September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Hoi meissies! :D

@ Ingeltje -> Wauw, mooi hoor die buik! :D Die van mij is nog een stuk kleiner (jij bent dan ook een maand verder), meer alsof ik een voetbal heb ingeslikt.. :)

@ Pisum -> Ach, en als ze moet overwerken kan die punctie altijd nog in de middagpauze he... :confused: :confused: :confused:

Verheug me echt al zo op maandag! :D Eerst 3D echo, dan vk, en savonds begint de zwangerschapscursus! :D

Groetjes Cossy

2. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hey kletskousen ;) !

@ Pupke ik hoop dat er snel goed nieuws komt voor de kleine van je zus! Sterkte.
    @ Parr wat een beestenboel in jouw dromen ha ha!
    @ Boxpakjes: mijn moeder had er een paar bewaard van vroeger uit onze babytijd, mijn hubbie kreeg het al spaans benauwd en vond ze vreselijk retro... 8) Uiteindelijk heb ik er 2 apart gelegd die ik wel schattig vond maar of de kleine ze uiteindelijk ook aan krijgt is de vraag...
    @ Debby sterkte meid!
    @ Miracle schrikken hoor zo'n actie van die bestuurder.
    @ Lindaa gelukkig een goede groeiecho! :D
    @ Dorientje ook een mooie foto, geen hangbuikzwijntje!
    @ Yule sterkte!

Vanochtend bij de vk geweest. Ukkie was niet meer te hard gegroeid maar ze adviseerde me wel om echt rustiger aan te gaan doen en dus ook wat minder te gaan werken. Het is toch raar als je dat advies krijgt, ik wilde eigenlijk tot 4 weken voor de bevallingsdatum werken maar dat kan dan niet meer. Maar van de andere kant denk ik dat ik ook maar moet luisteren naar zo'n advies. Vandaag in elk geval rustig aan gedaan en ik heb idd alweer minder last van de harde buiken en samentrekkingen.

Het komt nu idd allemaal heel dichtbij en soms maakt het me wel wat onzeker maar ik verheug me ook zo ontzettend op de komst van de kleine!

Nou ga nu lekker mijn bedje in, tot morgen!

3. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Goeiemoggûh

Oef mijn ogen doen pijn...t is nog zo vroeg! Lichaam besloot wat maagzuur aan te maken en omhoog te werpen (of was dat de babbie?!) en nu kan ik de slaap niet meer vatten.
    Wel mooi om de vogeltjes weer te horen ontwaken. Een aanrader voor iedereen hoor, sta eens een keer rond 4-en op en luister naar de natuur! ;)

Maar aangezien ik van nature (dat wil zeggen: ik voor de zwangerschap) een echt avondmens ben, kan ik het op dit moment wat minder waarderen. Ik wil slapuuuuuuuhhhh!
    Eerst maar ff computeren dan en strakkies maar weer het bed in. Heb net een slok Gaviscon op (maagzuurdrankje) en een koekje tegen de rare smaak.

@ Parr: ik had donderdag op mijn werk zo'n dag; kon niet zitten (best lastig met callcenterwerk) omdat kindje onderin lag, als ik stukje naar voren ging zitten ging mijn rug er aan en staan kon ook niet, want dat bureau kon niet omhoog (sommige bureaus kunnen dat wel daar). Dat werkt nie fijn!

@ Cossy: snap dat je zin in maandag hebt, is ook wel een dag om naar uit te kijken zeg! Cool 8)

@ Wupje: sja...dan idd maar wat eerder met verlof... lichaam geeft het aan. Rust maar lekker uit en zorg goed voor jouzelf en de kleine!

Oh en ik was naar de VK geweest gisteren, was ff op forum hier aan 't speuren wat die zwangerschapskaart allemaal vertelt, mijn baarmoeder ligt op iets meer dan 1/3 NX, da's geloof ik tussen navel en het borstbeenbotje en er staat nu een 9 achter, schijnt de ligging van kindje te zijn; het rondje van de 9 is hoofdje en dan het streepje het ruggetje en het onderste puntje van de 9 de voetjes. Als ik het goed begrepen heb :oops: dus!

*wazig stukje, niet geschikt voor nuchtere mensen* ;)
    Heb het waarschijnlijk al eens verteld hier, maar mijn zwager heeft in zijn droom gezien (toen was ik ongeveer 16 weken zwanger) dat het een jongetje zou worden die met een keizersnede ter wereld zou komen. Het zou gelukkig wel helemaal goed komen.
    Nou denkt de helft hier natuurlijk; wat een onzin zeg, iedereen kan wel wat dromen! Maar hij droomt al jaren van zwangerschappen en heeft in bijna alle gevallen (1 keer mis) het geslacht altijd goed gedroomd en heeft ook bij mijn andere zus een droom gehad dat er iets mis zou gaan en zij moest toen met 28 weken in de ambu naar zkh en is bevallen. Hij vindt het helemaal niet leuk om dit soort dingen te dromen, maar ergens geloof ik er tóch wel een beetje in. De voorspelling 'jongetje' is natuurlijk al correct, maar besef ook dat het natuurlijk 50/50 is ;)
    Maar dat wil niet zeggen dat ik dus nu maar accepteer dat het een KZ wordt hoor! Ik bereid me gewoon voor op een 'normale bevalling' (auauauau hoezo normaal?!?! klein gat, groot hoofd= niet normaal :) hihihi). Maar in achterhoofd houd ik er tóch een beetje rekening mee. Ben benieuwd of kindje straks goed zal gaan liggen. Hij ligt eigenlijk vrijwel nooit met hoofd naar beneden, zijn favo-houding is echt voetjes onderin.
    Maar goed, genoeg geneuzeld, ik geloof dat ik maar weer eens moet gaan slapen.
    Het is nu al 5 uur geweest!

4. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    Goeiemornen, ohw ik was niet de eerste ;)
    Heb ook weinig te melden, fijne dag allemaal!
    (en goed om te weten dat de c&a ook zwangerschapskleding heeft, wist ik niet....)

5. chaartje79

chaartje79 Bekend lid

4 jan 2008
    515
    60
    28
    Horeca medewerkster
    Assendelft
    goedemorgen

me auto is gefixed joepieeee
    En ik heb een nieuwe verslaving
    tijdens me zwangerschap in de laatste weken had ik enorme trek in baklava
    me moeder had wat gebracht maar dat was geen succes
    maar nu heb ik me toch een paar lekkere stukjes op
    ja het is nog vroeg
    maar ik heb ook nog vlees gegeten
    lol hoebedoel je een vaag ontbijt
    met een grote beker venkel thee
    waarvan ik me nu bedenk waar ik die gelaten heb
    ow ja in de woonkamer

met Levi gaat het wel ok wel veel snot in zijn neusje en slijm in zijn longen maar dat komt door die stomme infantflow
    grr kl*te ding werkt goed maar de bijwerkingen zijn gewoon naar
    :mad::mad:

Maar weer een mooi puntje manneke woog deze week 990 gr die kilo komt er aan
    YAY

6. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Goedemorgen,

Jeetje hebben jullie ook zo het gevoel dat de tijd de laatste weken vliegt... weer een week voorbij. Al 29 weken :D

@Parr: kon jij de muurstickers op de url's die ik had geplaatst niet zien? Denk dat jij op mijn 2e bericht hebt geklikt met de bestelvoorwaarden. Maar hierbij nog een keertje:
    http://www.applepiedesign.be/pdf/cata_enf_www.pdf
    http://www.applepiedesign.be/pdf/cata_nat_www.pdf

@Eva: je mag wel wat harde buiken hebben hoor. Zeker na de 25 weken. Mijn yoga lerares en VK zeggen wel 20 per dag. Dus ongeveer 1 per uur.

@Pupke: hoop dat er vandaag goed nieuws komt over het kindje van je zus! Spannend hoor...

@Ingeltje: leuk dat je man het schoppen nu ook voelt! En mooie foto, volgens mij heb ik dezelfde Hema slip... ha ha

@Dorientje: mooie buikfoto :D

@Kaatje: je man vindt je vast de mooiste van de wereld. Niets om onzeker over te zijn. Mijn vriend vind mij de allermooiste zegt hij. Maar ik zie er ook nog hetzelfde uit als voor de zwangerschap, maar dan met een buikje erop ;)

@Krisstel: ik denk dat we een paar verschillende bloemen kiezen uit de nature brochure en dan een ook een vlinder erbij.

@Yule: voel je je weer wat beter? En harde buiken (ook pijnlijke) horen erbij helaas. Maar goed dat je even gebeld hebt als je onzeker bent, daar zijn ze voor.

@Lise: spannend dat verhuizen! Ben benieuwd wat je zoontje ervan vindt.

@Wupje: toch maar even naar VK luisteren en rustig aan doen. Kindje moet nog goed groeien!

@Chaartje: goed om te lezen dat Levi richting de kilo gaat! En andere dingetjes komen ook vast goed. Nog iets van de vader gehoord na vaderdag?

Na de onrustige nacht van gisteren heb ik vannacht heerlijk geslapen. Gisteren was ze zo onrustig, maar gisteren heeft mijn vriend voor het slapen gaan een tijdje zijn hand erop gelegd en daar werd ze rustig van. Ze begon heel druk, maar uiteindelijk had ze haar plekje gevonden.

Vanmiddag een bijeenkomst bij mijn oude werkgever. Ik ben overgestapt naar een klantzijde (dus ben bij mijn klant in dienst getreden) en dus nu werkt mijn oude werkgever voor mij en geef ik de opdrachten. Grappige situatie soms. Maar nu ga ik dus voor een bijeenkomst en BBQ langs. Leuk om iedereen weer te zien.

Verder dit weekend veel te doen: verjaardag neefje, babybezoek bij mij nichtje, boodschappen, voetballen kijken met vriendengroep bij ons thuis, babykamer schilderen.. pff... Maar schilderen en alles klaarzetten voor het voetballen (scherm, beamer, enzo) dat doet mijn mannetje maar... dat wordt wat veel.

Jullie leuke plannen?

7. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hey wat is het hier rustig! Allemaal aan het werk? Ik vanmiddag pas om 13:30-20:00 bah, rottijd. Tegen die tijd ben ik vaak te moe om iets goed aan te pakken. Dus iedereen die de kabel enzo bij UPC heeft en mij aan de lijn krijgt vanmiddag vanwege een technisch probleem: srry :oops: ik bak er niets van :)

Hmmm een heerlijk broodje gezond gemaakt ham kaas en komkommer jammie!

Chaartje: een kilo bijna! Jippieee!

Jannes: veel plezier bij de BBQ en doe ook af en toe een beetje rust nemen hè?

8. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Goedemorgen!

Ingeltje, heb je nog wat kunnen slapen vanmorgen?

Chaartje, jippie richting de kilo, hartstikke goed doet jouw kleine mannetje het! mmmmm en baklava dat is heerlijk inderdaad, je brengt me op een idee! Manlief maar eens op pad sturen ;)

Jannes, ja ondanks dat ik op bed lig en vrijwel niets meer doe, gaat de tijd hier (gelukkig) ook echt snel. Ik ben zondag ook al weer 29 wk! En dinsdag lig ik dan dus al weer vier weken op bed.....

De babykamer staat al bijna helemaal! Mijn man moet alleen de commode nog af maken. En vanmorgen werd de kinderwagen geleverd! Dus allemaal leuke dingen!

Fijne dag!

9. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Poeh Steentje, wat houd je het al lang vol zeg! Nog niet gillend een blokje om het huis gerend? ("Nee Inge, want dat mag niieeet") :D

Ja hoor ben nog weer in slaap gevallen gelukkig. Maar toch een beetje gaar nu :(

Ben aan het oriënteren op de borstkolven. Chaartje raadde de Medela Swing aan, dat is zo'n elektrische. Ziet er goed uit, comfortabel ook. Maar wel duur zeg; 150 euro.
    Zijn er nog meer mensen die een borstkolf aanraden? Ben erg benieuwd naar de voors en tegens.

10. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Goeiemoggel!

@ Ingeltje nog een tip om de vogeltjes te horen ontwaken: gewoon je raam open zetten en lekker in bed gaan liggen ;) ! Wel vervelend als je zo vroeg wakker bent, en dan maar weer proberen te slapen. Trouwens ben wel benieuwd of de droom van je zwager uitkomt, ik ben toch niet helemaal nuchter en geloof er wel een beetje in.
    @ Chaartje hoezo nog niet helemaal ontzwangerd....? ;) Baklava heb ik nog nooit gehad maar een stuk appeltaart 's ochtends doe ik een moord voor!
    @ Jannes fijn hoor al 29 weken! Ik moet zeggen dat ik nu wel veel bewuster met de weken bezig ben dan in het begin, en soms gaat het dan juist weer wat langzaam. Wordt tijd dat ik maandag weer ga werken dan kan ik mijn gedachten weer ergens anders op richten. Veel plezier op de bbq!
    @ Steen heb respect voor jou hoor! Maar mini-steentje is nu toch het belangrijkste :D

Moet nu effe snel een broodje voor de klussers gaan halen, DOEIIII!

11. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ik heb ook de Medela Swing. Die heb ik van een vriendin gekregen, zij was er erg tevreden over. Hoef alleen ff een nieuw slangetje te kopen.

12. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Heb een beetje zitten speuren en de Medela Pump in Style is ook erg in trek; maar die komt al weer tegen de 250/300 euro! :rolleyes:

Moeilijk kiezen zeg....

13. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Howdy folks!

@wupje ja dat ken ik ook! Maar goed is niet anders :( gewoon rustig aan doen! *knuff

@ingeltje ik ben ook een nachtmens draai mij liever nog 10x om als de zon om half 5 begint te schijnen :( Die 9 heb ik ook op mijn kaart maar dan een liggend 9 moest ook ff vogelen wt het was hihi Maar kon jouw zwager jou niet vertellen wrm het een KZ werd? Bij de bv cursus hadden ze over kolven met eigen handen of met pomp... ik ga liever voor de pomp ;) Ik heb zo'n elektrische van Avent. Die leen ik van een vriendin en mocht ik hem kunnen gebruiken geef ik haar geld voor. Maar je hebt ook pompen die niet elke. zijn maar met een hand pomp die zijn niet zooo duur! Wat ik wel weet is als je kolft moet je wel helpen met de toeschietreflex want de tepel wordt niet genoeg gestimuleerd met een kolf. Dus soms moet je de andere tepel even stimuleren. maar ik denk dat chaartje wel meer over weet ;) die doet de praktijk ik nu ff de theorie :D Probeer toch eerst of je ergens zo'n pomp kan lenen en als je idd BV kan geven en kolven gaat goed dan koop je een nieuwe? Anders kost het zoveel geld en je kunt het niet eens gebruiken :(

C&A oh hebben hun ook zwangerschapskleding?? dat wistte ik niet want in deventer hebben alle winkels niks behalve miss etam.... Hengelo ook geweest en ook niks...

@chaartje wat is baklava? super dat alles goed is met Levi!

@jannes ooooh wat mooie stickers! :thumup: straks wel aan manneke laten zien! Ik heb nog maar 2 kale plekken op de rechte muren maar daar ga ik borduurstukken ophangen. Maar ik heb ook 2 schuine witten muren...... ;)

Ik heb zo'n zin in volgende week dinsdag! Dan hebben wij de 3D/4D echo! Manneke begint er ook meer zin in te krijgen, is best wel nieuwsgierig haha ;) Vandaag vrij. Manneke heeft ook de middag vrij om met Spapa de wc te gaan doen. Ik ga stofzuigen en afnemen en dan ook boodschappies doen.

14. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Hee meiden, veel gekletst weer hier!

Hebben jullie ook zo'n trek de hele dag door? Ik ken mezelf niet meer, kan de hele dag door eten. Maakt ook niet uit wat, fruit, chocola, brood, brinta. Gelukkig zijn de batterijen van de weegschaal leeg :)
    Ben blij als ik moet gaan werken, even de vreetkick doorbroken.

Maarja, ben dan ook eerst 5 maanden kotsmisselijk geweest :(

15. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @freesia ja dat ken ik, ik heb sind een week die trek, doe erg mijn best om niet toe te geven :( dan eet ik een warme pistolet met boter of een bolletje met niks... maar wordt afentoe wel gek! Gisteren na een week trek in te hebben een broodje rookworst eten... ligt het klaar op mijn bord sta ik op en neer te springen van blijdschap gaan hubbie en Spapa elkaar aan kijken van tja..... die spoort helemaal niet meer :oops:

16. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    vraagje aan de dames die al intake gesprek hebben gehad... moet manneke er ook bij zijn?

17. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    @ Parr, ik heb van de week ook in 2 dagen een hele rookworst gegeten :oops:
    Maar troost mezelf met de bergen fruit die ik ernaast eet.
    En gisteren tussen lunch en diner zo kaal 2 haringen naar binnen geschoven :oops: :oops: Gewoon zo'n trek in! Ook niet echt handig (of juist wel :) ) dat de super hier in de straat zit...

18. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hahaha die frees en parr.. bekend verhaal hoor..genieten :)

Bij onze C&A verkopen ze geen zwa.kleding, ff goed kijken bij wlke vestiging dus Parr!

Ik ken helaas geen mensen met een kolf. Heb van Szus een handkolf gehad, maar wil liever elektrisch.
    Ik heb nog helemaal niets gehoord van kraamzorg hier. Kan je dus niet helpen met die intakevraag parr!

19. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Hoihoi!

Heb goed geslapen, harde buiken zijn niet erger geworden gelukkig. Vanmorgen even een piesje naar de huisarts gebracht. Om 2 uur kan ik bellen voor de uitslag.
    Ben nog niet helemaal in orde, keelpijn en als ik maar iets doe meteen harde buik.

Heb de ETOS doos opgehaald en net kwam de postbode het kraampakket brengen. Joepie! Nu heb ik alle dozen in huis. Mijn vriend zit met afgrijzen te kijken naar alle troep die ik het huis insleep... :)

Nu even bakkie koffie met minidonut (ik hou me nog in zeg maar). Vandaag blijf ik lekker thuis.

@Chaartje: oh, mjammie, baklava! Doe mij ook maar een stukje!

@Parr: goeie vraag. Ik werd vanmorgen uit bed gebeld door de kraamzorg voor een afspraak.
    Ik heb een handkolf van Avent bij het starterspakket. Ik heb begrepen van vriendinnen dat je toch niet weet wat je beeb een prettige fles vindt of wat handig kolft. Als iets niet werkt, koop ik een andere versie. Soms is het een zoektocht! En electrische kolven kun je volgens mij huren bij de thuiszorgwinkels.

20. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Hoi hoi,ff kijke of 't lukt vanaf m'n mobieltje.. Om antwoord te geven aan 'n aantal van jullie,met mij en de beeb gaat 't goed. Ik voel 'm elke dag flink bewegen en heb zelfs al gekneusde ribben gekregen,lief he <3 Verder heb ik nergens last van behalve m'n rug/bekken en ik slaap ontzettend slecht! 't kamertje schiet ook al op en de wandelwaggi is binnen. Van m'n ouders gekregen:) Wat betreft Boularouz,mijn gedachten gaan uit naar hem en z'n vrouw. Toen ik 't hoorde moest ik egt huilen. Nog maar 'n jr terug zat ik ook zo. Wat verschrikkelijk voor dat vrouwke,ik hoop maar dat zij wel veel steun heeft van d'r man :(
    Nou meiden ik ga me klaar maken voor de tandarts... Jeeej...
    Ciao!

Deel Deze Pagina