September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. @Jekkia: Deze keer willen we proberen om het een poosje ons geheimpje te laten zijn. De vorige keer hadden we het meteen verteld...

@Annna: Wat vervelend dat je je nu zorgen gaat maken, maar het hóeft inderdaad niets te betekenen, maar praat dat iemand maar eens uit het hoofd waarbij het eerder als eens mis ging... Sterkte morgen en ik duim heel hard dat alles goed is! Bij mijn miskraam werd ook tijdens de echo ontdekt dat het hartje al zo'n twee weken niet klopte, dus ik weet hoe hard de klap dan aankomt. Ik zal ook met trillen en beven naar de eerste echo gaan. Dikke knuffel van mij!

@Hanneke: Mijn dochter heeft twee weken geleden de waterpokken gekregen, toen ik dus nog niet eens wist dat ik zwanger was. In principe kun je de waterpokken maar één keer krijgen. Heb je ze nog niet gehad, dan moet je je even melden bij de huisarts...

@Tinkerbel: Verloskundigen zijn helemaal niet blij met die doe-het-zelf-apparaatjes om het hartje te kunnen horen. Zeker in het begin van de zwangerschap is het hartje nog moeilijk te vinden (zeker voor een leek) en wordt er vervolgens in paniek de verloskundige gebeld... :(

@Elise: Het hartje horen met een closetrolletje duurt echt nog een héle poos (rond de 30e week of zo...)

Ik wil voor Jasmijn een shirtje laten bedrukken met op de voorkant de tekst: 'Geef me een dikke kus...' en op de achterkant: ... want ik word grote zus!' Dat trekken we haar dan aan op de dag dat we het grote nieuws willen vertellen. Eens kijken hoelang het duurt voordat het kwartje valt... :)

2. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    @lola nou dan zie ik het allemaal wel. maar ik denk dat ik me helemaal gek maak met zo´n apperaatje ken me zelf.

3. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    ff snel want ik duik mn bedje in:

Annna: duim voor je meid, hoop echt zoooo dat je gevoel het mis heeft en dat alles gewoon goed is. Dikke knuff je zal wel verrot slapen vannacht heel veel sterkte en succes!

4. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    oh ja hoor en nu heb ik natuurlijk weer energie voor 10 snap er echt geen hout van.

5. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    nou zo nog ff warme melk en dan toch maar mijn bedje in krijg morgen weer een klantje de eerste sinds ik weet dat ik zwanger ben. dus me goed voorbereiden. tot morgen ochtend

weltrusten voor iedereen die hier nog komt vanavond. haha

6. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Zooo, ik ben al weer een eindje op weg in mijn nachtdienst, maar HONGER! Haha, je krijgt zo'n vreemd ritme! Ik heb al een hele zak worteltjes weggewerkt en ga zo maar een boterhammetje nemen.
    Ik schrijf wel weer wat als ik me verveel hihi!

7. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    @ alle nieuwe zwangeren: welkom nogmaals en gefeliciteerdddd :)

Tis tog ni te geloven :(
    Overdag leg ik voor dood op de bank of op bed
    ziek zwak en misselijk en 's avonds laat lig ik natuulk...weer wakkerrrr

@ Annna, heel veel sterkte meis, ik hoop ook net als de andere meiden dat het allemaal gewoon goed zit en ook zal blijven gaan.
    Weet helaas hoe het voelt, en ook ik heb nu die angst weer.
    Ik denk aan je morgen.

Ja hier slaat de angst ook toe, ben zo bang dat het weer fout gaat, hiervoor 2x eerder mis gegaan, en die 12 weken grens zegt mij ook ni zo veel.
    Valentijn* zat ruim over de 12 weken (16e week) en mocht ook ni bij me blijven.
    Heb gister en vandaag erg veel spanningen en stress gehad (relationele sfeer) en bij mij slaan alle spanningen op mijn buik.
    Heb ik altijd al gehad...ben hyper gevoelig wat dat betreft en mensen begrijpen dat vaak ni, maar voel alles 10x zwaarder als de meesten.
    Door die spanningen heb ik vanavond toen het wat gekalmeerd was best last van m'n buik gehad, en ben zo bang dat door dit mss...nou ja je weet wel.

Ik had een goed gevoel over deze zwangerschap maar alles maakt me zo aan het twijfelen:(

Ben trouwens ook al 2 dagen in de groene flessen aan het gieten :p
    Ik vind de geur ni zo fijn, maar op het moment verdraag ik bijna geen enkele geur.

Was trouwens een btje te voorbarig toen ik vorige week zei, dat ik nergens last van had.
    Vanaf die dag erna ben ik kots misselijk geweest.
    Jammer genoeg voor mij ni alleen 's ochtends maar heel de dag door!
    Word er ni goed van.
    Mijn zus heeft zuigtabletjes voor me gehaald van VSM, Okugest heet het.
    Je mag er max 12 p/d en 2 p/u, ik moet zeggen het helpt mij wel.
    Het is ni geheel weg maar grotendeels wel.
    Ik ken tenminste uit bed komen en nu 'n btje functioneren.

Nou dit nachtBRAKERTJE gaat proberen om te slapen, again.
    Lkkr de warme kruik erbij...
    Morgen weer autorijden,
    dus mensen in Rotterdam e.o. de straat op eigen risico betreden hahaha.

8. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hey die SheDevil, ik hoop dat je gauw de slaap mag vatten. Ik ben ook een supergevoelig iemand, bij mij slaat de stress altijd op de darmen. Vandaar dat die ook zo opgeblazen zijn bij me denk ik.
    Ik zit op dit moment met enorme werkstress en kan het ook moeilijk van me af zetten.
    Doe maar rustig aan en kruip maar lekker met een dekentje op de bank overdag als je daar zin in hebt. Doe ik ook, ik verwen mezelf gewoon.

9. jekkia

jekkia Fanatiek lid

angelsound soms zijn ze ook te koop bij de kijkshop en vaak ook op marktplaats. Tis wel even zoeken in het begin want vaak zit je zonder dat je het weet naar je eigen hartslag (of bloedsomloop) te luisteren. Babyhartje klinkt een beetje als een stel galopperende paarden. Heb er toen uren naar zitten luisteren. Heerlijk!

yule dat heb ik ook, maar dat komt door de darmen. Heb je nu ook niet meer last van gerommel in de darmen en gas? Wacht maar tot de buik echt dikker wordt, voelt heel anders aan ;)

Lola wat een origineel idee, erg leuke tekst

shedevil als Okugest niet meer zou helpen dan kun je je dokter vragen om emesafene. Dat heb ik ook gekregen toen ik de hele dag de wc zat te knuffelen. Succes ermee. Ik heb er gelukkig nog weinig last van tot nu toe, de vorige keer was ik van de 2e maand tot de 6,5 maand elke dag kotsmisselijk en veel last van maagzuur. Ff afkloppen.

10. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Goedemorgen...lekker gewerkt Ingeltje? Vandaag hopelijk lekker bijslapen!
    @She Devil..je onzekerheid is denk ik heel logisch..wanneer heb je de volgende echo? Vies hé die geur van de flessen..ik hou mijn neus dicht dat gaat het goed.

Vanmorgen dacht ik lekker op te staan..was lekker mijn haar aan het fohnen en voelde al iets opkomen..gelukkig op tijd bij het toilet. Mijn relatie met de toiletpot wordt steeds heftiger. Bah!

Nou ik ga naar mijn werk...gelukkig de hele dag langs klanten, hoef niet naar kantoor :D
    Fijne dag iedereen!

@Anna..nogmaals succes!

11. Ik heb de vorige keer ook aan Moeders voor Moeders meegedaan en vond die lucht ook niet te harden (en dan was ik nog één van de gelukkigen die geen seconde misselijk is geweest...)
    Ik ben ook deze keer weer van plan om mee toe doen, ondanks het feit dat ik de vorige keer erg blij was toen die 10 weken voorbij waren!

Vannacht wel wat raar gedroomd en al om 6.00 uur wakker (mijn dochter slaapt nog steeds :D , dus het is hartstikke zonde om dan al zo vroeg wakker te worden. Maar ach, ik vanavond een examen en nu heb ik wat extra tijd om wat laatste dingetjes door te kijken...

12. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    hoi meiden

ik heb ook de halve nacht wakker gelegen....
    kon niet slapen haha
    overdag ook doodmoe ja haha

maar ik had net heel lichtrose afscheiding....
    hebben meer mensen dit gehad?
    ben er een beedje bang voor!
    k was gister wel de hele dag ziek verkouden en overal spierpijn!
    wat moet ik nu doen?

xxxx

13. @Cindy: Een klein beetje roze afscheiding komt vaker voor in het begin van de zwangerschap en hoeft niets te betekenen.
    Maar als je je erg ongerust maakt, zou ik de gewoon even de huisarts bellen. Ik weet wel dat ze in je bloed kunnen zien of de hoeveelheid Hcg voldoende toeneemt.
    Zo vroeg in de zwangerschap kunnen ze op een echo echter nog niets zien...

14. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Hi Jekkia,

Ja het zijn zeker mijn darmen... veel gerommel en veel gas... :oops: maar dat je daar zooooo opgeblazen van kon worden? Bizar. Ik kan niet wachten tot ik echt een buik krijg van de baby... dat lijkt me zo bijzonder! Ik zou er ook echt mee pronken hoor!

15. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    ik heb net de vk gebeld en die vertelde mijn dat ook maar ik ben nu gewoon heel bang dat het misgaat!
    ze vertelde ook dat een echo nu geen zin had omdat het daar nog veel te vroeg voor is
    ze zei dat het heel vaak voorkwam en dat het ook een innestelingsbloeding kon zijn maar 100% kon ze me niet geven
    ze zei dat ik maar even af moest w8ten dus ik hoop dat het gewoon goed zit!
    bedankt!

xx

16. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    annaaa veel sterkte vandaag, ik duim voor een goed echo!

17. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    goede morgen meiden,

hier eindelijk wel een beetje geslapen. Gelukkig maar krijg zo een klantje. toch maar een afspraak gemaakt met de acupuncturiste alle steun kan helpen.

@anna succes vandaag.

@yule ik ga er ook echt mee pronken hoor als mijn buik echt buik wordt.
    hihi

moeder v moeder wordt niet blij van de geur. stomweg vergeet ik het ook wel eens. gelukkig werk ik niet dus af en toe vergeten kan geen kwaad. Het is zo lekker om gewoon ff naar het toilet te gaan. Vinden jullie ook niet. Maar het is voor een goed doel.

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen meiden.
    Heb geslapen als een roosje, ging er gister om half 11 in,maar heb wel de hele avond met een dekentje op de bank gelegen.

Voel me vandaag wel goed,op 1 ding na en dat is dat ik weer ( nog steeds eigenlijk ) knallende koppijn heb. Vanmiddag dus maar even kijken of er iets homeopatisch tegen hoofdpijn is wat ik zonder gevaar kan slikken.

Mijn vriend is nu met zijn moeder naar de bouwmarkt, dus heb even rust. ( Zwangerschapspagina tijd haha)

Annna succes en hoop op een goede echo.

19. nikky

nikky Niet meer actief

ik voel me ook weer goed misselijk....was vandaag wel wat later wakker heb tot 8.00 geslapen dat is al heel wat hahaha
    heb vandaag een niks doe dag ingepland, nu maar zorgen dat ik ook echt niks ga doen ik heb altijd veel moeite met stilzitten :rolleyes:

annna heel veel succes ik hoop op een goede echo

20. Ik heb vanmorgen een afspraak gemaakt bij de verloskundige voor een 6-weken echo. Die vindt plaats op 28 januari om 10.25 uur. Omdat ik een verhoogde kans heb op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap (heeft niets met mijn leeftijd te maken, maar dat is naar voren gekomen bij een kijkoperatie...) is het belangrijk om te weten of het vruchtje op de goede plaats zit. Het is wel een beetje een lastige termijn voor een echo, aangezien het lang niet zeker is dat je dan het hartje al ziet kloppen. Klopt het wel (en zit het vruchtje dan ook nog eens op de juiste plek) dan ben je natuurlijk super opgelucht, maar wanneer je geen hartje ziet weet je dus nog niet veel...

Kainda en Annna, mijn duimen draaien voor jullie...

Deel Deze Pagina