September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @freesia :)

@yule :) kan zijn gezicht helemaal voorstellen haha ik heb ook bij de bv cursus begrepen dat elk kind anders is, ik heb ook de avent starterspakket en hoop dat mijn kind snel tevreden is ;)

@shedevil ja is gelukt! super dat het zo goed gaat :D gewoon lekker genieten he! :D

2. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Kom ook even ego-en voor ik weer naar m'n bank/bed verdwijn. Gisterenavond liep iets anders dan gepland :confused:

Onderweg van het werk naar huis ben ik met de fiets gebotst op een andere fietser die zomaar opeens was gaan stilstaan, en ik had dat te laat gezien :( Niet gevallen, buik ook niet tegen stuur ofzo, dus gewoon naar huis gereden (wel beetje trillerig).

Daar begon ik regelmatig harde buiken te krijgen, maar dacht dat dat gewoon wel ff van de schrik was (niks tegen vriend gezegd om hem niet ongerust te maken) en dat het met zwemmen wel zou beter worden. Werd helemaal niet beter en ben na een kwartier gestopt met zwemmen en thuis de VK gebeld (rond 20u)

Moest heel lang warm douchen van haar en dan gaan liggen met een kopje thee. Als het om 22u niet weg was, moest ik weer bellen. Ik dus netjes een uur in de douche geweest (gelukkig heb ik m'n zitbal van vroeger nog om op te zitten), maar merkte dat het niet echt beter werd. Dan bed in... harde buiken kwamen ondertussen om de 8 minuten of sneller en waren ook pijnlijk. Dus VK gebeld om 22u en die is dan komen kijken.

Ze vond het het veiligst dat ik toch maar naar het ziekenhuis zou gaan en daar zijn we dan heengereden. He tot half twee aan de CTG gelegen en ook weeenremmers gekregen en daarna mocht ik proberen te slapen en zouden ze vanochtend verder kijken. Hartslag van uk was helemaal goed, maar er was toch wat te veel baarmoederactiviteit (vandaar de pillen natuurlijk)

Heb redelijk goed geslapen. Vanochtend weer aan de CTG: hartje nog steeds helemaal goed en baarmoederactiviteit nu gelukkig ook. Ze hebben nog een echo gemaakt en baarmoederhals gemeten. Daarop was ook alles goed, dus ik mocht gelukkig naar huis.

Moet nu heel goed rust houden en maandag even kijken hoe het gaat met werk. Mag om te beginnen iig geen dagen van 8u draaien.

Sorry, heel verhaal, maar ben best geschrokken en is wel goed om even van me af te schrijven hier.

Ik kom straks nog wel eens kijken. Fijne dag allemaal!

3. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Parr: goeie vraag; ik heb een afspraak gemaakt zonder hubbie want die werkt overdag, maar als jij meer weet over of hij wel of niet erbij moet zijn, laat ik hem wel vrij vragen voor die paar uur. Had eigenlijk niet eens bij nagedacht.

@Kaatje: waar haal je zo'n boek met die vragen? En hoe heet het? Die wil ik ook! Echt benieuwd wat hubbie dan invuld :p

4. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @iris jeetje meid! :Shock: dat is idd schrikken! doe maar lekker rustig aan! gelukkig bleef alles goed en dat jij naar huis mocht! nu lekker laten verwennen door manneke en rusten! *dikke knuffs

5. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Jeetje Iris! Wat een schrik!
    Doe maar lekker rustig aan hoor nu, hou je taai!

6. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Freesia: mijn eetlust is weer wat minder. Rond de 25e week at ik de hele dag en nu valt het mee. Minder trek dan voorheen in ieder geval.

@Parr: ik was in E'hvn bij C&A gaan kijken, maar vond daar zwangerschapskleding echt niet leuk. Die denken dat we allemaal van wijde bloemetjes jurken houden.

@Ingeltje: ik ken iemand met een handpomp, maar dat was niets. Is blijkbaar echt heel vermoeiend.

@Yule: fijn om te horen dat het iets beter gaat. Ben benieuwd of je blaasontsteking hebt. Ik heb het 1x gehad en sindsdien slik ik elke ochtend een cranberry pil. Sindsdien niet meer gehad. En ik heb het soms ook hoor, ga ik plassen - hup harde buik. Sta ik op - hup harde buik. Volgens VK is dat niet erg, komt door beweging.

@IrisB: jeetje meid... ff schrikken. Fijn om te horen dat het weer goed gaat en je lekker thuis bent! Rustig aan doen hoor...

Nou dames, ik ga naar mijn bijeenkomst en daarna weekend houden. Ben in de weekenden nooit online, dus tot maandag maar weer. Fijn weekend allemaal!

7. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    @ IrisB: Jeetje dat is inderdaad schrikken meid !
    Doe lekker rustig aan !
    Ik had afgelopen woensdag ok zoiets alleen met een auto.Ik kreeg wel me stuur in me buik.

8. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Dank jullie wel lieverds!

Wat betreft de kolf: Ik heb een electrische medela dubbelzijdig. Via marktplaats gekocht, zgan maar wel voor een stuk minder geld. Misschien een idee?

Intake kraamzorg: het is niet nodig dat je man er bij is, het is een heel praktisch gesprek, en meer ook gericht op vragen van jou.

Iris, jeetje meid dat is schrikken zeg! Doe het inderdaad maar heel rustig aan! Gelukkig heb je geen ontsluiting!

Wat betreft de eetlust: ik eet echt super goed en inderdaad ik lust ook weer alles, heerlijk! hihi. Wel was ik weer wat afgevallen vandaag. Ben nu in het totaal maar 3 kilo aangekomen. Maar goed, de kleine groeit goed, dus die is mij gewoon aan het opeten...dat zal ook nog wel extra meespelen bij mijn energiegebrek.

Yule, ben benieuwd naar de uitslag! Succes

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Yule, en hoe was je urine?

Pisum, hoor ook veel slechte verhalen over babydump,en heb er zelf ook slechte ervaringen mee. zal er zelf niet zo snel meer iets laten bestellen en bezorgen.
    Ik heb een handkolf van Avent gekocht. Hier zat standaard nog 1 flesje bij, dus moet nog even extra flesjes kopen.. Denk dat het heel erg per persoon verschilt welke kolf het beste is. de een zweert bij Avent,de ander weer helemaal niet.
    Wat een sukkel zeg die teamleider. laat hem eens lekker zo'n test ondergaan.

Wupje, gelukkig goed nieuws bij de vk. zou idd wel naar het advies luisteren, geven ze niet zomaar.

Ingetje, zo jij was er vroeg bij. Zou idd ook gewoon uitgaan van een normale bevalling,maar die ks in je achterhoofd houden.
    Mijn broertje is paranormaal begaafd, dus vind die droom van jou broer zo gek nog niet.

C&A... in het dorp hier verder op heeft geen zwangerschapkleding. en is toch een hele grote.

Chaartje, lekker hoor om je autootje weer te hebben.
    Baklava.. help me eens.. is dat iets surinaams?

Gelukkig gaat het met Levi nog steeds ok, op de snot na.. Netjes hoor 990 gr !
    Kreeg vandaag een fotoboekje te zien van een collega. haar neefje is ook met 26 weken geboren, moest gelijk aan jou denken toen ik dat mannetje zag liggen aan al die slangetjes en het zuurstof.

IrisB. jeetje dat is schrikken. Gelukkig gaat nu alles weer goed en hou idd de rust die je nodig hebt hoor.
    Knuff.

Moppiepoppie, ik heb dit boek:
    http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP. ... ction=BOOK

Verder ben ik zoooo moe. Vanacht steeds wakker door kuitkrampen.. tot ze zo erg werden dat ik uit bed wou om ze er uit te lopen,maar ja dat gaat niet zo makkelijk met mijn bekken,dus kreeg een goede knak en kon toen van de pijn niets meer.
    Kan nu ook niet naar bed want moet zo met mijn smoeder naar een coupeuse ( naaister ) die gaat kijken of ze mijn trouwjurk in kan nemen rond mijn (.)(.)

10. jikke

jikke Actief lid

7 dec 2006
    427
    0
    0
    friesland
    mijn man is er nog nooit bij geweest.
    Hij houdt zich nu meer bezig met het geschop in mijn buik ( :) ) en de verbouwing van de zolder.

De laatste keer ( vorig jaar) had mijn man er trouwens toch niets aan gehad, En ik zou hem er ook niet bij willen hebben, want dan gaat hij zich er mee bemoeien en komt hij errug dom over :oops: :oops: .

Maar als je het wilt kan je toch de afspraak zo maken dat hij er bij kan zijn?
    groetjes, jikke

11. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    @kaatje: misschien een tip , leg een blok zeep aan het voeteneind van je bed onder je..ohh jee wat erg hoeslaken ? *blackout * ben de naam kwijt.
    Is misschien een rare tip alleen ik heb ook last gehad van kuitkrampen en niet z'n klein beetje ook niet , totdat mijn moeder mij het advies gaf om dus zeep in me bed te leggen.

Even over moeders gesproken...Me moeder word aankomende woensdag geopereerd aan haar borst ivm met 2 knobbels.
    Ik hoop zo dat alles goed gaat en de knobbels niet kwaadaardig zijn :( :(

12. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Thxx voor de antwoorden dames! dan doe ik manneke niet bij.

Argh word gek! kreeg ik gekriebel weer op mijn been ben ik weer gebeten! 3x dus broekpijp omhoog en zoeken naar dat ****** beest! toen werd ik 2 x op mijn pols geprikt en 1x op mijn arm! dus nu weet ik het zeker dat die ***** vlooi in mijn spijkerbroek zat! elke keer dat ik hem aantrok de laatste 3 dgn werd ik geprikt! dus broek en trui uit voor in de was.... zucht! ik reageer altijd heftig op die dingen, krijg mega bulten ervan... nu mij afvragen waar het vandaan is gekomen..... :c:

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Miracle, heb die tip idd al een keer gehad,maar blijkt dat het een bepaald soort (Stinkende)zeep moet zijn. Een vriendin van me zei al dat ik gereedschap onder mijn bed moest leggen.
    Hier draaien mijn duimen dat je moeder een goede uitslag krijgt.

Ow jee Parr.. vlooienbeten lijken me niet fijn. hier gelukkig geen last van vlooien. De hond en katten hebben het als kitten en pup gehad. daarna gelukkig niet meer.

14. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Ik heb een vermoeden dat het van mijn Souders pup komt, wordt altijd een halfuurtje na aanraken geprikt :( dus straks naar Smoeder. Want mijn katten krijgen elke keer er wat voor... die hebben nooit vlooien

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dikke kans dan dat het bij je smoeder vandaan komt.
    pup en omgeving even goed behandelen en dan kan je daar ook weer `veilig` op bezoek.

Ga nu ff naar beneden om nog wat te eten. om 14,45 is smoeder hier en mag ik me dus voor haar en een wildvreemde naaister omkleden.:-?

16. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @ingeltje als ik je een tip mag geven ga nog geen kolf kopen maar kijk eerst of het met bv lukt je kan dan eventueel eerst nog een apparaat huren om te kijken of die bevalt voor je hem koopt mijn vriendin heeft het ook zo gedaan helaas was haar bv na de 1e week al niet meer voldoende dus kon ze de kolf zo terug brengen en dat scheelt natuurlijk een hoop geld.

@irisb o jee meid ff schrikken doe het rustig aan hoor.

17. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    hey hey,

@ freesia en parr jaaaaa hier ook van die gekke vreetbuien :oops: ! Gelukkig dat we nu veel sneller vol zitten (ik tenminste), eet nu echt nog maar halve porties. Ik heb niet echt iets specifieks wat ik lekker vind, als het maar zoet is......hmmm
    @ She devil fijn dat alles goed gaat met jou en ukkie! :D
    @ Irisb oh jee, schrikken zeg :confused: . Ook jij dus vanaf nu rustig aan doen.....wordt veel kletsen hier ;) Veel sterkte meid en dikke knuff!
    @ Steen netjes hoor, pas 3 kg aangekomen. Ik wou dat ik dat kon zeggen, al ruim 8 kilo :oops:
    @ Kaatje vervelend zijn die rotkrampen, probeer evengoed maar te genieten van je passessie; voordat je het weet ben je dadelijk getrouwd en heb je alleen nog maar herinneringen.
    @ Parr grrrr zo'n duivels vlooitje...... ;)

Gisteren ook het kraampakket ontvangen; je wordt echt niet goed van al die maandverbanden :cry: , zelfs een luier is nog minder erg!
    Wel fijn dat we hier nu ook al geen zorgen meer over hoeven te maken.

Ik kan dadelijk de kast en commode van de babykamer schoonmaken en dan lekker spulletjes inruimen :) Heerlijk!

18. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Goedemiddag allemaal,

@Kaatje: fijn dat alles goed was bij de verloskundige! Verder voel ik me niet zozeer onaantrekkelijk (buiten mijn buik is er niet zoveel aan me veranderd geloof ik), al begint de buik me een heel klein beetje in de weg te zitten

@Lindaa: ik hoop dat je je snel weer wat energieker voelt

@Ingeltje: wat heerlijk dat Gijs nu ook eindelijk een flinke trap heeft mogen voelen, wordt het voor hem nóg echter! En charmant hoor, die wattenschijfjes in je BH :)

@Dorientje: mooie buik hoor! En is de PC weer beter?

@Krisstel: vervelend dat het nu even zo loopt op je werk. Wat moet er geïnventariseerd worden dan?

@Eva: tja, al die meningen over je buik... Ik hoor de hele dag niets anders meer tegenwoordig! En ik heb soms de neiging om keihard te roepen dat ik zelf óók wel weet dat ik een enorme buik heb maar dat ik dat niet 30 keer per dag (en dat is helaas niet overdreven...) hoef te horen.

@Yule: niet fijn dat je je ziekjes voelt en harde buiken hebt hoor. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt.

@Lise: veel succes met de verhuizing!

@Pisum: Babydump heeft wel een aantal verkeerde dingen geleverd, maar hebben volgens mij best een goede service hoor. En over het ontrbreken van begrip voor je collega gesproken: sommige mannen zijn echt holbewoners zeg!

@Parr: leuk dat de cursus zo gezellig was

@Cossy: alvast heel veel plezier voor maandag!

@Wupje: ik kan me voorstellen dat het raar voor je is minder te gaan werken als je eigenlijk tot 4 weken voor de bevalling wilde werken. Maar ja, gezondheid van moeder en kind gaat voor, nietwaar?

@Chaartje: wauw, Levi al bijna 1 kilo! Gaat de goede kant op hè. En als je nog een stukje Baklava over hebt, dan hou ik me aanbevolen ;)

@Jannes: leuk dat je weer eens naar je oude werkplek gaat. Wat de plannen voor het weekend betreft: morgen ochtend naar Maastricht om wat cadeautjes te kopen, morgenavond verjaardag + voetbal kijken, zondagochtend bezoek, zondagmiddag op ziekenbezoek bij de kleine van mijn zus en zondagavond verjaardag van moeder. En dat noemen ze dan een vrij weekend...

@Steen: geniet van de kinderkamer!

@Fresia: ik heb ook best veel trek, maar gelukkig vaak in nectarines op appeltjes, dus dat zet niet zo aan

@SheDevil: hoe was het bij de tandarts?

@IrisB: goh: dat was zeker wel schrikken hè? Fijn dat het weer wat beter gaat en dat je naar huis mocht. En echt rustig aan doen hè!

@Miracle: ik hoop ook dat er niks aan de hand is met je moeder en dat de knobbels goedaardig zijn. Ik zal voor haar duimen!

19. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Zo heb de woonkmr en badkmr afgenomen, zijn nu lekker fris, stofzuigen doe ik als de heren voor vandaag klaar zijn met de wc. Heb ook net de boodschappen gedaan kom ik terug en wil ik de spul in de diepvries doen zie ik dat mijn wasmachine heeft gelekt :evil: Hij is nu aan het centifigeren dus zo de filter los halen om te kijken of dat het is!

@wupje ooh heerlijk de kast inruimen!

Ga zo weer lekker straciatella muffins maken, heb meer vormjes gehaald want ik vind dat je veel te veel in zo'n vormpje kwijt moet (te veel beslag te weinig vormpjes) dus heb wat bij gekocht.

20. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Hier ben ik nog een keer, maar dan ego: de baby van mijn zus moet nog in het ziekenhuis blijven. Vooralsnog geen zware verdenking op een hartafwijking, al blijft dit mogelijk. Het vele spugen bleek te wijten aan reflux en nu het hoofdeind van het bedje wat hoger staat en de melk wat wordt ingedikt, gaat dat al een stuk beter. Het probleem waarvoor ze nu nog moet blijven, is het moeilijke drinken: drinkt de fles niet leeg en doet er erg lang over. Ze mag pas naar huis als dit goed gaat. Zondag gaan we er naartoe.

Vanochtend mocht ik 2 keer op en neer naar het ziekenhuis i.v.m. bloedprikken, maandagmiddag hoor ik van de arts of ik zwangerschapsdiabetes heb. Verder heeft een kennis vandaag een práchtige muurschildering op de muur gezet. Als het kinderkamertje helemaal af is, zal ik een foto in mijn album plaatsen. Baby is erg druk, mijn buik beweegt alle kanten op. Volgens de echo van gisteren weegt 'ie nu zo'n 1400 gram...

Ik ga dalijk lekker even op de bank liggen en Beverly Hills 90210 seizoen 4 kijken *jeugdsentiment, zucht*

Deel Deze Pagina