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hoi meiden

@ moppie: je enquete is ingevuld hoor! Ben benieuwd naar die sleutel, lijkt me wel leuk om te checken of mijn antwoorden juist waren.

Vraagje: Hoe voelt het als je baby de hik heeft? Ik heb er al een paar meiden over gehoord en ik heb nu tot 2 keer toe gedacht: zal 'ie de hik hebben? Maar weet dus eigenlijk niet wat ik zou moeten voelen.

Ik ga zo effe boodschapjes doen en langs de drukker op geboortekaartjes-boeken op te halen. Aangezien ik me nu wat beter voel leek me dat wel een goed idee.
    Ook gaan mijn vriend en ik vandaag nog eens goed de financiën doornemen om te kijken hoeveel dagen ik nou precies moet blijven werken straks met de kleine...wel balen dat het kabinet nog niks bekend heeft gemaakt over de kinderopvangtoeslag...dat zou het berekenen een stuk makkelijker maken..... :evil:

6. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ja hè Eva, voorlopig blijft het hetzelfde toch? Over 3 jaar gooien ze de bedragen omlaag dacht ik

7. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Moppiepoppie: ik heb de enquete ingevuld!

De rest lees ik later bij, ben nu aan het werk...

8. Onder water

Onder water Niet meer actief

Kaatje jammer dat ik er niet eerder aangedacht heb. Mijn schoonmoeder is vorig jaar getrouwd. En die heeft een vriendin die echt goed is in fotograferen, maar het nog steeds doet voor haar hobby.
    De reportage is echt zo mooi geworden , en heeft er 100 euro voor gekregen , die ze in 1e instantie niet eens wou aannemen.
    Jammer dat je er nu niets meer aan heb, aangezien ze ook uit ZH komt!
    Deed ook alles netjes bewerken , als er oneffenheden waren ofzo..
    Was je een stuk goedkoper uitgeweest denk ik?

Oja ben trouwens geslaagd voor mijn opleiding! Eindcijfer 9,4! Joepie !

Nu snel mn bedje weer in voel me zo beroerd

Knuff

9. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Hey hey

Der zijn weer wat pagina's geschreve gistere.
    Heb ze nog niet terug gelezen maar dat ga ik zo doen !

Jaaa vandaag zijn we precies 27 weken !
    Gistere met me moeder wezen shoppen.
    We hebben kleertjes gekocht en hele kleine croc's !
    Ik ben er echt helemaal verliefd op geworden , :) het kleinste maatje wat ze hadden (m18 ) en dan in het roze.Me moeder en ik smelte gewoon helemaal.
    De kleertjes zijn ook echt super leuk en die stop ik straks mooi in me luiertas voor mee naar het ziekenhuis straks! :D
    Verder is de kleine lekker actief in de weer.
    Ze had van het weekend de hik ! Was de eerste keer dat ik dat voelde , zo grappig om te voelen :D
    Is het nu zo dat je vanaf nu je kleintje elke dag wel moet voelen ?
    Ik voel haar al heel lang elke dag , maar vroeg het me af.
    Ennee...Ik verlies sinds 25 weken melk ( was toen nog transparant geelachtig) maar krijg nu komt er soms ook echt wit/geel melk uit.
    Is dat niet wat vlug , of hebben jullie dat ook al ?

Ga nu ff terug lezen ! :D

Groetjes

10. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Goedemorgen!

Vannacht wel aardig geslapen, had krampen in mijn bilspieren....ook erg fijn! Het valt me nog niet tegen dat ik eigenlijk best veel en goed slaap, terwijl ik toch al de hele dag op bed lig.....
    Vanmiddag komt er iemand van de kraamzorg, ben benieuwd. Hier krijgen we gelukkig wel het normale aantal uren.

Kaatje, tja dan inderdaad maar zelf doen je haren....ik kan me voorstellen dat je er helemaal geen zin meer in hebt zo. Vervelend dat het zo moet lopen!

Dniise, wauw wat een goed cijfer meid van harte gefeliciteerd!

Parr, mooie foto!

Dreames, veel succes met je presentatie!

11. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Zo de ramen zijn buiten allemaal gelapt en binnen bij de woonkamer ook. Heb een hekel aan ramen lappen bah! Vooral die grote in de woonkamer! Maar ben trots op het resultaat! Lekker weer schoon naar buiten kijken! Wil ook strkas de folie opplakken. Ik heb gewoon dat melkachtig folie gehaald zonder afdruk. Volgens manlief was de raam (in tweeen gesplist dan) bij elkaar 2m breed dus 2 rollen mee... dus niet elk raam is 115cm :( dus moet het doen met 2 banen maken en hopen dat het mooi is zo. Nog een wasje opgehangen en nog eentje in de wasmachine. Ff lekker buiten koffie gedronken met Szusje en Smoeder op de vlonder, heerlijk weer! Denk dat ik nu ff een pauze inlast, lekker op de bank tv aan borduren en wat eten. Wil ook gras maaien maar weet niet of er genoeg benzine in het ding zit :( Wel lekker om zo druk bezig te zijn.. maar ik hou wel mijn bekken in de gaten, vandaar dat ik zo een pauze inlast.

@Tinkerbel nou lekker dan dat die auto het opgeeft! :( Waar blijft jouw nieuwe buikfoto? ;)

@IrisB hoe gaat het op het werk met dat inwerken?

@mobielfreak hoe gaat het nu met jouw zw?

@chaartje idd beter langzaam en goed dan snel en fout! Wat heerlijk om te lezen hoe hij op jou reageert .... ik wil ook! maar moet nog wat geduld hebben :p

@eva1983 ik twijfel ook wel met die hik hoor. En als ik erop gaat letten dan stop het net. Dus ik weet het ook niet zeker. Maar is wel grappig! :D

@dniise gefeliciteerd! :thumup: :whistle:

@miracle ja ik voel mijn beeb ook nu elke dag soms is ukkie wel drukker en soms rustiger maar zowieso elke dag! :D heerlijk is dat! Vooral nu de beeb sterker wordt!

@rainbow hoe gaat het met jou?

Iedereen bedankt over mijn buikfoto, zal manneke vertellen, die zal wel super trots zijn ;) noemt die bestand lekker ding en pretty women :( hmmmm ik vind dat ik aardig mijn vetophoping kon verbergen :) Mijn man ook al je kunt niet beide hebben, zwanger EN slank zijn .... pffff! :) :oops:

12. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @dniise: gefeliciteerd meid mooi cijfertje hoor.

13. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Mobielfreak: Super! Zo gaat het wel vlug ja! Die connecties gaan vast handig zijn als het tweede deel van m'n scriptie af is! Op basis van jullie antwoorden moet ik een tekst aanpassen en daar ga ik dan weer vragen over stellen. Maar de mensen die die vragen over die tekst gaan invullen, mogen de enquête waar jullie nu mee bezig zijn weer niet ingevuld hebben, want dan kennen ze de woorden al een beetje... Jaja, tis een heel gedoe, pfff. Maar ben superblij met jullie! Er komen al steeds meer resultaten binnen :D Wel leuk om te zien :)

14. hoi heb niet alles bijgelezen want dat is ongeveer van 4 dagen dus heeeel erg veel.

ik mag vandaag de kruidvat doos ophalen maar las al dat het niet al te veel soeps is dus zal er maar niet te veel van verwachten.

vanmorgen werd ik wakker en ga half slaperig naar de wc voel ik ineens allemaal harde plekken in mijn shirt.
    en ja hoor het is officieel, vannacht hebben voor het eerst mijn (.)(.) gelekt.
    hebben jullie dit dan ook overdag?
    ik ga me namelijk zo aankleden en wil niet straks ergens staan met een vlek in mijn shirt en aangezien ik toch nog naar het kruidvat moet kan ik meteen van die pads meenemen haha.

verder aan iedereen die het nodig heeft een knuffel.
    zal proberen vandaag een beetje bij te blijven.

ben veel te druk aan het doen de laatste dagen en merk dus wel dat ik een dagje rust kan gerbuiken.

gisteren een symposium gehad over baby´s, ja weer het voordeel als je op een kinderdagverblijf werkt.
    was super interessant, heb een workshop gehad over de ontwikkeling van baby naar peuter, maar kwam iemand van mijn werk vertellen dus was allemaal bekend. en een workshop over premature kindjes was super interessant. ze vertelde daar trouwens dat je na 28 weken vaak ziet dat de kindjes het minste complicaties krijgen omdat ze dan vaak al een stuk sterker zijn. gelukkig zijn we daar allemaal bijna.
    en een workshop over ouders met autisme maar werd erg rommelig gedaan en de kleine zat alleen maar te schoppen dus heb het niet helemaal kunnen volgen haha

sorry voor toch nog een heel lang verhaal.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

15. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    moppiepoppie-> is ingevuld hoor!
    Ga nu weer verder met huishouden..pfff

16. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Moppiepoppie: kan ik de enquete ook invullen? (ben medisch opgeleid dus ik denk dat ik de woorden dan wel ken, misschien vertekent dat de resultaten).

@Dorientje: fijn dat je weer thuis bent!

@Kaatje: tjemig wat een gedoe zeg met je kapsel. Ik vind het ook nogal raar dat ze 10 uur vrij moet nemen.... Kun je niet een kapper inhuren dan of er 's ochtends langs gaan? Geen idee wat dat kost hoor eigenlijk.

Hik: ik voelde het van de week voor het eerst. Heel laag in mijn lies voelde ik een soort getik. Eerst dacht ik dat het een spiertrekking was, maar het voelde toch anders. Toen ik op mijn buik duwde, verschoof het getik naar een andere plek, dus toen dacht ik dat het toch de beeb moest zijn. Gisteren bij de verloskundige lag het hoofdje ook helemaal beneden (jippie!) dus de plek klopte dan wel.

Beetje nadeel van hoofdje beneden is het geschop tegen je ribben en je lever...auwie. Ik moet 'r af en toe echt naar beneden duwen...

Werk: heb vanmorgen een gesprek gehad bij een andere organisatie waar ze me heel graag willen hebben in de periode die ik ook wil en voor 3 dagen (wat ik ook heel graag wil en wat dus bij mijn eigen baas niet kon). Het ziet er naar uit dat het allemaal toch goed komt! De omgeving en de sfeer was heel prettig en het gesprek ook. Ik kreeg direct het gevoel erg welkom te zijn en dat voelt zowiezo al goed! Ben helemaal blij en opgelucht. En waarschijnlijk scheelt het ook nog een dag opvang omdat mijn schoonmoeder er 2 minuten lopen vandaan woont. Wat wil een mens nog meer...!

Nu ff lunchen, tot strakkies dames!

17. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Parr> mooie foto zeg!
    Kaatje> ja meis trouwen kost geld maar als je al dat gezeik er ook nog een bij krijg :confused: kan je ook best wel gebruiken als zwangere (NOT)
    dreames> spannend suc-100
    tweety> ze vieren het ook op de dag dat hij jarig is alleen in een zaaltje en dus van 3 tot 10 (arm kind)
    Iris> heel goed lekker aan het werk zetten hahaha
    chaartje>knufknufknuf ook voor Levi natuurlijk jullie zijn echt onwijs sterke mensen! ennuh die ex van je... lekker laten gaarkoken!

nog 100 dagen tot de uitgerekende datum YOEHOEEE het aftellen kan beginnen :D

ga zo ff schappies halen krijg vanavond een eter maar ik heb niet gevraagd wat ze wel en niet lust, ik maak wel gewoon kip tandori ofzo dat lust iedereen toch wel?

tot straks weer :D

18. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Yule: ik vrees dat je 'm dan beter niet in kunt vullen, want dat vertekent de resultaten idd. Het gaat om de woordkennis van de gemiddelde Nederlander. Ik weet trouwens niet of ik nu te laat ben, maar het is dus ook niet de bedoeling dat mensen betekenissen in het woordenboek gaan opzoeken. Het gaat om wat je zelf denkt dat de betekenis is :p

19. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Moppiepoppie> ik vond er niet echt onwijs moeilijke woorden bijstaan... of ligt dat aan mij? moest soms wel ff nadenken hoe ik het zou omschrijven :D gaan we morgen nog zwimzwommen?

20. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Zolang je het niet opgezocht hebt, ligt het niet aan jou :) ;) Natuurlijk gaan we morgen zwimmelen :D

Deel Deze Pagina