September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Ingeltje, veel plezier met de yoga

@Jekkia, had zelf ook het idee dat het mijn bekken zijn. Zal het volgende week de vk nog eens vragen.

Ik draag mijn buik helemaal naar voren en de kleine schopt steeds rechts aan de zijkant..merk dat mijn buik behoorlijk onder spanning staat. Ook het schoppen naar boven (rond de beugel van de bh) voelt hier niet echt lekker.

2. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Kleine ligt bij mij met het hoofd bij het schaambeen zeg maar, en als ie dan zich gaat uitrekken ofzo of het koppie omhoog steekt, dan ga ik ook wel even door de grond heen want dat voelt idd ook niet erg prettig!

Ik moet donderdag ook weer naar bekkentherapie,
    en daarna gelijk door naar de gyn.. hoop zo dat het goed is allemaal!

3. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    meiden,

misschien ga ik nu een heeeelee domme vraag stellen hoor.. maar ik stel em toch!

wat moet er allemaal in je "vluchttas" zitten? :oops:

4. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Funnyme: Waarom word je ingeleid? Mag je ook wachten tot ze uit zichzelf komen? Of is dat slecht ofzo..?

@Krisstel: Ik hoorde van mijn beste vriendinnetje het verhaal dat haar ouders ook zo'n muziekdoosje hadden en moeder dat op haar buik legde toen ze in verwachting was van mijn beste vriendinnetje. Toen ze geboren werd deden die ouders natuurlijk dat muziekdoosje weer aan omdat ze dachten dat ze dat fijn zou vinden, maar toen zette ze het op een krijsen! Elke keer als dat doosje aangezet werd! Bleek dat dat geluid veel te hard was geweest voor haar toen ze nog in de buik lag, omdat het er rechtstreeks op werd gelegd, en dat ze het dus echt een afschuwelijk geluid vond, haha.

@allemaal: vragen jullie je hubbies of vriendjeliefs of zij ook de enquête willen invullen voor mij? Die mannen gaan nog steeds niet hard :S Zélfs niet nadat ik de link op drie voetbalhyves heb geplaatst. Wat is dat toch met die mannen zeg :evil:

5. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @dreams feli met je diploma.

6. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    @ Lindaa:
    Ik heb een bestandje op mijn desktop staan, zal het even kopieren.
    Vluchttas:

Voor jou:

• Toilettas (tandenborstel, borstel, deo, tandpasta, make-up remover, eventuele medicijnen, etc)
    • Lippenbalsem (tegen droge lippen door het puffen & hijgen)
    • Make-up (mascara, oogschaduw)
    • 2 T-shirts/nachthemd om in te bevallen
    • Druivensuiker snoepjes voor extra energie
    • Nachtkleding
    • Dikke(ski)sokken (tijdens de bevalling krijgen veel vrouwen koude voeten)
    • Ondergoed (grote ‘oma’-onderbroeken: hier past het kraamverband goed in)
    • Pantoffels
    • Badjas
    • Eventueel een voedings-BH
    • Kleding om de volgende dag in naar huis te gaan (joggingbroek)
    • Eventueel wat tijdschriften of een boek
    Zoogcompressen
    Rietjes, flesje water

Voor je kindje:

• Maxicosi
    • voetenzak
    • Rompertjes
    • Een paar pakjes (in maat 40 en 50, zodat je altijd iets hebt dat past)
    • Sokjes
    • 2 mutsjes
    • Omslagdoekje
    • Deken voor over Maxi-cosi
    • Eventueel: jasje

Voor je partner:

• papieren van de verloskundige, identificatiepapieren
    • Ponskaartje en gegevens ziektekostenverzekering
    • Telefoonlijst met alle belangrijke nummers (de dokter, de verloskundige, het ziekenhuis, de taxicentrale, familie
    en vrienden)
    • Mobiele telefoon met oplader (check of je ‘m mag gebruiken in het ziekenhuis)
    • Fototoestel met extra batterijen, extra geheugenkaart
    • Munt voor rolstoel
    • Eventueel: wat tijdschriften of een boek, voor als het allemaal wat langer duurt

7. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Freesia super bedankt!
    het is toch wat meer dan ik dacht! HIHI!

Ik zal het ook even kopieren en opslaan!

8. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Ha dames!

Ben ik ook weer :D ! In zo'n vakantieweek ben ik toch wat minder online dan normaal. Hier gaat alles goed, we zijn druk bezig met klussen en het begint echt ergens op te lijken 8) . Het babykamertje is geverfd, morgen nog 2 banen behang er tegenaan en morgen komen ook de meubeltjes. Ik zal als alles klaar is een paar foto's plaatsen.

Ik heb niet alles bijgelezen maar wel het meeste, hubbie roept dat we moeten gaan (voetballen kijken :( , het draait toch nergens meer om maar goed ;) )

@ Pupke en sasha leuk dat ook bij jullie de kamertjes nu zo goed als klaar zijn.
    @ Irisb goed idee om je moeder in elk geval te bellen als de bevalling begint en dan kan ze komen als de baby er is. Wij willen ook na de bevalling nog een paar uurtjes voor onszelf voordat de ouders op de stoep staan.
    @ Yule ik moest lachen om jouw kattenverhaal, wat een beesten zijn het toch :rolleyes:
    @ Funny me lekker dat jullie even hebben kunnen ontspannen in het hotel.
    @ Kaatje jeetje het loopt niet echt lekker zo net voor de bruiloft...het kapsel is echt balen.
    @ Dorientje fijn om weer thuis te zijn!
    @ Parr een hele mooie foto!
    @ Dreames gefeliciteerd!

Fijne avond nog allemaal en ik kom deze week nog wel een paar keer online!

9. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Het is drama met mijn rug, de pijn wil niet zakken helaas... Maar wil niet weer een paracetamol in nemen.. *zucht*

10. jekkia

jekkia Fanatiek lid

11. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    :( moet dit even kwijt bij jullie.. er is verder niemand.. dacht ik ga lekker voetbal kijken, belt mijn oma op dat ze weer kanker bij haar ontdekt hebben. ze heeft al 2 keer borstkanker overleefd (chemokuur en operaties) en nu heeft ze lymfeklierkanker en er is niets tegen te doen. de dokter kan niet zeggen hoe lang ze nog heeft. ik voel me echt heel verdrietig nu. ik wist ook helemaal niet goed wat ik moest zeggen, ze moest zelf al huilen en ik wilde daar niet te veel in mee gaan, ik wilde toch sterk zijn voor haar. maar nu het gesprek afgelopen is, ben ik behoorlijk ingestort. en mijn hubbie is er niet want die moet werken :(

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ingetje, die `vriendin` ken ik al vanaf mijn 11de. was altijd mijn beste vriendin, tot ik op mijn 19de ging samenwonen, en dus minder uitging. juist in die periode ging het met haar vriend uit en ging ze dus juist meer uit.
    Zijn toen wel een beetje uit elkaar gegroeid en is het contact dus wel minder geworden,maar mailen,sms-en regelmatig. Ze knipt ons haar ( tegen vergoeding) en komen op elkaars verjaardagen enzo.
    Ben geslaagd voor een roze overhemd bij de hema en paste ook nog. Alleen vriendje ging hem passen en had zich gesneden met scheren dus zat gelijk bloed op.gelijk maar even in koud water met vlekkenmiddel gezet

haha zie het al helemaal voor me dat je je mannetje een mail stuurt.. "schat, ik heb een nieuwe frituurpan gekocht" :)

Miracle en Jannes, ik let ook wel op de prijzen hoor. had zelf dus voor het kleed van 25 gekozen.
    Heb nu een boxkleed van 10 euro ofzo bij het kruitvat van Bambino.
    Verder heb ik er nog 2 geleend van een vriendin. Als ik nog een keer een leuke zie bij het kruitvat neem ik die sowieso wel mee.

Anno..kan hier ook helemaal blij zijn als ik geslaagd ben met een koopje hoor.

Parr wat een geknoei met je werktijden. dat gaat idd niet werken zo.
    Ow jee gelukkig heb je je geheugenkaart weer terug ( hier ook wel eens gebeurd hoor )
    Mooie wagen ! en leuk dat folie !Hebben dat hier ook bij het keukenraam voor de inkijk enzo.

Lindaa ! Over tweedehands kleertjes.
    Mijn moeder kreeg van de week 2 tassen met jongenskleertjes van de dochter van een kennis ( snap je het nog)
    Waren hele nette en schone kleren.. dat neem ik dus wel aan. maar kreeg dus ook kleren van iemand die ik zelf een beetje vies vind,en was veel ouderwetse kleding,dus dat neem ik dan weer niet aan.
    Als het mijn smaak is en gewoon netjes ben ik daar niet zo moeilijk in.

Eva, en hoe was het zwemmen?

Dreames, gefeliciteerd !

Krisstel, ja zijn broer kan zijn mond niet houden dus die had al gezegt dat er veel vrienden niet konden of het geregelde feestje niet leuk vonden.
    Daarop heeft mijn vriend gezegt dat het hele feest dan maar niet door gaat. anders zou hij alleen met zijn broer moeten en lijkt het net of hij helemaal geen vrienden heeft.

Jekkia, vind je E-bay nou makkelijk werken? Kijk er wel eens op maar snap er echt helemaal niets van. vind marktplaats 10x makkelijker en duidelijker

FunnyMe, goed dat ze het voor de zekerheid even gaan controleren..Jeetje nog maar heel even en je bent mama !

Mobielfreak, misschien een hete douche en met kruik op de bank/bed? Ben idd ook geen voorstander van (teveel) paracetamol

Pisum, dikke knuff meid. Hopelijk blijft je oma voorlopig nog bij jullie en zal ze de kleine een beetje zien opgroeien

Zwangerschapsgym..ja wat moet ik er van zeggen.. Waren met zijn 4en. Twee vrouwen van over de 30 en een aangetrouwde nicht van mijn vriend ( is een dag na mij uitgerekend)
    Kon bepaalde dingen al niet doen door mijn bekken ( fijn als de rest allemaal klachtvrij is) Veel herhaling wat ik nu al bij de fysio heb geleerd.
    Gaan volgende week bekkenbodem oefeningen doen,maar is voor mij ook allemaal herhalingswerk.. Hoop maar dat de groep nog iets gezelliger wordt en er nog iets nieuws leer

13. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Moppiepoppie, de gyn zei dat hij het wel weer genoeg vindt met 34-36 weken. Lichamelijk is het dan ook heel erg zwaar en tja zo doen ze dat bij ons in het ziekenhuis. Ik vind het wel best!

Jekkia, das nog eens een koopje!

Pisum, ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen. Het lijkt mij zo moeilijk. Dikke knuffel voor jou!

Kaatje jammer dat je neit met alles mee kon doen!

14. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Moppie, zal het mijn man even vragen straks, doet hij vast wel. Wel een goeie hoor wat je zegt..ik was ook niet van plan om het elke dag te doen omdat ik juist weer dacht dat die kleine misschien meer zonder kan als het geboren is ;)
    Bedankt voor je tip! :D

@Pisum, jeetje dat is inderdaad slecht nieuws..logisch dat je je slecht en verdrietig voelt. Hoop dat je man snel thuis komt. Sterkte!

@Kaatje, niet leuk zeg voor je viend..maar goed snap wel dat hij dan heeft gezegd dat het niet door hoeft te gaan. Uit hoeveel zou de groep moeten bestaan..ook gewoon uit vier vrouwen?

15. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Moppie ik zal het mijn man maar niet vragen voor de enquete. Hij is dyslexisch en ziet woorden vaak voor andere woorden aan...

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Krisstel, nee we zouden met zijn 6-en zijn,maar er zijn er 2 niet komen opdagen.
    Zit nu met 3 vrouwen van 27 weken en eentje van 32 weken. die zou 2 weken geleden eigenlijk al starten,maar omdat er te weinig aanvragen waren is het verplaatst naar onze groep.

17. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Je hoeft echt niet alles mee te nemen hoor ;)
    Als je geen make -up gebruikt bijvoorbeeld kun je al heel wat wegstrepen :D

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bah, hier in huis wordt niet gerookt, en nu is er een vriend van mannetje beneden om voetbal te kijken,maar die gaat dan in de deuropening staan roken ( staat hij toch buiten ) maar ruikt hier boven naar rook...

Ga maar even de was opvouwen. maak ik mezelf nog nuttig vandaag :)

19. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Ik denk niet dat make up nou een must is om in de tas te doen! haha
    denk ook niet dat ik zelfs zin heb om me dan op te maken! (alhoewel ik het niet zeker weet natuurljk)
    Trouwens sinds ik zwanger ben, kan ik niet meer tegen mascara.. dan krijg ik hele brandige ogen! dus make up gebruik ik nu ook niet!

Kaatje ik snap idd wat je bedoelt met de kleertjes..
    Ik zou idd sowiezo niet van iemand kleding aannemen van iemand die me vies of onhygienisch lijkt! Maar via via van een bekende dan weet je toch wel een beetje met wat voor "type" je te maken hebt (fris of juist niet!)

Nou ga ff de 2e helft uitkijken!

20. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Kaatje kan je dat niet zeggen dan tegen die vriend Of desnoods tegen je vriend dan kan die het tegen hem zeggen. Jij hoeft toch niet in zijn stank te zitten als je dat niet wilt?

Deel Deze Pagina